Geplaatst door: marion
Datum:
18.06.2010 12:15
wij gaan niet naar dat gebied,maar voor iedereen die er wel zit of er heen gaat wens ik heel veel sterkte!!!!!!!!!
Geplaatst door: Zonnetjes
Datum:
18.06.2010 12:26
Heel veel sterkte voor iedereen in Frankrijk, de camping-gasten, maar ook de lokale bevolking.
Geplaatst door: Cindy
Datum:
18.06.2010 12:31
Hallo,
Over de camping Lei Suves
Mijn moeder heeft net naar Murre zonvakantie gebeld,
alleen langs de parkeerplaats is water gekomen.
De camping is niet echt getroffen en is gewoon open.
Er zijn vandaag ook mensen onderweg die gewoon naar de camping gaan.
Groetjes.
Geplaatst door: ® Gijs
Datum:
18.06.2010 13:07
Website Lei Suves:
Lei suves n’a pas été touché par les intemperies
Toutes les voies d’accès sont dégagées.
Pour la Saison 2010, tous les services et animations fonctionneront normalement. Seuls les tennis et terrains multisports ont été légèrement endommagés.
Goed nieuws daar dus.
Alle anderen, heel veel sterkte!!!
Geplaatst door: Ingrid
Datum:
18.06.2010 13:29
Wie weet er iets over Camping l'étoile d'Argens in Stt Aygulf,
wij hebben daar geboekt vanaf 14 juli voor 10 dagen.
De camping staat als 1 van de 4 getroffen camping op ANWB website. Kan op hun website niets vinden.
Geplaatst door: Gerard
Datum:
18.06.2010 13:38
http://www.residence-campeur.com/htm/camping-frejus.html
Op de website van camping residence-campeur is bekend gemaakt dat
het seizoen 2010 voorbij is.
Geplaatst door: Donna
Datum:
@ Ingrid:
Volgens een bericht van de regionale campingbond zijn de volgende campings wel voor onbepaalde tijd gesloten: Les Pêcheurs en Le Moulin des Iscles in Roquebrune-sur-Argens, l’Etoile d’Argens, La Barque, le Marc Hilaire en la Résidence du Campeur in à Saint-Aygulf en l’Eau Vive in Les Arcs.
Dit werd op deze site al eerder aangegeven. Misschien een idee voor de vragenstellers om eerst even door de berichten te zoeken.
Geplaatst door: Elma
Datum:
Je zal je vakantie moeten annuleren Ingrid.Die camping is verwoest om het maar zo te zeggen.Er staat ruim 1 meter water op de camping.Beelden kwamen in het journaal voorbij.De camping gasten stonden op het dak van het restaurant.
Geplaatst door: johannus
Datum:
18.06.2010 13:46
Beste jesje , ik hoop dat je ouders in veiligheid zijn en gezond !
Ik heb het filmpje op site nog eens bekeken en daar staat de eigenaar van Le Pont D'argens uitleg te geven en een Belg die er heeft gestaan en ik begrijp dat het water op sommige plekken 1.20 m hoog heeft gestaan .Hierna zie je een overzichtje van camping le pont d'argens en staan sommige caravans nog met hun banden in het water en caravans met het gehele wiel onder water.
De rest van het filmpje gaat over een andere camping naast het valk hotel en daar staat inderdaad veel meer water. Op dit forum ook een franse site van B&W van Frejus met een persbericht dat le pont weer open gaat in de week van 21 juni.Als de hele camping zoals jij aangeeft 3 meter onder water staat ,alles is verwoest ,geen water ,geen stroom,geen telefoon,en geen internet dan lijkt het mij dat de camping le pont in de loop van de week van 21 juni niet open kan gaan of je informatie is niet geheel juist en is het misschien voor joostB
ook een geruststelling want die heeft geboekt vanaf 17 juli zoals ik hier lees
Geplaatst door: Tineke
Datum:
18.06.2010 13:49
Net contact gehad met onze dochter en schoonzoon.
