Geplaatst door: ® Martijn Verhoeven
Datum:
20.06.2010 13:23
@Mede Pecheurs,
Er staan inmiddels VEEL foto's van de Camping en de nabije omgeving op onze photobucket.
Geplaatst door: Donna
Datum:
20.06.2010 13:24
@ Gerard: Probeer ook even de voorgaande berichtjes te lezen voordat je een vraag stelt. Je vraag was om 12.07 ook al gesteld, en meteen daarna beantwoord. Deze camping is dus niet getroffen!
Geplaatst door: Kleijn
Datum:
20.06.2010 13:24
Het is verschrikkelijk wat daar gebeurd is.
Nu zouden wij over twee weken naar de camping Saint-Aygulf plage gaan.Wie weet hoe het nu daar is!
Sheila
Datum:
20.06.2010 13:31
Datum:
20.06.2010 13:32
Voor alle duidelijkheid dus Sheila: 26 juni gaat die camping weer open
Geplaatst door: E.A. Scholten
Datum:
20.06.2010 13:41
@Martijn Verhoeven,
Inmiddels de link ontvangen en de foto's gezien. En als ik zo de verhalen begrijp is dit nog maar het topje van de ijsberg. En deze foto's zijn al schokkend om te zien.
Hebben jullie misschien ook geprobeerd contact te zoeken met Var Matin of France 3 (regio cote d'azur) voor resp foto's en videomateriaal? France 3 heeft per gebied een regionaal journaal en deze zullen wel veel reportage's getoond hebben van het gebied.
Geplaatst door: Hetty Niekolaas
Datum:
20.06.2010 13:53
Wij hebben op tv gezien hoe erg het gebied getroffen is. Onze caravan staat gestald in dit gebied bij Gardeinnage saint Jean in saint Aygulf. Ik kan echter geen contact krijgen met de stalling. Weet iemand of dit tuincentrum c.q. caravanstalling c.q. ULM base zwaar getroffen is?
Geplaatst door: Miep Kniep
Datum:
20.06.2010 14:03
@ Hetty:
Dit berichtje las ik hier eerder in dit draadje:
19-6-2010 10:39
Dit bericht gekregen van oze camping eigenaar; Dit bericht kreeg ik net van onze camping eigenaar;
Heb contact gehad met de stalling SARL Saint-Jean
deze is ook ondergelopen , ze zijn vandaag bezig
met de inventarisatie en ik zal zsm op de hoogte worden
gehouden welke wel en welke niet onherstelbaar zijn.
je krijgt van mij wel bericht.
ik denk maandag of dinsdag.
gr, Marcel
Ik vrees dus dat je nog tot maandag of dinsdag zult moeten wachten voor meer antwoord.
Geplaatst door: ® Martijn Verhoeven
Datum:
20.06.2010 14:20
@fiona uit Ijmuiden, ik krijg mijn e-mail aan jou retour. Ik heb niet je goede e-mail adres.
Geplaatst door: hetty niekolaas
Datum:
20.06.2010 14:35
Marcel en fiona,
Bedankt voor jullie reactie.
Mijn Frans is niet zo geweldig, dus Marcel, graag hoor ik van je hoe of wat. We gaan dit jaar naar Roussilion en moeten dus hoogstwaarschijnlijk een vervangend kampeermiddel zoeken. Als je meer weet, weet ik ook welke acties ik moet ondernemen.
Ik ben eventueel telefonisch te bereiken, maar dat doe ik liever via de mail.
Met vriendleijke groet
Hetty Niekolaas-Jansen
Geplaatst door: Anna
Datum:
20.06.2010 14:43
@ Annemarie, op onderstaande link zie je de driehoek die getroffen is:
http://www.visitvar.fr/en/floods.aspx
Geplaatst door: ® Michiel Dijkstra
Datum:
20.06.2010 14:49
Wij zijn gisteren terug gekomen van les Pecheurs. We hebben onze auto(Coca-Cola auto) nog en de meest belangrijke spullen zoals paspoorten e.d. Verder is alles weg. Ik ben woensdag en donderdag bij de camping geweest. Het pad naast de camping was bereikbaar. Hier kwam het water nog tot kniehoogte. Via het zwembad helemaal naar achteren gelopen. Het gedeelte achter het zwembad was inmiddels droog maar geheel besmeurd met rivierklei etc. Tenten compleet verwoest. Carvans door het water verplaatst, omgevallen of schots en scheef. Sommige carvans leken van de buitenkant nog aardig maar in de meeste gevallen van de binnenkant een grote puinhoop. Het gedeelte bij sanitair 2 was nog niet bereikbaar. Het water stond hier nog 1,5 tot 2 meter diep. Te gevaarlijk! Dit was ook het gedeelte waar onze huurtent van ROAN stond. Wij stonden daar met 5 bungalowtenten in een hofje. Hebben een aantal foto's kunnen maken maar niet veel omdat de batterij van ons toestel leeg was. We hebben een slaapcabine van onze tent teruggevonden in het naastgelegen weiland ongeveer 200 meter verderop. Helaas hadden wij hier geen bagage in maar herkenden het aan de dekbedden. De rest van de tent was voor ons onvindbaar.
