Geplaatst door: lisa
Datum:
19.06.2010 21:45
Wat een afschuwelijke beelden, ik snap wel wat Anne bedoelt,ik zou echt op dit moment mijn borg niet terug durven vragen.
Die mensen hebben al zoveel aan hun hoofd en bovendien is de hele administratie weg.
Geplaatst door: a van de velde
Datum:
19.06.2010 22:04
niet te geloven die beelden en fotos. Wij weten hoe het er normaal uitziet want we gaan al een aantal jaren naar Les lauriers roses in St Aygulf.Raar idee dat de ene kant weinig last heeft gehad en de andere kant van de weg nog geen 500 meter verder zo zwaar getroffen is.
Geplaatst door: wim roest
Datum:
19.06.2010 22:31
Beste mensen,
Ik heb zojuist een broer van een mede-pecheurs kampeerder gehoord dat hij vrijdagmiddag zijn spullen uit een stacaravan kon halen. Deze caravan stond op een fundering van circa 1.25 meter boven maaiveld en in de caravan had ruim een 1 meter water gestaan.
Wij vinden het vreemd dat de ANWB ons gisteravond nog geen duidelijkheid kon geven of onze toercaravan nog redelijk intact was en nog op de camping aanwezig was.
Nu er ondertussen ook foto's van de andere campings zijn vrijgegeven zouden wij het bijzonder op prijs stellen wanneer de foto's van Les Pecheurs nu ook op de site komen. Ik heb gelezen dat de directie van Les Pecheurs er vanuit gaat dat ze dit seizoen niet meer open gaan.
Klopt het dat er nog geen foto's staan op de speciale site van Martijn?
Op www.nufoto.nl staan foto's van andere campings en andere ellende. Ze geven tenminste een indruk hoe het bij Les Pecheurs geweest zal zijn.
M.vr.gr.
Wim Roest
Geplaatst door: ® Ingrid3
Datum:
19.06.2010 22:32
Zojuist op de website van Letoile D'Argens gelezen:
Due to the recent flood !
We are very sorry to inform you that l'Etoile d'Argens will not open this summer
A new phone number will be on this page within 48 to 72 hours (21 to 23 June).We will be able to answer to email in a few weeks.
Geplaatst door: Don van der Deijl
Datum:
20.06.2010 01:44
Kom net van een camping vandaan uit Le Muy.
Het dorpje Le Muy zelf is goed getroffen en verwoest .
De camping waar ik zat op rue de la freses (oid nr 119) was niet echt getroffen daar hoog op de heuvel.
Zwembad was eigenlijk alleen niet toegangbaar en we hebben een aantal dagen zonder stroom gezeten en ook het water stopte er mee.
Tja is wel wat herrie van helicopters enzo, en het plaatsje is verwoest dus voor boodschappen moet je naar Frejes maar dat is allemaal makkelijk te doen hoor.
Andere campings scheinen het wat minder getroffen te hebben dus het lijkt me verstandig om navraag te doen.
Alles is van af Le Muy goed te doen met de auto dus .
Ben alleen eerder weg gegaan omdat er vandaag 75 brandweermannen zouden komen om te douchen
Geplaatst door: Jeroen
Datum:
20.06.2010 08:10
Hallo,
Iedereen veel sterkte die getroffen is door deze ramp!!!
Mijn zus, haar man en kindje stonden op camping "Les Pecheurs". Bij de evacuatie stond hun auto al vast, een Ford Transit. Ze hebben alles moeten achterlaten en zijn kunnen meegaan met een Nederlands koppel uit Enschede. Een groot deel van de nacht zijn ze onderweg geweest samen met dit koppel en uiteindelijk om 3u 's nachts gestrand in een opvangplaats. Omdat m'n zus zwanger is, zijn ze toen meegeweest met de hulpdiensten voor opname in het ziekenhuis. Zo zijn ze wel dit Nederlands koppel kwijtgeraakt en ze hebben geen contactgegvens van die mensen.
We zouden erg blij zijn moesten we deze mensen kunnen bereiken :-)
Toen we het nieuws hoorden zijn we direct vertrokken vanuit België naar Fréjus en zijn daar donderdagmiddag aangekomen in het ziekenhuis. Alles is verder ok met hen. Mijn zus en haar kindje van 18 maanden zijn ondertussen weer in België. Haar man is voorlopig nog daar gebleven en komt naar huis met de TGV.
Groetjes,
Jeroen
Geplaatst door: Bert
Datum:
20.06.2010 10:05
Er staat een filmpje op HLN.be bij videos buitenland helemaal onderaan de site en daar loopt de eigenaresse madame Michel over
haar camping le pont d'argens en schiet vol als ze voor de eerste keer over haar camping loopt en de ravage ziet ,te triest voor woorden en ik denk gezien de beelden, openen in de week van 21 juni bijna niet haalbaar is .
Je hebt dan misschien een plaats maar zit vast door de kapotte infrastuctuur en je kan misschien niet eens door het hek via het natuurgebied naar het stand wat misschien ook wel wat heeft meegekregen (hout,afval,riool,troebel water ?)
