Geplaatst door: ® Steven
Datum:
22.06.2010 09:15
Claire en anderen,
Bedankt voor het toesturen van de link naar het Belgische journaal over de overstroming op camping Les Pecheurs.
Groeten,
Steven
Geplaatst door: tineke
Datum:
22.06.2010 09:35
Op de site van de ANWB staat het volgende:
De volgende campings zijn gesloten :
=====================================
"Les Pêcheurs" en "Le Moulin des Iscles" in Roquebrune-sur-Argens,
"L'Etoile d'Argens" , "La Barque", "Le Marc Hilaire" en "La Résidence du Campeur" in Saint-Aygulf,
"L'Eau vive" in Les Arcs.
De volgende campings werden ook getroffen maar gaan op korte termijn weer open of zijn al open gegaan:
=================================================================
"Le Grand Calme" en "Les Lauriers Roses" zijn opengegaan op 17 Juni.
"Le Pont d'Argens" gaat in de loop van de week open.
"Le Saint-Aygulf" gaat op 26 juni open.
Bron: ANWB Reisinformatie/ANP
Geplaatst door: ® Irene 1
Datum:
22.06.2010 09:43
Gisteren op omroep Brabant tv een stukje over een gezin uit de regio Eindhoven. Er is een mogelijkheid programma's terug te zien.
Geplaatst door: Anna
Datum:
22.06.2010 09:53
@ Tineke,
Ben ik nou gek of is dat bericht al enkele keren hier geplaatst?
Geplaatst door: Sanneke
Datum:
22.06.2010 13:41
Dat geeft toch niks. Beter te veel info dan te weinig ;-)
Geplaatst door: Martijn Verhoeven
Datum:
22.06.2010 15:03
Vandaag contact gehad met Eurocamp om te zien of zij behulpzaam wilde zijn in het bij elkaar bregen van de slachtoffers. Helaas willen ze niet de moeite nemen om daar bij behulpzaam te zijn. Een quote van de verantwoordelike bij Eurocamp "De houding van Eurocamp is, en dat wil ik benadrukken, dat de vakanties van onze gasten op dit moment prioriteit hebben."
Roan heeft gisteren iedereen die op Les Pecheurs stond gemaild met ons initiatief om iedereen bij elkaar te brengen. Zo doende zijn er nu zo'n 65 families verzameld en worden ervaringen en beelden uitgewisseld.
Ik begrijp dat het veel tijd en energie kost om mensen om te boeken die de komende weken op vakantie gaan. Ik snap ook dat daar een hoop menskracht in gaat zitten. Maar dat neemt niet weg dat ik het een belediging vindt voor de mensen die dit hebben meegemaakt dat je niet de tijd wil nemen om enkele tientalle e-mail adressen te verzamelen en een kant en klare boodschap door wil sturen. Zo moeilijk kan dat niet zijn.
Enfin, ze zal het wel het verdraaien van haar boodschap vinden. Maar het standpunt van Eurocamp lijkt me kraakhelder. De vakantie van de rest is belangrijker.
Datum:
22.06.2010 15:03
Vandaag contact gehad met Eurocamp om te zien of zij behulpzaam wilde zijn in het bij elkaar bregen van de slachtoffers. Helaas willen ze niet de moeite nemen om daar bij behulpzaam te zijn. Een quote van de verantwoordelike bij Eurocamp "De houding van Eurocamp is, en dat wil ik benadrukken, dat de vakanties van onze gasten op dit moment prioriteit hebben."
Roan heeft gisteren iedereen die op Les Pecheurs stond gemaild met ons initiatief om iedereen bij elkaar te brengen. Zo doende zijn er nu zo'n 65 families verzameld en worden ervaringen en beelden uitgewisseld.
Ik begrijp dat het veel tijd en energie kost om mensen om te boeken die de komende weken op vakantie gaan. Ik snap ook dat daar een hoop menskracht in gaat zitten. Maar dat neemt niet weg dat ik het een belediging vindt voor de mensen die dit hebben meegemaakt dat je niet de tijd wil nemen om enkele tientalle e-mail adressen te verzamelen en een kant en klare boodschap door wil sturen. Zo moeilijk kan dat niet zijn.
