Geplaatst door: Andrea
Datum:
17.06.2010 14:02
Joanne:
Reactie: Geplaatst door: Marsja, Datum: 16-6-2010 22:14
Op de site van de nos was een geluidsfragment van een nederlandse toerist die stond op Camping Moulin des Iscles in Rochbrune, die camping is ook getroffen
Geplaatst door: digi-oma
Datum:
17.06.2010 14:04
Zojuist op het nieuws (Radio 1)
Nederlandse Consul en hulporganisaties raden iedereen af naar het getroffen gebied af te reizen. Veel campings zijn niet bereikbaar en anderen zijn gesloten. Opruimen gaat minimaal nog 10 dagen duren.
Geplaatst door: Corneel
Datum:
17.06.2010 14:05
Er zou wel alweer 1 camping open zijn in St. Aygulf. Iemand enig idee welke?? Wij gaan naar L'etoile D'argens, daar al meer nieuws over?? En tips wat te doen als je over een maand daar naar toe gaat, wel aanbetaald maar misschien toch iets anders boeken??
Veel sterkte aan de mensen die daar nu zitten!
Geplaatst door: digi-oma
Datum:
17.06.2010 14:07
Geplaatst door: Frank van de Corput
Datum:
17.06.2010 14:15
We hebben onze caravan gestald bij Cayron caravaning voor aan de R7 en vooraan Rocque Brune. Weet iemand wat de situatie daar is?
Geplaatst door: Tessy
Datum:
17.06.2010 14:17
Ook wij hadden in de planning staan om over 5 weken te gaan kamperen op l'etoile d'argens. Zou dit nog gaan lukken?
Geplaatst door: Joyce
Datum:
17.06.2010 14:20
Geplaatst door: Camiel
Datum:
17.06.2010 14:20
Wij hebben net contact gehad met camping La Bastiane
en deze camping is niet overstroomd
ze hebben alleen zonder stroom gezeten maar ook dat werkt inmiddels al weer
De weg er naar toe is nog afgesloten maar zou vandaag weer open gaan
Wij hebben daar een huisje geboekt voor 21-6-2010
en ik denk dat we maar gewoon gaan en er het beste van maken
Geplaatst door: Annemarie
Datum:
17.06.2010 14:28
Beste Shirley. We hebben waarschijnlijk samen op de parkeerplaats gestaan bij de intermarche. We stonden op camping des pecheurs vlak naast de rivier. Ook wij zijn uit onze tent gehaald. Snel de kinderen in de auto gehezen en wat laatste spullen. Een tijd op de parkeerplaats bij de intermarche gestaan. Daar werden we rond half twee weggehaald door de politie en brandweer. We zijn toen in een colonne naar een sporthal gebracht in Puget d'argent. Helikopters vlogen toen al af en aan. We hebben de nacht doorgebracht in een sporthal. Daar kwamen veel mensen naartoe. Een bizarre ervaring. We zijn nu in de bourgogne en ga naar huis. Het vakantie gevoel is wel een beetje over. Een hele bizarre ervaring. Voor onze dochter van drie is het niet te begrijpen wat er gebeurd is. Wij zijn niet meer terug gegaan naar de plek omdat dat werd afgeraden. Nu we geen beelden hebben blijft het onwerkelijk. Heeft iemand toevallig foto's van roquebrune en de camping des pecheurs. Ik kan niets op internet vinden.
Geplaatst door: Dinte
Datum:
17.06.2010 14:35
Vanochtend telefonisch contact gehad met de ANWB ivm onze geplande vakantie begin juli in de omgeving van Hyeres. Dit gebied is niet heel erg getroffen door de overstromingen, maar toch werd ons aangeraden misschien de plannen te wijzigen en een andere vakantiebestemming te zoeken.
Trek dus je conclusies over de ergst getroffen omgeving!!
Geplaatst door: ® Gijs
Datum:
17.06.2010 14:53
Ook zojuist met de ANWB gebeld, die zijn heel vaag, 'meneer ik weet net zoveel als u', daar hebben we wat aan... Maar goed, niet per see negatief over half juli Roquebrune, ander verhaal dus dan het vorige bericht, het blijft koffiedik kijken. En wat moet je dan? Ik denk dat voor deze periode zowat alles vol zit...
