Geplaatst door: Laurien
Datum:
03.07.2010 16:16
Mijn ouders wonen in dat gebied dus heb alles van hun meegekregen, inclusief de verschrikkelijke foto's! Inderdaad geen strand meer bij van der Valk, maar ook alle campings aan de Argens zijn zo goed als verwoest. Het campingwinkeltje waar mijn ouders altijd brood haalden stond tot het dak toe onder water en op de desbetreffende camping (weet even niet meer hoe die heet) heeft een Nederlands stel ook hun baby verloren..verschrikkelijk allemaal!
Ik zag meerdere keren de vraag of camping Lei Suves wel open is en dat is gelukkig wel het geval. (Mijn ouders doen daar het beheer van Murre zonvakanties) Zij hadden alleen last van een overstroomde parkeerplaats en sportveldden en de wat lager gelegen caravans zijn hogerop geplaatst.
Helaas heeft camping Les pecheurs de overstroming niet overleeft en die verwijzen iedereen dan ook weer naar Lei Suves.
Verdere informatie kun je nu ook op de websites van de desbetreffende campings vinden.
Gr. Laurien
Geplaatst door: Bert
Datum:
04.07.2010 13:10
Hallo Corinne,
Leuk via deze weg weer contact te hebben. Bedankt voor de goede woorden en over mijn vrouw had je gelijk die kwam inderdaad daar veel aandacht tekort en ik draafde maar door.
Vandaag zijn we 14 dagen thuis, weten nog bitter weinig over de gang van zaken wat de verzekeringen aan gaat. Vorige week donderdag nog contact gehad met Eurocross en zij konden ons alleen maar mededelen dat de caravan nog op de camping staat. Dat de camping moeilijk te bereiken was en dat het nog wel een tijdje kon duren voordat onze caravan terug was in Nederland. Het is welzo hoe langer het duurt hoe meer schimmels en het weer in de voortent komt zodat deze ook niet meer te redden is. Deze ligt nog in de caravan en was niet hellemaal droog. Moest a.s maandagmiddag maar weer even contact opnemen. Misschien wisten ze dan meer. Wel contact gehad met een agent van de reisverzekering en deze komt a.s. donderdag middag.
Van het groepje waar wij meer contact mee hadden zijn allemaal goed thuis gekomen. De een had de caravan vrijdag voor een week al in Marum staan, had de zaterdag erna alles uit de caravan gehaald en heeft nu al een nieuwe gekocht. Anderen hadden nog drie week vakantie, hebben een nieuwe gehuurd met optie tot koop en staan nu op een camping in Callandsoog. Verschillende anderen hebben net als wij nog niets van de caravan gehoord. Van Franse vrienden vernomen dat zij een week in de mobilhome hadden vertoeft omdat zij moesten wachten tot hun schadeexpert was geweest en de schade hadden opgemaakt.
Van Klazina en Herman Hensen, het stel die zoveel hebben gedaan zowel in de sporthal en later op de camping van de mobilhomes, een mailtje ontvangen dat zij ook sinds vorige weekend weer thuis waren. Ook zij waren heel erg moe toen ze eenmal thuis waren ondanks dat ze eerst ergens anders naar toe zijn geweest en daarvandaan in 3 dagen naar huis zijn gegaan.
Gisteren met de Dineke naar caravans wezen kijken. Weing keuze in nieuwe caravans die achter onze auto passen. Dezelfde die we hadden is hier in het noorden van het land niet meer te leveren. Verschillende daelers hebben hun voorraad verkocht en wachten op de nieuwe modellen van 2011. Onze bedoeling is om nog weer in september met de caravan naar Italie of Zuid-Franrijk te gaan dat is de reden dat we nog een nieuwe zoeken.
We moeten voor de een nog maar even wachten en voor het andere maar even doorzoeken. Ook dit lost zich wel weer op.
Corinne, het gaat jullie goed, succes met het zoeken van e.v.t. een nieuwe caravan nu ook die van jullie ook is afgeschreven.
Laat nog eens wat van je zien via deze weg,
Groeten, Bert & Dineke
Geplaatst door: cees b
Datum:
04.07.2010 22:23
wij zijn dinsdag 15-6 aangekomen op camping le pont d argens snachts geevacueerd met vliegtuig naar huis.camper gerepatrieerd door anwb maar in nederland bleek er ook nog te zijn ingebroken op de camping vermist:tv wereldontvanger schoenen scheerapparaat en kleding .bedankt voor toezicht op achtergelaten spullen!
Geplaatst door: jojo
Datum:
04.07.2010 22:27
Nat/vies en onbruikbaar of gestolen, maakt het na zoveel ellende nog uit...???
