Geplaatst door: Anna
Datum:
19.06.2010 11:18
Annemahttp://www.visitvar.fr/provence-cote-azur/intemperies.aspxrie2:
Je kunt precies zien in welke driehoek campings zijn getroffen.
Geplaatst door: wa van nieuwburg
Datum:
19.06.2010 11:20
wij gaan 4juli naar camping le frejus kan iemand ons vertellen of de camping getroffen is
Geplaatst door: Petra de Leeuw
Datum:
19.06.2010 11:27
Wij zijn gisteren teruggekomen uit Roquebrune, ook wij waren op camping Les Pecheurs. Wij zijn gezond van lijf en leden, wij hebben de camping met onze auto kunnen verlaten. Wij hebben onze caravan achter moeten laten, deze is verloren. Ook wij hebben met verbazing het verslag van Judith den Boer gelezen. Wij herkennen ons in het geheel niet in haar verhaal. Net als Jos denken wij dat het voor haar misschien zo is geweest en hopelijk niet voor haar alleen, maar wij zijn twee van de ongeveer 30 andere Nederlanders waar Jos over schrijft en ook wij hebben een totaal andere ervaring. Ook wij zijn niet gewaarschuwd door de campingeigenaren of medewerkers. Wij hebben mailadressen uitgewisseld met een aantal slachtoffers die in het hotel in Roquebrune zijn opgevangen om foto’s uit te wisselen. Na de informatiebijeenkomst in het hotel van donderdagochtend heb ik de Britse vrouw die steeds aanwezig was verteld over onze ervaringen van dinsdagavond en dat wij helemaal niet tevreden zijn over de gang van zaken ter plaatse. Zij heeft met klem geadviseerd eea op papier te zetten voor de gemeente. Wij hebben ter plaatse handtekeningen verzameld van anderen die ook helemaal niet of veel te laat zijn gewaarschuwd om een gezamenlijk document te maken. Dit gaan wij zeker doen.
Wij zijn zeer geraakt door de reacties en de geboden hulp van de plaatselijke bevolking. Wat deze mensen voor ons hebben gedaan is werkelijk onvoorstelbaar!! Woorden schieten tekort. Binnen zeer korte tijd hebben zij uiteenlopende zaken, van drinkwater en etenswaren tot kleding, schoenen, toiletartikelen en buggies, verzameld voor de toeristen terwijl de bewoners van Roquebrune zelf ook slachtoffer zijn geworden van deze overstroming. Alle lof voor deze mensen!
Jan en Petra de Leeuw
Geplaatst door: Donna
Datum:
19.06.2010 11:27
@ WA van Nieuwburg: Heb je de reactie van Tineke gelezen om 11.07 uur? Alleen de daarin genoemde campings zijn getroffen. De overige niet.
http://www.tourpress.nl/bericht.php?id=17444
Geplaatst door: Anna
Datum:
19.06.2010 11:28
@ Wim Roest
Wij hebben ook amar even gekeken of natuurrampen zijn uitgesloten. Gelukkig niet, maar wellicht de moeite om even na te kijken voor de vakantie.
Vervelend voor je, Wim. Ik stuur je even een mail.
Geplaatst door: ® @nna
Datum:
19.06.2010 11:31
Ik vraag me inderdaad af of sommige mensen wel lezen en gebruik maken van geplaatste links.
Geplaatst door: Bas
Datum:
19.06.2010 11:34
Petra, misschien is het een idee deze bewoners te bedanken via een berichtje in de lokale krant?? Want dit lezen ze natuurlijk niet.
Geplaatst door: Eric
Datum:
19.06.2010 11:34
Ik heb een groep aangemaakt op facebook, mochten er mensen in contact met elkaar willen komen die ook op Etoile hebben gestaan en ook alles kwijt zijn, dan kan dat daar.
naam: Victims flood Etoile d'Argens
Geplaatst door: ® Petra de Leeuw
Datum:
19.06.2010 11:52
@Bas, wij zijn op dit moment bezig met een bericht aan de lokale bevolking.
