Geplaatst door: Mowee
Datum: 11.02.2011 21:00
Wie is pup eigenlijk?
of heb ik iets gemist
Geplaatst door: ® Wim
Datum: 11.02.2011 21:02
Nee grote katten liefhebber. volgens mij zo maar iemand die een kreet slaakt
Geplaatst door: jan v z
Datum: 12.02.2011 08:37
Ik heb dit topic ook al een keer omhoog gehaalt, met dezelfde reden als Wim.
Ik vind het nl. ook prettig een profiel te kunnen maken die achter een naam zit.
Wanneer je je niet bekend wil maken of onzin vind reageer dan niet op dit topic.
Het is nl. niet de bedoeling om hier een discusie op gang te zetten.
Ben je het hier niet mee eens, open dan een nieuw topic zodat we daar open en transperant kunnen discuseren zonder DIT topic te bevuilen.
Geplaatst door: Slimpie
Datum: 12.02.2011 10:16
Hallo, ik ben Francofiel en kampeerliefhebber voor het leven... Kom m'n hele leven al op regelmatige basis in La France en kan elke keer weer genieten van dat prachtige land inclusief de inwoners. Zoals te verwachten valt met bovengenoemde combinatie ga ik, met vouwwagen, er dan ook graag op uit in de zomer.
Geplaatst door: bregje
Datum: 12.02.2011 14:49
Mijn naam is Bregje 37 jaar jong en een echte francofiel.
Ik ben moeder van 2 geweldige kinderen een van 16 en 8 jaar.
Vroeger als klein meisje ging ik al naar Frankrijk en als ik in Frankrijk kom voel ik me gelijk thuis.
Ik werk als coördinerende begeleidster met jongeren met een ass.
Mijn hobby,s zijn natuurlijk kamperen, wij houden van kleinere campings met minimale animatie want wij kunnen ons zelf wel animeren.
Wij blijven ook niet 3 weken op een camping maar doen minstens 4 campings aan.
Dus wij houden van rondtrekken.
Allemaal veel vakantie plezier!!
Geplaatst door: ® Irene 1
Datum: 12.02.2011 14:54
Bregje, even vertalen: ik ga ervan uit dat je met ass bedoeld: autistisch spectrum syndroom?
Geplaatst door: Angelique
Datum: 12.02.2011 15:24
Angelique dus, gezin met 3 kinderen. (10,8 en 3 jaar) Echte kampeerders en graag naar Frankrijk. Iedere keer een andere streek maar wel graag mooi weer.
We zijn altijd op zoek naar camping met weinig/geen animatie, water om in te zwemmen en in de prijsklasse onder de 30 euro want wij willen graag 3 weken op vakantie. Ik kijk met verbazing naar bedragen die neergeteld worden.
We hebben een paar jaar met een oude alpen kreuzer gekampeerd. De aanhanger hebben we afgelopen jaar leeggehaald en een Bacotent gekocht. ook prima bevallen. Dit jaar willen de kinderen echte bergen zien dus gaan we naar de Alpen, wou dat het al zover was :-(
Geplaatst door: bregje
Datum: 12.02.2011 18:43
@Irene 1 dat klopt!
Geplaatst door: Christina
Datum: 12.02.2011 22:14
Ik ben Christina, 53 jaar en kom uit het westen des lands. Inmiddels 30 jaar getrouwd en 2 kinderen, zoon van 18 en dochter is 21.
Al sinds mijn 20e is Frankrijk ons favoriete vakantieland, eerst met de tent. Daarna overgestapt op een Trigano-vouwwagen waar we ruim 8 jaar mee gekampeerd hebben.Toen de kinderen in een eigen tent wilden zijn we overgestapt op een HomeCar waarmee we nu alweer een aantal jaren kamperen.
Toen de kinderen klein waren hebben we een aantal jaren aan het Lac de Serre Poncon gestaan en de afgelopen jaren vooral in de Cevennen.
