Geplaatst door: Joost
Datum:
12.07.2010 20:48
Nou Pleun, alvast een fijne vakantie dan en uiteraard mocht je iets horen/weten over de camping wat hier reeds niet is beschreven dan hopen we dat ook te zien.
Tot volgende week dan maar? (1 van 8 'jongeren')
Geplaatst door: Gulpje
Datum:
12.07.2010 20:58
De eigenaar van pont d'argens heeft pas heel laat de campinggasten gewaarschuwd, toen het al bijna te laat was. Terwijl hij zelf al eerder gewaarschuwd was.
Dat is althans wat wij gehoord hebben toen we in daar in de omgeving zaten.
Geplaatst door: Bert
Datum:
12.07.2010 21:36
Hallo Anke, Rene en Gulpje.
Ik deel helemaal niet de mening van jullie. De medewerkers van camping Pont d' Argens zijn ter dege wel over de camping geweest om de campeerders te waarschuwen. Dit gebeurde om ongeveer 03.00 uur met auto's en roepen van "Evacuee" Ook werd de mededeling gedaan om naar de sporthal van Saint-Aygulf te gaan. We zijn allemaal in één lange colonne naar het centrum van Saint-Augulf gegaan met eigen auto's en aldaar te voet naaar de sporthal. Toch zullen er altijd mensen zijn geweest die in een hele diepe slaap hebben gelegen en overal doorheen slapen. Nochmaals er was om 03.00 lawaai genoeg op de camping om deze zo snel mogelijk te verlaten. Verder de overstroming op deze camping is niet veroorzaakt door de rivier naast de camping maar door de rivier die bij hotel v.d. Valk in zee stroomt. Deze rivier is volledig buiten haar oevers getreden dat het water over de weg de camping op liep. Zie ook het verslag van mij op blz. 23 over dit onderwerp. Op blz. 24 heb ik een link geplaatst waar je foto's kunt zien waarbij het water over de weg loopt de camping op. Nog maals we waren er zelf bij en stonden in laantje 15 op plaats 5.
Bert
Geplaatst door: Isanne
Datum:
12.07.2010 21:37
Ja, dat is altijd moeilijke met "van horen zeggen".
In hoeverre klopt de gehoorde info dan?
Maar als dat idd waar is dan heeft hij erg grove steken laten vallen.
Geplaatst door: Pleun
Datum:
13.07.2010 22:32
@ joost maar jij komt toch ook die kant op?
Wij komen hoop ik zaterdag ochtend aan. wanneer jij ? 1 van de 8 jongeren komen jullie met een groep?
Nou veel plezier en goede reis alvast.\
Gr Pleun
Datum:
14.07.2010 11:35
@ Pleun:
Wij vertrekken met 3 auto's (o.a. een donker grijze toyota), hopend zaterdagochtend-middag aan te komen. Ligt aan de files op Route de Soleil dit jaar, (er schijnen zware wegwerkzaamheden te zijn). Rustig groepje mensen, alleen wordt je vaak scheef aangekeken en 'uitgemaakt' voor christenen omdat mensen zo geschokt zijn dat jongeren ook rustig kunnen zijn.
Geplaatst door: Niels1
Datum:
14.07.2010 12:59
Kunnen jullie, als jullie daar zijn (geweest) een beetje verslag uit doen van de situatie op Le pont d'argens?
Datum:
14.07.2010 13:18
Geen probleem!
Geplaatst door: pleun
Datum:
14.07.2010 17:40
@joost Ben je ook christen dan? En so what iedereen moet elkaar respecteren zoals ie is. we zijn nu eenmaal anders.
heb zelf liever een groepje rustige jongeren naast me dan shreeuwende kinderen.
maar goed wie weet zien we elkaar nog..hihihi er is internet dus ik zal wel verslag doen... nou nogmaals goede reis..
gr pleun
Geplaatst door: WILLY VAN PRAAG
Datum:
14.07.2010 21:03
WIJ HEBBEN BERICHT VAN SOS ALARMCENTRALE DAT WE ONZE CARAVAN ALS VERMIST MOETEN OPGEVEN ZYN ER MEERDERE CAMPINGGASTEN VAN CAMPING
LES PECHEURS DIE DIT IS OVERKOMEN ZIE REACTIE GAARNE TEGEMOET
Geplaatst door: Curijn
Datum:
15.07.2010 15:19
Hallo Joost
Ik ken Camping Pont d'Argens ook een beetje van eerdere bezoeken.
