Geplaatst door: sandra
Datum:
16.06.2010 21:46
Vreselijk zeg allemaal!
Ben benieuwd hoe snel ze de boel weer op de rit hebben. Heb met alle betrokkenen te doen!
Wij hebben geboekt op de camping st aygulf plage...maar zoals ik de berichten nu lees is die volledig overstroomd en weggevaagd...
Weet iemand daar meer van? Op twitter word ik niet veel wijzer.
Geplaatst door: Peter van Het Hurktoilet, Frankrijkgids
Datum:
16.06.2010 21:47
Voor allen die op korte termijn naar die regio zouden willen, voor de hand liggend maar toch maar:
Zou je op de bonnefooi gaan, zoek dan een andere bestemming. Je loopt daar alleen maar in de weg.
Heb je geboekt via een verhuurorganisatie, vraag daar dan wat je moet doen en of je vakantie uberhaupt door kan gaan.
Heb je direct bij de camping geboekt, dan is dat toch je aanspreekpunt, maar bedenk dat dat moeilijk kan zijn: op veel plaatsen is de electriciteit uitgevallen en ook telefoon en internet zal op groot aantal plaatsen niet werken. Dat zal nog wel een kleine week zo blijven, op sommige plaatsen langer. Lukt het niet de camping te bereiken, informeer dan bij de plaatselijke syndicat d'initiatives of het gemeentebestuur.
Mij lijkt het in ieder geval onverstandig om zonder nadere informatie over jouw camping af te reizen: ze hebben daar nu al mensen te veel waarvoor geen onderdak is.
Bedenk je verder dat de situatie daar op dit moment behoorlijk chaotisch zal zijn en dat er veel wegen gestremd zijn.
Ik probeer een overzicht te krijgen uit officiële bronnen en meld me als ik informatie heb.
Geplaatst door: digi-oma
Datum:
16.06.2010 21:48
Misschien handig om het Franstalige bericht van Peter globaal in het Nederlands te vertalen; niet iedereen is de Franse taal machtig. Zag wel dat juist in Saint Aygulf mensen met reddingsboten en helicopters gered zijn.
En mogelijk is er iemand in die regio (Nederlandse/Belgische inwoner) die komende dagen een beetje kan overzien/inschatten welke campings het meest getroffen zijn en dat hier kan en wil doorgeven. Er is in Nederland zoveel onzekerheid.
Overigens... wij gaan die kant helemaal niet op, dus geen eigenbelang.
Geplaatst door: digi-oma
Datum:
16.06.2010 21:49
Sorry Peter... twee zielen één gedachte.
Jij stuurde je berichtje terwijl ik nog zat te typen. Succes.
Geplaatst door: Joyce
Datum:
16.06.2010 21:52
Kijk even op de eerder gegeven link www.varmatin.com, daar staat een video op vanuit een helicopter en dan kun je bij St. Aygulf zien dat echt alles onder water staat. Deze site is zo te zien up to date.
Geplaatst door: ® marion e.
Datum:
16.06.2010 21:54
http://www.varmatin.com/videos
Klik hier het filmpje aan met de titel
"L'Argens devaste les campings Frejusiens" (staat nu nog linksboven)
Wat je dan ziet is camping "le pont d'Argens",helemaal ondergelopen, caravans onder water etc.
Triest, triest...
Geplaatst door: Bas
Datum:
16.06.2010 21:54
Ik zag dit berichtje in een Franse krant, het gaat over 48 Nederlanders die zijn opgevangen omdat ze alles kwijt zijn:
Ce mot pour souligner que la solidarité fonctionne bien; la VILLA SAINT CAMILLE de Théoule-sur-Mer accueille ce soir 48 personnes de nationalité hollandaise qui ont tout perdu. L'hospitalité est ce qui nous reste quand tout s'écroule autour de nous. Le Consul de Hollande de Nice, Peter Van Santen, fait directement le lien avec le directeur et le personnel de ce lieu atypique pour que l'accueil se réalise dans les meilleures conditions (chambres, draps, serviettes de toilette, repas). Merci à tous ceux qui participent à cette solidarité.