"Wij staan bij de camping (Roquebrune sur Argens) en waadden met stokken door het water om een heel eind verderop nog iets te vinden. Iets van kleding gevonden, maar er is niets van over. Allemaal pers nu om ons heen en ook de NOS. Heel, heel traumatisch om dit mee te maken en het heeft geen zin om langer hier te blijven want er is niets, niets meer over van onze spullen! We rijden maar naar huis"
Geplaatst door: joost muurling
Datum:
18.06.2010 13:56
Bij deze wil ik - als liefhebber van de Provence - allen die getroffen zijn laten weten dat we meeleven met hen en aan hen denken.
Wij staan altijd onder le Lavandou en wel in laLonde-les-Maures. Daar zijn enkele prachtige campings vlak aan zee. Het is daar zo mooi....
Ik raad ieder aan daar eens te aan kijken, plek zat,prachtige stranden en zeer schoon en helder zwemwater.
route: Aix-en-P., richting Toulon en dan Hyeres. Volgende plaats is la Londe!
Geplaatst door: ® Martijn Verhoeven
Datum:
18.06.2010 13:57
Goed om te zien dat iedereen die op Les Pecheurs heeft gestaan zijn adres gegevens aan het achterlaten is. We hebben al zo'n 19 families.
Daarom nogmaals vul je gegevens in op https://spreadsheets.google.com/viewform?formkey=dHZrLVJLQkUwZ0RYRnBfeDRrZUd0N3c6MQ
Ik ben aan het uitzoeken waar we beelden kunnen plaatsen. Bedankt voor de suggestie Car2.
Geplaatst door: kim
Datum:
18.06.2010 14:01
Dit is niet de eerste ramp in dit gebied. Afgelopen zaterdag zijn wij terug gekomen uit Frejus. Donderdag ervoor naar de ruïnes van de malpasetdam geweest. In 1959 is deze dam doorgebroken daarbij zijn 421 mensen omgekomen. Wij hebben ook het herdenkingsmonument bezocht nabij de romeinse arena. Dit verhaal maakte veel indruk op ons. Wij hebben nooit kunnen vermoeden dat er enkele dagen later weer zo'n verschrikkelijke ramp toe zou slaan in dit mooie gebied. http://en.wikipedia.org/wiki/Malpasset
Geplaatst door: Carolien
Datum:
18.06.2010 14:01
saint Aygulf plage
Mijn ouders zitten in het getroffengebied en hebben de volle laag gehad. Mijn ouders hebben niets meer en worden bijgestaan door de ANWB. Gelukkig zijn goede vrienden in de buurt. Die hebben mijn ouders voorzien van de eerste levensbehoeften zoals kleding en een GSM geregeld opdat er contact naar het thuisfront kan plaats vinden. Niets is fijner de stem van een naasten te kunnen horen. Wij hadden wel gehoord dat onze ouders het overleefd hadden. Maar het horen van hun stem..... Dat was toch een emotioneel moment en gaf een enorme opluchting.
Onze vrienden vertelden dat het gebied een ravage is. Over de laatste 8 kilometer naar Frejus, hebben zij ruim 2 1/2 uur over gedaan. iedereen die daar niets te zoeken heeft wordt weggestuurd. Goddank hebben zij hen toegelaten opdat zij mijn ouders konden bijstaan.
De campings zijn nog steeds afgesloten en de weggespoelden caravans en autos worden verzegeld. Het is niet mogelijk het gebied in te gaan. Veel gebouwen en bruggen zijn of staan op instorten. De infrastructuur is volledig weggevaagd. Dus mensen. Ook het hotel vd Valk in Aygulf is niet te bereiken. Ook de camping zelf een een moeras gebied en het water zakt langzaam, waardoor de ravage nog beter zichtbaar wordt.
Iedereen die niets te maken heeft wordt niet toegelaten in het getroffen gebied. Ook directe familieleden van de getroffen slachtoffers wordt verzocht geduld te hebben en niet af te reizen naar Frankrijk. En ja ook ik zal het liefste mijn ouders willen ophalen en in de armen willen sluiten. Maar ik besef ook dat het van grootst mogelijk belang is dat de hulpverlening zo efficient mogelijk kan plaats vinden. Zeker nu er nog meer slecht weer op komst is.
Sterkte eenieder.
Geplaatst door: ® Martijn Verhoeven
Datum:
18.06.2010 14:04
@Tineke
Wil jij je dochter en schoonzoon vragen ook gegevens achter te laten en foto's te maken voor iedereen die meer informatie over Les Pecheurs wil?
