Geplaatst door: ® Irene 1
Datum: 27.11.2011 00:52
@Elke, er zijn al enkele topics geweest met mensen in dezelfde situatie. Wellicht kom je met de zoekfunctie bij die draadjes en heb je er wat aan.
Geplaatst door: Rob
Datum: 28.11.2011 03:01
Hallo, Mijn naam is Rob en ben 50 jaar. Ik woon met vrouw, dochter van 19, kat en hond in Arnhem.
Kamperen heb ik met de paplepel meegekregen. Als ukkie van 2 jaar ging ik al met mijn ouders kamperen.
Ooit samen met mijn vrouw begonnen met een tentje, later een vouwwagen en sinds ruim 20 jaar met de caravan op stap. Ik voel me op dit forum wel een beetje een buitenbeentje, want ik ben geen francofiel. We brengen de meeste zomervakanties door in Italië. Dat land hebben we van noord naar zuid helemaal doorkruist. De laatste jaren zijn we vaak in Griekenland te vinden. Voor tussendoortjes willen we nog wel eens naar Frankrijk gaan. Maar ook Spanje en Portugal zijn ons niet vreemd. Sinds 2 jaar gaan we weer met z'n tweetjes op vakantie, dochterlief heeft andere ideeën over vakantie dan wij. Ook de hond gaat niet meer mee. Wij zijn gek van boxers. Onze vorige boxers waren erg makkelijk en gingen altijd mee op vakantie. De huidige boxer heeft een vorm van "verlatingsangst" en kan niet alleen blijven in een vreemde omgeving, dus gaat ie naar het pension.
Geplaatst door: ® Wim
Datum: 19.04.2012 22:58
Slimpie bracht me op het idee om deze maar weer eens naar voren te toveren
Geplaatst door: ® quirine
Datum: 20.04.2012 09:35
Ik zal me dan ook even voorstellen; mijn naam is quirine, 32 jaar, afkomstig uit Zeeland en ik ben een fervent meelezer op dit forum! Ik woon samen en heb twee kindjes, een jongen van 3 en een meisje van 1. Ik heb het kamperen met de paplepel gegoten gekregen en heb als kind zo'n beetje alle hoeken van met name frankrijk gezien, altijd met de tent. Mijn vriend had voor onze relatie nog nooit gekampeerd, dus ik heb hem bekeerd zeg maar! De afgelopen 2 jaar hebben we stacaravans gehuurd, tegen mijn principes in eigenlijk, naar vanwege het gemak met babies enz. Dit jaar waarschijnlijk voor het laatst, want het gaat weer kriebelen, dus gisteren alweer bij Bax en de Wit geweest haha!
Geplaatst door: Slimpie
Datum: 20.04.2012 18:13
Ik ben benieuwd of 'bij de les blijven' reageert... ;-)
Geplaatst door: MAB
Datum: 20.04.2012 19:56
@Slimpie, stel je voor zeg. Wat is taal toch leuk!
Geplaatst door: ® arthur
Datum: 20.04.2012 21:30
Vlaming, bijna met (brug)pensioen. 38 jaar gewerkt in het meest bekende ziekenfonds in Vlaanderen. Kamperen doe ik al 30 jaar, eerst met de tent, dan vouwwagen, en nu ben ik aan mijn vierde caravan. Kamperen is steeds een van mijn hobby's geweest en als kadervrijwilliger heb ik mee mogen werken aan de uitbouw van een van de grootste kampeerverenigingen van Vlaanderen: vormingswerk, service aan kampeerders en beleidswerk. Straks wordt kamperen voor mij nog een grotere hobby samen met fotografie, wandelen en talen studeren in avondschool. En Frankrijk is uiteraard mijn vakantieland.
Geplaatst door: Yvon
Datum: 20.04.2012 22:36
Begin 40, moeder van 2 puberende jongens, lieve echtgenoot en woonachtig in de Randstad, Ik werk 3 dagen in de week. Kamperen is voor ons synoniem aan een stacaravan huren op een camping in frankrijk of italie. Dit doen we nu al zo' n 13 jaar. Toen we nog jong waren 1 maal samen in een tentje gekampeerd. Is bij 1 keer gebleven. Al jaren volg ik dit forum iedere dag met veel plezier voor tips, gezelligheid en een beetje vakantiesfeer.
