Geplaatst door: Maud
Datum: 17.09.2012 21:41
Ik ben Maud (55 jaar) en ben getrouwd met mijn man (55 jaar) en zelf kampeer ik al zo goed als mijn hele leven en mijn man sinds die met mij is. Wij hebben 2 kinderen van 20 en 17 jaar oud. Sinds wij bijelkaar zijn (al 30 jaar) kamperen wij eigenlijk al met caravan, behalve de eerste 2 jaar niet. Mijn man en ik zelf ook vinden het kamperen met caravan veel fijner dan met een tent.
Al die jaren dat wij kamperen zijn wij, 1 keer naar Kroatie, 2 keer naar Oostenrijk, 2 keer naar Italie, 2 keer naar Spanje en 22 jaar naar Frankrijk en we hopen volgend jaar de 23ste keer.
Elk jaar is het weer genieten in het zuiden van Frankrijk, een heerlijk land!
Geplaatst door: Fenna
Datum: 17.09.2012 21:54
Ik ben Fenna en 34 jaar oud en ben 14 jaar samen met mijn man (niet getrouwd) die 35 jaar oud is. De eertste jaren hebben wij niet gekampeerd. Maar sinds ik 24 ben zijn wij wij gaan kamperen en gelijk met caravan. Dit is ons erg goed bevallen zodat wij nog steeds met caravan kamperen. Nu hebben wij een dochtertje 8 maanden geleden gekregen en hebben wij een iets grotere/kindvriendelijkere caravan gekocht en zijn er afgelopen zomer al naar de Drome geweest. Wij hebben de eerste 4 jaar in Italie gekampeerd en nu kamperen wij 6 jaar in Frankrijk en dat bevalt ons veel beter, vooral de gemoedelijkheid in de Drome, Ardeche, Gard, Vaucluse (verder zijn wij nog niet in andere gebieden geweest) spreekt ons heel erg aan. Verder heb je veel te zien en te doen in Frankrijk en heel veel mooie campings van groot tot klein van rustig tot druk van goedkoop tot duur, etc. Voorlopig blijven wij naar Frankrijk gaan.
Geplaatst door: ® Wim
Datum: 21.03.2013 18:31
alweer een maand of 6 geleden dat deze naar voren is gehaald
en in die tijd zijn er vast een heleboel nieuwe gezichten bij gekomen
Geplaatst door: lost
Datum: 21.03.2013 18:36
En weggevallen .
Geplaatst door: Charlotte
Datum: 21.03.2013 19:56
Dit topic had ik nog niet gevonden tijdens mijn zoektochten op dit forum, leuk!
Ik ben Charlotte, 37 jaar, getrouwd, 3 jongens van 4,7 en 10 en wij gaan graag met onze Jamet Dakota naar Frankrijk. Ook heb ik vroeger met mijn ouders heel veel in Frankrijk gekampeerd.
Wij wonen in Zuid-Holland, ik ben werkzaam in de zorg en mijn hobby's zijn: koken, lezen, kamperen en campings zoeken op internet. Zo kwam ik ook op dit forum terecht. Met het bekijken van al die campings en de topics op dit forum begint bij mij de voorpret voor de vakantie al.
Geplaatst door: Mascha
Datum: 21.03.2013 21:10
Ik ben Mascha, nog niet zo heel lang hier op het forum maar wel al heel veel info hier gevonden. Ik ben 45 jaar, hou van noorwegen, luxemburg en sinds vorig jaar ook verliefd op Frankrijk geworden. Ik werk fulltime als security host. Mijn kinderen zijn al 18 en 21 jaar. Zij willen niet meer mee op vakantie en daarbij houden ze helemaal niet van kamperen. Dit laatste doe ik dus nu met mijn vriend, we houden allebei van de vrijheid van het kamperen, heerlijk met de tent, we boeken ook nooit iets van te voren omdat we altijd in het voorseizoen gaan. We zoeken meestal een eenvoudige camping waar je lekker kunt zwemmen. We houden van muziek en cultuur veel metal en rock en zoeken daarom ook altijd een bestemming in combinatie met muziek. Dit jaar gaan we naar een optreden van dead can dance in de arena in Nimes, dat moet echt prachtig worden. We gaan dan richting Anduze kamperen in die twee weken is er ook een festival in die omgeving. Kortom het zal een fijne vakantie worden hier en ik heb al veel tips van jullie mogen ontvangen. Frankrijk is ook megagroot en we willen de aankomende jaren ieder jaar een andere streek bezoeken. Vorig jaar hier voor het eerst gekampeerd en ik ben echt onder de indruk van de cultuur, gastvrijheid en warmte van de meeste franse.
