Geplaatst door: wilja
Datum:
24.06.2010 00:22
Op een van de 1e pagina's is gevraagd hoe het zou zijn bij de familie Cayron. Die een caravanstalling hebben. Zij zitten met hun bedrijf tussen Roquebrune en Le Muy. Vandaag hebben we kontakt gehad met deze familie. Zij en de caravans die hier gestald staan, zijn er heelhuis door gekomen.Het terrein ligt op een heuvel en daardoor is hier alles goed afgelopen. Hoop dat dit een stukje duidelijkheid kan geven aan een ieder die hierover graag duidelijk wil hebben.
Geplaatst door: Sandra
Datum:
24.06.2010 09:47
Goedemorgen!
Ik heb net telefonisch contact gehad met de camping St Aygulf Plage. Ze wist mij te vertellen dat de camping vd zomer open is voor tenten en caravans.
Alleen, het strand is vooralsnog niet toegankelijk onder de brug. Ze kon mij niet garanderen dat dit half/eind juli wel oke is. Er is strand maar wel een stuk verderop.
Wanneer wij dat niet willen wat zij goed kon begrijpen met twee kleine kinderen kunnen wij annuleren en ons geld terug krijgen.
Wij denken er even over na. Mogelijk gaan we anders in dezelfde regio naar een andere camping direct aan het strand.
Geplaatst door: Niels1
Datum:
24.06.2010 10:13
Misschien wel aan te raden om verder te kijken. st Aygulf plage heeft ook geen zwembad
Geplaatst door: Hetty Niekolaas
Datum:
24.06.2010 12:02
Fiona of Marcel,
Weten jullie al iets meer over de stalling SARL Saint-Jean in St-Aygulf? Ik kan nog steeds geen contact krijgen. Zowel Eurocross als ANWB kunnen niets voor ons doen, omdat de caravan niet meer verzekerd is. ANWB kan niets doen omdat de caravan daar gestald stond en niet achter de auto hing en/of we nog niet op vakantie waren.
Ik moet zeggen ik heb de beelden van de stalling op Varmatin.com gezien. Dus ik verwacht geen goed bericht. Maar ik wil wel graag weten waar ik aan toe ben.
Geplaatst door: Anna
Datum:
24.06.2010 12:20
Je zou even moeten zoeken in deze topic. Volgens mij heb ik de stalling al een aantal malen voorbij zien komen. Niets van over... meen ik me te herinneren.
Even zoeken in deze topic dus...
Geplaatst door: Anna
Datum:
24.06.2010 12:34
Ik heb de volgende geplaatste berichten voor je gevonden:
Geplaatst door: Marcel wapstra , Datum: 17-6-2010 19:22
Voor de mensen die de carvan gestald hebben bij
SARL Saint-Jean
Quartier de la Plaine
88370 Saint-Aygulf
kunnen kijken;http://www.varmatin.com/videos
film;Les inondations vues du ciel
op 27 seconden zie je de stalling.
Geplaatst door: van Dijk , Datum: 18-6-2010 10:45
Ook wij hebben onze caravan gestald bij Sarl Saint Jean. Ook was/is de bedoeling dat de caravan op 1 augustus op La Domaine de la Bergerie wordt geplaatst. Wij hebben op verschillende manieren geprobeerd contact te zoeken, via de telefoon en mail. We hebben ook het filmpje gezien en vrezen het ergste. Wij beseffen heus wel dat menselijke hulp boven het materiële gaat, maar anderzijds willen ook wij weten waar we aan toe zijn.
Geplaatst door: Fiona , Datum: 18-6-2010 11:11
Hallo,
Voor degene die hun caravan bij SARL SAINT-JEAN hebben staan kan ik jullie het volgende vertellen.
Ik heb net contact gehad met camping Domaine de la Bergerie, zei wisten mij te zeggen dat er weinig over is van de Stalling. Dus behoorlijke schade.
Ik zelf heb mijn vakantie net bij de camping geannuleerd.