Ik kom al heel lang hier op het forum waar ik (meestal) met plezier alle vragen en antwoorden lees. Als ik denk dat mijn antwoord iets toevoegd dan plaats ik dat ;)
Geplaatst door: ® Christina
Datum: 12.02.2011 22:21
Was even vergeten dat ik niet kan inloggen in Firefox en dus ook geen groen envelopje heb.
Nu dus wel :)
Geplaatst door: Gerard
Datum: 12.02.2011 22:54
Hallo ik ben Gerard en kom uit Friesland.Ben werkzaam in de bouw en zit helaas vast aan de dure periodes. Samen met mijn vriendin en een trouwe viervoeter nu alweer verscheidene jaren liefhebbers van Frankrijk. Leeftijd 55, 45, en 5,5.
In het begin met tentje en nu alweer de derde caravan.Ben niet iemand die op veel topics reageert maar kijk elke week hier wel even.Vind het hier nog steeds leuk om rond te snuffelen en ideetjes op te doen.Verder is mijn motto hier laat iedereen in zijn waarde.
Geplaatst door: john
Datum: 13.02.2011 15:10
Geplaatst door: ® Ineke
Datum: 13.02.2011 20:16
Ik ben 57 jaar jong, getrouwd met Ron (jeugdliefde),ik heb 1 zoon, 1 dochter, 1 schoonzoon en 1 kleinzoon, ben 24 uur p.w. administratief werkzaam in het ziekenhuis en Francofiel sinds films van Cliff Richard en Louis de Funes. Het duurde vervolgens nog wel 25 jaar voordat we met een oude vouwwagen voor de eerste keer mijn 2e jeugdliefde gingen bezoeken en sinds die tijd geldt: een jaar geen Frankrijk is een jaar niet geleefd. Ik vind het heerlijk om op deze site rond te struinen het is alsof je al een beetje op vakantie gaat: campings en streken “bezoeken”, meningen te lezen en zoekenden hopelijk bruikbare tips te geven(een hobby uit m’n reisburo tijd). Na onze eerste vakantie in Neuvic, gingen we jaarlijks op zoek naar drogere zonniger streken en zo zakten we steeds verder af naar het zuiden. Onze favoriete streken zijn dan ook de Cevennen en de Cote d'Azur. Helaas kunnen we om gezondheidsredenen niet meer met eigen kampeermiddel op pad wat een en ander wel een stuk minder avontuurlijk maakt. We hopen nog lange tijd enkele weken per jaar te leven als god in Frankrijk!
Geplaatst door: @nna
Datum: 13.02.2011 22:34
Ons gezin bestaat uit 4, nee, eigenlijk uit 5...
want onze "Doque Allemagne" maakt ook deel uit van ons gezin wat verder bestaat uit 2 allerallerallerliefste kinderen van respectievelijk 13 en 16... en natuurlijk manlief, hardwerkend in eigen praktijk.
By the way; @nna is slechts mijn "gebruikersnaam" omdat ik een van de velen ben die wel eens is lastig gevallen. En hier wil ik het eigenlijk bij laten.