Geplaatst door: ® Sammy
Datum: 21.03.2013 21:12
Ik ben Sammy ( niet mijn echte naam) , vrouw, 53 jaar en alweer 22 jaar getrouwd! Door onze kinderloosheid zijn we gek op honden! Ze gaan dan ook bijna altijd met ons mee op vakantie! Ik ben al meer dan 30 jaar met veel plezier werkzaam in het onderwijs!
Altijd gekampeerd, met alle kampeermiddelen!
Om gezondheidsredenen onze caravan en alles wat daarbij hoorde in 2006 verkocht, en vorig jaar weer heerlijk gaan kamperen met een vouwwagen! We misten het campingvakantiegevoel!
Op onze zoektocht op internet naar vouwwagens en kamperen, liefst in Frankrijk kwam ik op deze site terecht! Omdat ik vanaf dat moment hier eigenlijk dagelijks meelees en ook al eens gereageerd had onder een andere naam vond ik het nu wel eens tijd worden dat ik mij hier ook voorstel! Dankzij dit geweldige forum al veel goede tips en ideeën opgedaan!
Geplaatst door: Mariet
Datum: 21.03.2013 21:35
Ik ben Mariet en 41 jaar oud en ben getrouwd met mijn man van 40 jaar oud. We hebben 2 kinderen van 2 en 5 jaar oud.
Zelf dacht ik dat kamperen nooit iets voor mij zou zijn, maar mijn man heeft me weten over te halen 11 jaar geleden. Hij wilden eerst met tent kamperen en dat hebben we dan ook gedaan, ik vond het helemaal niets met tent kamperen. We hebben toen een tweede handse caravan aangeschaft en dat vond ik geweldig (de reis en het kamperen met caravan is super). Ook mijn man vond het ideaal met caravan en hebben toen ons eerste kindje kwam een nieuwe caravan aangeschaft waar we nu al 5 jaar met heel veel plezier kamperen, geweldig vinden we het! Moet er overigens niet aan denken om met kinderen in een tent te zitten, een eigen caravan is dan wel ideaal hoor (maar misschien komt dat omdat ik verder nooit heb gekampeerd vroeger). We zijn in die 11 jaar dat we kamperen 8 keer naar Frankrijk geweest, 1 keer Oostenrijk en 2 keer Spanje. Frankrijk blijft ons favoriet, al vinden we een keer Spanje ook erg leuk.
Geplaatst door: inekefr
Datum: 22.03.2013 15:12
Ik ben Ineke (56) en ben getrouwd met Piet(69). We hebben 4 kinderen en bijna 4 kleinkinderen. Ons hele leven gekampeerd met kleine tentjes. Nu in het bezit van een tot camper verbouwde Vito (zonder verhoogd dak) We kamperen tegenwoordig in het naseizoen. In het hoogseizoen verwelkomen wij kampeergasten op onze eigen camping: Le Clapas in de Aveyron. Een beetje uit de hand gelopen hobby. Begonnen met alleen falilie en vrienden, maar langzaamaan kwamen de vriend van de nicht van de kennis erbij. Nu zijn we een camping met 12 plekken, een gîte, een chalet en drie ingerichte tenten. In de wintermaanden maken we theater met de franse dorpsbevolking www.theatrecourage.fr
Geplaatst door: ® Ineke
Datum: 19.05.2013 13:56
Omhoog! ik zie weer veel nieuwe namen.
