Opmerkelijke foto's [spelletje] vervolg 3 (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Peter van Het Hurktoilet, Frankrijkgids
, Datum:
02.04.2011 23:49
lille is correct. de wijk wazemmes, om precies te zijn
Geplaatst door: ® Jan van I
, Datum:
02.04.2011 23:52
, Datum:
02.04.2011 23:58
, Datum:
03.04.2011 16:15
Geplaatst door: Marianne
, Datum:
03.04.2011 16:19
Hoezo? 't Is toch al lang duidelijk? Ik geef geen antwoord omdat ik nog geen inspiratie heb voor een nieuwe opgave en ook om nieuwkomers in dit topic een kans te geven.
Geplaatst door: ® Wim
, Datum:
03.04.2011 16:53
kom op Marianne ,gewoon antwoorden en kijk dan in je wijnkelder en haal een fles Franse inspiratie naar boven.
Geplaatst door: digi-oma
, Datum:
03.04.2011 17:24
Marianne, ik wil 't ook graag weten; ik zoek nooit via Internet, maar antwoord alleen als ik er geweest ben of de plek denk te herkennen - in dit geval dus niet - maar ik ben wel benieuwd. Ik noteer de plaatsen van bijzondere foto's in een boekje met het dept.nr. erbij zodat ik er zelf naar kan gaan kijken als ik in de buurt ben.
, Datum:
03.04.2011 17:48
Het is een N.D. in een behoorlijk toeristische stad in de Drôme. Niet moeilijk, dus Wim, kom op!
, Datum:
03.04.2011 18:15
Stom, ik weet 't wel, want ik heb er zo'n 15 jaar geleden de markt bezocht, maar toen hadden we drie Ierse Wolfshonden bij ons en waren wij de grootste bezienswaardigheid van de markt. Helemaal in de verte gezien, maar geen aandacht aan geschonken en nooit dichterbij geweest. Kapel in NYONS; was trouwens nog een heel stuk rijden vanaf Die, waar we stonden. Ga volgende maal echt dichterbij kijken. Klezmer-orkestje heeft die dag wel veel indruk gemaakt!
, Datum:
03.04.2011 18:59
Sorry Jan, nu ben jij weer de klos. ;-)
, Datum:
03.04.2011 19:51
, Datum:
03.04.2011 19:56
Geplaatst door: ® Niteke
, Datum:
03.04.2011 20:26
Rare foto, lijkt wel een trucage foto
Geplaatst door: ® Niteke
, Datum:
03.04.2011 20:35
Het enigste wat ik kan bedenken is Musée vivant du Cheval in Chantilly
Geplaatst door: Jaap
, Datum:
03.04.2011 21:04
, Datum:
03.04.2011 21:08
, Datum:
03.04.2011 21:10
, Datum:
03.04.2011 21:32
De Franse hardrockgroep Trust heeft een nummer gemaakt over Saumur en z'n cavalerieschool. Connaissez-vous Saumur ? Le bastion de l'ordure, Le fief des bourgeois Mentalité de rats. Connaissez-vous Saumur ? Et sa garnison Population mesquine Mentalité rupine. Je parle au nom de l'ami, celui qui m'a souri Dans la vieille ville de Londres Sincère et sans une ombre. On a parlé Saumur, on a causé rognure Dommage qu'à notre époque on condamne les bavures. Cela existe encore dans ce pays en or Ces faits, je l'ai constaté, se sont accumulés Mais dans cent ans encore, on jettera dehors Toute personne étrangère à ces moeurs de l'ère primaire. Ville du "qu'en dira-t'on", ville exemplaire. Si tu as l'aspect louche T'es pas ici pour plaire. Méthodes de barbares chez les "collet monté" Méthodes militaristes, gens sur lesquels je pisse.http://www.youtube.com/watch?v=U-NGPAsdLrA
Geplaatst door: Jaap
, Datum:
03.04.2011 23:01
Jan, we zijn slechts een paar keer in Frankrijk geweest en heb dus nog niet veel van al dat moois wat op deze topic voorbij komt zelf gezien. Wel in Saumur geweest en daar viel de aanwezigheid van de cavelerieschool op, vandaar dat ik dacht dat dit het antwoord wel eens zo kunnen zijn.
, Datum:
03.04.2011 23:34
De Nationale rijschool in Saumur is goed. Was geen trucage; ik heb er alleen een clipart van een paard voorgeplaatst. Tijdens de regering van Lodewijk de 14e (Zonnekoning) werden er aan het hof in de tuinen van de kastelen grote braspartijen gehouden waarbij de cavalerie ook aanwezig was. En ach, met een slok op durf je wel iets, dus werd er over de gedekte tafels gesprongen met de paarden. Dit doen we nog steeds alleen zijn de tafels inmiddels vervangen door balken op leggers/lepels en zo is het de springsport tijdens het Concours Hippique onstaan. Deze school is ongeveer wat Deurne in Nederland is en zowel de Olympische Hyppische ploeg van Frankrijk als de Militairen en diverse andere ruiters krijgen daar hun training en opleiding. Verschil met Deurne... je hoeft hier in principe geen eigen paard(en) mee te nemen; er wordt getraind op paarden van de rijschool en verder is correcte rijkleding voor iedere leerling verplicht. Zeker het bezoeken waard voor de paardenliefhebber. Jan, bedankt voor het plaatsen!