Enfin, ze zal het wel het verdraaien van haar boodschap vinden. Maar het standpunt van Eurocamp lijkt me kraakhelder. De vakantie van de rest is belangrijker.
Datum:
22.06.2010 15:05
Waarom worden mij berichten allemaal dubbel geplaatst?
Datum:
22.06.2010 15:05
Waarom worden mij berichten allemaal dubbel geplaatst?
Geplaatst door: Eva
Datum:
22.06.2010 15:14
Hallo Allen,
Ik ga begin augustus naar camping Moulin Des Iscles. Ik heb contact gehad met de camping en ze hopen 17 juli weer op en te gaan. De vraag blijft natuurlijk altijd hoe de camping er dan uit ziet? Toch heb ik besloten gewoon te gaan in augustus als de camping open is. Nog meer inkomstenderving is doodelijk voor de getroffen campings denk ik.
Groeten
Geplaatst door: Marieke
Datum:
22.06.2010 15:14
Ik zou komende week naar Les Pecheurs gaan met Eurocamp en wil ze juist inderdaad een groot compliment geven dat ze het zo keurig hebben afgehandeld en ons nog hebben kunnen omboeken naar een andere camping redelijk in de buurt.
En daarnaast kan ik het mij voorstellen dat Eurocamp de gegevens van de getroffenen aldaar helemaal niet MAG doorsturen naar derden.
Ik zou dat persoonlijk niet bepaald waarderen, als ik er achter zou komen dat Eurocamp mijn e-mailadres aan een derde persoon zou geven. Hoe goed de reden ook zou zijn... Daar hebben zij vast ook het recht niet toe!
Geplaatst door: Marian
Datum:
22.06.2010 16:09
Allen,
Ik lees veel over Les Pecheur maar vrijwel niks over le Moulin des Iscles. Wij stonden daar langs de rivier en zagen het water schrikbarend snel stijgen. Volgens de eigenaren was er niks aan de hand en zou de brandweer alles wel in de gaten houden. Op een gegeven moment (rond 21.00 uur??) besloten we zeer snel alles de auto in te proppen. Rond 21.30 kwam er iemand van de camping zeggen dat we toch maar weg moesten. Ja duh, het water liep al over de paden en achter het toiletgebouw stond het al 30 cm. hoog. Toch wisten mensen verderop op de camping van niks. Ook hier dus een zeer slechte coordinatie. Er is echt veel te lang gewacht met waarschuwen! We zijn nog teruggegaan om spullen van de buren te redden die uit eten waren. We hebben 3 tassen met kleding en een laptop bij de receptie neergezet. Vergeefse moeite denk ik want daar zal het water vast ook geweest zijn. Gerard en partner, van nr. 61 met tent + 2 luifels en een donkere peugeot, we willen heel graag weten hoe het met jullie gaat! Daarna WEG!!!! in het stikdonker en stromende regen. Uiteindelijk op de tolweg gekomen waar we aan een stuk door brandweer en leger richting Frejus zagen gaan. Paar uur gereden en in Arles een hotel gepakt. 's Morgens op de tv de eerst beelden gezien. Langzaam werd het ons duidelijk dat we aan een echte ramp ontsnapt waren en dat we enorm veel geluk gehad hebben. Iedereen die minder geluk heeft gehad heel erg veel sterkte!!!
Marian en Eric
Geplaatst door: eric
Datum:
22.06.2010 16:29
Voor mensen die nog geld tegoed hebben van Etoile, de verzekering van de camping zal dit afhandelen. Om het jullie allemaal makkelijker te maken ben ik zo vrij geweest een formuliertje te maken:
https://docs.google.com/fileview?id=0B5cD2Nhpu3HpZGE3ZWM3NWMtOTcyNy00ZmFjLWE2N2QtZWE3MTA1NGI4MDRh&hl=nl
Deze uitprinten en opsturen naar Etoile (adres staat op het formulier)
Geplaatst door: K.EM
Datum:
22.06.2010 17:03
Als eerste wil ik zeggen dat wat al die mensen daar overkomen is heel erg is, wat ons op dit moment wel bezig houdt is of we wel die kant op moeten gaan met de vakantie (25 juli), of dat we een ander camping in een ander gebied moeten boeken. Wij gaan naar camping Les Suves, ik heb begrepen dat hier nu alles oke is, we hebben hier ook al geboekt voor 2 weken. We horen van mensen dat, als we zeggen dat we naar het getroffen gebied op vakantie gaan, dat ze ons dan ramptoeristen vinden. Gaan we inderdaad niet dan is het misschien voor de campings die open zijn wel minder inkomsten voor het 2010. En wat treffen we daar aan ?? over een aantal weken.