Had een mobiel home (niet die aan de rivier) gehuurd in mei, maar
ik werd ziek.
Geen probleem vond de receptie, "dan kom je als je weer beter bent".
Mijn partner en ik willen nu a.s. september gaan, dus ben benieuwd naar de gesteldheid van de camping.
Geplaatst door: fam meijer
Datum:
15.07.2010 17:07
hallo,
ik wou graag me ervaringen delen die ik heb gehad met de overstroming op de camping le percheurs.
Na ons regenachtig dag st tropez zijn we rond 7 uur naar de camping gegaan (met me gezinnetje) we wouden lekker gaan eten bij het restaurantje van le percheurs, de nederlands talige jongen gaf aan alleen pizza, ik: waarom? hij gaf aan, kijk maar naar het meer , ongelofelijk het water was al met een paar meter gestegen!! we dachten bij onszelf ach frankrijk dat gebeurd nooit. een uur later stond cor(de camping leider) te schreeeuwen iedereen naar de intermache! in paniek reden de oudere mensen tegen bomen en caravans aan echte chaos. aangezien dat ik er pas 2 dagen was en niet wist waar de intermache zat heb ik in de konvooi samen met 100 andere auto gezocht naar de intermache. na 2 uur zoeken ben ik maar naar de lydl gegegaan waar mensen ook hun toevluct zochten die konden ons vertellen waar intermache zit. we zijn toen met ze allen naar de intermache gegaan gelukkig stonden ze daar te wachten . ik ben gaan slapen in de auto totdat ik ruw werdt wakker gemaakt door brandweer dat we heel snel weg moeten '' het water komt eraan'' we zijn toen naar een camping gestuurd op een platteland waar weet ik niet! vervolgens kwamen we daar aan moesten we vertrekken, ieder voor zich! ik rijden met me zoon van 2 en me vriendin in de stromende regen heb even bij de buurt van carryfour gestaan werd al snel benadered door stel idioten fransen die dachten dat er wat te halen viel, ik dacht slapen gaan we hier niet doen in de auto ben naar de tolwegen gegaan (risico genomen naar rampgebied te gaan om de piage op te komen) heb geslapen in de auto langs de kant, alle hotels waren dicht. ik ben 4 uur later terug gegaan wanneer de zon scheen, ik dacht ik rij gewoon langs alle wegversperingen en vervolgens kwam ik bij de mercedes dealer en zag toen de ravage die de storm heeft achter gelaten auto dreven, huisen onder water (de weg leek een rivier)dit zie je alleen op de tv.
ben vervolgens naar carfour gegaan om te bellen naar roan om de vakantie om te boeken dart hebben ze geheel kostenloos gedaan naar een duurdere 5 sterren camping! ik kan alleen zeggen tegen iedereen die alles kwijt is heel veel succes maar vergeet niet we leven nog allemaal! dat is belangrijkst. ik heb misschien niks te klagen want mij schaden is 300 euro en heb alles nog maar toch we leven en dat is belangrijk! en geef cor camping leiding niet de schuld , voor iedereen is het nieuw en cor heeft er alles aan gedaan net als de leiding camping die echt alles kwijt is.cor heeft mij zelfs 3 dagen later gebeld of het goed gaat en dat er spullen zijn gevonden, waar vind je die service ergens anders!
kortom top camping top leiding kut situatie wat voor de meeste mensen goed is opgelost.
Geplaatst door: Fred
Datum:
16.07.2010 09:09
Wij waren op camping Pont d'Argens en zijn daar op puur geluk uit de modder weg kunnen komen met onze camper. Op onderstaande link doet een mevrouw uitgebreid verslag van haar ervaringen gedurende de dag ervoor en de betreffende nacht met veel foto's van de camping tijdens en na de overstromingen.