Geplaatst door: Miep Kniep
Datum:
19.06.2010 12:08
@ Anna: In de reisverzekering van de Anwb worden overstromingen van welke aard dan ook expliciet genoemd als uitzondering. Of te wel: geen uitkering van verloren gegane goederen. Ik hoop oprecht dat er uitzonderingen gemaakt zullen worden, maar in bijna elke reisverzekering wordt deze uitzondering gemaakt. Bij een aantal maatschappijen wordt dezelfde uitzondering gemaakt bij een autoverzekering (zelfs all-risk!) Je zult dus echt even de polisvoorwaarden moeten doorspitten.
Geplaatst door: Ine
Datum:
19.06.2010 12:32
Als je een CARAVAN-VERZERING hebt, wordt de schade vaak wel vergoed.
U bent met onze caravanverzekering (Ohra) uitgebreid verzekerd voor schade aan en verlies van uw caravan als dit het gevolg is van onder andere:
*Brand
*Blikseminslag
*Storm
*Botsen en omslaan tijdens het rijden of transporteren van de caravan
*Diefstal
*Elk ander plotseling en onvoorzien van buiten komend onheil
Geplaatst door: ® Rob en José
Datum:
19.06.2010 12:45
Ook wij hebben op camping Les Pecheurs gezeten en hebben alles moeten achterlaten. Wij zijn ook midden in de nacht in colonne van het parkeerterrein bij Intermarché naar de sporthal in Puget gereden. Inderdaad is de colonne in meerdere stukken gebroken en heeft een grote club de juiste afslag gemist. Foutje van de politie om niemand op dat kruispunt te zetten. Ook wij moesten er zelf achterkomen dat er werd geëvacueerd. We hebben niemand van de campingleiding gezien en niemand van ROAN, die overigens ook de volgende dag schitterden door afwezigheid. Na wat heen er weer gebel, is het ons gelukt om voor dezelfde dag een vlucht te boeken naar Nederland. Volgens de laatste berichten van ROAN in Nederland zou de camping vanochtend vanaf 10.00 uur worden vrijgegeven voor de mensen die nog willen redden wat er te redden valt. Wij hebben onze borg van 120 euro inmiddels teruggestort gekregen. Wij wensen iedereen die in deze situatie heeft gezeten en wellicht nog zit, heel veel sterkte toe met alles.
Geplaatst door: JM
Datum:
19.06.2010 13:48
Voor allen die straks naar l'etoile d'argens zouden gaan :
Wij zouden van 18-07 tem 01-08 naar l'etoile d'argens gaan en hebben reservatie met voorschot betaald. (250 euro)
Met alle respect voor de mensen die daar wonen en allen die de ellende hebben meegemaakt dacht ik toch al te informeren hoe het nu verder moet.
Via de website van visitvar.fr heb ik deze zaterdagochtend 19-06 per mail contact opgenomen en zopas al bericht teruggehad. Zie hieronder waar U kan lezen wat U moet doen :
Van: p.baronnetfruges@vartourisme.org [mailto:p.baronnetfruges@vartourisme.org]
Verzonden: zaterdag 19 juni 2010 13:24
Aan: dereu.jm@gmail.com
Onderwerp: Tr : Message sur le site www.visitvar.fr
Bonjour,
Faisant suite à votre mail, le camping l'Etoile d'Argens est pour le moment fermé pour une durée indéterminée.
Une réunion a lieu lundi après midi avec les différents responsables des campings sinistrés.
A l'issue de cette réunion, nous serons plus en mesure de communiquer sur les délais et conditions d'ouverture.
Dans tous les cas, nous vous invitons à conserver vos justificatifs d'acomptes et d'arrhes afin de vous faire rembourser ultérieurement si nécessaire.
Vous pouvez également envoyer un courrier au camping pour demander le remboursement des frais d'acompte en nous faisant copie de votre courrier afin que nous puissions suivre votre dossier.