Geplaatst door: ® vonne
Datum: 21.04.2012 00:45
Hallo allemaal,ik kom al jaaaaaren op dit forum, maar reageer zelden! Niet omdat ik het niet leuk vind, maar omdat iemand anders het antwoord al gegeven heeft, of het antwoord is in een ander topic te lezen. Ik vind het wel altijd leuk om de reacties van iedereen te lezen, vooral als een vraag wordt gesteld, en er allerlei antwoorden worden gegeven, behalve op de vraag.Ik verwonder me er ook altijd over dat men een vraag stelt die al 100 x gesteld is, maar waarvan men niet weet dat je die bij het onderwerp kunt invullen!! Toch heb ik van het forum al vele nuttige zaken gehaald, oa een camping waar wij de laatste 6 jaar met zeer veel plezier hebben gestaan. Verder kom ik al zo 20 jaar in Frankrijk, alles onder Lyon, vanwege de grotere kans op mooi weer, maar niet aan de westkant, die trekt me het minst. Sinds afgelopen jaar gaan wij me z'n 2en op vakantie, helaas zijn we nog wel gebonden aan de bouwvak, maar aangezien we vrij rustige campings zoeken, en op zondag reizen, hebben we daar minimaal last van. Wij wonen in de buurt van Purmerend, en zijn 50*ers .
Geplaatst door: ® Gerard-erna
Datum: 21.04.2012 08:27
Ik ben gerard(49)getrouwd met Erna(46)we hebben jaren een keukenmontagebedrijf gehad maar zijn we in 2004 meegestopt.
Daarnaast zijn we al meer dan 18 jaar pleeggezin en hebben 3 Bio(eigen)kinderen 26,24(en een PRACHTIGE KLEINZOON) en 22 jaar en vijf (Pleeg)kinderen,met deze vijf en een van de eigen kinderen met kleinzoon gaan we naar frankrijk.
Wij gaan voor het eerst naar Frankrijk (Ardeche) met de caravan nadat we jaren na Tsjechie zijn geweest ook met de caravan maar willen wat meer zon zekerheid(en langer in een korte broek kunnen zitten).
Oja de Hond gaat ook mee een Witte herder
Groetjes Gerard en Erna
Geplaatst door: Loiseau
Datum: 21.04.2012 10:06
Ik ben Door, 40 jaar, en al jaren actief op dit forum, de intensiteit wisselt per periode. Getrouwd, francofiel, kamperend met caravan met hond(en) en altijd op zoek naar rustige campings met een internationaal gezelschap. Wij kamperen alleen in voor en naseizoen en soms een weekje met vrienden met kinderen in het hoogseizoen. Rust en ruimte is voor ons belangrijk, door de drukke dagelijkse zaken,, werk, studie etc.
Ik lees het forum de afgelopen periode weer elke dag en soms komt de oude irritatie weer boven dat er niet wordt gereageerd op de gegeven suggesties . Ik heb daar eerder al eens een topic over geopend. Maar ja, dat hoort erbij...
Geplaatst door: ® Gerard-Erna
Datum: 21.04.2012 12:43
We komen trouwens uit het noorden van het land Provincie groningen.
Geplaatst door: ® Ard
Datum: 21.04.2012 14:47
Hallo, mijn naam is Ard, 41 jaar, getrouwd, 3 kids.
Afgelopen maand onze vouwwagen ingeruild voor een Caravan, (Eriba Touring Troll uit 2001).
Zie dus echt naar de vakantie uit.
We hopen weer naar de Drome te gaan.
Geplaatst door: ® Roos
Datum: 21.04.2012 16:22
Hallo, ik ben Rosalinda Jansen en woon alweer 5 jaar met mijn man Erik in Frankrijk. We hebben 2 lieve Border Collie meisjes, poezen,kippen en eenden. We zijn al heel ons leven gek op kamperen, in alle vormen, tent, campertjes, slapen in een besteleend etc., liever niet al te luxe ;-). Nu 'wonen we in de vakantie' en hebben een mini-camping en een vakantiehuisje (gîte) in de Auvergne, ongeveer 800 km van NL (Utrecht/R'dam). Ik vind het leuk hier het eea te lezen of te wensen, opmerkingen en ervaring van de tegenwoordige kampeerders. Zeker omdat wij een specifieke doelgroep (rust voorop, geen animatie, geen kinderen, honden welkom) hebben is het leuk om te lezen of daar vraag naar is ed...
