Opmerkelijke foto's [spelletje] vervolg 3 (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Slimpie
, Datum:
26.02.2011 09:35
Geplaatst door: ® Jan van I
, Datum:
26.02.2011 17:19
Ik heb nog een paar foto's bijgevoegd...... 07
Geplaatst door: digi-oma
, Datum:
26.02.2011 22:59
Kan toch niet zo moeilijk zijn????
, Datum:
26.02.2011 23:08
Dat wilde ik net gaan schrijven! Als we googlet op departement + type gebouw dan heb je 'm meteen te pakken.
Geplaatst door: X
, Datum:
27.02.2011 00:56
Abbaye Notre Dame des Neiges en Ardeche
, Datum:
27.02.2011 01:05
, Datum:
27.02.2011 01:16
Klopt helemaal..... Lang, heel lang geleden (1974) hadden we een huisje gehuurd in Vernoux-en-Vivarais (Ardèche). Het was bijna elke dag beestenweer dus wat doe je dan in zo'n geval?? Wij doken de kroeg in.... De kroeg heette Chez Sarkis.... Sarkis?? Vreemde naam!! Klopt! De eigenaar kwam uit Armenië. Hij heette eigenlijk Sarkissian maar vond Sarkis beter klinken. Hij was helemaal weg van wijnen.... We moesten alles proeven en dan ook nog een mening geven. Zal nooit de namen van zijn lievelingswijnen vergeten. Veray en Saint Joseph. Dat zijn allebei wijnen uit de Côte de Rhône. Er hangt me vaag bij dat ik de Veray prefereerde.... Maar, en nu komt het, zijn absolute topper was wijn van die abdij. En ik moet zeggen hij was vurrukkulluk...... En dan krijg je na bijna 40 jaar foto's te zien van digi-oma met de vermelding van de naam van die abdij..... Notre Dames des Neiges??? Die naam ken ik toch??? Maar ik weet zeker dat ik die wijn nooit gezien heb in de supermarkten. Dat zou me zeker opgevallen zijn! Maar ze maken nog steeds wijn!http://ndneiges.free.fr/la%20boutique.htm
Geplaatst door: Chefkok
, Datum:
27.02.2011 01:55
Cote de Rhone? En dat van iemand die spellingsfouten verafschuwt? Cote du Rhone Jan. Doe mij maar een biertje stokbroodje met iets met knoflook..........
, Datum:
27.02.2011 16:52
Jan, ze maken er nog steeds veel wijn. En inderdaad heel goede! Toegang gratis, mooie tuin met allerlei vlindervriendelijke bloemen, groot vrij wandelgebied in het bos, kale kerk, heel mooie grote shop met aardige broeder bij de kassa. Ze verkopen ook vele produkten van andere kloosters en abdijen, zoals jam, noga, mooie natuurboeken, maar vooral heel veel wijnen. Volgens mij hadden ze afgelopen najaar 3 of 4 eigen wijnen en nog wat likeuren. De witte wijn was erg lekker. Dat houten plateau met primitieve voorstellingen hangt in de kapel in het bos tegenover de abdij. Wij waren de enige bezoekers. Zeker de moeite waard om te bezoeken. Nog een nonnetje geholpen een grote koffer in haar autootje te zetten; pittig vrouwtje en erg aardig en belangstellend. Ze had bij de abdij gelogeerd en ging nu weer terug naar een onwikkelingsland waar ze normaal werkte.
, Datum:
27.02.2011 20:01
, Datum:
27.02.2011 22:02
, Datum:
27.02.2011 22:26
, Datum:
27.02.2011 22:43
, Datum:
27.02.2011 23:10
Chateau de Peyrepertouse in het dept. Aude.
, Datum:
28.02.2011 00:03
Klopt helemaal..... Ik kwam er vandaag achter dat de wielerwedstrijd Parijs-Nice ook Vernoux-en-Vivarais aandoet. Waar we de wijn geproefd hebben uit die abdij.... Er kwamen weer allerlei herinneringen naarboven. Monsieur Sarkiss reed in Citroën Mehari. Hij had twee herdershonden waarvan eentje Patat heette. Heb nog aan mijn vrouw gevraagd hoe die andere hond heette maar dat wist ze ook niet meer. Jaren later hebben we ook op de camping van Vernoux gestaan. Schitterend!!! 's Morgensvroeg een grandioos uitzicht over de heuvels. De rest van de dag uiteraard ook maar 's morgens ziet er alles toch anders uit. Al die kleurschakeringen... Er stond een Engels echtpaar op de camping met een camper. Ze waren gestrand door motorpech en zaten te wachten op onderdelen uit Engeland. Gezellig met z'n viertjes rond een kampvuur een paar flessen wijn weggewerkt. De volgende ochtend werd ik wakker door een enorme schreeuw... Mijn vrouw stond tierend voor de tent. Ze was koffie aan het zetten en de koffiepot dreigde om te vallen en ze wilde hem tegenhouden. Lukte dus niet en de hete koffie liep over haar arm. Het vervolg speelt zich ergens anders af dus daar kom ik nog wel eens een keer op terug m.b.v. het fotospel. Zo ziet Vernoux eruit...http://demo.ardecheendirect.com/InfoliveImages/prestataires/sivernoux/light_p1010533.jpg Copyright digi-oma.https://picasaweb.google.com/alouette0/27Feb201102#5578499683770992946 Ook digi-oma maakt wel eens foto's van wereldberoemde dingen.
, Datum:
28.02.2011 00:10
Ik hoorde net vanuit de slaapkamer m'n naam... Jan, was dat niet Poupou??? De naam van die andere hond dus....
Geplaatst door: ® Brend@
, Datum:
28.02.2011 00:19
Haha Jan, zit jij hardop voor te lezen wat je typt?
, Datum:
28.02.2011 00:30
Leuk dat je dat vraagt, Brend@! Ik lees het niet letterlijk hardop voor maar ik lees altijd alles terug wat ik geschreven heb. Lopen de zinnen een beetje, staan er niet teveel schijffouten in, is het begrijpelijk voor anderen.... Vooral dat laatste vind ik belangrijk! Ik lees af en toe dingen op het forum waar geen touw aan vast te knopen is. Zinnen die beginnen met een woord zonder hoofdletter en die maar doorgaan. Geen punten, geen komma's....... Daar word je compleet krankjorum van.
Geplaatst door: Marianne
, Datum:
28.02.2011 02:23
Geplaatst door: joost_k
, Datum:
28.02.2011 09:57
Nice, Église Sainte-Jeanne-d'Arc