Geplaatst door: Sandra
Datum:
22.06.2010 22:18
Het laatste nieuws dat ik heb vernomen via kennissen van mijn ouders die er nu zitten is dat de stranden allemaal gesloten zijn. Dit ivm het vuil en puin dat er aanspoelt, dode beesten en kans op lichamen (zijn nog steeds vermisten).
Ook wij zouden naar aygulf plage gaan maar dat zit er niet in.
En met 2 kleine kinderen zie ik het nog niet echt zitten ook.
Volgens de lokale berichtgeving blijven de 11 genoemde campings dit seizoen gesloten.
Geplaatst door: karin
Datum:
22.06.2010 23:56
Beste mensen, ik ben god zij dank gezond en wel terug van een vakantie die 1 dag geduurd heeft in Frankrijk in het bewuste gebied. Wij zaten op de camping le pont d'argens. Door de eigenaar zijn we op tijd gewaarschuwd en zijn we midden in de nacht geevacueerd naar een sportzaal toe. Maar de hele camping heeft onder water gestaan. Onze caravan is net als alle caravans totaal los omdat er 1 meter water heeft gestaan. Hoelang weet ik niet wat we mochten er niet meteen bij. Vrijdag dus drie dagen later was er nog steeds water tot de enkels. Er ligt heel veel modder, we hebben de stoelen schoon gespoten met de brandslang op de camping en toen we thuis waren met de hoge druk reiniger nog zijn ze niet schoon. Hoe kan dan in hemels naam een camping dit jaar nog open gaan. Dit is onmogelijk. Dit jaar kan dit echt niet meer. En al zou er een wonder gebeuren en zou iedereen helpen. De stranden zijn weg gespoeld de zee is gevaarlijk omdat er van alles in drijft. Nu zijn er nog wegen afgesloten en moet je soms ver rijden om ergens te komen. Toen wij daar zaten hebben we 48 uur zonder stroom gezeten. Hierna zonder water dit houd in niet naar het toilet kunnen en niet kunnen douchen en water kopen om te kunnen drinken. Het leven is hier behoorlijk ontregeld. Een advies ga ergens anders vakantie vieren ook al zal er niet meer overstromingen plaats vinden het zal toch je doen en laten beperken doordat b.v. zwemmen in zee nog niet veilig is en de stranden weg zijn gespoeld. Ook andere campings zullen niet open gaan dit jaar. Informeer zeer goed van te voren, want wat hier op het forum staat schrik ik van.
Ik snap het wel, ik zou ook zo regeren je werkt hard voor je vakantie en kijkt er naar uit. Ik wist het niet van te voren was op het verkeerde tijdstip op de plek des onhels net als vele anderen. Maar ik ben gezond weer thuis en alleen hebben we alle spullen oa. caravan verloren. Dit is te vervangen. Ik vind het verschrikkelijk voor de bewoners, het is zo,n mooi land en zo,n mooie streek. Voor hun is het vele malen erger. Maar ik gun de gene die nog met vakantie gaan wel een fijne ontspannen en plezierige vakantie. Neem het zekere voor het onzekere. Succes met de beslissing en een fijne vakantie voor allen die nog gaan
gr Karin
Geplaatst door: Niels1
Datum:
23.06.2010 01:58
Hoi Karin,
Allereerst mijn medeleven, gelukkig zijn jullie ongedeerd!
Hoe is de schade aan de camping pont d'argens? De camping geeft zelf aan dat ze na 1 juli weer tenten en caravans kunnen gaan ontvangen.Hoe is het met bijvoorbeeld toiletgebouwen, zwembad etc?
Geplaatst door: ® tineke
Datum:
23.06.2010 08:38
Uit de krant van 23 juni 2010:
==================================
REGIO HOOPT DAT BEMODDERD IMAGO NIET TOT TWEEDE RAMP LEIDT.
PROVENCE KLAAR VOOR TOERISTEN
DRAGUIGNAN - Zeer zware regenval veranderde de Provence vorige week in een modderpoel. Campings werden weggespoeld, en eeuwenoude straten veranderden in snelstromende rivieren.
Wie nu door de streek reist, moet zoeken naar een spat modder en een druppel water. De brandweer heeft de strijd tegen het water gewonnen. Maar kan de toeristenindustrie het gemodderde imago oppoetsen?
