Geplaatst door: remco
Datum:
18.06.2010 16:13
we zitten opdit moment op deze camping er is alleen op de camping gedeelte waar tenten staan veel water gevallen en veel water naar toegestroomt er zijn best wat mensen verhuist voor de supermarkt gaan staan omdat dat hoog was.kan veel erger we zijn ook een stukje gaan rijden met de auto dan zie je gewoon dat er campings weg zijn gespoelt autos en en al
Geplaatst door: Niels
Datum:
18.06.2010 16:16
Remco, op welke camping zit je?
Geplaatst door: Niels
Datum:
18.06.2010 16:20
Hallo Niels om misverstanden te voorkomen gebruik een 1 achter je naam.
Ik zit veel op dit forum onder mijn naan Niels
Geplaatst door: Esther
Datum:
18.06.2010 17:19
Hallo kan iemand mij vertellen hoe het met de camping les laurier roses is in St Aygulf,ben hier net geweest tot 6 juni?????
Geplaatst door: marcha
Datum:
18.06.2010 17:39
Klopt het trouwens dat de getroffen campings allemaal in de oude rivierbedding van de Argent liggen die al jaren droogstaat?
Want als dat zo is dan zijn deze campings door de weer toegenomen regenval in feite niet meer veilig op deze plaats en zou men deze rivierbeddingen weer moeten ontruimen hoe hard dat ook is. Tijdelijk is er misschien een droge periode geweest maar die is kennelijk voorbij. Ik las bv dit:
En het is heel gek, maar twee weken geleden stond ik nog in de hal van het gemeentehuis van Aups naar een gedenksteen te kijken die aangaf hoe hoog het water daar ooit vele tientallen jaren geleden stond. Ongeveer drie meter hoog en ik kon het me niet voorstellen. Kijk maar eens naar de video’s dan word je weer wakker.
Vandaag scheen de zon al weer en was het wederom 25 graden. Maar de klap zal nog lang naklinken.
Het water en de modder stroomden gisteren van Draguignan door de rivierbedding van de Argens naar Saint-Aygulf. Alles onderweg onder water zettend en verwoestend. Die oude beddingen krijgen weer meer en meer een betekenis.
Geplaatst door: CATHY
Datum:
18.06.2010 17:57
Eerst en vooral wil ik mijn medeleven betuigen aan al diegenen die door deze natuur ramp zijn getroffen.
Wij vertrekken aanstaande vrijdag met onze kinderen naar Camping Domaine La Bergerie. We hebben vandaag met hen gebeld en de camping is ongedeerd gebleven, dwz geen waterschade enz.
Toch weten we niet goed of we zullen vertrekken, we zitten met kleine kinderen en we willen de mensen ginder ook niet in de weg lopen. De camping mag dan wel gespaard zijn maar het gebied zal denk ik tegen volgende week nog niet opgeruimd zijn.
Als er zijn die wat meer informatie hebben over de omgeving van camping Domaine La Bergerie, dan hadden we dat graag geweten.
Geplaatst door: François
Datum:
18.06.2010 18:02
Had net (17u30) nog contact met Cathérine, de bazin van Leï Suves. Mijn caravan staat in hun stalling (nu ja stalling) en daar ik op 28 juni naar ginds wil, wou ik even weten of die nergens in één of andere rivier was gespoeld. Ze verzekerde me dat alles op de camping in orde is, ook met de gestalde caravans. Ze zei dat er geen enkele belemmering is om onze vakantie ginds aan te vatten. Het is voorlopig nog even behelpen maar dat zou allemaal langzaamaan in orde moeten komen. De mensen uit de streek zijn trouwens niet onverdeeld gelukkig met het advies om niet naar ginds te reizen dat door sommige instanties wordt gegeven...
Geplaatst door: Alice
Datum:
18.06.2010 18:03
Ik snap de overweging om niet te gaan, bang te zijn om in de weg te lopen. Aan de andere kant is het zo dat als iedereen uit het gebied weg blijft, er niemand inkomsten heeft een het dus voor iedereen een dramatisch seizoen wordt.
Voor iedereen daar veel sterkte
Geplaatst door: Gemma en Jaap
Datum:
18.06.2010 18:05
@Remco
Ben ook heel benieuwd over welke camping je het hebt want het lijkt nu over Les Pecheurs te gaan en ik kan je vertellen dat daar niks meer van over is.
Voor hen die denken daar dit jaar nog heen te kunnen, geen kans op.
Hier is nog een linkje met verslag hoe het er daar uitziet (geen foto's) heb wel al naar ze gemaild en mocht zij nog iets hebben dan komt dat ook mijn kant op en zal dat ook bij hen komen die het willen maar de kans is klein want ook zij heeft alles achter moeten laten dus ook camera en iphone.
http://www.campingbaas.nl/www.campingbaas.nl/blogs/Artikelen/2010/6/17_KCK-redacteur_komt_met_schrik_vrij_in_Frans_rampgebied.html
Geplaatst door: katie
Datum:
18.06.2010 18:09
Als de camping niet is getroffen zou ik denk ik ook gewoon gaan,anders is het voor de mensen daar een extra ramp.Het echte rampgebied is relatief klein (25 vierkante kilometer) en je mag aannemen dat er in de rest van het gebied alles aan wordt gedaan om de boel weer normaal te krijgen. Dus als eigenaren zelf zeggen dat je welkom bent zou ik maar gewoon gaan.
