Geplaatst door: ® Gijs
Datum:
16.06.2010 20:11
Hoe is het in Roquebrune zelf? Zijn daar wegen kapot, of alleen alles onder water? Is het net zo erg als op TV in DRAGUIGNAN??
Geplaatst door: henk
Datum:
16.06.2010 20:16
Rocbrune is zeer zwaar getroffen. Veel wegen afegesloten omdat er veel bruggen op instorten staat. De meeste campings zijn verwoest.
Geplaatst door: daniel
Datum:
16.06.2010 20:27
voor meer info
http://www.varmatin.com/
dit is het lokale dagblad
Geplaatst door: velzeboer
Datum:
16.06.2010 20:36
bijna onvoorstelbaar dat lei suves alles nog op z'n plek staat;
geld dat voor de caravans, of ook voor de andere voorzieningen op de camping (receptie, restaurant wegen)?
is de overstroming dan helemaal aan die camping voorbijgegaan?
ligt die camping dan net even wat hoger?
Geplaatst door: ® tineke
Datum:
16.06.2010 20:51
Lei Suves ligt niet hoger, maar ligt niet aan de rivier:
Op het kaartje kan je zien, welke campings aan de rivier liggen:
http://www.camping-frankrijk.nl/ZoekOpKaart.asp?x=6.59190&y=43.46925&afstand=10
Geplaatst door: inge
Datum:
16.06.2010 20:53
Ria weet jij of het in st Aygulf ook noodweer is geweest ,bekenden van ons verblijven op camping les laurier roses.
Geplaatst door: ® Jan van I
Datum:
16.06.2010 20:55
Ik zag beelden op TV5 van een camping in de buurt van St.Aygulf.
Werd je niet vrolijk van.....
Geplaatst door: katie
Datum:
16.06.2010 20:58
Ja St Aygulf is zwaar getroffen. Voor recente berichten ga naar twitter.com en type bij search St Aygulf in. Je leest dan ook berichten over campings.
Geplaatst door: digi-oma
Datum:
16.06.2010 20:59
Op de site die Daniel (hierboven) aangeeft kun je ongeveer halverwege de pagina een video-overzicht zien van het getroffen gebied. Veel erger dan ik me had voorgesteld bij de beelden van TV. Vooral campings zijn zwaar getroffen. Iedereen die hierbij betrokken is geraakt veel sterkte.
Geplaatst door: Peter van Het Hurktoilet, Frankrijkgids
Datum:
Heet wel geen Ria, maar de Figaro meldt dat ook in saint-Aygulf campings geëvacueerd zijn, mensen hebben alles achter moeten laten.
Quote:
Quelque 1.550 personnes, dont de nombreux touristes, ont été évacuées à Fréjus, dans le Var, après les intempéries d'hier soir qui ont fait déborder le fleuve côtier de l'Argens, a-t-on appris auprès de la mairie.
Fréjus a été "coupée en deux", a expliqué Francis Tosi, premier adjoint au maire UMP de Fréjus. Dans le quartier de Saint-Aygulf (ouest de la ville) "de nombreuses personnes ont dû être hélitreuillées ou évacuées par la mer sur des Zodiac", a-t-il raconté.
Environ 1.550 réfugiés, dont 1.300 dans le quartier de Saint-Aygulf et 250 personnes dans le centre historique, ont été répartis dans quatre centres d'accueil, a-t-il poursuivi.
Parmi eux se trouvent de nombreux touristes étrangers qui étaient dans des campings ainsi que des gens du voyage évacués d'une aire de grand passage située près de l'Argens. "Il faut leur donner des vêtements et à manger, ils ont tout laissé sur place", a souligné l'élu.
Geplaatst door: Jolanda
Datum:
Wat verschrikkelijk allemaal. Bijna niet voor te stellen. Wij zouden zaterdag naar camping Domaine de la Bergerie vertrekken in Roquebrune. Heeft iemand nieuws hoe het daar is?
Ik heb nog nooit zoiets meegemaakt.
Geplaatst door: M
Datum:
Hallo,
Wat verschrikkelijk allemaal zeg. Wij gaan volgende week naar Domaine de la Bergerie. Heeft iemand enig idee of deze camping getroffen is?
Vast bedankt voor de reactie.
Geplaatst door: ® erik
Datum:
16.06.2010 21:06
Wat een bende zeg!!
Heeft het uberhaupt nog wel zin om af te reizen naar die regio, of is het slimmer een andere regio te kiezen voor vakantie??
Geplaatst door: J
Datum:
16.06.2010 21:20
Heb via via gehoord dat camping Domaine de la Bergerie op dit moment niet bereikbaar is en zonder stroom zit.
Geplaatst door: inge
Datum:
16.06.2010 21:22
Dit wil je toch niet meemaken....verschrikkelijk net de beelden op youtube bekeken.
Ik wens alle betrokkenen heel veel sterkte.!!
Geplaatst door: Willem
Datum:
16.06.2010 21:26
Weet iemand iets over camping Domaine de la Noguiere in le Muy.
Geplaatst door: renske
Datum:
16.06.2010 21:32
Weet iemand iets over Camping La Bastiane, in Puget sur Argens?
Geplaatst door: JM
Datum:
16.06.2010 21:33
Weet iemand iets over camping l'etoile d'argens ?
Geplaatst door: Katie
Datum:
16.06.2010 21:40
JM: Etoile d'Argent werd genoemd op Twitter en is overstroomd met modder :
denkt aan aardige ex werkgever camping l' etoile d' argens st aygulf die veranderd is in een modderpoel, op tv vanuit de lucht te zien..
Geplaatst door: Martijn
Datum:
16.06.2010 21:44
Heeft iemand nog nieuws over camping Domaine de la Noguiere in Le Muy?
Verder wens ik iedereen veel sterkte.