Geplaatst door: digi-oma
Datum: 16.08.2010 22:53
Valse foto's... dat zijn niet mijn woorden; kom nou.
Ik wijs er alleen maar op dat eigen (of andersmans) foto's van éénmalige festiviteiten, optochten of tentoonstellingen hartstikke leuk zijn voor eigen gebruik, maar dan het dan onmogelijk wordt een plaatsnaam te benoemen. Zeker bij reizende exposities. 't Zal wel vaker gebeuren dat mensen op flickr iets aparts tegenkomen dat niet permanent is. Beelden of altaarstukken in kerken zijn wel permanent en een stoet bedevaartgangers in Lourdes inmiddels ook.
Geplaatst door: ® Jan van I
Datum: 16.08.2010 23:08
Caen
boulevard du Maréchal Leclerc
Geplaatst door: Marianne
Datum: 16.08.2010 23:11
digi-oma schreef: "...foto's van het net worden gehaald van tijdelijke zaken om het maar zo moeilijk mogelijk te maken". Dat is behoorlijk gemeen/vals en zo ben ik niet.
Verder is niets permanent, heb ik in de loop der jaren ondervonden; oude plekken waar ik vroeger geweest ben, zijn vaak onherkenbaar veranderd of bestaan helemaal niet meer. Mede daarom sloop ik de oude foto's niet uit mijn albums, maar neem liever recentere van internet. Als we ons moeten beperken tot kerken en kastelen, wordt 't heel erg saai.
Geplaatst door: ® Miep Kniep
Datum: 16.08.2010 23:37
Voor de liefhebber: Zelfs op Google earth kun je de boten zien liggen. Best fotogeniek plekje; hoewel er zoveel prachtige echt oude wrakken in Bretagne liggen die nog veel mooier zijn.
Datum: 16.08.2010 23:42
Wat Bretagne betreft geef ik de moed op :-(
Ga maar weer naar de Aveyron.....
Datum: 16.08.2010 23:55
Nee hoor, Miep, da's een kapelletje op een wonderschone plaats aan een rivier.
Geplaatst door: ® Miep Kniep
Datum: 17.08.2010 00:01
Je hebt weer helemaal gelijk, Jan.
Die vond ik persoonlijk mooier dan zijn grote broer: Source de Loue.
Geplaatst door: digi-oma
Datum: 17.08.2010 00:41
Miep, Bij Saint Gildas gaan ieder jaar grote (trek)paarden de zee in (rond Pinksteren). 't Is een hele processie (Pardon) en moet erg spectaculair zijn. Wist je dat? Denk dat we er volgend voorjaar wel bij zullen zijn.