Geplaatst door: Rob
Datum: 26.05.2013 09:11
Wim, en hoe zit het met haaruitval?
Geplaatst door: Ruud
Datum: 29.05.2013 12:07
Hoewel ik niet heel vaak op dit forum kom wil ik me wel even voorstellen. Van origine Brabander maar sinds 2000 woonachtig in Frankrijk (10 jaar bij Lyon, 1 jaar Medoc en nu al weer 2 jaar in het zuiden van de Charente-Maritime). Opgegroeid tussen de caravans die mijn vader bouwde (tot 1973 stacaravans, later toercaravans). Zelf ruim 30 jaar in het transport gewerkt. Medio 2010 werkloos geworden en in 2011 een kleine camping overgenomen. Nooit gedacht dat ik zonder transport zou kunnen leven en nog veel minder dat ik ooit met plezier tussen de caravans zou werken. Ik hou absoluut niet van steden/druktes en heb het nu prima naar mijn zin. Wie rust zoekt kan bij ons goed terecht. De camping staat op de site van camping-Frankrijk en is niet moeilijk te vinden.
De eerste herinneringen aan Frankrijk zijn van vakanties met mijn ouders in de Ardèche begin jaren 60. Toen was de Ardèche in de zomer nog gewoon franstalig...
Geplaatst door: Hansss
Datum: 12.06.2013 22:59
Ik ben al enige jaren actief op camping-frankrijk. Inmiddels is het tijd geworden om ook mijzelf hier voor te stellen. Man, 52 jaar, getrouwd en 4 kinderen. Wij kamperen ons hele leven al. Zwanger, baby of pubers maakt niets uit. Gestart met kleine tentjes, later een iets grotere. Kinderen zijn vanaf hun 4e of 5e jaar altijd op een eigen tent aangewezen. De topjaren waren de pubers met aanhang ook mee. Dus diverse jaren groep van 7, 8 of 9 personen. Altijd op de bonnefooi geweest. Meestal 3 verschillende campings bezocht en is altijd goed gekomen. Enige jaren uitstapjes gemaakt naar Kroatië en Slovenië ipv Frankrijk. Sedert 2 jaar heerlijk met z'n 2en op vakantie. Ervaring met grote campings met alles erop en eraan, maar het liefst een camping zo basic mogelijk. Geen elektra, koelkast gaat op gas. Schaduw kunnen we altijd zelf maken. De mooiste ervaringen zijn op de campings waar de kinderen niets hadden, ze vonden altijd wel iets om heerlijk bezig te zijn. Voorwaarde was wel altijd dat er water in de buurt was. Inmiddels ontzettend veel regio's in Frankrijk bezocht. Wel weer altijd op zoek naar voor ons nieuwe gebieden.
Geplaatst door: Paula
Datum: 13.06.2013 00:16
Dit forum pas een paar dagen ontdekt. Geweldige site. Ik ben 46 jaar en mijn man is 47 jaar oud en we hebben 2 kinderen van 10 en 13 jaar oud. We hebben een eigen caravan (uit 1988 en we kamperen er al 16 jaar mee) en kamperen eigenlijk elke zomer in de Ardèche. We kamperen wel altijd op verschillende campings, dat vinden wij namelijk leuk, altijd weer een verassing waar je terecht komt. Waarom zo vaak Ardèche, omdat wij dit een prachtig gebied vinden waar je alles vind (mooi landschap, veel te doen, veel leuke/gezellige plaatsjes en natuurlijk mooi weer) en het is gemakkelijk te rijden naar de Ardèche. Wij hebben in de jaren dat wij kamperen (precies 20 jaar, waarvan 16 jaar met caravan) eigenlijk altijd in Frankrijk gekampeerd, 2 keer naar Spanje gegaan.
Geplaatst door: ® Wim
Datum: 18.08.2013 08:57
volgens mij zijn er weer aardig wat nieuwe gasten
Geplaatst door: Carolien@1
Datum: 18.08.2013 13:16
Ehhhh...@Wim..is dat een hint aan hen die zich nog niet hebben voorgesteld?!