Geplaatst door: Gemma en Jaap
Datum:
22.06.2010 17:18
@Marieke
Het gaat er niet om dat ze de email aderessen doorgeven het gaat er om dat er ook aan hun gevraagd is hun klanten die op Les Pecheurs hebben gestaan een mail te sturen met de link van het forum waar ze zich aan kunnen melden als ze dat willen om zo met alle anderen ervaringen uit te wisselen, foto's te delen en mensen terug te vinden die anderen geholpen hebben te ontsnappen aan het snel stijgende water.
Dus precies wat Roan gedaan heeft!
Veel tijd kost zoiets niet en het is voor één ieder die deze bewuste nacht heeft meegemaakt erg pijnlijk om te lezen dat een Eurocamp liever zijn tijd steekt in hen die hun nog geld opleveren.
Ik vind het ronduit schandalig!
Geplaatst door: jeanette
Datum:
22.06.2010 17:37
Wij kregen vandaag een bos bloemen toegestuurd van Eurocamp met de tekst "fijn dat jullie weer thuis zijn en hier een bloemetje voor de schrik"vind ik toch wel erg attent
Geplaatst door: sandra
Datum:
22.06.2010 18:22
Persbericht van 21 Juni 2010
Een geconcentreerd gedeelte van de Var is ernstig getroffen door overstromingen in de nacht van 15 en 16 juni j.l.
De zware regenval trof vooral het valleigebied langs de rivier l’Argens.
De volgende campings blijven gesloten tot nader order :
In Roquebrune-sur-Argens,
- « les Pêcheurs »,
- « le Moulin des Iscles »,
In Saint-Aygulf (Fréjus)
- « l’Etoile d’Argens »
- « La Barque »,
- « le Marc Hilaire »,
- « la Résidence du Campeur » ,
- « Le Saint-Aygulf Plage »
- « Le Pont d’Argens »
In les Arcs-sur-Argens
- « l’Eau vive »
Wij adviseren u in de komende dagen contact op te nemen met deze campings omtrent de stand van zaken en effectieve heropening.
Alle overige campings in Le Var functioneren normaal
In naam van de "Syndicat FNHPA du Var",
de Voorzitter,
Geplaatst door: ® Claire
Datum:
22.06.2010 19:32
@K.EM Ik heb in vandaag nog contact gehad met Catherine (eigenaresse van Lei Suves) omdat het Nederlandse animatiepersoneel door mijn bedrijf wordt verzorgd.
Ik kan je met de hand op mijn hart verzekeren dat jullie gewoon naar Lei Suves toe kunnen, zij hebben nagenoeg geen last, doordat zij hoger gelegen zijn. Ook de wegen schijnen weer begaanbaar te zijn, naar deze camping toe in ieder geval wel!
Mocht je meer willen weten over de situatie ter plekke, gewoon even mailen of bellen naar de camping (spreken vloeiend Engels!)
Heel veel plezier op Lei Suves, wij komen zeker in de zomer even buurten op deze camping bij Martine van de animatie!
Geplaatst door: Peter van Het Hurktoilet, Frankrijkgids
Datum:
22.06.2010 21:53
Als iedereen wegblijft uit vrees een ramptoerist te zijn, wordt het seizoen ook voor de niet-getroffen campings alsnog een ramp. En voor al die andere bedrijven die (deels) afhankelijk van toerisme zijn.
Geplaatst door: Kees
Datum:
22.06.2010 22:14
Hoi allemaal.
Wat ook niet onbelangrijk is hoe het is gesteld met de strandjes rond St-Aygulf.
Kan iemand mij dat vertellen aangezien ik daar met de kinderen wil gaan zwemmen.
Lei Suves gangers