Geplaatst door: Gemma en Jaap
Datum:
17.06.2010 23:58
Wij zijn dinsdagavond ook geëvacueerd van camping Les Pecheurs en bij de intermarche gestrand. We hebben veel achtergelaten maar we hebben elkaar nog en dat had een halfuur later heel anders kunnen zijn aangezien het water toen al flink over de camping stroomde. Wij hebben Interhelp gebeld na middernacht omdat we het niet zagen zitten daar te blijven in het noodweer en hoe begaanbaar zouden de wegen zijn in de ochtend. Zij hebben ons via oprit 38 de A8 richting Cannes opgestuurd en uiteindelijk zijn we om 2.30u in een hotel in Grasse beland. Wij konden dus woensdagochtend al aan de terugweg beginnen en zijn nog langs het getroffen gebied gereden om toch te zien waar we tussen gezeten hebben, de camping Les Pecheurs was tot een kilometer bereikbaar maar daarna was alle toegang afgesloten en deelde een agent ons mede dat het water van het meer over de brug en de weg de camping verwoest heeft. Voor hen die daar zaten weten wat dat betekend want heel de camping lag onder brug niveau en heeft tot minimaal 2mtr onderwater gestaan.
Een camping medewerker vertelde dat alles weg was en er geen camping meer bestaat. Hij zei ik ga maar me vrouw helpen want ik ben vanaf nu werkeloos.
Wij zijn nu gelukkig veilig thuis en na een paar dagen van angst, schade aan de auto en veel spullen die weg zijn denken we toch vooral aan deze mensen die dus echt niks meer hebben en wensen hun alle sterkte toe en hopen dat er in de toekomst toch nog weer een camping zal verschijnen want het is een prachtige plek geweest waar we zeker volgend jaar weer heen waren gegaan...
Wij zouden ook heel graag beeldmateriaal van dit gebied willen hebben om voor ons ook de verwerking te bevorderen maar aangezien dit gebied pas sinds vanmiddag deels voor hulpdiensten bereikbaar is zal dat nog wel even duren.
Geplaatst door: Rick
Datum:
18.06.2010 00:04
@Prowitt,
Het is misschien vreemd dat mensen zich druk maken om hun toekomstige vakantie. Maar ik kan het wel begrijpen. Mensen verheugen zich op die 2 of 3 weken, vaak hebben ze kinderen die zich er ook op verheugen.
Wij zelf zouden ook naar Les Pecheurs gaan over ruim 2 weken. Mijn kinderen vonden het verschrikkelijk dat hun vakantie op het laatste moment weer niet kon doorgaan, want ook vorig jaar kon die op allerlaatste moment niet doorgaan.
Ik heb hem al snel kunnen omboeken. Maar veel is er ondertussen niet meer beschikbaar als je over 2 weken al weg wilt.
Natuurlijk is het leed van de direct getroffenen veel groter. En moet je blij zijn dat je er niet was toen het gebeurde. Maar ik vind het net wat te makkelijk om vanuit je stoel achter je pc met je eigen vakantie hoog en droog op een andere locatie, met een opgeheven vingertje naar mensen te zwaaien die zich zorgen maken om hun toekomstige vakantie.
Ik neem aan dat jij uit solidariteit met de getroffen vakantie gangers die hun vakantie niet kunnen omboeken jouw eigen vakantie ter beschikking stelt.
En verder wil ik alle getroffen vakantie gangers en vooral ook de bewonders heel veel sterkte toewensen. Maar hoop ik ook dat de toekomstige vakantie gangers toch nog een leuke andere locatie kunnen vinden. Ik hoop voor mezelf dat de italiaanse kust in ieder geval niet overloopt.
Rick
Geplaatst door: Niels
Datum:
18.06.2010 00:06
Volgens de lokale campingbons gaan Le pont d'argens en st. Aygulf Plage op zeer korte termijn weer open.
http://www.visitvar.fr/provence-cote-azur/intemperies.aspx
Geplaatst door: Joost en Leny Tervoort
Datum:
18.06.2010 00:31
Wij sluiten ons volledig aan bij het bericht van Gemma en Jaap. Ook wij stonden met onze vouwwagen op camping Les Pecheurs bij de brug bij Roquebrune sur Argens. Inmiddels zijn wij gelukkig weer thuis. We zijn al onze spullen kwijt, maar we leven nog en hebben nog ons eigen huis. Dit geldt helaas niet voor veel bewoners van het rampgebied. Wij zouden ook graag beeldmateriaal willen zien voor het verwerkingsproces. Onze dank gaat uit naar de bewoners van Puget sur Argens, die ons geweldig opgevangen hebben, van eten en onderdak hebben voorzien.