Haar verslag is ongeveer zoals wij het hebben ervaren, alleen zijn wij wel op de waarschuwingen van de camping leiding om 03:00 hr. ingegaan. Toch geeft haar verhaal en foto's ons veel antwoorden op vragen die wij nog hadden.
Naderhand nog met de camping op een keurige en nette manier kontakt gehad
http://www.mickeyfluffy.nl/vakantie2010-3.htm.
Geplaatst door: Fred
Datum:
16.07.2010 09:16
Sorry, er zat een foutje in de link.
Hier dan de korrekte:
http://www.mickeyfluffy.nl/vakantie2010-3.htm
Geplaatst door: paul stragier
Datum:
28.07.2010 14:21
wij zijn 2weken na de ramp teruggekeerd naar de camping om naar onze caravan te gaan kijken en om nog enkele van onze spullen te recupereren.wij konden wel al op de camping maar te voet.alle caravans waren al weggetakeld naar het speelplein of naar een dichtbij gelegen weide.wij moesten zelf maar gaan zoeken waar onze caravan stond.toen wij hem gevonden hadden waren er al veel spullen uit gestolen.bvb fototoestel racefiets videocamera enz.en van de campingeigenaar kregen wij ook geen medewerking,integendeel,wij moesten zo vlug mogelijk weer weg.dat hebben wij dan ook maar gedaan.
Geplaatst door: Andrea
Datum:
28.07.2010 14:32
Wat ontzettend zuur om bovenop alle ellende ook nog eens dit mee te moeten maken...
Geplaatst door: E.A. Scholten
Datum:
28.07.2010 19:14
@paul stragier, over welke camping gaat je verhaal?
Geplaatst door: paul stragier
Datum:
31.07.2010 13:37
mijn ervaring gaat over camping les pecheurs.ik heb al gehoord dat er van nederlandse mensen van wie hun caravan is gerepatrieerd dat alles er ook uit gestolen is.wij als belgen krijgen niets van de verzekering omdat natuurrampen niet verzekerd worden.dus zijn wij alles kwijt.
Geplaatst door: Rivi
Datum:
31.07.2010 18:38
Paul,
Het was natuurlijk ook niet "erg slim" om pas na 2 weken terug te gaan om naar je spullen om te kijken. Mijn schoonzus en zwager overkwam het ook, in St.Aygulf. Wij zijn daar dezelfe dag ('s woensdags) naar toe gegaan, om hen een beetje bij te staan. Al om 6 uur 's avonds zijn we gaan kijken bij de camping. Omdat we zagen dat het water al aardig zakte, zijn we om 8 uur weer gegaan en hebben alle waardevolle spullen uit de caravan gehaald. Toen zag je al, dat je eigenlijk overal maar zo naar binnen kon lopen, van sommige caravans lag zelfs de deur eruit ! Hun caravan is dan ook al vrijdags weggesleept naar Nice !
Maar het is wel bááálen, dat je niks van de verzekering terugkrijgt ! M'n zwager heeft inmiddels alle vergoedingen al op z'n rekening staan, rijdt zelfs al weer in een nieuwe auto en heeft net gisteren een andere caravan opgehaald !
Van onze franse medekampeerders begrepen wij, dat dáár juist méér uitbetaald wordt als het om een natuurramp gaat.
Wat een verschil dan, hè ?
Op die camping liepen trouwens 2 heren foto's te maken i.o.v. de camping, om aan te tonen dat het een natuurverschijnsel was !
'k Wens je sterkte met deze situatie !
Geplaatst door: Jeanne
Datum:
31.07.2010 18:50
Paul,ik wil niet eigenwijs zijn, maar er waren toch berichten dat die stortvloed kwam doordat er een dam open gezet was, om te voorkomen dat een electriciteits-centrale het zou begeven? Als dat inderdaad waar zou zijn, dan is er toch geen sprake van natuurgeweld maar van een menselijk handelen? De instantie die daar opdracht toe gegeven zou hebben, is dan m.i. verantwoordelijk en aansprakelijk. Mijn ervaring is dat verzekeringsmaatschappijen in eerste instantie altijd "nee" verkopen. Kan je niet met andere slachtoffers een procedure beginnen? Samen sta je altijd sterker.