Geplaatst door: frank
Datum: 27.07.2010 17:15
Helaas Jan.
Misschien komt het wel omdat ik niet bepaald dol op de Dordogne ben, selectief wissen van het geheugen of zo?
Geplaatst door: Marianne
Datum: 27.07.2010 17:56
Ik ben ook niet zo dol op de Dordogne, vanwege het vele groen en dus veel vocht/regen/mist en 't is me te koud, maar de dorpjes zijn ongelooflijk mooi...sprookjesachtig.
Jan, wat maak je toch steeds prachtige diaseries!
Wie de laatste wereldberoemde plaats niet kent, kijkt zelfs nooit naar het Franse t.v.programma La carte aux trésors (met die 3 helikopters)
Geplaatst door: ® Jan van I
Datum: 27.07.2010 18:07
Dit laatste dorp ligt niet in de Dordogne, Frank!!
En, Marianne, ik heb die foto's niet zelf gemaakt, hoor!
Ik moet toch eens gaan beginnen met het scannen van mijn oude dia's.
Datum: 27.07.2010 19:02
Jan, je hebt die foto's misschien niet (allemaal) zelf gemaakt, maar toch steeds aardig wat werk gehad om mooie foto's bij elkaar te zoeken en er ook nog een diashow van te maken.
Geplaatst door: frank
Datum: 27.07.2010 19:57
Goed dat je het zegt Jan.
Nu ik nog eens aandachtig kijk geloof ik dt ik het herken, kennelijk heb ik bij de Aveyron minder last van selectief wissen:-)
Datum: 27.07.2010 20:32
Datum: 27.07.2010 21:52
Pfff, iedereen heeft me dunkt tijd genoeg gekregen om de clochers van Aveyron even te checken, toch?
Site officielle: http://www.tourisme-conques.fr/fr/conques-images.php
Datum: 27.07.2010 22:39
Geplaatst door: Digi-oma
Datum: 27.07.2010 23:14
Nancy - place Stanislas
(of zo; weet even niet hoe ik het moet schrijven)
Datum: 27.07.2010 23:51
Helemaal goed, digi-oma!!!
Copyright digi-oma.
http://picasaweb.google.nl/alouette0/AlbumZonderTitel15#5498699174442627234
Ik weet waar deze foto gemaakt is niet alleen omdat digi-oma 't gezegd heeft maar ook omdat ik er geweest ben.
Datum: 28.07.2010 00:33
@Marianne
Je had het over Carte aux Trésors.....
Ik ben helemaal stapelgek op dat programma.
Zo gek dat ik mee zit te zoeken en te denken!
Ik kan me een uitzending herinneren waar ze een "pestmuur" aan het zoeken waren. In de Vaucluse geloof ik....
Ik had 'm al gevonden en schreeuwde 't antwoord naar het scherm.
Hielp niet echt :-(
Ik vind (mijn vrouw ook) dat Fransen zo weinig weten van hun directe omgeving.
't Komt zo vaak voor dat als een deelnemer iets vraagt en dat het antwoord "Je ne sais pas" is.
Datum: 28.07.2010 00:59
Ja Jan, ik vind dat programma ook geweldig en puzzel mee, maar zit vooral te wachten op mooie beelden van het landschap en/of de stadjes. Ik weet zelf ook bar weinig over de geschiedenis van mijn stad en omgeving (vind ik niet zo interessant), heb de klok wel horen luiden, dus ik kan een vreemde wel doorverwijzen. ;-)
De Franse bevolking is steeds erg hulpvaardig en geven de deelnemers en cameramannen meestal meteen een lift. Overigens hebben vooral die cameramannen een topconditie! Alsmaar rennen met die zware camera's. Het concept van een witte, een rode en een blauwe helicopter, plus in rood of blauw geklede teams en de regisseur in het wit, vind ik ook geniaal. Knetterduur, maar magnifiek. Bleu, blanc, rouge.
Datum: 28.07.2010 01:06
O ja, en ik weet inmiddels ook precies waar de 'mur de la peste' ligt en heb 'm gezien op websites, maar ik geloof niet dat ik mijn man ooit zo ver kan krijgen om daarnaar te gaan kijken en daar helemaal langs te wandelen, 't is namelijk alleen maar een lage muur...niet bepaald boeiend.
Datum: 28.07.2010 01:06
Ja, de cameramannen, daar zat ik toevallig net aan te denken! Toevallig??
Op youtube staan een stel filmpjes...
Speelt zich af in Pas de Calais. OK, er zijn misschien interessantere departementen maar ik heb toch een paar leuke dingen gezien.
http://www.youtube.com/watch?v=-jfWdXM00Xs
Dit is het eerste deel. Voor de rest moet je even rechts op het scherm kijken.
Datum: 28.07.2010 01:10
Hoezo?? Wat is nou 27 km???
Heb je trouwens al die twee steenklompen van digi-oma gevonden?
Datum: 28.07.2010 01:51
Ik denk dat ik zelf na 1km ook al uitgekeken ben op die pestmuur; waarschijnlijk vind ik 't leuker in een helicopter. En 25km per dag lopen, dat is voor 4daagse wandelaars, waarvan ik er 8 in mijn familie heb.
http://www.laroutedelapierreseche.org/drupal/sites/default/files/images/carte_10_gr.jpg
http://www.laroutedelapierreseche.org/page_laroute
Eh, nee, die brokken steen van digi-oma ken ik niet, maar misschien komt Peter vannacht nog langs.
Datum: 28.07.2010 01:55
Auvergne
Geplaatst door: Emmy
Datum: 28.07.2010 07:02
Dan denk ik dat het la Roche Tuiliere en la Roche Sanadoire is.
Mocht het goed zijn dan mag iemand voor mij plaatsen ben de hele dag aan het werk.
Geplaatst door: digi-oma
Datum: 28.07.2010 10:37
Goed, Emmy.
Datum: 28.07.2010 13:10
Jan, ik ben vannacht naar YouTube gegaan en dat is verslavend; ik klik dan op het ene filmpje na het andere. Toen schoot 't me weer te binnen dat ik nog Franse liedjes wou rippen uit filmpjes en dat is prima gelukt. Ik heb nu o.a. Emmenez-moi au bout de la terre, emmenez-moi au pays des merveilles....