Geplaatst door: Cindy
Datum:
18.06.2010 11:00
Hallo,
weet iemand al meer over de camping Lei Suves?
We zouden 16 juli gaan.. hoe is de staat van de camping nu?
& is de camping door de overtroming getroffen?
Groetjes.
(mijn medeleven voor de nabestaanden van de slachtoffers en voor de mensen die dingen zijn kwijt geraakt :'(!!)
Geplaatst door: ® Paul
Datum:
18.06.2010 11:03
Beste Baans, heb je nog iets vernomen van je ouders op Lei Suves? Misschien heeft er nog iemand anders info over de actuele situatie op Lei Suves.
Geplaatst door: eric
Datum:
18.06.2010 11:11
LE MUY - De Nederlandse consul Peter van Santen raadt het mensen af om de komende maanden af te reizen naar het overstroomde gebied in Zuid-Frankrijk.
De consul spreekt
Al is de overlast wel heel plaatselijk. Le Muy is zwaar getroffen, maar in bijvoorbeeld het nabijgelegen Fréjus is weer niets aan de hand. Vooraf goed informeren is noodzaak”, aldus de consul.
In de getroffen Zuid-Franse steden zijn inmiddels herstel- en opruimwerkzaamheden gestart. Met man en macht wordt getracht een soms kniehoge modderlaag weg te werken en ook wordt aan de wegen en bruggen gewerkt.
aldus de Telegraaf
Geplaatst door: Fiona
Datum:
18.06.2010 11:11
Hallo,
Voor degene die hun caravan bij SARL SAINT-JEAN hebben staan kan ik jullie het volgende vertellen.
Ik heb net contact gehad met camping Domaine de la Bergerie, zei wisten mij te zeggen dat er weinig over is van de Stalling. Dus behoorlijke schade.
Ik zelf heb mijn vakantie net bij de camping geannuleerd.
Voor degene die hun caravan daar ook hebben staan, sterkte.
Groet,
Fiona Pieters
Geplaatst door: fj hoogeboom
Datum:
18.06.2010 11:12
Onze vakantie willen wij houden op camping les blimouses in callas, weet iemand misschien hoe de situatie daar op dit moment is? Anita
Geplaatst door: muizelaar
Datum:
18.06.2010 11:17
@ Anita: werd hier al eerder in dit topic genoemd:
Op de site van de ANWB is dit te lezen:
Getroffen campings
In het gebied zijn vier campings getroffen. Neem voor meer informatie contact op met de camping.
Camping des Pecheurs
Roquebrune sur Argens
0494457125
Camping l'étoile d'Argens
Chemin des Etangs Saint Aygulf
0494810141
Camping le Pont d'argens
RN 98
Frejus / Saint Aygulf
0494511497
Camping Saint Aygulf Plage
270 Av Salvarelli
Saint Aygulf plage
0494176249
Geplaatst door: Miertje
Datum:
18.06.2010 11:18
Vandaag net een mail ontvangen van camping Castillon de Province in Castellane. "We hebben maandagnacht en dinsdag heel veel regen gehad maar gelukkig niet zo veel als in de buurt van het zwaargetroffen Draguignan en Cannes. Een aantal gasten hebben we een nacht in een mobilhome kunnen onderbrengen en er zijn een paar gasten naar een drogere plek verhuisd. Maar niemand heeft schade, en iedereen is gezond", aldus de camping.
Het is denk ik niet onverstandig om als je die kant uitgaat toch even contact op te nemen met de desbetreffende camping. Castellane ligt niet in het getroffen gebied, maar ook daar hebben ze problemen gehad.
Verder is het natuurlijk verschrikkelijk voor alle mensen die dit hebben meegemaakt, als je alle beelden ziet...je gelooft je ogen niet.
Geplaatst door: m.linssen
Datum:
18.06.2010 11:19
Ga over 2 weken naar Saint Aygulf hotel v.d. Valk kan iemand mij berichten hoe het in Saint Aygulf is de omgeving en de kustweg van nice naar Saint Aygulf ook de kust plaatsen hoe zijn die er aan toe? iemand die iets hier over weet
Geplaatst door: Miep Kniep
Datum:
18.06.2010 11:23
@ Anita: "Jouw" camping ligt op ca. 300 m hoogte. De getroffen campings liggen allemaal op het niveau van de rivier de Argens (ca. 15 m).
Geplaatst door: D. Jongk
Datum:
18.06.2010 11:25
Het heeft iets dubbels, aan de ene kant alle ellende, aan de andere kant de waan van elke dag omdat alles gewoon weer door. In het verlengde hiervan vraag ik me af (met een raar gevoel van "schaamte") of over zo'n week of 5 camping Les Pecheurs weer (gedeeltelijkj) zal kunnen worden opengesteld voor standplaatsen. Als ik de berichten lees dan is die camping helemaal verwoest, waaruit ik opmaak dat dat niet zal kunnen. Maar ja, is dat echt zo? Kan iemand maar daar iets over zeggen. Alvast dank voor de reactie en - voor ik het vergeet - fijn voor de mensen die weer in goede gezondheid terug zijn.
