Geplaatst door: ® Jan van I
Datum: 02.11.2010 16:06
473 km naar het zuid-zuidwesten.
Datum: 02.11.2010 21:53
Tja, campings à la ferme.....
Ze hebben voor mij één probleem: ze liggen altijd een eind van de bewoonde wereld.
Ik prefereer gemeentecampings omdat ze meestal op loopafstand van een dorp liggen.
En omdat de gemeente zelf bepaalt waar de camping komt te liggen liggen ze ook veelal op prachtige plekjes.
Geplaatst door: Marianne
Datum: 02.11.2010 22:19
Wij kiezen ook altijd campings die vlakbij een dorp of stadje liggen; we hebben meestal geen zin in die rompslomp van boodschappen doen, koken, afwassen en opruimen; dat moeten we thuis al het hele jaar doen.
De camping waarvan ik een link gaf, ligt pal naast het dorpje, kijk maar even via de satelliet. Ik weet niet of 't nu nog zo is, maar destijds runde de boerin ook een restaurantje met beperkte kaart, voortreffelijk.
Gemeentecampings kunnen leuk zijn, maar worden heel vaak overgenomen door particulieren. Waarom, weet ik niet.
Datum: 03.11.2010 21:18
Er zet je nog 10 bij: 't wordt er niet duidelijker door.
Een dorp in of tegen de heuvels met uitzicht op een vlakte.
Ik denk dan meteen aan het Rhônedal maar ik zie geen rivier dus....
Luberon? Vaucluse??
Heb vanalles uitgeprobeerd!
Oh ja, d'r is ook nog een kasteel. Zou het makkelijk moeten maken.
Geplaatst door: Wim
Datum: 03.11.2010 21:26
de vlaggen op een van de foto,s wijzen op het catalaanse gedeelte van frankrijk. maar de plaats is me een raadsel
Geplaatst door: Marianne
Datum: 03.11.2010 21:39
Die geel-rode vlaggen kom je bijna overal in de zuidelijke gebieden tegen, ook in de Provence.
Het dorp vierde in 2003 zijn 1000-jarig bestaan.
Is ook beroemd vanwege de jaarlijkse wijnprocessie.
Dept. 13
Geplaatst door: Jan van I
Datum: 03.11.2010 21:41
13? Had ik ook al aan gedacht!