Geplaatst door: Paul
Datum:
28.06.2010 15:08
Wij gingen op 8 juli naar l'etoie d'argens. Maar op de website van de camping staat nadrukkelijk dat de camping dit jaar niet meer zal geopend kunnen worden wegens de enorme schade. Alle reizen via Eurocamp worden kosteloos overgeboekt of geannuleerd.
Geplaatst door: Bert
Datum:
28.06.2010 17:07
Hallo, hier foto's van de natuurbrand vorig jaar achter de camping Pont d' Argens te Saint Aygulf in september 2009. Van de zwart geblakerde natuur was dit jaar in juni niets meer terug te vinden. Al het groen was op verschillende plaatsen al weer een meter hoog. Tijdens het hoge water van 16 op 17 juni j.l. stond dit gebied helemaal blank.
http://www.mijnalbum.nl/Album=LEJVRFHQ
Geplaatst door: Bert Wolters
Datum:
28.06.2010 17:26
In de zelfde tijd van de natuurbrand, vorig jaar september,hadden we daar ook een dag van vele regen, stortbuien en hagelbuien. Ook toen hadden we een flinke wateroverlast op de camping. 's Avonds was het water op de camping redelijk gezakt. In de morgen hadden we verschillende caravans verplaatst naar droge gedeeltes van de camping. De rivier naast de camping stond toen 's nachts hoger dan in juni j.l. Toen spoelde de zandbank weg en de rivier zakte heel snel tot normale hoogte.
Na de tweede dag, na de hevige regen, was de camping weer goed droog, van de vele regen was niets meer terug te vinden en de zon stond weer hoog aan de hemel.
http://www.mijnalbum.nl/Album=4FEQDFJF
Bert.
Geplaatst door: Bert Wolters
Datum:
28.06.2010 17:36
Hierbij de foto's door mij gemaakt van de wateroverlast op camping Pont d'Argens te Saint Aygulf. De foto's zijn gemaakt op woensdag, donderdag en vrijdag. 17,18 en 19 juni j.l.
Afgelopen vrijdag kreeg ik te horen dat verschillende caravans en een camper al weer terug gebracht waren naar Nederland door Eurocross/ANWB. Van mijn eigen caravan heb ik nog niets vernomen dat die terug is in Nederland.
http://www.mijnalbum.nl/Album=FF8NWKXR
Bert
Geplaatst door: Roland Volmer
Datum:
29.06.2010 08:18
Ik heb zojuist Le Pont d’Argens aan de telefoon gehad.
Over een week moet ik terug bellen. Normaal gesproken gaan ze 1 juli weer open met de camping, maar woensdag 30 juni krijgen ze nog een keuring of het definitief mag. De stacaravans zijn totaal ongeschikt voor verhuur.
Volgende week meer!!!
Geplaatst door: Wim
Datum:
29.06.2010 11:24
Vorige week was daar het bericht dat de stranden tot nader bericht gesloten waren i.v.m. de troep in zee. Heeft iemand ook het laatste nieuws daarover?
Geplaatst door: ® lotje1985
Datum:
29.06.2010 11:53
Wij zijn ook in die periode in de Var geweest. Wij stonden in Les Salles aan de Gorge du Verdon. Die bewuste dinsdagavond waren wij onderweg naar Draguinan omdat we het idee hadden om daar naar de Mc Donalds te gaan en daar dan de avond te blijven hangen. Met de gedachte je zit er droog, gratis internet en dan hebben we de avond om. Dat het er zo erg was, wisten wij niet. Na ongeveer 25 km konden we niet meer verder omdat er zeker 30 cm water op de weg stond. Op datz stukje reden we door weilanden en die waren compleet ondergelopen. Gelukkig hebben we besloten op tijd te draaien. Daarna familie in Nederland gebeld om te kijken wat de berichtgevingen waren. Terug in Les Salles daar iets kunnen eten. Daarna zijn we meteen aan het meer gaan kijken of dat hoog stond en of er gevaar voor overstroming zou zijn. Aangezien ook hier de slagregens maar niet ophielden. Ons geluk was dat de camping net wat hoger lag. Die nacht heel slecht geslapen en toen we de volgende morgen de eerste berichten van anderen op de camping hoorden dat er 15 km verder een dode was gevallen was de schrik compleet. Vervolgens liep het dodental alleen nog maar op. Wij beseffen dat we heel, heel veel geluk gehad hebben en wij willen ook iedereen die wel gedupeerd is, heel veel sterkte toewensen.