Oorlogstafereel
De camping bij Draguignan heeft iets weg van oorlogstafereel. Verwrongen skeletten van stacaravans liggen tegen bomen aangekwakt, een camper rust op zijn zijkant bij het zwembad, een dode pauw heeft voor de laatste keer zijn veren uitgespreid op een modderpad.
Het is niet moeilijk dezer dagen menselijke verhalen op te tekenen in de Var, een departement in Zuid-Frankrijk. De eigenaar van de camping, Bruno Cassière, zag vorige week in luttele uren zijn levenswerk vernietigd door een ,,tsunami van water en modder’.
,,Mijn zoon was bezorgd om zijn paard. We hebben er de halve nacht naar gezocht. Het was een prachtige Arabische hengst. Uiteindelijk vonden we hem in een boom, twee kilometer meegesleurd door de stroom. Mijn zoon was kapot. Tranen stroomden over zijn gezicht.''
Kolkende stroom
De camping, Château Rouge, lag in de vuurlinie toen vorige week in enkele uren meer regen viel dan anders in een half jaar. Het riviertje, dat gewoonlijk droog staat, veranderde in een kolkende stroom die alles meenam. Drie Nederlandse gezinnen waren onder de gedupeerden; zij moesten voortijdig naar huis.
Gisteren waren dertig vrijwilligers druk bezig de modder op te ruimen. De genie kwam langs om het zwembad weer in orde te maken.
"Het zal niet perfect zijn", zegt Cassiere, "maar ik hoop dat we rond de tiende juli weer open gaan."
De zondvloed richtte aanzienlijke schade aan, maar alleen in een klein deel van een departement dat bijna zo groot is als Nederland. Pierre Baronet Fruies, directeur bij Var Tourisme, relativeert: "Tien campings hebben schade opgelopen, maar er zijn er 350 in de Var."
De toeristenindustrie heeft er belang bij om de zondvloed te relativeren. Niettemin is een week later in Draguignan vrijwel geen modderspat meer te zien.
De balans van de natuurramp is nog altijd onduidelijk. Waarschijnlijk zijn 30 mensen verdronken, evenals 3000 schapen en 100 paarden.
Is dat een reden om Zuid-Frankrijk te mijden? "Ik zou gewoon niet op de rommel letten", zegt een Nederlandse, die met haar man en 3 kinderen een ondergelopen camping moest ontvluchten.
Gevraagd of de beek bij Camping Château Rouge niet juist een pluspunt is voor toeristen, zegt eigenaar Bruno Cassiere: "Nee, de ironie wil, dat de rivier in de zomer droog staat". "
--------------------------------------------------------------------------------------
Het gaat over deze camping:
http://www.camping-frankrijk.nl/campinginformatie.asp?CampingID=326822&Oud=1#meningen
Ligging:
http://www.camping-frankrijk.nl/campingkaart.asp?CampingID=326822
http://www.nd.nl/artikelen/2010/juni/22/provence-vecht-tegen-bemodderd-imago
Geplaatst door: Mariek
Datum:
23.06.2010 08:53
@Gemma & Jaap: en toch begrijp ik Eurocamp nog steeds, ook al komt het misschien op het eerste gezicht niet zo aardig over van ze.
Ik zou als grote, wereldwijde professionele organisatie mijn (gedupeerde) klanten ook niet uit mijn naam wijzen op een niet-professioneel (niet gemeen bedoeld ;-)) forum, waar mensen elkaar gevonden hebben.
Wanneer mensen echt behoefte hebben aan een klankbord, andere verhalen, foto's en hulp etc., dan tikken ze op google wat steekwoorden in en dan komen ze zo op dit forum. Zo ben ik hier ook terecht gekomen.
Geplaatst door: ilonka
Datum:
23.06.2010 09:16
Karin,
wij stonden ook op pont de argent waar stonden jullie?? wij zijn ook alles kwijt. Ik vind het ook vreemd dat de camping weer denkt open te gaan op 1 juli. De stank van de modder e.d. heb ik nog steeds in mijn neus en het zwembad helemaal onder de modder en wat te denken van de riolen die overgelopen zijn.
groetjes ilonka
Geplaatst door: ® Martijn Verhoeven
Datum:
23.06.2010 09:24
@Mariek, @jaap,
Laten we het laten rusten verder. Ik snap Eurocamp wel. Ik ben alleen verbolgen. Dat je (Mariek) ons initiatief als niet professioneel bestempeld begrijp ik ook. Dat is het ook niet en dat pretenderen we ook niet. Het eerste "professionele" initiatief moet er nog komen geloof ik. Ik had alleen het idee dat het een kleine moeite was om een mailtje te sturen naar alle betrokken gasten. Een mail waarin Eurocamp ook gewoon duidelijk kan maken wat je rol is. Zoiets zeg maar:...