Geplaatst door: Esther de Jong
Datum:
16.06.2010 22:00
Wij hebben onze caravan op les lauriers roses staan en gemaild vanmorgen of hij er nog stond; wij hebben teruggemaild gekregen dat camping en gestalde caravans geen schade hebben opgelopen.
Deze camping ligt ca. 5 km van zee af en niet aan de rivier.
Geplaatst door: Marsja
Datum:
16.06.2010 22:14
Op de site van de nos was een geluidsfragment van een nederlandse toerist die stond op Camping Moulin des Iscles in Rochbrune, die camping is ook getroffen
Geplaatst door: Rolf
Datum:
16.06.2010 22:47
Mijn ouders staan op dit moment op Camping Les Lauriers Roses In Saint Aygulf. Ik heb zojuist nog contact gehad met mijn vader. Op de camping is er geen schade. Er is alleen geen stroom. De campinggasten zijn dus ongedeerd en maken er het beste van. Het waterpeil zakt snel. De Nederlandse campingeigenaar is druk doende om zoveel mogelijk mensen van andere campings, die wel zijn getroffen, te helpen.
Geplaatst door: verbrugghe kurt
Datum:
17.06.2010 07:33
Wij hebben geboekt op de camping La Pierre Verte, is er iemand die weet of de camping zwaar getroffen is ? Misschien moeten we maar beter uitkijken naar een andere vakantiebestemming.
Geplaatst door: ® Gijs
Datum:
17.06.2010 08:06
Tja als ik zo kijk op google maps lijkt er naast de rivier een soort 'rivierdelta' te zijn, ook bij St Aygulf. Zeg maar rechts van de D7, tussen die weg en de aan de overkant gelegen weg. Het lijkt (vul aub aan) of de overstroming steeds aan de brede oevers heeft plaatsgevonden. De rest is dan droog gebleven??? Bv ook het centrum van Roquebrune?? Als dat zo is en de camping staat niet in dat oevergebied, lijkt het mij nog wel ok om af te reizen, mits je over een paar weken gaat. Nu lijkt me geen optie.
Zijn hier andere / betere ideeen over??
Geplaatst door: Melvin Schroën
Datum:
17.06.2010 08:10
Les Pecheurs is inderdaad ook getroffen. Stond in de kranten vandaag. Heb vorig jaar daar gewerkt zomervakantie lang. Dit jaar iets westelijker.. hopen dat alles ok is daar
Geplaatst door: filip
Datum:
17.06.2010 08:12
iemand weet van camping le provençal, chemin des étangs , st)aygulf???
Geplaatst door: karinjanette
Datum:
17.06.2010 09:14
Camping Pierre verte ligt hoger en iets meer het binnenland in. Wat ik begreep uit het krantenbericht is dat Frejus min of meer in tweeen is gedeeld voor wat betreft de ramp. De kant van St, Aygulf is getroffen, dat ligt toch wel een km. of 10 van Piere verte, aan hetzelfde weggetje als Piere verte liggen ook de campings La Baume, Colombier enz. Daar komen geen slechte berichten vandaan. Bovendien is er geen riciertje in de buurt van Pierre verte, volgens mij heb je dus geen problemen. Als er aanvullingen zijn horen we het graag natuurlijk.