Wij hebben geen foto's van de regen en overstromingen zelf, wel van de dag erna. Mochten er mensen zijn die interesse hebben, laat het me maar weten.
Geplaatst door: Fietje23
Datum:
29.06.2010 13:08
Ook ik ben erg benieuwd of de stranden rondom Frejus alweer vrijgegeven zijn of dat het nog steeds verboden is om te zwemmen in de zee.
Geplaatst door: ® Bloempje1221
Datum:
29.06.2010 13:36
Geplaatst door: ® Gijs
Datum:
29.06.2010 20:19
Hmm leuke webcam maar mag je alweer zwemmen??
Geplaatst door: Peter van Het Hurktoilet, Frankrijkgids
Datum:
29.06.2010 22:57
Bij mijn weten is alles weer vrijgegeven, met het voorbehoud dat de situatie door andere stroming en wind elk moment weer kan veranderen.
Geplaatst door: Wim
Datum:
30.06.2010 09:09
Peter, dank voor je bericht!
Geplaatst door: Joost
Datum:
30.06.2010 14:53
Morgen meer bericht van mijn kant. Voor nu kan ik zeggen dat het strand gewoon open is, er hangt wel een oranje gevarenvlag maar er is geen verbod. (er zitten ook genoeg mensen, niet druk maar genoeg!)
Camping Pont D'argens krijgt morgen de commissie op bezoek om te horen of ze open mogen. Vooralsnog hebben ze er alle vertrouwen in, alles ziet er goed uit behalve de staancaravans, deze gaan niet meer gehaald worden voor het hoogseizoen.
Binnenkort meer.
Geplaatst door: Bert
Datum:
30.06.2010 17:22
Hallo Joost,
Kun je mij ook mededelen of alle caravans, die door ons zijn achter gelaten, al weg zijn gehaald op camping Pont d' Argens?
Die van ons stond in laantje 15 op plaats 5.
Geplaatst door: ® bowler
Datum:
01.07.2010 22:46
caravan stalling sarl saint-jean.
Ik heb inmiddels bericht gehad van de eigenaar, mijn caravan stond 50 cm vanaf de bodem in het water.
Geplaatst door: Sandra
Datum:
02.07.2010 07:39
Ik geloof best dat de stranden weer open zijn. Alleen in St Aygulf bij het van der Valk hotel (onder het viaduct) is geen strand meer...
Alles is weggespoeld. Het water is bruin en er dreven 4 dagen geleden nog rioleringsbuizen in...
Verderop waar je de auto's kan parkeren aan de rechterkant is het strand wel oke.
Geplaatst door: Aike
Datum:
02.07.2010 15:19
Kun en mag je wel alweer zwemmen in de zee ter hoogte van Camping Du Pont Dargens
Geplaatst door: Bauke
Datum:
02.07.2010 18:55
Ik heb een minuut geleden met iemand op de receptie van camping Le pont d'argens getelefoneerd. Ze vertelde dat camping geopend was evenals het strand. Ook kun je weer in zee.
Geplaatst door: Corinne
Datum:
02.07.2010 19:45
Hallo Bert Wolters,
Toevallig kom ik je hier tegen. Ik ben die blonde vrouw waar je het over had. Ik ben blij met je foto's. Wat hebben we veel meegemaakt zeg. Julie hadden toch een caravan van 3 weken oud? Ik zag jullie caravan en andere spullen op de foto's. Elke keer als ik foto's van de ramp zie schiet ik weer vol. En dan de verhalen uit de praktijk....pffffffff. Gisteren is onze caravan terug gebracht en afgeschreven verklaard. Het is maar materiaal, maar toch.. Als je de caravan bekijkt komt het allemaal weer boven. Ik wil je bedanken voor de goede zorgen die je hebt gegeven. je vrouw oest je even tot de orde roepen, want je bleef maar doorgaan voor anderen en vergat jezelf. Nogmaals heel erg bedankt! Heb je nog iets van anderen gehoord?
Geplaatst door: Geert en José
Datum:
03.07.2010 01:02
Voor foto's van de op 16 juni 2010 door overstroming getroffen camping Residence du Campeur in St. Aygulf kun je veel foto's bekijken op Google.nl: SOS Residence du Campeur.
Je kunt foto's/video's aanklikken en de beide facebooks.
Zelf hadden wij ten tijde van de overstroming een tent gehuurd via Canvas Holidays.