Geplaatst door: ilse
Datum:
04.07.2010 22:31
@cees b: Alsof de mensen daar op dat moment niets anders/beters te doen hadden dan op jouw camper te passen.... wat een zielige reactie!!
Geplaatst door: ® joke
Datum:
04.07.2010 22:42
Ik kan me de reaktie van cees b wel begrijpen. Je bent al verplicht om in goed vertrouwen je spullen achter te laten. Als het dan thuis komt (waarschijnlijk total loss) en er is ingebroken tja....das even dan de druppel die de emmer doet overlopen. Het voor cees en vele anderen een heftige tijd die door het uiten van bepaalde gevoelens en gedachten een plekje moet krijgen. Een buitenstaander kan deze reaktie's verkeerd begrijpen maar hebt respect voor degene die het overkomen is. Zij moeten in de loop van tijd dit een plaatsje kunnen geven.....
Geplaatst door: Dik Trom
Datum:
04.07.2010 23:05
Ik vind de reactie van die Ilse dus heel zielig. Hoop heel erg dat zij dat ook een keertje mag meemaken.
Geplaatst door: Rivi
Datum:
04.07.2010 23:36
We hebben het niet zelf (wel onze familie) meegemaakt, maar wel van dichtbij de "ellende" gezien !
Na het "blij zijn dat je er goed afgekomen bent" volgt natuurlijk wel de realiteit en "voel" je wat je allemaal bent kwijtgeraakt. Het idee, dat iemand van jouw narigheid profiteert doet zeer !
Ben je dan in de gelukkige omstandigheid, dat je nog vrij nieuwe spullen hebt en kún je direkt weer iets nieuws aanschaffen, heb je al weer een kleine voorsprong op al die anderen, die dat niet kunnen. Er zullen best ook veel mensen zijn, die blij waren, dat ze net alles mooi voor elkaar hadden en het nu voorlopig wel kunnen schudden !
'k Hoop voor al degenen die het overkomen is, dat ze het geheel spoedig een goede plaats kunnen geven en uiteindelijk toch weer (dit - of volgend jaar)een fijne vakantie kunnen vieren in Frankrijk !
STERKTE MET ALLES !
Geplaatst door: Manon, geevacueerde les pecheurs
Datum:
07.07.2010 23:29
Vreselijke ervaring, van onze mooie camping Les Pecheurs te moeten vertrekken om alles weg te laten spoelen. Vorig jaar hebben we er 3 mooie weken gehad. Nu waren we er net een dag. Hulde aan alle dorpelingen van Roquebrune die dag en nacht gewerkt hebben om iedereen te helpen terwijl hun eigen dorp en winkels ed helemaal onder water stond. Wij werden rond 21 uur gewaarschuwd door de mensen van les Pecheurs en zijn naar het dorp geleid waar we in de gymzaal onze tijd door hebben gebracht met onze kinderen van 2 en 3. Ontbijt in een bejaardentehuis. Geweldige 3 gangenlunch in een vakantiepark en daar een bungalowtje gekregen voor de nacht erna en geweldig avondeten. De dag erna weer lekker ontbijt en lunch en toen konden we weg. De dorpelingen hebben kleding, dekbedden ed verzameld voor alle geevacueerden en brachten wat speelgoed voor de kinderen. Ik word weer emotioneel als ik denk aan al die liefde en aandacht. Zo ontzettend aardig! Tja, we hebben daarna geen leuke vakantie meer gehad. We zijn wel gebleven en hebben op een andere camping een luxe caravan gekregen ipv onze huurtent. Maar ja, het was geen les pecheurs.....en de stemming was weg. We misten onze spullen en ons zoontje had steeds nachtmerries.
Geplaatst door: Jack
Datum:
08.07.2010 01:22
Ik vind de reactie van Ilse helemaal niet zielig Dik Trom,eerder nuchter.
De werkelijke slachtoffers vind je onder de plaatselijke bevolking,niet onder de mensen die daar toevallig verbleven en in wezen alleen maar materieele schade geleden hebben.
Bovendien ook nog eens een plaatselijke bevolking die ondanks de enorme schade die ze in hun eigen woonomgeving ondervonden toch alles opzij zetten om gedupeerde vakantiegangers te helpen.
Wat over het algemeen blijkt uit alle verhalen hier is dat de Franse bevolking over een enorme veerkracht beschikt,misschien een voorbeeld aan nemen?
Geplaatst door: Pleun
Datum:
09.07.2010 09:30
Wij willen deze week naar Camping pont argent gaan. is er iemand nu in die straak en kan je me vertellen of we er naar toe kunnen gaan,
Willen graag lekker uirusten van een jaar kei hard werken.