Geplaatst door: Peter van Het Hurktoilet, Frankrijkgids
Datum:
18.06.2010 00:36
@Gierman: Antibes ligt betrekkelijk ver van het rampgebied en de A8 is open. Houd wel rekening met extra drukte op de A8 ter hoogte van Draguignan, want die moet nu ook veel regionaal verkeer opvangen dat daar anders niets te zoeken heeft.
Datum:
18.06.2010 00:56
@Joost en Leny
Fijn te horen dat ook jullie veilig thuis zijn gekomen.
Het verbaasd me zeer dat er over een camping Les Pecheurs die totaal verdwenen is geen meldingen zijn te vinden terwijl wij toch echt binnen 5 minuten moesten vertrekken, rond 22u.
We zaten achteraan de camping bij sanitair 3 en de speeltuin en hadden dus nog helemaal niks in de gaten en lagen op bed tot dat mijn vriend moest plassen en zich toch maar in de stortregen waagde en ineens allemaal auto's zag rijden en mensen rennen, de evacuatie bleek al een halfuur ofzo bezig te zijn maar ja wij zaten het 'hoogst' dus werden als laatsten gewaarschuwd en ja dan laat je alles achter, grist wat bij elkaar en plukt je slapende kind van 1 van het bed en rent door het water naar je auto en vertrekt. Een kwartier later was dat al geen optie meer geweest omdat het water in sneltreinvaart de camping overspoelde.
Ben blij dat we de volgende ochtend nog een stuk terug hebben kunnen gaan en van een vriendelijke agent de nare dingen over de camping te horen kregen.
Ben heel benieuwd hoe het anderen is vergaan daar we met een aantal leuk contact hadden en elkaar allemaal in de haast niet meer gezien en gesproken hebben.
Geplaatst door: ® Kees
Datum:
18.06.2010 07:34
Is er al meer nieuws over Lei Suves? De laatste berichten waren dat er een dam was doorgebroken en de gasflessen over de camping dreven??? Ook iets met kolkende waterstromen??
Geplaatst door: ® Martijn Verhoeven
Datum:
18.06.2010 07:56
Iedereen die op camping "Les Pecheurs" heeft gestaan.
Omdat velen van ons naarstig op zoek zijn naar beeldmateriaal en ervaringen van mensen die op camping Les Pecheurs stonden wil ik graag alle adressen verzamelen zodat we elkaar kunnen helpen aan foto's, film en ervaringen. Hoe we dat verder moeten doen weet ik nog niet maar als ik adressen heb kan ik tenminste iedereen bereiken.
Als je de gegevens hebt ingevoerd dan stuur ik je zo snel mogelijk een link waar je zelf ook alle adres informatie kan vinden. Als je op onderstaande adres je gegevens achter wil laten heel graag. Dan zal ik eens nadenken hoe ik beeld materiaal naar jullie allen kan verspreiden.
https://spreadsheets.google.com/viewform?formkey=dHZrLVJLQkUwZ0RYRnBfeDRrZUd0N3c6MQ
Geplaatst door: Car2
Datum:
18.06.2010 08:07
Bijv. via http://rapidshare.com (freezone), max upload 200Mb
Krijg je link met een lange reeks karakters, die je kunt verspreiden
Geplaatst door: Tineke
Datum:
18.06.2010 08:31
Onze dochter en schoonzoon zaten ook op de camping Roquebrune en
zijn gister teruggegaan om te kijken. Zij hebben ook echt niets meer, alleen hun
"vluchtauto". Zij hebben foto's gemaakt en meenden hun tent te hebben gezien een heel eind verder in het water.
Vandaag gaan ze nog een keer kijken en dan gaan ze naar huis.
Geplaatst door: kim
Datum:
18.06.2010 09:20
Volgens mij is la Baume/palmeraie niet getroffen. Ik zag gisteren slachtoffers op het journaal die geïnterviewd werden, zij stonden volgens mij voor de vakantiehuisjes op la Baume/palmeraie. Daar waren zij tijdelijk ondergebracht.
Datum:
18.06.2010 09:28
@Tineke
Wat ontzettend fijn te horen dat ze in veiligheid zijn en naar huis komen!
