Geplaatst door: Marianne
Datum: 07.09.2010 14:23
Ik heb een paar plaatjes aan de slideshow toegevoegd.
Geplaatst door: Marianne
Datum: 07.09.2010 15:01
Dat klopt Miep. Kennelijk is het standbeeld een keer verplaatst en de sokkel veranderd, maar het is Amiral François Joseph Paul de Grasse, dus inderdaad vàn Grasse en in Grasse.
Je zag al plaatjes van een middeleeuws stadscentrum met bougainville, dus in het zuiden; en dan winkeltjes met schilderijen, dus luxe/rijkdom/toerisme; en een fontein met trappen zoals je die in een dorpje niet snel tegenkomt.
Andere plaatjes zonder verradende verwijzingen naar parfums/parfummusea e.d., waren moeilijk te vinden.
Geplaatst door: ® Miep Kniep
Datum: 07.09.2010 15:35
Nee, Geen Point du Raz. De naam van deze rotspartij doet vermoeden dat er iets anders te zien is dan een rots. Een beetje cryptisch, misschien, maar daar lopen soms echt toeristen te zoeken ;-)
Geplaatst door: ® Miep Kniep
Datum: 07.09.2010 16:23
Helemaal goed Marianne.
Ik al meerdere keren gehoord, dat mensen op zoek gaan naar een letterlijk kasteel. Maar dit "kasteel" bestaat alleen in legendes. Op die plek zouden hongerige reuzen hebben gewoond, die matrozen zouden opeten. Maar door dappere dwergen zijn die "opgesloten" in de grotten van Morgat. Hun "kasteel" is dus achtergebleven.
Geplaatst door: Peter van Het Hurktoilet, Frankrijkgids
Datum: 07.09.2010 18:49
Ik raakte even in de war, want het château de Dinan bestaat wel degelijk, al is het eigenlijk meer een toren dan een kasteel. Maar dat staat in Dinan en ligt dus niet aan de kust. Even zoeken leert dat het Château de Pointe de Dinan moet zijn, bij Brest. Dat scheelt een stuk rijden.
Geplaatst door: ® Jan van I
Datum: 07.09.2010 21:42
Één bewijsstuk is ruim voldoende!
Geplaatst door: ® Jan van I
Datum: 08.09.2010 00:02
Ik heb 't opgegeven......
Volgens mij heb je in je achtertuin een Frans landschapje gemaakt en daar wat kiezelsteentjes ingeplant.
En met hulp van macrofotografie heb je 't opgeblazen tot een echt Frans landschap.
Geplaatst door: Peter van Het Hurktoilet, Frankrijkgids
Datum: 08.09.2010 00:15
Dat lijkt me de verklaring, want ik vind t ook niet. Jan mag verder :-)