Geplaatst door: Deborah
Datum:
17.06.2010 11:25
Mijn ouders zitten op camping Domaine la Bergerie in Roquebrune-sur-Argens. Deze camping ligt gelukkig wat hoger en ook hun plaats ligt op het hogere gedeelte van de camping, afgezien van wat water in de voortent hebben ze verder nergens last van gehad. Sinds vannacht weer stroom, zwembad is ook weer open. Mobiele telefoonverkeer gaat nog wat moeizaam. Zodra je 3 km verder fietst zie je wat een geluk ze gehad hebben. Lager gelegen campings in de omgeving hebben wel veel schade.
Geplaatst door: ® Paul4
Datum:
17.06.2010 11:29
Is er nog iemand die nadere berichten heeft over Lei Suves? Het laatste bericht over de camping was behoorlijk zorgwekkend! (dijkdoorbraak en drijvende gasflessen)
Geplaatst door: ignas
Datum:
17.06.2010 11:31
@shirley: jemig, wat een bizarre ervaring! het zal nog wel even duren voor jullie over de schrik heen zijn, denk ik (heb zelf ooit een bosbrand van heeel dichtbij meegemaakt) zoiets vergeet je nooit meer. vreselijk dat je alles kwijt bent geraakt - maar o wat een geluk dat jullie elkaar nog hebben en het hebben kunnen navertellen. heel veel sterkte!
Geplaatst door: J. van Egmond
Datum:
17.06.2010 11:35
http://www.youtube.com/watch?v=UZSdaT0WcG8&feature=related
in dit filmpje is op 23 seconden volgens mij de camping Etoile d'argens te zien.
Geplaatst door: Marsja
Datum:
17.06.2010 11:39
Op de site van de ANWB is dit te lezen:
Getroffen campings
In het gebied zijn vier campings getroffen. Neem voor meer informatie contact op met de camping.
Camping des Pecheurs
Roquebrune sur Argens
0494457125
Camping l'étoile d'Argens
Chemin des Etangs Saint Aygulf
0494810141
Camping le Pont d'argens
RN 98
Frejus / Saint Aygulf
0494511497
Camping Saint Aygulf Plage
270 Av Salvarelli
Saint Aygulf plage
0494176249
Geplaatst door: truus
Datum:
17.06.2010 11:42
familie zit op les suves. dam is doorgebroken, kolkend water stroomt langs de camping zelf. camping is niet geëvacueerd, maar ze zijn wel afhankelijk van hulpverlening wat betreft eten..
Geplaatst door: steven
Datum:
17.06.2010 11:43
Geplaatst door: irmgard
Datum:
17.06.2010 11:49
Wat vreselijk! Iedereen die er mee te doen heeft heel veel sterkte toegewenst! Het is haast onvoorstelbaar dat dit in zo'n ernstige mate weer gebeurd. De autoriteiten zijn (pas!) 2 jaar geleden begonnen om alle factoren in kaart te brengen die van invloed zijn op het waterpeil. Betrouwbare voorspellingen zijn pas vanaf volgend jaar te verwachten. Dat is dus nu voor deze omgeving weer te laat.
En een aantal jaren geleden die overstroming in de Vaucluse: ook zo'n ramp met doden..
Wij hebben het in mindere mate 2 jaar geleden meegemaakt in de Drome, we waren net op weg van de ene camping naar de andere en maakte mee dat binnen no-time (na een uurtje flinke regenval)wegen overstroomden, auto's wegdreven etc. Ook een angstige ervaring onderweg. En dat kwam ook voornamelijk van de kleinere rivieren af, net zoals nu de Argens.
Dus zo zie je: het kan je toch zomaar overkomen in Frankrijk.
Geplaatst door: digi-oma
Datum:
17.06.2010 11:53
Bij die laatste foto's zie je pas wat een ellende daar is.
Natuurlijk is het rot als je geboekte vakantie niet doorgaat, nog vele rotter als je caravan en/of auto zo zwaar beschadigd zijn of total loss. Maar wat de mensen die er wonen (vooral de ouderen die het al niet zo breed hebben) overkomt is afschuwelijk.
Drie foto's die me echt wat deden waren de mensen met de grote familiefoto vol moddervegen, de jongen met alle natte vieze papieren (boekhandel?) en de man die vanuit een raam een bakje "troost" aanbiedt aan een oudere man.
Geplaatst door: ® Irene 1
Datum:
17.06.2010 11:53
Shirley wat een akelige ervaring! Hoe gaat het met je kinderen? Kreeg kippenvel van je bericht.
Geplaatst door: Uylenspiegel
Datum:
17.06.2010 11:58
Geplaatst door: Marjolein Rook
Datum:
17.06.2010 12:07
op de camping la domaine de la noguiere zitten mijn ouders er is nu daar geen stroom en water is nu ook afgesloten.Gebied is wel niet erg zwaar getroffen als elders maar ze zitten wel vast.
Ze hebben water ingeslagen en eten en maken het goed heb contact met ze gehad vandaag mijn vader heeft gelukkig een acccu en kan zijn telefoon opladen.Mijn paps vind het wel welletjes geweest maar mijn moeder wil nog niet weg!!Ze zullen als het kan zondag zoals de planning was willen vertrekken.Blij als ze weer terug zijn ok en wel!
Geplaatst door: jesje
Datum:
17.06.2010 12:16
mn ouders zaten in st aygulf op camping le pont d argens
er staat meer dan 3 meter water, alles is kapot,weg caravan totall loss, geen stroom,geen netwerk om te bellen,geen stromend water,geen slaapplek.
ze kunnen nergens terrecht alles is weg :(
ze proberen naar huis te komen maar of dat gaat lukken geen idee
Geplaatst door: ® Irene 1
Datum:
17.06.2010 13:02
Sterkte voor je ouders Jesje!
Geplaatst door: Anna
Datum:
17.06.2010 13:16
In de lijst van de ANWB komt Leï Sûves niet voor en La Residence du Campeur ook niet. Zijn deze niet getroffen?
Geplaatst door: ® Fiona Pieters
Datum:
17.06.2010 13:21
Wij hebben onze caravan gestald in het getroffen gebied.
Stalling/adres gegevens:
SARL Saint-Jean
Quartier de la Plaine
88370 Saint-Aygulf
Weet iemand of het daar is overstroomd. Het ligt aan een rivier en bij een klein vliegveldje.
Ook wij gaan over 3 weken naar Domaine de la Bergerie. Krijg daar ook geen gehoor. Heeft iemand daar nog nieuws over
Alvast bedankt.
Fiona
Geplaatst door: Anna
Datum:
17.06.2010 13:23
... en De la Bergerie?
Geplaatst door: Andrea
Datum:
17.06.2010 13:41
Anna, Paul schrijft een paar topics terug dat het daar ook mis is:
"Is er nog iemand die nadere berichten heeft over Lei Suves? Het laatste bericht over de camping was behoorlijk zorgwekkend! (dijkdoorbraak en drijvende gasflessen)."
Geplaatst door: Deborah
Datum:
17.06.2010 13:52
Fiona, als je kijkt op de website van de camping www.domainelabergerie.fr bij het kopje nieuws staat het volgende:
Le 17/06/2010
2010 SEASON
Domaine de la Bergerie has not been affected by recent
weather.
All facilities and events are up for the season.
Vanochtend nog contact gehad met mijn ouders die daar zitten, hebben nergens last van gehad, alleen de stroom was uitgevallen doet het sinds vannacht weer.
Deborah
Geplaatst door: joanne
Datum:
17.06.2010 13:53
wat een ellende allemaal. is er iets bekend over camping moulin des iscles in roquebrune?