Wij komen ook van deze camping maar zijn niet meer terug gekeerd, we konden toen door de afsluiting niet bij het terein komen.
U schrijft dat ze foto's hebben gemaakt en ik zou u heel graag willen vragen als ze er ergens in de komende tijd tijd voor hebben en het willen de foto's zouden willen doorsturen van de camping want we zijn er naarstig naar opzoek om het geheel wat beter te kunnen gaan verwerken.
Mochten ze dat niet willen dan is het ook goed maar ik zou ze echt zeer dankbaar zijn.
Geplaatst door: Anouk
Datum:
18.06.2010 09:54
Mijn ouders zitten op camping le Bergerie in Roquebrune en hoorde vanmorgen dat ze wel weer de camping af mochten na 2 dagen. Zo konden ze weer boodschappen doen. Alleen de stroom was gister weer de hele dag uitgevallen en ook hadden ze de hele dag geen water.
De supermarkt was daarom ook een en al ellende.
De laaggelegen campingplekken zijn ook op deze camping weggespoeld waar onder andere mensen met kleine kinderen in sliepen.
De hoger gelegen plekken hebben zo goed als geen wateroverlast gehad.
Als iemand beelden heeft van deze camping hoor ik het graag!
Geplaatst door: Telegraaf
Datum:
18.06.2010 09:56
Voor iedereen die zich afvraagt of ze deze zomer terecht kunnen in het rampgebied: http://www.telegraaf.nl/reiskrant/6980384/___Ga_niet_naar_rampgebied___.html
Geplaatst door: de leener
Datum:
18.06.2010 10:18
hallo, weet er iemand nieuws over camping OASIS in puget sur argens
alvast besankt
Geplaatst door: ® Fiona Pieters
Datum:
18.06.2010 10:29
Hallo Allemaal,
Ik heb de afgelopen 2 dagen alleen maar beelden gekeken van het getroffen gebied in de hoop dat je iets herkent. Wat vreselijk allemaal.
Onze caravan stond gestald aan een rivier. Op het forum heeft een vriendelijke meneer een filmpje gezet waarop onze stalling is te zien. De caravan is helaas vergaan.
Ik moet eerlijk zeggen, dat ik blij ben dat ik deze ramp niet heb hoeven meemaken. Alle verhalen die ik lees van gezinnen die er midden in zitten/zaten krijg ik kippenvel van over mijn hele lijf.
Iedereen die met deze ramp te maken heeft in welke zin dan ook wens ik alle sterkte toe met de verwerking, want het is niet niks.
Mijn moeder zei 2 dagen geleden nog. Als de caravan weggespoeld is, dan is het zo, maar nu ze beelden heeft gezien komt de klap toch wel hard aan. Je hoopt zo, dat je gespaard bent gebleven.
Het mocht niet zo zijn.
Mvg,
Fiona
Geplaatst door: Corneel
Datum:
18.06.2010 10:29
Hoi Marie,
bedankt voor je reactie. Ziet er inderdaad niet goed en zie nu berichten langskomen dat de camping L'etoile de Argens de rest van het jaar gesloten zal zijn maar weet niet of dit zeker is! Wij hebben direct bij de camping geboekt en aanbetaald, ben benieuwd of we dit ooit nog terugzien!! En nu nog een alternatief vinden! In ieder geval succes
Geplaatst door: Annette
Datum:
18.06.2010 10:39
Weet iemand of camping Holiday Green in Frejus veel schade heeft opgelopen?
Op de site van de camping staat (nog)niets vermeld.
Geplaatst door: ® van Dijk
Datum:
18.06.2010 10:45
Ook wij hebben onze caravan gestald bij Sarl Saint Jean. Ook was/is de bedoeling dat de caravan op 1 augustus op La Domaine de la Bergerie wordt geplaatst. Wij hebben op verschillende manieren geprobeerd contact te zoeken, via de telefoon en mail. We hebben ook het filmpje gezien en vrezen het ergste. Wij beseffen heus wel dat menselijke hulp boven het materiële gaat, maar anderzijds willen ook wij weten waar we aan toe zijn.
Geplaatst door: kim
Datum:
18.06.2010 10:57
Holiday green ligt vrij hoog en niet aan een rivier ik verwacht niet dat daar schade is. Ook le Piere verte en la Baume liggen in die richting dus die zijn volgens mij ook gespaard.