Of heeft iemand nog recentere en juiste gegevens over de toestand op Le Pont D'argens ??
Geplaatst door: tineke
Datum:
20.06.2010 10:13
Geplaatst door: monique
Datum:
20.06.2010 10:41
Wij stonden op pont 'd argent en konden net op tijd met onze camper van het terrein af komen.
De ontruiming verliep behoorlijk chaotisch, niet iedereen werd gewaarschuwd! Er kwam om 3 uur 's nachts een autootje an de camping al toeterend het terrein op en de man kwam uit z'n auto en liep naar een camper en begon te kloppen op de deur.Daarna stapte hij weer in de auto iedereen in verwarring achterlatend.
Wij zijn blij dat we er met onze spullen af zijn gekomen maar veel mensen hebben alles achter moeten laten.
Wij zijn 's morgen van de kust weg gereden en hebben een behoorlijke ravage gezien onderweg.
Geplaatst door: ® Martijn Verhoeven
Datum:
20.06.2010 10:54
Mede Pecheurs,
Gelukkig beginnen de foto's nu langzaam binnen te druppelen. Iemand heeft vanaf de Intermarché tot en met de spoorbrug foto's gemaakt. Dat ziet er niet al te goed uit. Wie heeft deze foto's toegestuurd? Ik vermeld graag je naam er even bij.
Geplaatst door: Richard
Datum:
20.06.2010 10:55
Voor de persoon die vraagt naar de situatie op camping l'etoile d'argens. De camping is volledig verwoest. De eigennaren gaan deze week om tafel met verzekeraars, banken en overige instanties. De vraag is of en wanneer een door start gaat worden gemaakt. Dit jaar zal er naar verwachting geen mogelijkheid meer zijn om de camping te openen. Wij zijn net terug uit het ramp gebied en hebben al onze spullen moeten achter laten. De wegen naar de camping zijn niet begaanbaar door alle wrakken. Het zelfde geld voor de toegang en de wegen op deze camping.
Geplaatst door: Eric
Datum:
20.06.2010 11:05
@Richard:
Ik heb een groep gemaakt op FaceBook: "Victims flood Etoile d'Argens" Hier heeft net iemand nieuwe foto's geplaatst van Etoile. Ik zie daar wel mensen lopen en het lijkt een stuk droger momenteel. Ik neem aan dat jij ook je spullen nog terug wilt van wat er nog te redden valt. Heb je al een plan, wij nog niet echt namelijk, we hopen op dat nieuwe telefoonnummer op de site morgen.
Geplaatst door: E.A. Scholten
Datum:
20.06.2010 11:14
@Martijn Verhoeven,
Komt er in de toekomst ook een site met foto's voor de forummers die vroeger op Les Pecheurs stonden en interesse hebben om te zien hoe het eruit zag/ziet? Via de bekende media is er alleen een filmpje van de NOS. De rest gaat alleen over andere campings.
Geplaatst door: ® Martijn Verhoeven
Datum:
20.06.2010 11:46
@E.A. Scholten
De foto's worden verzameld en zijn openbaar beschikbaar. Geef je naam en adres even door middels de link naar het formulier elders op dit forum dan stuur ik je alle informatie op.
Geplaatst door: Peter en Marianne
Datum:
20.06.2010 12:07
Wij hebben geboekt op Camping de Vaudois langs de weg van Rocque Brune naar Saint Aygulf. Weet iemand hoe het daar is? Is deze camping nog te bereiken vanaf de tolweg?
Geplaatst door: Donna
Datum:
20.06.2010 12:14
@ Peter en Marianne:
Lees even dit berichtje van Tineke 19-6-2010 11:07 in dit zelfde draadje.
Geplaatst door: Annemarie2
Datum:
20.06.2010 12:43
Hallo weet iemand hoe de situatie is in St Tropez en Ramatuelle? Ik kan nergens info vinden over die hoek!
Bedankt!
Geplaatst door: Donna
Datum:
20.06.2010 12:45
Nee logisch Annemarie. Daar is niets aan de hand! Er is is 1 rivier de "Argens" overstroomd. Daar liggen St. Tropez en Ramatuelle niet aan. Zie ook even het linkje hiervoor: dan weet je exact welke campings getroffen zijn.
Geplaatst door: Gerard
Datum:
20.06.2010 13:10
Wij gaan in augustus naar camping Vaudois die tussen Rocquebrune en St.Aygulf ligt. Weet iemand ook of die camping getroffen is. Het ligt niet direct aan de Argens.
Geplaatst door: fiona
Datum:
20.06.2010 13:12
zie deze link. Foto impressie van de overstromingen.
http://www.varmatin.com/diaporama/les-environs-de-frejus-inondes?idx=2#top-diapo
ook zit er een foto bij van de caravanstalling Sarl Saint Jean. Deze foto is twee dagen later gemaakt. Op donderdag 17 juni.
groet,
Fiona