Geplaatst door: Loes
Datum:
17.06.2010 14:57
Annemarie: Hier wat beelden van de omgeving:
http://www.varmatin.com/diaporama/les-dernieres-photos-des-inondations?idx=2#top-diapo
Ik vind eigenlijk dat we wel even stil mogen staan bij alle Nederlanders die alles kwijt zijn geraakt.Weliswaar leven ze nog en is het waarschijnlijk verzekerd maar de vakantie is toch verpest en de schrik zit erin en het geeft een hoop ellende.
En niet alleen aan je eigen vakantie denken die er nog aankomt.
Zolang je geen mobilhome hebt geboekt of je caravan daar niet staat kun je altijd elders terecht.
Geplaatst door: JM
Datum:
17.06.2010 15:22
Aan Tessy en Corneel. Wij hebben ook geboekt bij l'etoile d'argens van 18-07 tem 01-08. De beelden op 23 seconden op http://www.youtube.com/watch?v=UZSdaT0WcG8&feature=related zijn inderdaad mensen op het dak van l'etoile d'argens. Ik vrees dus het ergste om daar straks vakantie door te brengen. Groeten, Jean-Marie D. uit België.
Geplaatst door: Ron Mol
Datum:
17.06.2010 15:41
Wij zouden naar Camping L'Etoile D'Argent gaan (volgende week)
Net een telefoontje van Eurocamp gehad met de mededeling dat deze camping dit jaar niet meer open gaat.
Geplaatst door: Tessy
Datum:
17.06.2010 16:02
Ook ik heb zojuist contact gehad met Eurocamp betreffende de camping L'etoile d'Argens. Zij wisten mij te vertellen dat de gasten die binnen nu en 2 weken daar aan zouden komen, gebeld worden met de melding dat de camping gesloten is. Voor de rest van het seizoen is totaal nog niet duidelijk of de camping open gaat of gesloten blijft. Dit zullen we dus nog af moeten wachten.
Geplaatst door: Forumvolger
Datum:
17.06.2010 16:15
Bron: RTVNoord.
Nieuws uit Groningen
Groningers getroffen door noodweer in Frankrijk
Geplaatst: donderdag 17 juni 2010 11:35
Gewijzigd: donderdag 17 juni 2010 11:35
SAINT-AYGULF - De familie van Slochteren uit de stad Groningen beleefde afgelopen dinsdag angstige momenten tijdens hun vakantie in het Zuid Franse Saint-Aygulf. De camping waar ze verbleven werd midden in de nacht geëvacueerd vanwege hevig noodweer.
Het gezin heeft één nacht doorgebracht in een sporthal, maar kon daarna een hotel boeken. Donderdagmorgen kwam het bericht dat de camping weer opengesteld wordt.
"Je kunt je niet voorstellen hoe hard het regende het was echt abnormaal". Bert van Slochteren kan het nog niet echt geloven. De vakantie van het gezin is letterlijk in het water gevallen. "Mensen werden met helikopters van hun campers gehaald. Er zijn doden gevallen, maar dat is hogerop geweest. Daar was de rivier veel smaller en was de stijging veel feller. Hier was de rivier breder."
De hoeveelheid schade is nog onbekend, maar wel komt het eerste nieuws binnen. "Woensdagavond zijn er twee mensen illegaal op de camping geweest. Daarvan hebben we begrepen dat er een centimeter of 10 slib in de caravans staat. Maar we hebben het nog niet kunnen zien. Dus we moeten het nog afwachten."
Geplaatst door: A. van der Aa
Datum:
17.06.2010 16:27
Heeft iemand misschien een idee hoe de situatie is -na de overstromingen - op camping domaine du colombier in Frejus ?
Geplaatst door: ® Mieke
Datum:
17.06.2010 16:49
Waar zou ik kunnen informeren of de camping waar ik 2 weken hebt geboekt in begin juli nog in orde is? Ik ga naar Cross du Mouton.
Geplaatst door: ® Hans
Datum:
17.06.2010 16:57
Heeft iemand misschien informatie over de toestand van de camping 'Les Pecheurs' bij Roquebrune. Deze camping zal letterlijk de volle laag hebben gekregen, daar deze vlakbij de rivier ligt waar al het water doorheen is gekomen. Gaat deze camping (dit jaar) nog open? Aangezien ik verwacht dat de mobile homes allemaal vernield zullen zijn door het water vraag ik me af of deze op korte termijn nog vervangen/gerepareerd kunnen worden.
Geplaatst door: Nic
Datum:
17.06.2010 17:03
Op RTL-4 waren om 16.00 uur beelden van een zwaar getroffen camping.
Misschien om 18.00 uur weer te zien.