Gr mij
Geplaatst door: ® Y.de Bruin
Datum:
09.07.2010 13:54
Zojuist sms ontvangen van de logistiek dat onze caravan is aangekomen bij het distributiecentrum in nederland Born limburg.
Heeft iemand ook fotos van laantje les peupeliers wij stonden daar op plaats G51
Geplaatst door: Peter van Het Hurktoilet, Frankrijkgids
Datum:
09.07.2010 16:35
@pleun: geen enkel probleem als je maar eigen tent of caravan hebt.
Geplaatst door: manon
Datum:
10.07.2010 00:00
Ik ben trouwens anderhalve week na de ramp stiekem de camping (les Pecheurs) opgescheurd. We werden terug gefloten maar reden door. We hadden zo vaak gebeld of we mochten kijken of er nog spullen waren en dat mocht steeds niet. We hebben videoopnames gemaakt en foto's gemaakt. Alles overhoop en ze waren bezig ons plekje te ruimen. We waren dus net te laat....Maar we vonden nog de rugzak van mijn man met paspoort en autopapieren. Helemaal onder de modder, maar het was er wel! We hebben ook foto's van caravans met nummerborden ed, dus mocht iemand nog vragen hebben over zijn oude stekkie, wie weet hebben we foto's....
Eurocamp heeft voor ons direct nieuwe accomodatie geregeld. Super dus. Maar aan nazorg is verder niet gedaan. Ik was graag op de hoogte gehouden over wanneer we terug mochten komen om spullen te zoeken en heb niets gehoord. Nu was ik net te laat. de graafmachine was op ons plekje bezig en de Eurocamp tent hing uit de container. Ook heb ik veel prachtige fietsen op de camping zien staan. Wat gebeurt daarmee??? Volgens de mensen die de camping op aan het ruimen waren werd alles weggegooid! De caravans waren groot genummerd (rood bespoten), dus ik had het idee dat daar wel wat mee zou gebeuren. Helaas heb ik onze kinderfietsen niet gevonden.
Geplaatst door: pleun
Datum:
10.07.2010 10:37
@peter hurktoilet.
Kun je ook alweer gewooon op het strand liggen achter de camping Le pont argent. Kan iemand mij dat vertellen en hoe is de zee er wordt gewoon gezwommen? Net als voorgaande jaren. Wij willen wel die kant op omdat we er vaker zij geweest. En we gunnen deze mensen een goed seizonen nog. Maar als je er niet kunt zwemmen in de zee en er is nog er veel schade aan infrastructuur en degelijke kijken we liever verder.
Gr mij
Geplaatst door: Joost
Datum:
10.07.2010 10:57
Hoi Pleun,
Ik heb een aantal foto's van het strand van 2 weken na de ramp. Het strand an sich is normaal, het strand wordt ook gewoon weer drukbezocht, o.a. door de naaktgangers. Het water was nog steeds turquoise maar het leek iets troebelig, maar dit kan ook komen door de zuidelijke wind van dat moment.
Het pad van de camping naar het strand (dus pont d'argens) is zover ik weet nog steeds niet beschikbaar en moet je dus een stukje omlopen. Het zou kunnen dat dit ondertussen gerepareerd wordt. Wij vertrekken de 17e naar deze camping.
Geplaatst door: Pleun
Datum:
10.07.2010 15:00
He joost fijn dankje.....
Zo kunnen we elkaar helpen toch..
We vertrekken woensdag of donderdag ook die kant op.
Groet Pleun
Geplaatst door: Anke en René
Datum:
12.07.2010 16:02
Wij stonden ook op de camping Pont d'Argent in St.Aygulf.
Wij zijn niet gewaarschuwd om te vertrekken en ook niet opgevangen. Wij hebben alles zelf moeten regelen.
Onze caravan is door de ANWB naar Nederland terug gebracht; de tent met toebehoren hebben we achter moeten laten.
Alles bij elkaar een angstig avontuur.
Geplaatst door: @nna
Datum:
12.07.2010 16:38
Fijn toch, als de leiding van de camping niet eens waarschuwt waanneer er gevaar dreigt. Geeft echt een gerust gevoel...
Geplaatst door: Isanne
Datum:
12.07.2010 17:28
Ik kan het mis hebben, maar denk dat de meeste campinghouders dit helemaal niet hebben zien aankomen een ramp van deze omvang.
Neemt niet weg dat waarschuwen wel fijn/wenselijk was geweest.
Denk ook niet dat dit ze nog een 2e keer overkomt!