Voor degene die hun caravan daar ook hebben staan, sterkte.
Groet,
Fiona Pieters
Geplaatst door: Marcelwap , Datum: 19-6-2010 10:39
Dit bericht gekregen van oze camping eigenaar; Dit bericht kreeg ik net van onze camping eigenaar;
Heb contact gehad met de stalling SARL Saint-Jean
deze is ook ondergelopen , ze zijn vandaag bezig
met de inventarisatie en ik zal zsm op de hoogte worden
gehouden welke wel en welke niet onherstelbaar zijn.
je krijgt van mij wel bericht.
ik denk maandag of dinsdag.
gr, Marcel
Geplaatst door: ® User5321
Datum:
24.06.2010 12:57
Voor degene die op Sarl saint Jean hun caravan hadden gestald.
Wij zijn afgelopen dinsdag gebeld door SOS international. Wij hebben daar ook de schade gemeld (via Verz. Meeus)
Zij gingen contact zoeken met de stallinghouder. SOS international heeft ons terug gebeld met de mededeling dat de caravan op zijn minst 50cm in het water heeft gestaan.
SOS international gaat er voor zorgen dat de caravan terug wordt gebracht naar Nederland. Deze verwachten wij over 2/3 weken.
Maar volgens mij ligt het er ook aan hoe je verzekerd bent, maar pin me daar niet op vast.
Succes voor iedereen die hier mee te maken hebben.
groetjes Fiona
Geplaatst door: Leo
Datum:
24.06.2010 13:32
Ik ga volgende week naar Domaine de la Bergerie. Nu heb ik
gehoord dat je de zee bij St. Agulf nog steeds niet in kan. Weet iemand hier iets van of hoe lang dit gaat duren.
Geplaatst door: Wim
Datum:
24.06.2010 13:43
@Leo, kijk even op de website www.hurktoilet.nl
Daar staat een stuk over het feit dat je op dit moment nog niet in zee mag.
Nawee van noodweer: Zwemmen verboden aan Côte d'Azur
Iets meer dan een week na de ramp veroorzaakt het noodweer opnieuw problemen aan de Côte d'Azur. De regionale krant Var Matin schrijft dat zwemmen verboden is langs de 15 kilometer kust tussen Fréjus en Saint-Raphaël.
Het probleem zit in de immense modderstroom, die zich in de Middellandse Zee heeft gestort. Dat gebeurde met zo veel vaart, dat de troep in eerste instantie ver van de kust terug kwam. Maar inmiddels is de troep, weliswaar verdund, teruggespoeld naar de kust.
Dat het water niet het vertrouwde staalblauw is, maar wat bruinig, dat is nog wel het minste probleem. Er drijft ook nog allerlei rotzooi in die door het noodweer meegesleurd werd. IJzer, hout, puin, natuurlijk, maar ook kadavers van omgekomen huisdieren.
De Var Matin meldt inmiddels dat de stranden van Fréjus en Saint-Raphaël weer vrij zijn, maar daartussen wappert de rode vlag van het zwemverbod nog. Dat duurt zeker nog tot en met vrijdag, maar mogelijk langer.
De Var Matin weet overigens ook te melden dat kraanwater tegen het eind van deze week weer overal in het rampgebied gebruikt mag worden.
Geplaatst door Peter op 24 juni 2010 om 07:15
Datum:
24.06.2010 14:58
Zo te zien herstelt de boel zich weer aardig in zo'n korte tijd.
Geplaatst door: Bert Wolters
Datum:
24.06.2010 23:22
Hallo allemaal,
Wij waren ook een van de campeerders op de camping Le Pont d' Argens tijdens de bewuste nacht van de overstroming een week terug. Wij stonden in laantje 15 op plek 5. Wij hadden vorig jaar in september ook de vele regen meegemaakt op deze camping en de rivier stond toen ook zo hoog dat het bijna over het betonnen muur liep. Ik was daarom ook niet ongerust toen men om 23.00 uur die bewuste avond het sein veilig gaven en dat het rivier water al weer aan het zakken was omdat de zandbank voor de monding van de rivier het had begeven. Dit alles was voor mij vertrouwd. Van vrienden die ook op de camping waren, daar al jaren achtereen kwamen, was het vertrouwd als de zandbank het maar had begeven dan stroomde het water wel weg. Deze mening gaf ook mevr. L. Michel, de eigenaarresse van de camping.