"Beste families,
Via één van onze gasten werden wij geattendeerd op een forum met daarop foto’s en ervaringen mbt de overstromingen op camping Les Pecheurs. Wij willen u hier ook op attenderen, uiteraard bent u geheel vrij om te bekijken of u hier iets mee wilt doen. Wij willen duidelijk stellen dat Roan niet betrokken is bij dit forum, dit is een initiatief van één van de Roan-gasten op Les Pecheurs.
Hieronder de email van Dhr. Verhoeven, initiatiefnemer van dit forum:
L.S.,
De gebeurtenissen in de Var en op Camping Les Pecheurs in Roquebrune sur Argens hebben veel mensen geschokt. Omdat velen van ons naarstig op zoek zijn naar beeldmateriaal en ervaringen van mensen die op camping Les Pecheurs stonden wil ik graag alle adressen verzamelen zodat we elkaar kunnen helpen aan foto's, film en ervaringen. Er is inmiddels een "Photobucket" aangemaakt waar iedereen zijn foto's per e-mail naar toe kan sturen. Ze verschijnen dan automatisch voor iedereen zichtbaar. We hebben inmiddels contact gelegd met de familie via een contactpersoon in Nederland. Ook proberen we een overzicht in de tijd te maken van de gebeurtenissen waar iedereen aan bij kan dragen.
U kunt uw gegevens achterlaten op https://spreadsheets.google.com/viewform?formkey=dHZrLVJLQkUwZ0RYRnBfeDRrZUd0N3c6MQ wij sturen u na ontvangst van uw gegevens direct het e-mail adres waar u foto's heen kunt sturen en waar u de fotos en het gebeurtenissen overzicht kunt vinden.
Met vriendelijke groeten,
Martijn Verhoeven"
Geplaatst door: Joost
Datum:
23.06.2010 10:31
@ Geplaatst door: Niels1, Datum: 22-6-2010 8:49
from Lucette Michel
date Sat, Jun 19, 2010 at 9:16 AM
Hello
no problem for the pitches! you can come!
Bye bye
Wij zouden met 8 personen en 4 tenten de camping bezoeken vanaf 17 juli. Deze email is dus 1 dag voor de jouwe verstuurd volgens mij.
Geplaatst door: Cindy
Datum:
23.06.2010 11:14
Ik stel me er ook grote vragen bij, Aygulf sur Plage zou opengaan 26 juni lees ik hier??? Wij komen er dus van en terwijl we op het dak zaten,kraakten 10 tallen terrassen af,werden meegesleurd,bungalows begonnen om te kantelen in het water. Toen we terug gingen om wat er eventueel overbleef te kunnen redden,kropen de slakken,insecten,...langs de muren.Zogoed als alle bungalows zijn vernield,de airco's,de diepvriezen waren gewoon nog aan het drijven...Ik denk dus ook dat de campings wat teveel goede hoop geven. Tenten en caravans zouden misschien wel ontvangen kunnen worden,maar verder...En zoals iemand hierboven zei,de stranden,de zee...alles is verwoest...
Geplaatst door: ® Mirjam Ponsioen
Datum:
23.06.2010 11:52
aan Marian en Eric
jullie stonden naast ons op camping moulin des Iscles. Wij waren die dinsdagavond inderdaad uit eten en kwamen om 23.00 uur terug bij wat eerst de camping was. Wij zijn eerst bij de camping en daarna in de sporthal en een resort opgevangen. Wij willen jullie heel erg bedanken voor de reddingspoging van onze bagage. Het receptiegebouw stond later ook onder water en zijn de spullen alsnog niets meer waard. Maar alleen al de moeite die jullie voor ons hebben gedaan is meer dan geweldig. Ik ben heel erg blij te horen dat met jullie alles goed is. we hebben in de sporthal nog naar jullie geinformeerd, maar niemand wist waar jullie waren. Wij zijn uiteindelijk vrijdag, nadat we met eigen ogen hebben gezien dat ook onze camping totaal verwoest was naar huis gereden.Gelukkig zijn we zelf veilig thuis gekomen, materiële zaken zijn niet meer belangrijk.
