Geplaatst door: Melanie
Datum:
17.06.2010 19:33
Het is wat....op het NOS journaal vertelde ze dat er een negatief reisadvies was afgegeven voor de getroffen gebieden!!
De beelden zijn het heel heftig!!
Sterkte voor diegene die daar zitten/zaten.
Geplaatst door: Bolke
Datum:
17.06.2010 20:03
Jeetje las het net, gelukkig dat wij nu in de Vendee zitten.
Hier is het mooi zonnig weer!!!
Nou de stelling dat je alleen aan de Côte d'Azur mooi weer hebt gaat zeker dit jaar niet op!
Geplaatst door: ® Ilvy
Datum:
17.06.2010 20:19
Wij zijn van zondag terug van Domaine de la Bergerie in Roquebrune. Hadden daar een stacaravan gehuurd. Normaal gezien bleven we tot vandaag daar, maar omdat ons oudste dochtertje ziek was geworden(waterpokken), zijn we zondag al teruggekomen. Toen vond ik het wel spijtig, het waren tenslotte 5 dagen minder vakantie. MAAR wat een geluk dat we naar huis zijn gekomen!! Anders hadden we er zelf ingezeten!! Ik krijg er gewoon nog kippevel van als ik er aan denk!! VERSCHRIKKELIJK! Heel veel sterkte aan de getroffen families!
Geplaatst door: JoostB
Datum:
17.06.2010 20:34
Wat een ellende zeg, sterkte aan degene die erin zitten. Mijn ouders zitten momenteel 50km van St Aygulf vandaan en gaan de komende week de schade opnemen van de camping 'le pont d'argens'. Deze camping hebben wij vastgelegd voor de 17e juli, dus even afwachten hoe dat af gaat lopen.
Geplaatst door: Marjolein
Datum:
17.06.2010 20:40
Mijn ouders zitten op Rcn la domaine de la Noguire in Le Muy hun hebben inmiddels weer stroom en water.Verder is de camping ongedeerd gebleven van het water
Mijn vader wil echter morgen vertrekken uit het gebied.Ze hebben alles ingepakt.Hoop dat ze er goed weg kunnen komen want vele wegen zijn onbegaanbaar.Zal blij zijn als ze weer thuis zijn.
Het si wel heftig als je als thuisblijver alle beelden etc ziet en je weet dat ze daar ook zitten.
Geplaatst door: jesje
Datum:
17.06.2010 20:45
joost die camping die jij noemde in st aygulf zijn mn ouder vanaf gevacueerd
tis er een bende er staat ruim 3 meter water,dr is geen stroom,geen stromend water en het netwerk ligt plat
Geplaatst door: Marcel
Datum:
17.06.2010 20:51
weet iemand iets of er op camping la baume-la palmeraie ook schade is?
alvast bedankt!!
Geplaatst door: Anneke
Datum:
17.06.2010 20:59
Verschrikkelijk...zelf jaren terug in St. Aygulf op vakantie geweest. Schoonouders wilden daar nu naar toe maar besloten toch naar Kroatië te gaan, gelukkig.
Hartverscheurende verhalen, ik heb mijn kids vanavond maar een extra knuffel gegeven...
Geplaatst door: Herbo
Datum:
17.06.2010 21:21
Weet iemand wat over camping Paradis des Campeurs in Les Issambres/St Aygulf.Ga daar over 1 week heen.
Geplaatst door: Edward
Datum:
17.06.2010 21:49
wie heeft er voor ons meer informatie over camping Les Pecheurs.
Wij hebben hier een vakantie geboekt voor de periode 10 juli - 22 juli. Ik vraag mij af hoe het er met de camping aan toe is. De camping wordt genoemd op de ANWB site als camping die te maken heeft met deze natuurramp. Ik probeer ook contact te zoeken met de campingeigenaar.
Alle info hieromtrent is welkom.
Geplaatst door: wendy
Datum:
17.06.2010 22:11
weet iemand of les adrets ook getroffen is.
iedereen veel sterkte.
Geplaatst door: Peter van Het Hurktoilet, Frankrijkgids
Datum:
17.06.2010 22:29
Les Pecheurs vanaf 10-7 kon wel eens moeilijk worden...