Geplaatst door: Ria
Datum:
18.06.2010 18:25
Zo meteen om 19.00 uur komt bij Hart voor Ned. een stuk met beelden over de overstroming. dus zie SBS6....
Datum:
18.06.2010 18:34
Zojuist op rtl4 en nos nieuws de beelden van camping les pecheurs gezien. Verschrikkelijk!
Onze plek kwam ook in beeld en er staat iks meer behalve een grote modderpoel en achter in beeld lagen wel 2 tenten vervrommeld tegen 2 caravans aan (bij de miniclub). Oh de rillingen zeg pfff wat hebben we een mazzel gehad en zitten we nu veilig thuis!
De camping is nu tot rampgebied verklaard en alle toegang is verboden, niemand kan er nu nog op en opzoek naar zijn spullen, als die nog ergens te vinden zouden zijn.
Geplaatst door: ® Yvonne2
Datum:
18.06.2010 20:11
Ik lees deze berichten en soms lopen de rillingen over mijn rug. Ik wens iedereen heel veel sterkte, vooral degenen die in het rampgebied waren of zijn maar ook degenen die na veel voorpret nu een andere camping moeten zoeken. En fijn om te horen dat er al mensen veilig thuis zijn gekomen...
Geplaatst door: Edward
Datum:
18.06.2010 20:55
Thank you for your mail, further to the bad condition of the weather, The campsite "Les pêcheurs"won't be able to welcome you this season,
For any administration enquiry, we have to wait for restauring our informatique, phone line and electric systems
Thank you for your understanding
Best regards
Les Pêcheurs
ik waardeer zeer dat er een bericht op mijn email is gekomen en wij hadden al besloten om uit te gaan wijken naar een andere vakantie bestemming. Ik wil iedereen bedanken die heeft gereageerd op mijn eerdere bericht.
Natuurlijk spreekt het vanzelf dat ik alle mensen die daar de ramp hebben meegemaakt alle succes wil wensen. Ik hoop dat alle opgelopen materiële schade vergoed wordt voor zowel de toeristen als de locale bevolking. De emotionele schade zal hoogstwaarschijnlijk langer gaan duren om te verwerken. Ik hoop van harte dat alle betrokkenen de kracht hiervoor zullen vinden.
Datum:
18.06.2010 21:12
Voor de genen die op Les Pecheurs zijn geweest:
http://nos.nl/artikel/165634-zeven-franse-campings-verwoest-door-noodweer.html
Schokkend hebben wij de beelden keer op keer bekenen en ja het is echt gebeurt.
We hebben onze plek gezien in het filmpje en de weg geslagen tent ligt een eind verder tegen een caravan gevouwen. Hier heeft zo'n 1,5 tot 2 meter water gestaan en op de lagere delen, vooral sectie D, moet dus nog tot 1,5 mtr meer te voorduren hebben gehad! Ongelofelijk, zo onwerkelijk en tegelijk zo echt!
Geplaatst door: ® bowler
Datum:
18.06.2010 21:23
Mijn caravan staat(stond)in de stalling sarl saint-jean, ik zie verschillende berichten langs zien komen, en die zijn niet goed, heeft iemand al contact gehad met de eigenaars.
Geplaatst door: Erna
Datum:
18.06.2010 21:59
Het was verschrikkelijk! Onze zoon en schoondochter waren met onze kleinzoon van 18 maanden op camping Les Pêcheurs. Op het nippertje konden zij daar wegkomen. Door goed advies van Interhelp zijn zij naar Grasse gestuurd, en konden zij hun weg naar huis gaan volgen. Heel veel kwijt geraakt maar ze leven. Daar gaat het maar om. Het moment dat je hen weer in je armen sluit staat op ons netvlies! Nu kijkend naar de beelden realiseer je je dat het zo anders had kunnen aflopen! Wij wensen iedereen heel veel sterkte met het verwerken van deze vreselijke ervaring.
Jaap en Erna
Geplaatst door: manon
Datum:
18.06.2010 22:06
Weet iemand hoe het in Callas is. Daar is camping les blimouses, is deze ook getroffen. Wij gaan hier over 5 weken naar toe.
Geplaatst door: sonja houmes
Datum:
18.06.2010 22:12
Wij zijn gisterenmiddag weggegaan van camping Domaine de Bergerie. Alleen de campingplaatsen beneden zijn nog wat modderig. De sta caravans die tegen de heuvel staan hebben geen last. Wij hadden gisteren nog geen elektra en geen water. De winkel was af en toe open. Verder is het goed te doen op de camping. Alleen de omgeving is erg triest op te zien. De meeste restaurants waren nog gesloten.Voor vertier moet je nu richting St. Maxime gaan.
Geplaatst door: ® Loraine
Datum:
18.06.2010 22:17
O die beelden. Vreselijk. Die mensen daar hebben niets meer.
Campings (bron van inkomsten)weg.
Vind het echt erg. Zag het net ook weer op het nieuws en de hele dag al op de radio.
Ook de mensen die het meegemaakt hebben, je zult net daar vakantie hebben, verheug je je het hele jaar op.
Heel veel sterkte, degene die het hier lezen.