Dat de Franse overheid had besloten, om ik het gebergte een elektrische centrale te besparen, het regenwater hielp in de spaarbekkens te doen stromen waardoor een vloedgolf ontstond die alles meenam op zijn weg naar de lagere delen van de rivieren en alles blank zette in Saint Aygulf en omgeving. Het water kwam niet van de naast de camping lopende rivier de Argens maar van de andere rivier die bij Hotel V.D. Valk in zee mond. Water van deze rivier liep in de spaarbekkens achter de camping(Waar vorig jaar september een natuurbrand was) bij de bio boerderij langs de camping op. Het water kwam langzaam omhoog en zakte daarna ook weer langzaam. Dit ging ook weer via de zelfde weg als het gekomen was.
De vrijdag na de ramp was de camping nagenoeg al weer droog. Alleen in de laantjes van de even nummers, vooral achter het zwembad, stond nog water. Zelf moesten wij die vrijdag wel al door de modder onze caravan leeg halen van goederen die we nog konden redden.
Vorig jaar september stond er ook veel water op de camping. We hadden net als zovelen de caravan verplaatst naar hogere gelegen droge plaats. Toen na een paar zonnige dagen was de camping weer kurkdroog en van modder was toen geen sprake meer. Dit was allemaal opgedroogd en door wat wind was dit als stof verwaaid. Toen hadden wij er nog 10 dagen gestaan.
Dat de camping weer zo snel open gaat verbaasd mij niet. Als alles weer schoon is gemaakt zoals de receptie, restaurant, zwembad, kampwinkel, toilet gebouwen en de asfalt weggetjes dan zie je niet meer dat de camping onder water heeft gestaan. Als dan ook nog de beschadigde caravans en campers weg zijn gehaald zijn de meeste sporen van de ramp verdwenen. Op een enkele mobilhome na die bij de rivier stonden en daar weg zijn gehaald doordat een stuk van het campingterrein daar was weg gespoeld staat dan alles weer zo als voor de ramp.
Ook via deze weg wil ik de bewoners van Saint Aygulf bedanken die bij en rond de sporthal woonden die ons, de opgevangen mensen van de veschillende campings, hadden geholpen in de eerste uren met flessen drinkwater, thee, oploskoffie, koekjes, broodjes en toiletpapier. Later met babyluiers, melk, maand- verband, zeep, hondenvoer, verlengsnoeren, cumputerstopcontacten voor het opladen van mobille telefoons, een laptop voor het registreren van de gedupeerden. Nog later in de morgen voor de stokbroden en fruit. Ook Klazina en Herman Henzen De dame die 5 talen sprak en de man die als eerste een gasstel aan sloot voor warm water wil ik nogmals bedanken voor hun inzet en bijstand. Ook het echtpaar, uit het tentje, die de hele dag koffie en thee schonken, de dame met het blonde haar die ook hielp met het in schenken van thee en koffie. De heer, die later nog zijn sleutelbeen brak die ook van begin af aan hielp. De Franse arts die op zijn vrije dag kwam om recepten te schrijven voor ons die dringend medicijnen nodig hadden, medewerkers van de sporthal en van de gemeente die ons later hiepen aan flessen drinkwater, fruit, lunchpakketten een tankwagen met water voor het spoelen van de w.c.'s toen de hoofdwaterleiding gesprongen was. Aan al die andere Fransen die ons kleding hadden geschonken, opvang gaven aan de gezinnen met baby's en kleine kinderen. De Franse branweer die in de avond bedjes en dekens kwam brengen.