Michiel Dijkstra
Pietrik Zijlstra
Geplaatst door: ® Fiona
Datum:
20.06.2010 15:20
@Martijn Verhoeven.
Hierbij mijn email adres Fiona@pietersonline.nl
Geplaatst door: ® Liane
Datum:
20.06.2010 16:22
Weet iemand of deze overstroming is veroorzaakt door het opzetten van de sluizen van Lac st. Croix? Ik bedenk dit natuurlijk niet zelf, maar heb hier het e.e.a. over gehoord. Wie kan mij hier meer over vertellen?
Geplaatst door: Annemarie2
Datum:
20.06.2010 16:56
@ Anna, bedankt voor de link!
Geplaatst door: ® Steven en Yvonne
Datum:
20.06.2010 17:12
Beste Les pecheurs lotgenoten,
Wij waren op onze huwelijksreis op deze camping en zijn ook geevacueerd. We zijn benieuwd naar de foto's die na de ramp van de camping gemaakt zijn. Zou iemand ons de juiste link kunnen sturen?
We hebben onze groene koepeltent met inhoud, witte partytent en fietsen met fietsendrager moeten achterlaten. Ook wij vinden dat de camping ons erg laat heeft gewaarschuwd en dat we vrij snel aan ons lot werden overgelaten bij de intermarche. Omdat medewerkers van Eurocamp zeiden dat we ook bij de intermarche waarschijnlijk niet veilig waren, zijn we naar de rotonde gereden, waar we de campingbaas spraken en die stuurde ons richting Frejus. In Frejus en St. Raphael was geen hotel meer te vinden die nog plek had, dus zijn we uiteindelijk de snelweg opgevlucht en hebben we tenslotte bij een wegrestaurant in de auto overnacht.
We zijn ook op zoek naar onze buurtjes van de camping, die ons in eerste instantie onderdak wilden geven voor de nacht i.v.m. de hevige regenval, en ons erg geholpen hebben. We weten alleen dat ze uit Eindhoven kwamen en dat hun dochter woont en werkt in Rotterdam. We zijn ze bij de intermarche kwijtgeraakt.
Alvast bedankt, elke informatie is welkom!
Groetjes en veel sterkte aan iedereen,
Yvonne en Steven
Geplaatst door: Peter van Het Hurktoilet, Frankrijkgids
Datum:
20.06.2010 17:16
@Liane, daar heb ik nog geen berichten over gezien. Er zijn wel mensen die zeggen dat het leek alsof er een stuwdam bezweken was. En die vergelijking is niet zo vreemd: in 1959 bezweek in hetzelfde departement de stuwdam van Malpasset onder het noodweer. Dat kostte 400 mensen het leven.
Geplaatst door: els
Datum:
20.06.2010 17:31
Met afschuw lees ik al deze gruwelijke verhalen over camping Les pecheurs.
In 2003 hebben wij daar onze vakantie doorgebracht, en geheel tegengesteld tot wat daar nu gebeurd is, was de streek dan gebukt onder de droogte en de bosbranden. De rivier naast de camping stond zo droog dat er geen toegang tot was. Onze vakantie werd dan overschaduwd door de branden; op een van de ergste avonden stond onze tas klaar omdat een evacuatie er dreigde aan te komen. Ik kan me dus een klein beetje voorstellen wat alle campinggasten moesten meemaken.Wij kwamen er echter met de schrik vanaf.
Ik vind het vooral ook voor de mensen van deze prachtige streek heel erg wat zij al allemaal meegemaakt hebben.En deze mooie camping zal waarschijnlijk heel lang niet meer hetzelfde zijn...
Geplaatst door: ® Liane
Datum:
20.06.2010 17:38
Mijn ouders zijn gisteravond thuis gekomen vanuit St. Aygulf. Zij zijn opgevangen in het v/d Valk hotel. Daar hebben zij gehoord dat de sluizen zijn opengezet. De meren Esparron en St. Croix zouden volgestaan hebben. In één van de dammen zou een scheur ontstaan zijn. Om erger te voorkomen, zouden de autoriteiten besloten hebben om de sluis open te gooien. Dit zou betekenen dat ze deze ramp enigszins voorzien hebben. Camping St. Aygulf is niet geëvacueerd en mensen zijn gewoon wakker geworden door het water. Zij hebben ook sterk het idee dat de campingeigenaar verzuimd heeft de mensen te waarschuwen.
Geplaatst door: marcha
Datum:
20.06.2010 17:46
Wat ik ervan begrepen heb is dat de campings allemaal in de oorspronkelijke rivierbedding liggen die droog staat maar eens in de zoveel tijd toch weer volstroomt met name als er smeltwater is in combinatie met hevige regenval.Dit is dus geen veilige situatie.