Geplaatst door: ® Herma
Datum:
18.06.2010 11:31
Niet direct het gebied maar zojuist contact gehad met onze camping te Roquette sur Siagne st Jean. Tegen Cannes ten oosten van Draguignan.Even een stukje uit de mail:
fijn dat iedereen zo met ons meeleeft, heb veel mailtjes en telefoontjes gehad van mensen die willen weten hoe het hier gaat.
Gelukkig hebben wij alleen een staartje meegekregen en is alles goed gegaan op de camping, gister morgen was ik wel even bang want toen ging het vreselijk tekeer, heeft hier alleen de ingang van de autoroute onder water gestaan en bij nice twee autos in het water, verder wat kelders onder maar geen andere gevolgen.
Het weer is weer geweldig zoals altijd na zo'n ramp.
De beelden die we hier zien zijn vreselijke, voorlopig 25 doden en net wo veel vermisten.
We leven mee met iedereen die met deze ramp te maken heeft.
Geplaatst door: ® Barbette
Datum:
18.06.2010 11:41
Zou iemand mij kunnen helpen met informatie over de Camping de Saint Aygulf Plage??
Onze Caravan staat daar in de stalling.
Ik krijg geen contact met de camping helaas.
Wij leven erg mee met de mensen die op dat moment zo getroffen zijn door het noodweer!
Ps:Ook ben ik op zoek naar het nummer van Antonio(tonio) nederlandse mederwerker van de camping.
Hij zou zijn overgeplaats naar Frejus,en kan ons denk ik helpen met de vraag hoe de staat van de caravan in de stalling is.
Alvast heel erg bedankt.
Geplaatst door: Miep Kniep
Datum:
18.06.2010 11:41
@ D. Jongk:
Camping "Les Pecheurs" is zwaar getroffen. Kijk even op pagina 7 en 8 van dit topic. Daar noemt Bonasera een krantenartikel waarin deze camping wordt geciteerd. Een medewerker noemt dit seizoen "geruïneerd". Lijkt me eigenlijk onmogelijk om de camping weer helemaal spik en span te hebben hebben in een paar weken tijd. In de Telegraaf stond vanmorgen dit:
De Nederlandse consul Peter van Santen raadt het mensen af om de komende MAANDEN af te reizen naar het overstroomde gebied in Zuid-Frankrijk.
Ik denk dus dat je beste naar een alternatief kunt zoeken!
Geplaatst door: Anna
Datum:
18.06.2010 11:43
Er zijn meer campings getroffen, Muizelaar, dan de ANWB aangeeft. Kijk maar:
http://www.hurktoilet.nl/weblog/blog.php
Verder zijn sommige campings wel open (doordat ze simpelweg wat hoger liggen) maar is in de omgeving veel verwoest.
Geplaatst door: bonasera
Datum:
18.06.2010 11:44
Geplaatst door: wim roest
Datum:
18.06.2010 11:48
Wij hebben op Les Pecheurs gestaan naast het voetbalveld. Knaus caravan wit met blauwe accenten. Wij zijn gelukkig veilig thuis, maar hebben de caravan met alle spullen achter moeten laten. Wij lagen op bed toen we om 10.00 uur moesten 'evacuer vite'.
Van de ANWB en Eurocross kunnen ze ons nog steeds niets vertellen hoe de sitautie op de camping is/was.
Wij zijn blij met deze forumsite.
Graag horen wij of onze buren Chris en Gonnie uit Oisterwijk en Koos en zijn vrouw en schoonzus uit Bennekom in veiligheid zijn. Het viel ons op dat Koos richting Rocquebrune is gereden.
Graag contact en mogelijk informatie of er nog wat van de camping en caravans is overgebleven.
NB wij vonden het zeer merkwaardig dat de nederlandse campingbeheerder Cor als een van de eerste is weggevlucht van de camping.
Verder waren wij niet eerder in paniek geraakt omdat vaste campinggasten allemaal zeiden dat een laagje water bij hevige regenval normaal was op deze camping en dat het water vorig jaar 20 cm hoog had gestaan.
Wim en Sylvia Roest.
Geplaatst door: C.
Datum:
18.06.2010 12:01
Ik heb gehoord dat les Peucheurs de rest van het seizoen dicht blijft.
Geplaatst door: frank
Datum:
18.06.2010 12:03
Net contact mobiel contact gehad met Domaine de la Bergerie.
Aanvulling op Anouk's verhaal, inmiddels weer elektriciteit op de camping en naar verwachting vanavond weer water.
Geplaatst door: Walter
Datum:
18.06.2010 12:12
Les Lauriers Roses,
Stroom werkt daar weer. Water nog niet. het water in het zwembad wordt nu gebruikt om de WC's door te spoelen. Verder het leven weer enigzins (voorzover mogelijk) op orde te komen.
Geplaatst door: digi-oma
Datum:
18.06.2010 12:14
Nu op het nieuws (Radio1): Onder andere verslag camping Les Pecheurs. ANWB heeft 430 dossiers van getroffenen uit de regio; betreft ongeveer 1000 Nederlanders. Camping is tot rampgebied verklaard en NIET toegankelijk. Ook Eurotrans is ter plaatse om mensen te helpen en (verzekerings)zaken te regelen.