Datum: 18.08.2013 13:21
Nee hoor, of misschien ook wel.
Ik heb enkele jaren geleden dit topic gestart en we halen het regelmatig weer eens naar boven.
Ieder moet voor zich zelf weten of hij of zij zich wil voorstellen.
Wel is er een verzoek om het een schoon topic te laten zonder discussies
Geplaatst door: Gesina
Datum: 18.08.2013 21:22
Ik ben Gesina /siena ik kom sinds 2002 op dit forum, zo een 10 jaar geleden poste ik hier regelmatig. Ik weet nog dat we de chatbox kregen, maanden lang zaten we dagelijks met een redelijke vaste kliek hierop, hieruit zijn leuke contacten ontstaan en ook ontmoetingen. In die tijd kwam ook het forum kampeerweekend, hier zijn wij niet naar toe kunnen gaan, maar de voorpret op het forum was geweldig.
Ik ben het forum altijd blijven bezoeken, maar niet meer actief gepost op het forum, de laatste tijd ben ik weer wat meer aanwezig.
Onze baby en peuter zijn inmiddels tieners geworden, nog steeds bezoeken we jaarlijks Frankrijk. We houden vooral van de stoere gebieden, veel wandelen, rustige campings met het liefst een kampvuur. We houden niet van drukte, dus kamperen we het liefst buiten de drukke gebieden, op rustige en eenvoudige campings.
Geplaatst door: connie
Datum: 18.08.2013 21:29
Hallo Gesina,ik dus ook omstreeks die tijd het forum ontdekt.En heel leuk met de chatbox.Ben 2x naar zo'n ontmoeting geweest wat heel gezellig was want je ontmoette de mensen waar je mee sprak.Wel een andere sfeer dan wat er nu heerst ;-(
Maar ik kijk nog elke dag en kan me soms verbazen.
Geplaatst door: Gesina
Datum: 18.08.2013 21:44
Hallo connie, de chatbox was indertijd echt hilarisch, we zaten daarnaast ook nog op MSN, we zaten ons helemaal rot te typen, wat een lol hebben we in die tijd gehad! Johan kwam ook regelmatig langs. Nu is de chatbox altijd stil, tijden veranderen..
Geplaatst door: Jetje
Datum: 19.08.2013 13:04
Wij hebben in2000 toevallig Frankrijk ontdekt, en waren meteen zo enthousiast dan we er 12 jaar achter elkaar zijn geweest. Eerst met kleine kinderen, altijd een camping bezocht met een zwembad en rivier, verders zonder veel animatie. Toen kleine kinderen pubers werden wilden ze gewoon nog steeds naar dergelijke campings, alleen wel graag met veel jeugd. Dus altijd vroeg geboekt. De laatste jaren spraken de jeugd af naar welke camping ze gingen en spontaan kwam de hele bups na, gezellig s'avonds Chillen en een kampvuurtje en wij lekker rustig met een wijntje onder de luifel. Nu voor het eerst alleen geweest, en gelijk een uitstap naar Oostenrijk gemaakt, geweldig. Wij zijn nu 52 en 49 jaar en hebben een chateau. Caravan met rondzit dus lekker bepakt. Reserveren trouwens nog steeds, nu wel niet meer zo vroeg, Heb altijd via deze site campings en uitstapjes gevonden,geweldig wat Tineke en Johan doen, zoek eigenlijk ook nog zoiets voor Zwitserland, misschien iemand een idee?