groet karin
Geplaatst door: tineke
Datum:
17.06.2010 09:16
Kurt,
Camping La Pierre Verte ligt op een hoogte van 60 meter:
http://www.camping-frankrijk.nl/campinginformatie.asp?CampingID=510612
De andere campings, die hier genoemd worden en overstroomd zouden zijn, liggen allemaal een stuk lager én langs de rivier de Argens:
1) Les Pecheurs: 13 meter
http://www.camping-frankrijk.nl/campinginformatie.asp?CampingID=109653
2) Camping Moulin Des Iscles : 8 meter
http://www.camping-frankrijk.nl/campinginformatie.asp?CampingID=758586
3) Camping L'Etoile D'Argens: 4 meter
http://www.camping-frankrijk.nl/campinginformatie.asp?CampingID=161737
4) Camping La Barque: 5 meter
http://www.camping-frankrijk.nl/campinginformatie.asp?CampingID=730637
5) Camping Le Pont D'Argens: 5 meter
http://www.camping-frankrijk.nl/campinginformatie.asp?CampingID=966378
Hiermee wil ik NIET zeggen, dat deze campings allemaal overstroomd zijn, want dat weet ik niet.
Hopelijk komt er binnenkort meer duidelijkheid of de getroffen campings snel weer gasten kunnen ontvangen.
Geplaatst door: E.A. Scholten
Datum:
17.06.2010 09:21
Via Google kwam ik een artikel uit De Limburger tegen:
http://www.limburger.nl/apps/pbcs.dll/article?AID=/20100617/REGIONIEUWS01/100619707/1030
Dat wijst erop dat Les Pecheurs (gedeeltelijk) is overstroomd en deze mensen de caravan kwijt zijn. Ik kan niet bij het gehele artikel. Misschien dat iemand met De Limburger het artikel kan plaatsen.
De dode in Roquebrune is volgens de website van Varmartin iemand van 18 die in de wijk bij de brug nabij Les Pecheurs is omgekomen. Dat haal ik tenminste uit het artikel.
Geplaatst door: ellen
Datum:
17.06.2010 09:29
mijn moeder zit nu in hotel saint ay gulf van van der Valk.
ze hebben geen drinkwater meer en geen stroom. anwb gebeld. een half uur later wordt ik nog steeds door verwezen eindelijk 40 minuten later vraagt de medewerker wat er is. leg alles uit en dan vraagt hij wat hij kan doen. om een lang verhaal kort te maken moet je voor elk onderdeel van een hulpvraag 6 verschillende personen bellen en door tig menu´s vreselijk om aan te zien. het enigste wat ze doen is zeggen dat de franse autoriteiten en het rode kruis nu met hulp op gang gekomen zijn. en daar betaal je het hele jaar je anwb voor??????????????
belachelijk in een woord! ze vroegen ook nog of mijn moeder zelf niet kon bellen, toen heb ik die man uitgelegd van de anwb dat de stroom helemaal op is en verstoord dus hoe ze dan zouden kunnen bellen zonder stroom. Hebben ze bij de anwb alleen de basisschool gehad of zo? Waar is de coordinatie jongens,..sjonge jonge,..zeker bezuinigingen.
Geplaatst door: ellen
Datum:
17.06.2010 09:35
op de camping naast het van der valk hotel Saint Aygulf is een complete chaos. Mijn moeder zag dinsdag en woensdag dat mensen voor hun leven moesten zwemmen en vechten. auto´s dreven daar als zwembandjes rond ik zou er maar niet heen gaan dus! Het is daar heel triest. Ook het drinkwater in dat hotel is op en nu raken de mobieltjes ook op kan nu geen sms meer ontvangen.
Het rode kruis en de franse autoriteiten zijn nu wel begonnen met een reddingsoperatie.
Geplaatst door: Ria
Datum:
17.06.2010 09:41
Onze broer en zijn gezin zaten inderdaad op camping Etoile D'Argens in st Aygulf, daar is veel vies en stuk. Ze zitten sinds gisteravond in een hotel en vliegen vandaag terug. ze zijn om 18.00 in Rotterdam. (hebben net telefonisch contact gehad) Ben blij dat alles goed met hun is! maar materieel is er veel weg en kapot. Er staat vandaag een stuk over dat gezin in de telegraaf..