Geplaatst door: Marianne
Datum: 23.07.2010 01:27
Da's toch dat ding in Sarlat?
Datum: 23.07.2010 02:52
@Peter, Roujan (of daar in de buurt) is ook een goede uitvalsbasis voor de hele streek tussen Béziers, Pézenas, Clermont, Bédarieux, St. Pons, en heerlijk rustig. Wij hebben een keer gekampeerd in Laurens, ook zo'n gat van niks, maar de camping was prima en vandaaruit gingen we toeren in de hele wijde omgeving. Zwemmen kun je daar op veel plekken, ook in dat meer bij Fos en natuurlijk de Gorges en de Orb, en picknicken zoals de Fransen zelf ook graag doen. Ik ben geen poetstante, maar zo'n gore stad als Béziers hoef ik van m'n leven nooit meer te zien. Het dorp Lamalou is compleet vergane glorie, maar ademt toch een prettige sfeer. Vooral in de kleine stadjes/dorpen vind ik de bevolking ook altijd erg vriendelijk en hulpvaardig, ook al spreken ze geen woord over de grens.
Geplaatst door: ® Jan van I
Datum: 23.07.2010 13:31
Sarlat werd deze keer wel heel snel geraden!
Datum: 23.07.2010 13:34
Tja, dat ding is uit duizenden te herkennen!!
Datum: 23.07.2010 18:12
Inderdaad Jan, ik dacht dat zo onderhand 90% van de forumleden wel één of meerdere keren in Anduze is geweest. Of het gros is nu op vakantie.
Geplaatst door: Peter van Het Hurktoilet, Frankrijkgids
Datum: 23.07.2010 19:37
Een bastide wordt gekenmerkt door zijn rechthoekige ontwerp. Dan krijg je al snel vier poorten, veronderstel ik.
Datum: 23.07.2010 20:02
Ik denk dat alle bastides 4 poorten hadden maar bij de meeste zijn ze verdwenen.
Oh ja, Sauveterre-de-Guyenne is uiteraard goed.
Eh......Domme 4 poorten??? Ik kan me er twee herinneren.
Datum: 24.07.2010 00:29
Een toch wel behoorlijk indrukwekkende donjon maar ik ken niemand die het dorp kent.
Toen wij er waren liep de openbare weg gewoon door de markthal.
Of het nu ook nog zo is blijft wat onduidelijk als ik de foto's zo bekijk.
Hoeveel Café's du Sport heeft Frankrijk???
Die kapel van je had ik al eens gezien maar ik was 'm totaal vergeten.
Maar toen ik op de kaart keek herinnerde ik me een autotochtje.
Wilde toen allerlei kapellen bekijken/bewonderen.
Weet nog dat ik er eentje nooit gevonden heb: Chapelle Val des Nymphes bij Garde Adhémar. Iets noordelijker....
Ik dacht in eerste instantie dat het een tempelierskapel zou kunnen zijn.
Dus daar heb ik eerst op gezocht.....
Tempelierskapel omdat die wel eens zeshoekig zijn.
Leverde dus niks op...
Dan maar zoeken op "chapelle hexagonale" en dat was meteen raak.