Notre adresse : Var Tourisme, 1, bd de Strasbourg, BP 5147 - 83093 TOULON Cedex
Restant à votre disposition pour plus d'information.
Cordialement.
Pierre Baronnet-Frugès
Responsable Pôle Développement de l'Offre et des Filières
Nom : Dereu Prénom : Jean-Marie Mail : dereu.jm@gmail.com Message : Nous avons réservé une emplacement à camping L'Etoile d'Argens pour la période du 18/07/2010 au 01/08/2010, 14 nuit. Si vous voulez je peut donner la confirmation par mail. Nous avons payé 250 euro d'acompte dont 30 euro de frais de réservation. A cause d'inondations dans le Var je pense que nous ne pouvons pas y aller. Que ce que nous pouvons faire ? Salutations, Jean-Marie Dereu Westkerkestraat 165 B-8480 EERNEGEM Belgique t +32 59 299147 f +32 59 299288 m +32 477 426178 dereu.jm@gmail.com
Var Tourisme
Agence de Développement Touristique
http://www.visitvar.fr : Le site officiel du tourisme Varois
Geplaatst door: E.A. Scholten
Datum:
19.06.2010 18:34
Na de intro staat er op de website van Les Pecheurs dat de camping dit seizoen niet meer zal opengaan en alle reserveringen zijn geannuleerd. Ze vragen het begrip van de gasten.
Geplaatst door: E.A. Scholten
Datum:
19.06.2010 18:42
Wij hebben zonet geinformeerd hoe het met de aanbetaling gaat en hebben met kerende post de onderstaande mail via een privemailadres ontvangen:
Dear family (naam weggehaald),
Thank you for your mail to take news but we are not able to welcome you for this season
for any administrative enquiries we are waiting for restoring our informatique, phone line ans electric systems
Thank you for your understanding
Les pecheurs
Geplaatst door: lisa
Datum:
19.06.2010 20:42
Wat vreselijk voor deze campinghouders, geen inkomsten maar wel torenhoge kosten. Je moet er niet aan denken hoe ze deze zomer en winter doorkomen.
Geplaatst door: Anne
Datum:
19.06.2010 20:56
Ik kan er niet bij dat een flink aantal mensen gelijk aan hun aanbetaling denken of in 'paniek' zijn of hun vakantie wel kan doorgaan, terwijl het in deze regio in Frankrijk zo'n puinhoop is. In het geval van een reisverzekerig kan je het bedrag terugvorderen van je verzekering. En niet gelijk bellen en of mailen naar campings, deze mensen hebben wel iets anders aan hun hoofd, hun inkomen/toekomst/levenswerk is in één klap weggevaagd.
Geplaatst door: Sandra
Datum:
19.06.2010 21:18
Goedenavond,
Naar aanleiding van een mail die ik gestuurd heb naar Var Tourisme.
Graag stel ik jullie ook op de hoogte van het antwoord:
Faisant suite à votre mail, le camping Plage de St Aygulf est pour le moment fermé, mais les responsables du camping prévoient une reprise d'activité pour la fin du mois.
Une réunion a lieu lundi après midi avec les différents responsables des campings sinistrés.
A l'issue de cette réunion, nous serons plus en mesure de communiquer sur les délais et conditions d'ouverture.
Als ik het goed begrijp is de camping nu gesloten maar streven ze ernaar dat hij eind van de maand weer open gaat.
Volgende week maandag is er een overleg (?) en naar aanleiding daarvan weten ze meer over de heropening of verlengde sluiting.
Geplaatst door: Sandra
Datum:
19.06.2010 21:21
@Anne, enerzijds begrijp ik je reactie wel. Anderzijds hebben mensen wel hun vakantie geboekt en willen toch weten waar ze aan toe zijn. Kun je wel of niet afreizen. Heel praktisch lijkt me.
Zelf zou je dat toch ook willen weten?!
En iedereen hier leeft mee met de betrokkenen voor zover ik dit kan inschatten.
Geplaatst door: frank
Datum:
19.06.2010 21:25