Het begon allemaal wat traag. Het moest van niets worden opgebouwd en dat was ons goed gelukt. De personen die dachten dat ze werden opgevangen in een gespreid bedje kwamen berogen uit. Alles moest in de eerste uren van de opvang worden geregeld en georganiseerd worden van niets.
Ik kan het weten, was erbij als verkeersregelaar in de nacht bij de sporthal en later op de hoofdweg. Deelde warme thee uit, regelde contact met de bewoners om de sporthal, medewerkers van de sporthal en de gemeente. 's Middags foto's gemaakt van de ondergelopen camping en op de laptop in de soprthal weer laten zien. Die de volgende morgen de w.c.'s voor de dames met een emmer water steeds doorspoelde.
Ik was de persoon in de zwarte kortebroek met rode polo.
Geplaatst door: Niels`1
Datum:
25.06.2010 01:08
Hoi Bert,
Heb je foto's van de camping na de ramp? Ga er binnenkort heen..
Geplaatst door: Bert Wolters
Datum:
25.06.2010 13:41
Hallo Niels,
Jazeker heb ik foto's van de camping toen deze onder water stond en ook van later toen we de caravan aan het leeghalen waren in de modder.
Weet alleen niet of ik ze op deze site kan plaatsen. Misschien is er iemand die dit kan vertellen hoe dat moet.
Bert Wolters
Geplaatst door: ® tineke
Datum:
25.06.2010 14:59
Geplaatst door: Susan
Datum:
26.06.2010 09:31
Hier informatie over camping domaine de la bergerie. Dit kregen we gisteren via een mail binnen:
Ter informatie voor mensen die geboekt hebben voor deze zomer op camping Domaine de la Bergerie in Roquebrune sur Argens: Behalve afgesloten te zijn geweest van water en electriciteit gedurende enkele dagen en een kleine wateroverlast op het lage gedeelte van de camping, is de situatie bij ons weer normaal.
Wij krijgen veel telefoon van mensen uit Nederland die bij ons geboekt hebben en een negatief reisadvies hebben gekregen.
Wij kunnen u gerust stellen en u verzekeren dat de camping niet is getroffen, omdat hij hoog ligt en dat u gerust uw vakantie bij ons kunt komen doorbrengen
stranden zijn weer geopend
alles gaat goed verder
Geplaatst door: Marjel
Datum:
26.06.2010 19:39
Vandaag geboekt op Domaine de la Bergerie. Receptioniste vertelde dat er dag en nacht gewerkt wordt om alle rotzooi in Roquebrune en omstreken zo snel mogelijk op te ruimen. Het ziet er allemaal weer goed uit.
Geplaatst door: Chieneke,Ton,Lois en Levy
Datum:
27.06.2010 17:14
Wij stonden in een tent van eurocamp op les pecheurs. Vader, moeder, dochter en kleinkind van 3. We hebben de beslissing genomen om niet terug te gaan naar Nederland. Hadden nog 2 weken te gaan. We zijn door eurocamp op LaBaume geplaatst.De dagen erna hebben we ons wel af gevraagd of dat een goede beslissing was, we waren alles kwijt, kleinzoon had geen schoenen aan de voeten, maar ja dat was wel weer aan te schaffen. Maar het vakantiegevoel was totaal weg. We hebben een aantal dagen nodig gehad om er veel over te praten en zijn verschillende keren terug gegaan naar de camping. Dat heeft ons uiteindelijk wel geholpen om het te verwerken.Om op de camping rond te lopen, was erg onwezenlijk. Het was een grote chaos, tenten die kapot waren, caravans van hun plek, mobilhomes op hun kant, verschrikkelijk en dan overal modder en nog eens modder.
Het was een bizarre ervaring,We zijn erg dankbaar dat we het er zo goed hebben afgebracht.We hopen dat de mensen van Les Pecheurs in staat zijn om de camping weer op te bouwen, want het was een prachtige camping. We gaan dan vast nog eens terug.