Nogmaals heel erg bedankt voor al jullie moeite
Gerard en Mirjam, camping moulin des Iscles plaats 60
Geplaatst door: Bertje
Datum:
23.06.2010 12:36
Bericht gehad van camping Vaudois, is weer gewoon open in juli...
Geplaatst door: ® stepdok
Datum:
23.06.2010 13:11
hallo wij waren ook bij de ramp op camping st aygulf plage.om 6.30 zijn we wakker geworden met onze voeten in het water .nog geen 10 min later was er al 1 meter bij gekomen en onze auto zagen we bijna niet meer wij zaten in bungalow 685 en zijn naar de overburen gezwommen met ons dochtertje van twee. toen het water bleef stijgen en het verhoogt terras van de overburen begon te schuren en te kantelen hebben we besloten om naar de achterkant van de camping te zwemmen .ons dochtertje op een reiskoffer gezet .na 20 minuten zwemmen in diesel en benzine zijn we op het droge gekomen.daar zijn we opgevangen in een mannege.we zouden graag aan het emailadres van onze overburen komen .ze reden met een citroen c 3 zwarte en waren van frankrijk afkomstig .veel sterkte aan iedereen .groetjes.stephane
Geplaatst door: ® stepdok
Datum:
23.06.2010 13:16
je kan op mijn facebook zien aan de fotos waar wij ongeveer verbleven op de camping christiaens.stephane heb ook een groep opgericht Victims flood st aygulf plage intikken op zoeken en je komt er
Datum:
23.06.2010 16:59
Voor de Le Pont d'argens gangers:
Op dit forum: http://www.routard.com/forum_message/2229051/bonne_nouvelles.htm
verscheen vandaag het volgende (vertaalde) bericht van de camping zelf.
"Hallo allemaal,
De camping opent op 1 juli voor tenten, campers en caravans, perceel voor perceel. Mevrouw Michel heeft vandaag de Bank opdracht gegeven om binnen 8 dagen de klanten van stacaravans hun aanbetaling en borg terug te geven"
Geplaatst door: katie
Datum:
23.06.2010 17:06
Stepdok: Wat een verschrikkelijke ervaring om zolang te moeten zwemmen met een kindje van twee. Gelukkig dat jullie het hebben overleefd maar behoorlijk traumatisch lijkt mij.
Geplaatst door: Niels
Datum:
23.06.2010 17:09
Zojuist een mail ontvangen van de camping:
Geachte Mevrouw,
Wij gaan weer open vanaf 1 juli, alleen wij moesten nog op de toestemming wachten. Het is nu ok.
Met vriendelijke groeten
Lucette Michel
Geplaatst door: Jos
Datum:
23.06.2010 21:51
Le Pont d Argens gaat dan wel open op 1 juli, maar als ik het verhaal lees van de mensen die er op het ramp moment waren. Dan vraag ik met toch af, of het inderdaad weer aangenaam vertoeven is op de camping. Is er nog wel een strand? Stinkt de achtergebleven modder niet enorm? (vliegen enz) De wegen er naar toe?? Sorry voor de eigenaar, maar wij gaan ergens anders heen.
Datum:
23.06.2010 23:28
Ik zag op Twitter een foto van de weg ernaar toe (rotonde tussen Lunapark en Aqualand van 3 dagen na de ramp. Geen spatje modder te zien.
Datum:
23.06.2010 23:31
Ook hebben ze toestemming gekregen van de Campingbond om open te gaan. Dat krijg je ook niet zomaar..
Wij gaan pas in Augustus. Dan zijn we 2 maanden verder...
Geplaatst door: maarten
Datum:
23.06.2010 23:39
hoi allen,
wij zijn op die bewuste dinsdag vertrokken richting nederland en hoorde pas de volgende dag dat de camping overstoomd was.
nu ben ik benieuwd wat er gebeurt is met het straatje waar de safaritenten stonden op LES PECHEURS, wij zaten in de enigste ROANtent in dat straatje en ben benieuwd hoe het is met de mensen die naast ons stonden.
1 kant stonden een engels stel van in de 50 met een grote caravan en aan de andere kant in een een eurocamptent een oma,opa,dochter en kleinkind waar onze zoon heel leuk mee heeft gespeeld.
eeuwig zonde dag deze camping zo verwoest is, we hebben er 2 weken fantastisch vakantie geviert en hopelijk is deze camping volgend jaar gewoon weer te boeken.
groeten maarten,tanja en jarno lubbelinkhof