Geplaatst door: mar3tent
Datum: 19.08.2013 13:27
www.alpenfreaks.be. Wel registreren, maar ook een actief forum waar je op je vragen (over dus bv zwitserland) ook genoeg antwoordt krijgt. Tevens veel reisverhalen geplaatst met foto's waardoor je zelf al lezende ook al veel leuke ideeen kan opdoen. Om die reisverhalen te lezen hoef je je niet aan te melden, om op het forum te komen wel. Succes
Geplaatst door: ® Willem
Datum: 19.08.2013 15:12
Mijn naam is Willem en ik woon in het midden van het land, vlakbij het Dolfinarium. Ben 39 jaar en heb drie kinderen van 0 tot 6 jaar. Ik ben werkzaam bij een accountantskantoor, mijn vrouw in het onderwijs. Ik kampeer al vanaf dat ik in de luiers zat. Mijn vrouwens overigens ook. We houden van rustige campings met max 125 plaatsen en niet (teveel) Mobilhomes. Liefst zonder of kleinschalige animatie. Wij reserveren nooit en altijd nog plek gevonden.
Met deze site heb ik al de nodige tips en info kunnen krijgen en geven. Elk jaar rond de vakantieperiodes mag ik hier graag struinen.
Geplaatst door: Jacky
Datum: 19.08.2013 15:22
Mijn naam is jacky en ben 40 jaar oud en mijn man ook. Wij hebben 2 kinderen van 5 en 2 jaar oud. Vroeger kampeerde wij beide met onze ouders en nu kamperen wij al 13 jaar samen. Wij hebben sinds 6 jaar een caravan en hebben daar ontzettend veel plezier van.
Met z'n 2en gingen we naar campings waar niet zoveel animatie was nu kiezen we voor wat drukkere campings waar voor onze kinderen voldoende te doen is. Afgelopen vrijdag net terug gekomen van camping Le Soleil Vivarais, geweldige camping!
Ik ben niet heel actief op dit forum, maar kijk weleens op dit forum.
Datum: 01.10.2013 22:35
aangezien we het toch over dit topic hadden , laten we hem dan ook maar weer eens naar voren halen
Geplaatst door: mar
Datum: 02.10.2013 17:05
ik zie er het nut niet van in om mijn privacy hier bloot te geven. wie dat wel wil moet dat natuurlijk zelf weten.
Geplaatst door: jan v z
Datum: 03.10.2013 10:35
@mar
Beste Mar ,jammer dat je nu zo reageert terwijl ik vond dat je altijd een positieve bedrage leverde aan het forum.
Ik begrijp dat je je behoorlijk geschoffeerd voelde na een eerder topic.
Zelf zou ik ook moeite hebben als ik zo werd aangevallen.
Maar verlaag je niet tot die zelfde mensen die jouw uit pure afgunst een slag onder de gordel gaven.
Gewoon weer mar wezen (boos zijn is menselijk, boos blijven is duivels).
Datum: 11.07.2014 22:54
Het is inmiddels al weer ruim een half jaar geleden dat deze aan de orde was.
Inmiddels zijn er heel wat nieuwe gasten hier op het forum voorbij gekomen
Geplaatst door: Ilja
Datum: 12.07.2014 09:01
Ik lees al tijden mee maar reageer pas sinds kort :-)
Ilja is mijn echte naam, 40, woonachtig in Zuid Holland.
We hebben 3 kinderen van 9, 6 en 5 jaar oud.
We kamperen met een grote piramide tent van de Vrijbuiter. Oudste zoon wil dit jaar voor het eerst in een bijzettentje, die willen we deze zomer bij de Decathlon kopen. Als dat bevalt wil ik in de loop van het jaar mogelijk eens kijken naar een soortgelijke tent voor ons maar dan een slag kleiner.
We kamperen graag in Zuid Frankrijk,meestal omgeving Provence.
Op de heen en terugreis reizen we altijd met een stop van een paar dagen bij mijn schoonouders in de Bourgogne.
Verder lees ik graag met veel plezier mee op dit forum.
Geplaatst door: Leo11
Datum: 14.12.2014 10:47
Ik heb mij voorgesteld op dit forum op 25-11-2011. Helaas is mijn lieve echtgenote 3 weken geleden overleden na meer dan 12 jaar in een rolstoel te hebben gezeten. Nu vraag ik mij af of ik de caravan zal houden en toch nog alleen naar ons geliefde Frakrijk zal afreizen. Ik wil geen medelijden maar wel graag ideeën etc waar ik iets mee kan.