Les Adrets en Paradis des Ampeurs staan niet in het lijstje met rampplekken, maar om daar over een week al heen te gaan...
Alarmcentrales waarschuwen de eerste twee weken uit rampgebied weg te blijven.
Geplaatst door: Prowitt
Datum:
17.06.2010 22:59
Het moet mij toch van het hart dat lezers hier zich meer druk maken over hun toekomstig vakantieadres deze komende zomer dan om de bewoners van de getroffen streek. Voor deze mensen is het afschuwelijk en komen zij er misschien nooit meer boven op. Voor een aantal van ons valt alleen 2 of 3 weken vakantie misschien in het water...
Geplaatst door: tineke
Datum:
17.06.2010 23:04
Ik heb ook erg te doen met de campingeigenaars en het personeel van de getroffen campings.
Het seizoen is nog maar net begonnen, 's winters wordt er hard gewerkt om de camping in orde te maken, ze moeten hun inkomsten halen uit 4 maanden in de zomer, en nu dit.....
Geplaatst door: Shirley
Datum:
17.06.2010 23:06
Ignas en Irene: bedankt voor jullie berichtje. Met ons is alles prima hoor. We beseffen dat het heel anders had af kunnen lopen als we niet van de camping waren gehaald (10-7 les Pecheurs kan je inderdaad dus vergeten). De spullen zijn maar spullen hoor. En in NL hebben wij nog een huis staan, de mensen die in het getroffen gebied wonen zijn echt alles kwijt.
Beste Annemarie, ons zoontje van 2 krijgt er eigenlijk niets van mee, maar die van 4 stelt uiteraard heel veel vragen. Snapt niet waar zijn kleren en zijn speelgoed nu is. Hij heeft wel het water overal gezien dus je kan het dan wel wat beter uitleggen. Maar voor ons is al amper te bevatten wat er gebeurd is, laat staan voor die kleintjes.
Ik heb nog foto's gemaakt vanaf de spoorbrug zo'n km voor de camping. Gisteren kon je absoluut nog niet bij de camping komen. Ik begreep ook dat er vandaag nog dijken/dammen zijn doorgebroken, dus misschien is het risico nog te groot.
Heel veel sterkte.
Geplaatst door: Andrea
Datum:
17.06.2010 23:08
Prowitt, ik denk dat niemand zo denkt. Feit is echter dat we vanuit hier weinig kunnen doen, dat de getroffenen onze berichten van medeleven toch niet zullen lezen. Ikzelf zou ook proberen om zoveel mogelijk informatie bij elkaar te krijgen mocht ik in het getroffen gebied gereserveerd hebben, het gaat toch om je welverdiende vakantie waar je een hele tijd naartoe hebt geleefd! Dat mensen daarover balen neemt niet weg dat men het evengoed vreselijk vind wat daar gebeurd is!
Geplaatst door: Peter van Het Hurktoilet, Frankrijkgids
Datum:
17.06.2010 23:11
Op mijn blog de meest recente officiële opgave van min of meer getroffen campings, inclusief de verzekering van de regionale campingfederatie dat er op de andere campings niets aan de hand is: http://www.hurktoilet.nl/weblog/blog.php
Rest natuurlijk wel dat je overal de ravages zult zien en de naweeën zult merken.
Geplaatst door: W.GIERMAN
Datum:
17.06.2010 23:21
WIJ GAAN MORGEN MET VAKANTIE NAAR ANTIBES kan iemand zeggen of dit gebied ook getroffen is of hebben zij daar geluk gehad en is de auto route A 8 wel open
Geplaatst door: camiel van loon
Datum:
17.06.2010 23:24
Dit staat nu op de site van La Bastiane :
We would like to inform and reassure our guest about the flood in the Var. Luckily, there is no damage on the campsite. We just have an electric break that should be back on Friday. However, you can contact us by phone on 0033 494 555 594. All bookings are still confirmed and access by roads is possible thanks to the motorway A8 now in service.
See you, The Manager
Geplaatst door: Niels
Datum:
17.06.2010 23:49
Hallo,
Wij gaan half augustus naar Le Pont d'argens. (1 van de getroffen campings). Zijn dan wel 2 maanden verder, maar of die dan open is.....