Geplaatst door: Ikke_1976
Datum: 19.05.2013 22:24
Zal me eigen ook even netjes voorstellen.. Ik ben ik, 37 jaar, wonend in Brabant met partner en 2 zonen van 7 en 9 jaar.
Na een paar jaar gekampeerd te hebben in NL (altijd met vouwwagen) vorig jaar voor het eerst naar Frankrijk geweest (18 jaar geleden ook n xtje maar toen nog zonder kids) naar Normandie. Dit is ons zo goed bevallen dat we ook dit jaar weer naar Frankrijk gaan.
Wilde vorig jaar nog niet te ver rijden - en Normandie stond op het wensenlijstje van mijn partner - en het is zo'n geweldige vakantie geweest (Camping Port'Land) en de reis (650km) is ons prima bevallen dus dit jaar weer een stukje verder Frankrijk in - de Dordogne (Camping Soleil Plage). We rijden in 2x - met een overnachting in een B&B...
Nog een paar weekjes en dan... we hebben er weer zin in!
Haal veel tips hier van het forum. Kom er toch wel enkele keren per week - en plaats soms ook zelf een topic.
Geplaatst door: fi@nne
Datum: 19.05.2013 22:42
Ik ben Fi@nne, 32, getrouwd, 3 kinderen van 8,6 en 3. Sinds 2 jaar in het bezit van een caravan, daarvoor vaak in stacaravans of chalets campings bezocht. Vrij lang in Nederland rond gehangen met het gezin en vorig jaar voor 't eerst verder weg gegaan: Italie. Dit jaar gaan we naar Frankrijk. Hier ben ik vroeger met mijn ouders vaak geweest. Ik kom zelf ook uit een gezin met 3 kinderen en vond het kamperen altijd geweldig. We zijn op veel plekken geweest: Frankrijk, Spanje, Oostenrijk, Portugal, Polen, Tsjechoslowakije (toen heette dat nog zo) en nog veel plekken die ik me niet meer kan herinneren.
Ik moet mijn man elk jaar aardig overhalen om weer te gaan kamperen, vandaar dat ik hier af en toe een steuntje in de rug zoek en (voor sommige van jullie heb ik gemerkt wat stomme) vragen stel over dingen die ik tegenkom in de voorbereiding. Bedankt voor jullie (geduldige) antwoorden!
Geplaatst door: Lilian1
Datum: 22.05.2013 18:43
Omhoog voor Bas?
Geplaatst door: Bianca
Datum: 22.05.2013 19:10
Leuk dit topic, af en toe kom ik ook op dit forum en heb al vele tips gevonden of dit forum. Zelf ook wel eens een vraag gesteld en hier ook leuk antwoord op gekregen.
Ik zal me even voorstellen: ik ben Bianca, 35 jaar oud, getrouwd, woon in Zeeland (provincie). We hebben 3 lieve katten.
Sinds twee jaar kamperen we, dit is gekomen door een safari chef cooker, daar gingen we voor kijken en kwamen toen een mooie caravan tegen, hoe gek kan het lopen want hiervoor deden we vnl verre reizen in hotel of naar een huisje in Duitsland. Ik moet zeggen van het kamperen genieten we enorm! Wat een vrijheid en Europa is ook mooi! We zijn van plan om in Juni naar Frankrijk te gaan, 1 week Cote d 'Azur en 1 week Ardeche. Maar mocht het weer tegen vallen kunnen we nog uitwijken, we hebben nl niets vastgelegd.
Geplaatst door: Manouk
Datum: 22.05.2013 19:58
Ik ben Manouk en 39 jaar oud en mijn man is 40 jaar oud. We hebben nu 2 kinderen van 1 en 5 jaar oud. We wonen in Workum in Friesland (heel mooi dorpje!) We kamperen met caravan alweer 11 jaar, we vinden het ideaal. We zijn beide helemaal geen kampeerders van huis uit, echter wilden we 'gek' doen en hebben we 11 jaar geleden een tweede handse caravan gekocht en sindsdien willen we niet meer anders...we vinden het echt geweldig. Het eerste jaar zijn we gelijk met de caravan naar Spanje gegaan vanuit Workum en dat is zo goed bevallen dat we dit elk jaar doen, alleen de reis vonden we al leuk.
