Geplaatst door: Bas en familie
Datum:
20.06.2010 18:35
Komen net uit het rampgebied vandaan. Hebben zo goed als alles verloren. Gisteren nog teruggeweest om met eigen te zien wat we enkele dagen daarvoor vanaf het dak zagen± diepe ellende, bijna te luguber om te bevatten... Het geneuzel over aanbetalingen en of de camping over een maand alweer open zou gaan getuigt van weinig respect voor wat daar allemaal met eenieder is voorgevallen. Die camping zal voorlopig niet open gaan. Velen hebben dankzij SUPERingrijpen van de securité van de camping zich weten te redden. Het gaat geen 10 minuten langer moeten duren, anders...
Ga maar wat anders zoeken...
Geplaatst door: Niels1
Datum:
20.06.2010 18:38
Bas
welke camping stond je
Geplaatst door: eric
Datum:
20.06.2010 18:53
dak & security, dat klinkt als etoile...
Geplaatst door: Car2
Datum:
20.06.2010 18:54
Naast het verlies van mensenlevens, is er ook vreselijke financiële ramp lijkt mij.
Oogsten verwoest, veestapels verdronken, camping/hotel/restaurant inkomsten tegenvallers, wegen en bruggen kapot, auto's rijp voor de sloop, inboedel, reparatie woningen, etc
Ik denk dat de "gewone man" aan het eind van de rij zal staan om ook maar iets vergoed te krijgen.
Weet ook iemand of er een bankrekening is voor hulp?
Geplaatst door: Ineke
Datum:
20.06.2010 19:25
Zijn de caravans van de Nl-ers die daar in de stalling staan wel verzekerd? Maw wordt de schade vergoed?
Geplaatst door: G
Datum:
20.06.2010 19:31
Les Pecheurs:
Wij zijn op zoek naar een echtpaar dat schuin tegenover ons stond aan het doorgaande pad bij sanitair 3 richting miniclub zeg maar.
Deze meneer was door zijn rug gegaan en is door mijn vriend behandeld en ingetaped. Wij hebben hun niet meer gezien of gesproken op de dag van het drama en zijn erg benieuwd of ook zij zonder kleerscheuren er vanaf zijn gekomen. Ze waren met eigen caravan en bij het evacueren hebben we geen auto voor de caravan gezien dus hoop dat ook zij op tijd weg waren.
Wie oh wie kan ons met hun in contact brengen?
Geplaatst door: mark
Datum:
20.06.2010 19:58
He hallo, wij hoorden van de overstromingen in de buurt van frejus.
Nu is het zo dat wij geboekt hebben bij camping la baume, weet iemand of er hier ook overstromingen zijn geweest en hoe het met de staat van de camping is?
Geplaatst door: ® Martijn Verhoeven
Datum:
20.06.2010 20:05
@G
Heb je je al ingeschreven bij de lijst met Les Pecheur slachtoffers? Wellicht dat ze daar tussen staan. Als je je gegevens achter laat dan stuur ik je alle informatie en een lijst met alle reeds bekende slachtoffers inclusief foto's en een overzicht van al het nieuws over Les Pecheurs.
https://spreadsheets.google.com/a/10us.nl/viewform?hl=en&authkey=COrPiMoP&formkey=dHZrLVJLQkUwZ0RYRnBfeDRrZUd0N3c6MQ#gid=0
Geplaatst door: ® Peter
Datum:
20.06.2010 20:27
Geplaatst door: eric
Datum:
20.06.2010 20:36
@ mark
La Baume ligt veel hoger en diende ook als opvangcamping voor geevacueerde mensen. Die camping was gewoon nog open.
Geplaatst door: Marloes
Datum:
20.06.2010 20:55
Voor mensen die info. over L'Etoile D'argens willen hebben: op de site staat dat ze dit seizoen niet meer open gaan. Verschrikkelijk voor de mensen daar! En voor diegenen die geboekt hebben adviseer ik zsm. een andere camping te zoeken.
Geplaatst door: ® Steven
Datum:
20.06.2010 21:59
Beste Les Pecheurs lotgenoten,
Ik hoorde van mijn schoonouders dat eergisteren (18 juni) op Belgie op TV1 bij het 19.00 uur journaal een item was over de overstroming van camping les Pecheurs. Hierbij zou ook een interview met de Nederlandse campingmedewerker Cor zijn geweest. Heeft iemand een idee of en zo ja, waar op internet hiervan de herhaling is terug te vinden? Ik zocht al naar iets dat op uitzending gemist lijkt, maar weet niet of zoiets ook in Belgie bestaat. Ik hoor het graag.
Groeten,
Steven
Geplaatst door: ® Martijn Verhoeven
Datum:
20.06.2010 22:05
@Steven
Claire (die het personeel regelde voor Les Pecheurs) schijnt een link hiervan op haar Hyve te hebben gezet. Je kan via de Les Pechuers hyve bij haar Hyve komen en die van Campingjob.com.
Ik kan die link niet vinden en heb haar al gevraagd mij even naar het juiste adres te wijzen. Helaas heb ik haar sinds een paar dagen niet meer gehoord. Morgen meer.
Geplaatst door: ® Irene 1
Datum:
20.06.2010 22:05
Geplaatst door: Ria
Datum:
20.06.2010 22:29
Camping les Lauriers Rosses is gelukkig bespaard gebleven.
Omdat ze niet direct aan de rivier staan.
Deze melding kregen wij van de camping eigenaar.
Maar voor de andere camping eigenaren heel veel sterkte.
Geplaatst door: ® marie
Datum:
20.06.2010 22:39
@steven,
kijk eens op www.deredactie.be, daar vind je alle nieuwsfeiten die op de vrt worden uitgezonden. Normaal vind je daar ook de herhalingen van het journaal. Anders kan je ook op www.een.be eens kijken.
Geplaatst door: Peter en Marianne
Datum:
20.06.2010 22:58
Eind volgende week gaan wij naar camping Vaudois in Roquebrune sur Argens.
De route die wij normaal richting camping rijden is vanuit Nederland :
- afslag Le Muy (A8)
- via de N7 naar Roquebrune
- via de CD7 langs camping Les Pecheurs over de brug
- door het dorp richting camping
- deze camping ligt aan de rechterzijde naast de waterskibaan
(halverwege Roquebrune en St Aygulf)
Kan iemand ons vertellen of deze route is te berijden of moeten wij een andere route nemen.
Misschien weten Adri en Kees (Vaudoiers) hier meer van.
Alvast bedankt voor de informatie.
Geplaatst door: Peter en Marianne
Datum:
20.06.2010 23:01
Voor alle duidelijkheid komen Adri en Kees (Vaudoiers)uit Zeeland
Geplaatst door: Shirley
Datum:
20.06.2010 23:09
Belgische journaal staat inderdaad op http://www.deredactie.be/
Krijg de juiste link niet gekopieerd, maar onder journaal 7 van 18 juni is het terug te zien. Titel van het fragment is "Fransen uit de Var ruimen schade op"
Blijkbaar zijn er waterbekkens open gezet om een elektriciteitscentrale te ontzien en is daardoor ineens een hoop water de rivier in gestroomd.
Geplaatst door: .
Datum:
20.06.2010 23:18