Geplaatst door: Miranda
Datum:
18.06.2010 14:14
Ook mijn ouders stonden met hun caravan op camping Les Pecheurs. Zij hebben geprobeerd om gisteren en vandaag op de camping te komen om foto's te maken voor de verzekering maar mogen uit veiligheidsoverwegingen de camping niet op. Op de plek waar zij stonden, aan de rivier, zou het water nog tot borsthoogte staan. Het moet een enorme ravage zijn. Zij gaan vanmiddag weer richting huis. Ik wens alle betrokken heel veel sterkte! Ben overigens erg blij met dit forum, heb hier een hoop informatie vandaan kunnen halen.
Geplaatst door: Paul
Datum:
18.06.2010 14:34
vanmorgen nog gebeld met Lei Suves en met de dochter gesproken. Ik kom al 21 jaar op Lei Suves en heb daar zelf ook stacaravans verhuurd. ( heb er nu nog eentje in de verhuur op het hoogste punt van de camping ). Er is amper schade want de camping ligt daar gelukkig veel te hoog voor. Volgens de dochter van de eigenaar zijn er 7 campings weggespoeld. Allemaal in de buurt van de rivier de Argens. Het is daar een chaos.
Maar het water zakt en als je naar Lei Suves op vakantie wilt moet je dat gewoon doen.
Geplaatst door: Irma de Jonge
Datum:
18.06.2010 15:03
Ik ben vreselijk geschrokken van alle berichten op het nieuws en op deze site.
Wij zijn afgelopen zaterdag vertrokken van Camping Les Pecheurs. Schrikken dat het een aantal dagen later zo afloopt op deze camping. We hebben dus echt veel geluk gehad. Eigenlijk kan ik me er maar moeilijk een voorstelling van maken. Het was echt een prachtige camping.
Ik wil bij deze iedereen heel veel sterkte wensen die het slechter getroffen heeft als ons en te maken heeft met deze situatie.
Ik heb mijn mail adres ook achtergelaten om op de hoogte te worden gehouden. Er zijn meerdere mensen die we gezien en gesproken hebben op de camping. Ik hoop dat het met iedereen goed afgelopen is.
Geplaatst door: Wim
Datum:
18.06.2010 15:08
Ook wij volgen alles wat er gezegd en geschreven wordt met grote interesse. Het is verschrikkelijk wat de toeristen en bewoners daar is overkomen. Over drie weken staat onze vakantie voor de deur en de bestemming is St Aygulf.
Nu gaan wij niet naar een van de campings maar hebben wij een huis gehuurd in het hoger gelegen gedeelte van het dorp.
Echter, wij hebben eigenlijk niet zo veel zin om de ramptoeristen te gaan uithangen. De vakantie is echter volledig betaald dus staan we voor een dilemma.
Is er iemand die daar in de buurt verblijft en die kan aangeven hoe het verder is in St Aygulf en de omliggende dorpen en steden? Pakken de mensen voor zover dat kan het dagelijkse leven al weer een beetje op en zijn er nog wel toeristen in het gebied?
Ik weet dat wij pas over drie weken vertrekken en er in die tijd veel kan gebeuren maar mogelijk dat iemand al iets zinnigs kan zeggen.
Geplaatst door: Hans
Datum:
18.06.2010 15:18
Wij hebben voor ons gezin eind augustus gereserveerd op Les Pecheurs voor het derde jaar alweer. Ik heb daarom de camping proberen te mailen en bellen. Les Pecheurs was tot vandaag niet bereikbaar (alle begrip). De telefoon van de camping is vandaag doorgeschakeld naar de boekingsorganisatie Kawan. Een franse medewerkster van Kawan gaf in het engels aan dat there is no chance to repair the damage in two months, camping Les Pecheurs is totaly destroyed Kawan adviseert daarom iets anders te zoeken. Ik heb op basis van deze informatie maar een andere vakantie geboekt via Kawan. Voor de restitutie van de aanbetaling wordt doorverwezen naar de camping omdat wij rechtstreeks bij les pecheurs hebben geboekt. Aangezien de verzekeringen bij natuurrampen allemaal niet uitkeren vrees ik voor de bedrijfsvoering van Les Pecheurs en dus ook onze aanbetaling.