De eerste 2 jaar toen we gingen kamperen met de caravan zijn we alleen naar Spanje geweest, de laatste 9 jaar kamperen we alleen in Frankrijk (altijd hoogseizoen ivm meer sfeer en gezelligheid, rustige campings kun je opzoeken). Afgelopen meivakantie voor het eerst in het voorseizoen op een camping gestaan hier in Nederland, beviel ons ook erg goed alleen we stonden de eerste week van de meivakantie en toen was het weer niet echt heel lekker...dus misten toch wel een beetje het lekkere weer in Frankrijk/Spanje en de Franse sfeer. Nederland is een mooi land en we stonden op een mooie camping, maar Frankrijk heeft toch wel echt een andere sfeer, weer en natuurlijk landschap.
We hopen dat we nog vele jaren samen met ons gezinnetje mogen kamperen met de caravan (aan een tent moeten we eerlijk gezegd niet denken)
Geplaatst door: Bas
Datum: 22.05.2013 22:04
Goede avond,
Ik ben bas van den Elshout
Ik kijk al het hele jaar uit naar de vakantie ,
Om lekker te gaan kamperen, dit doe ik samen met mijn vriendin.
Lekker met de tent , op de mooiste plekken.
Ik was al een topic begonnen zonder mij voor te stellen ,dus bij deze doe ik dat.
Geplaatst door: Esther
Datum: 24.05.2013 22:09
Hoi hier Esther, 38 jaar, getrouwd en moeder van 2 jongens 3 en 5.
Als kind altijd gekampeerd met vouwwagen. Met mijn man 2 jaar gekampeerd maar daarna altijd vliegreizen gedaan. Vorig jaar in het naseizoen met een caravan naar Frankrijk gegaan en een geweldige tijd gehad. De jongens hebben nu een fijne leeftijd om mee te gaan kamperen. Manlief is helemaal gek van karpervissen en ik hou van natuur en sport. Dit jaar samen met een bevriend stel naar de Vendee. Zij in een stacaravan en wij met de caravan. Heb er erg veel zin in.
Geplaatst door: ® Marite
Datum: 25.05.2013 01:38
Ik dwaal hier ook al een tijdje rond dus zal me ook even voorstellen:
Ik ben Marite (niet te verwarren met sommige andere Marit/marith-en), 33 jaar, woonachtig in het zuiden van Nederland. Momenteel thuisblijf- huismanager en moeder van 4 dochters in de leeftijden van 9, 7, 3 en 1 jaar oud. Drukte al om, maar ook heel gezellig. Mijn hobby's zijn lezen, koken, wandelen, soms hardlopen, puzzelen (logische puzzels) en vooral veel leuke dingen doen met het gezin. Als kind heb ik heel veel gekampeerd, minimaal 8 weken per jaar in Nederland met mijn ouders en op latere leeftijd ben ik zelf gaan reizen met mijn man waardoor al heel wat van de wereld gezien. Deze zomer gaan we kamperen met een tent en onze dochters in Zuid- Frankrijk, waar we heel veel zin in hebben. Verder vind ik het erg interessant te lezen wat anderen doen en laten en waarom, en daarom als ik even tijd heb te vinden op fora zoals deze.
Geplaatst door: ® Rob
Datum: 25.05.2013 18:28
Even een update. De boxer waar ik over schreef is overleden. We hebben nu een Zwitserse, witte herder die over twee weken meegaat naar ons favoriete vakantieland.... Italië. Ook de kat is inmiddels overleden en onze dochter het huis uit. Worden we oud??
Geplaatst door: ® Wim
Datum: 25.05.2013 19:26
nee Rob , hooguit een beetje grijs