Geplaatst door: ® Wim
Datum: 16.09.2012 14:03
omdat het alweer een tijdje geleden is en er inmiddels weer nieuwe forumgangers bij zijn gekomen halen we hem maar weer eens naar boven
Geplaatst door: ® Eileen
Datum: 16.09.2012 14:28
Goed idee, Wim, ik ik wist niet van dit topic.
Ik ben Eileen, moeder van twee zoons en een dochter van 17,15 en 11 jr.
wij wonen op de Veluwe maar ik kom oorspronkelijk uit Eindhoven.
Ik ben van beroep toeristisch informatrice, maar ik doe nu vrijwiligerswerk op een basisschool, oa. in de biblbiotheek.
Vanaf mijn vroegste jeugd vrijwel onafgebroken gekampeerd, eerst uiteraard met mijn ouders, en later ook mijn echtgenoot enthousiast gemaakt voor tentkamperen.
Door mijn familie heb ik een speciale band met Bayeux en omgeving, en de geschiedenis van de bevrijding daar. Ik heb daardoor dan ook een tijd gewoond in Port-en-Bessin, waar ik oa. werkte als gids op de invasiestranden.
ik ken daardoor het dagelijks leven in Frankrijk van 'binnenuit'.
In 2010 is mijn man onverwachts vertrokken net voor de zomervakantie, daardoor zijn we dat jaar niet naar Frankrijk geweest. Een enorm gemis!
Gelukkig kon ik vorig jaar een tent via MP op de kop tikken,(ik kon onze grote piramidetent niet alleen meenemen en opzetten)en zo gaan we nu in mijn oude micraatje weer naar mijn tweede vaderland...
Geplaatst door: Izelle
Datum: 16.09.2012 15:23
ook hier een onregelmatige bezoekster. Ik ben 45, woon met man en 2 zoons in de 'middle of niks' in Drenthe. Man is ondernemer, ik geef trainingen in het bedrijfsleven, lezingen en ik schrijf. Ik loop hard (met en zonder hond), doe aan yoga en rij paard. We houden allemaal van kamperen, vroeger met tent. Later met vouwwagen en afgelopen zomer voor het eerst met caravan. Prima bevallen!
Geplaatst door: Kouwtje
Datum: 16.09.2012 17:49
Izelle, vorig jaar heb je je ook al voorgesteld. Was je zeker even vergeten.
Geplaatst door: Bibi
Datum: 16.09.2012 23:03
Bibi, 44 jaar jong, getrouwd, zoon van 13, dochter van bijna 9 (verst. bep.) Onze lieve boxador, zwart met wit vlekje, gaat ook graag mee op vakantie. Tegenwoordig huren we een mobil-home v.w. omstandigheden.... Een camping moet bij ons daardoor wel aan bep. voorwaarden voldoen....
Sinds jeugd al gekampeerd in Frankrijk, vaak met vrienden(en hun kinderen) van mijn ouders toen. Leuk!!!
Al jaren verliefd op Frankrijk,en alles wat ermee te maken heeft...Al veel gezien maar ook nog veel te ontdekken!! O.a. Frans gestudeerd, werkzaam in het speciaal onderwijs.We wonen in het midden van het land.
Geplaatst door: ® stn
Datum: 17.09.2012 21:29
Ik heet Stan, 37 jaar oud, ben getrouwd en heb twee dochtertjes van 1.5 en 5 jaar oud. Ben nu bijna 20 jaar bij mijn vrouw en kampeer al vanaf mijn derde levensjaar in Frankrijk. eerst met mijn ouders in een vendex vouwwagen, deze werd destijds verkocht door een kampeerafdeling van de V&D.
toen ik 18 was en mijn vrouw 15, gingen we voor het eerst samen met de auto naar de ardeche, een ford fiesta met een legertentje, daarna een bungalowtent, Alpen Kreuzer, Chateau 280 caravan, trigano vouwwagen, Combi Camp, Fendt saphir 450 QB en nu een Fendt saphir 470 TF.