Geplaatst door: Carly
Datum: 14.02.2011 18:10
Ben dus een 45-jarige Vlaamse man, maar getrouwd met Mirjam een half-Nederlandse (moeder een Zeeuwse), we hebben 2 kindjes Matteo(5) en Zoë(3) en we zijn vorig jaar met onze nieuw gekochte tent weer gaan kamperen, vroeger deden we dit beiden met onze ouders, maar dat was aleen hele tijd geleden.We wonen in de Vlaamse Ardennen in Oudenaarde(wielerliefhebbers kennen deze streek) en werken beiden in de Belgische AH, namelijk Delhaize. Dus een kampeerder die op de kompascamping staat komt dikwijls bij ons winkelen.Mijn vrouw zit aan de kassa en zelf ben ik goederenontvanger, dus Mirjam zorgt voor de voordeur en ik zorg dat het goed verloopt aan de achterdeur.Dus wie er ooit komt winkelen, vraag maar achter me.Wie me goed kent weet dat ik een heel grote grapjas ben, dus ben graag in een positieve sfeer. In die zin zal ik eens iets vertellen. Ben dus vrij KAAL en heb dit laten onderzoeken in het UZ Gent en de dokter zei tegen me:"Mijnheer je bent 3 weken te vroeg geboren" waarop ik vroeg:" ja maar wat wil dat zeggen?", waarop de dokter zei :" Ze waren je moeder nog aan het scheren en je hoofdje zat al buiten" Dit was dus Belgenhumor ;-)
Datum: 14.02.2011 20:16
eindelijk eens een belg met zelfspot
volgens mij ben je familie van Bonasera (alleen weet je dat zelf niet)
Geplaatst door: Renée@
Datum: 16.02.2011 10:21
Hallo allemaal
Kom nog niet zolang op dit forum. Wij zijn woonachtig in Den Haag, Renée (60), fulltime secretaresse en Peter (64) had een fijne baan als opzichter maar na een periode van ziekte/operaties 2003, al weer een paar jaar thuis. Zoon, dochter en twee kleindochters. Frankrijk staat voor ons met stip op 1! We zijn dol op Frankrijk. Gaan het liefst nu in voor- of naseizoen. 40 jaar geleden begonnen we met de bungalowtent (heerlijke tijd), daarna met de kinderen op stap met een Alpen Kreuzer (wat een drama, bij inpakken strijk en zet regen). Toen overgestapt op verschillende tweedehands caravans en nu dan naar ik aanneem onze laatste aanschaf: een ERIBA Gold met vast bed en toilet + (mover vanwege gezondheid man), fantastisch. We zijn er heel blij mee. Reserveren doen we nooit. N.a.v. de weersverwachting bepalen we wel welke richting het wordt, dan een paar campings erbij zoeken vooral uit de ACSI- en FFCC-gids. Ook n.a.v. adviezen van dit forum waarvoor dank (bijv. die van Digi-oma) gaan we op pad en daarna zien we wel. Onze voorkeur: van die kleine (municipal)campings zonder toeters en bellen, mooie stukjes natuur vinden, allerlei marktjes afstruinen en dan zoals afgelopen zomer in het dorp op een PMU-terras neerstrijken met een roséetje van 70 cent, kerken bezoeken in stadjes, lezen, buiten kokkerellen en fietsen.
Datum: 20.05.2011 00:23
het word tijd om deze maar weer eens naar boven te halen
Geplaatst door: Juul
Datum: 20.05.2011 11:41
Hallo allemaal, ik ben Juul, 55+, werk bij RWS, man,kat en tentkampeerder sinds 12 jaar. Voorheen vliegen en appartement maar na 1 x kamperen (met een klein tunneltentje en geleende spulletjes) helemaal verkocht en gelijk een hele uitrusting gekocht. Lekker op de bonnefooi weg en niet in december al bespreken, heerlijk is dat.
Frankrijk vind ik altijd een beetje thuiskomen, voorkeur voor Loire, Dordogne, Bretagne en Normandië. Maar eigenlijk vind ik bijna heel Frankrijk mooi.
Alleen al het stokbrood is al een zaligheid 's morgens.
Geplaatst door: Haarman
Datum: 20.05.2011 12:13
Hoi, Ik ben 38 jaar, getrouwd, moeder van 2 kids (6 en 8) Ik kampeer al vanaf mijn 2e levensjaar. Tussendoor wel eens gevlogen. Sinds de kinderen erbij zijn gekomen natuurlijk weer naar de camping......(maar niet alleen voor de kids hoor!) Laatste jaren Italie, nu voor het eerst naar Frankrijk-Dordogne (Nou ja de eerste keer kamperen dan, wel al 2 keer op wintersport in Frankrijk geweest) Zie wel een beetje op tegen het Frans (spreek het voor geen woord) en ja dan die Fransen hè, of zal het meevallen??? We hebben er in ieder geval zin in.
Ik wens dan ook iedereen een fijne vakantie.