Geplaatst door: Joost
Datum:
28.06.2010 09:12
@ Niels1
Als het goed is heb ik vandaag of morgen ook foto's van de camping en de omgeving van cp Pont d'argens zoals hij er NU bij ligt. Aangezien wij ook binnenkort naar deze camping gaan (of zouden?) rond half juli. Wij twijfelen nog wat we precies moeten doen dus hopelijk binnenkort meer daarover.
Datum:
28.06.2010 11:15
Hoi Joost,
Mooi, ik verneem het graag!
Geplaatst door: ® sylvie steyaert
Datum:
28.06.2010 14:38
Beste mensen,
Vooreerst sterkte aan al wie betrokken was in de overstroming. Heel erg bedankt voor de vlotte evacuatie en opvang in de centra in Fréjus.
Wij zaten op camping L'Etoile d'Argens de bewuste 15de juni. Wij zijn gewekt rond 3u 's nachts met de melding ons naar de bar te begeven vermits het water in de rivier (Argens) vrij hoog stond. Nog geen paniek het was niet zó ernstig, ongeveer 3 kwartier later stonden wij op het dak van de bar en was alles overstroomd. Wij hebben nog gepoogd om te vluchten maar op het einde van de weg was een terrein die vol stond met caravans van zigeurners die probeerden hun caravans weg te slepen en zo de enige veilige weg blokkeerden. Zelfs de begeleidende agenten zijn rechtsom moeten keren en hebben evenzeer hun auto moeten acherlaten. Onze buur op de camping is die nacht om middernacht in allerijl vertrokken met caravanne en auto zonder nog maar 1 tikje op onze caravan te geven, zonder maar 1 woord te zeggen, die meneer had tv was waarschijnlijk op de hoogte via dat medium of via telefoon, joost mag het weten. Hij heeft ons rustig laten liggen en gedacht dat ze daar maar verreken met die ettertjes van kinderen (wij hebben een tweeling van 3 die de voorgaande dagen misschien wel iets te luidruchtig waren....). Wij zijn via onze reisbijstandverzekering ondergebracht in een hotel in Cannes en de vrijdag naar Belgie teruggevlogen. Na heel veel aandringen eigenlijk vermits ze eerst niet zou zijn tussengekomen vermits het natuurramp was. Er was blijkbaar ondertussen teveel media aandacht en er werd plots beslist dat repatriatie van ons, zowel als van onze voertuigen plots wel konden......
Wij zijn de dag na de ramp teruggekeerd om onze auto en caravan te gaan zoeken en hebben deze dan ook gevonden. Wij hebben dan ook 2 plaatselijke bewoners gesproken en die wisten ons te vertellen dat in de vooravond van de ramp de politie of brandweer ter plaatste is geweest om te melden dat ze zich uit hun huis moesten begeven naar veiliger gebied daar er een apocalyps zou plaatsgrijpen. Wij kunnen daar niet anders uit besluiten dat diezelfde politie of brandweer dat ook zal gemeld hebben aan de receptie van de camping maar vermoedelijk hebben ze daar de "apocalyps" verkeerd ingeschat........ De bewoners zijn gegaan met de auto maar hebben jammer genoeg natuurlijk een groot deel van de inboedel van hun huis moeten achterlaten.
Wij hebben onze auto en caravan + inboedel moeten acherlaten (zoals zovele natuurlijk) en als je geen all risk hebt in Belgie moet je niet rekenen op tussenkomst van de verzekeringen vermits het natuurramp is. De vezekeringsmakelaar raadt mij aan klacht tegen onbekenden neer te leggen in frankrijk. Heeft iemand nog anderen aanbevelingen om te vechten tegen deze onmacht???? Natuurlijk zijn we blij dat we nog leven maar een auto van 1 jaar oud verdien je niet terug om 1 jaartje...... en neen we waren niet all risk verzekerd, de premies zijn daar vrij hoog voor in Belgie en meestal wordt die slechts het 1ste jaar gedaan, dit jaar was een maand geleden voorbij dus waren we er ook aangeweest voor de moeite.
Alvast bedankt
sylvie