annulering bij Yelloh Village (slechte service!) (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: ® Gert
, Datum:
27.06.2010 21:02
Ik had een campingplaats geboekt en aanbetaald bij YellohVillage en door familieomstandigheden heb ik dit onlangs geannuleerd. Op de reseveringsbevestiging staat: De aanbetaling zal uitsluitend worden terugbetaald bij annulering minstens 7 dagen voor de aankomstdatum (minus 31 euro dossierkosten). Nu heb ik per aangetekende ppost de annulering ingestuurd en na telefonisch contact zegt men dat er geen teruggave van toepassing is omdat ik annuleer. Dan houden ze altijd de aanbetaling achter. Hoe pak ik dit aan? Hebben jullie ook een dergelijke ervaring gehad?
Geplaatst door: Hans
, Datum:
27.06.2010 21:17
Ik zou zeggen kijk even in de voorwaarden die horen bij de boeking die je hebt gemaakt en alles zal duidelijk worden. Reken bij dit soort grote organisaties niet op meeleven "omdat het zielig is": ze zijn er gewoon om geld te verdienen en dat is ook logisch. Als je je volledig had willen indekken had je beter een annuleringsverzekering genomen.
Geplaatst door: ® Bloempje1221
, Datum:
27.06.2010 21:21
Gert
Onderstaand gekopieerd van de yellow village site:
4. Annulering door toedoen van de kampeerder
Iedere annulering van een reservering dient schriftelijk (per aangetekende brief met ontvangstbewijs) te worden gemeld aan het Yelloh! Village. Reeds betaalde bedragen worden terugbetaald na aftrek van de hieronder vermelde bedragen.
Indien de reservering wordt geannuleerd:
• Meer dan 30 dagen voor de aanvangsdatum van het verblijf: het dorp behoudt het bedrag van de aanbetaling.
• Minder dan 30 dagen voor de aanvangsdatum van het verblijf: het dorp behoudt 100 % van het bedrag van het verblijf.
Had je een annuleringsverzekering??
Geplaatst door: Gert
, Datum:
28.06.2010 10:34
Nee ik heb geen annuleringsverzekering. Maar ik heb juridische hulp gevraagd omdat hun reserveringsbevestiging heel duidelijk was en niet doorverwees naar kleine letters (aanvullende voorwaarden voor annulering) Ik schat in dat ik redelijk sterk sta.
Geplaatst door: Niels
, Datum:
28.06.2010 11:51
Ik heb een doorlopende reisverzekering bij de ANWB.
Vanwege de beperkingen met annuleren via de camping.
Wij boeken ook regelmatig via Yellow.
Geplaatst door: Donna
, Datum:
28.06.2010 12:22
Niet vervelend bedoeld, maar je hebt gekozen om te bezuinigen op een annuleringsverzekering. Dat is een keuze, maar heel kort door de bocht: dan moet je nu niet piepen.
Geplaatst door: ® Ellen Dokter
, Datum:
28.06.2010 12:32
Nieuwsgierig als ik was...site Yelloh opgezocht en bij de FAQ gekeken, daar staat heel duidelijk de voorwaarden voor annulering en dat je kan kiezen voor annuleringsgarantie en wat je dan verzekerd...zoniet dan houden ze de aanbetaling...in mijn optiek heel duidelijk vermeld op site en geen misverstand over mogelijk...of je sterk staat, ik betwijfel t en tja das dan risico van t vak.
Geplaatst door: Guido
, Datum:
28.06.2010 12:36
Volgens mij piept Gert ook niet over de annulerinkskosten. Hij piept omdat op zijn bevestiging staat dat de aanbetaling wordt terugbetaald bij annulering > 7 dagen voor aankomst. En Yelloh stelt nu dat dat > 30 dagen is. Zo staat dat kennelijk ook in de voorwaarden. Maar dan zit er bij Yelloh dus wel een discripantie tussen de bevestiging en de voorwaarden en dat zou niet mogen natuurlijk.
Geplaatst door: Gert
, Datum:
28.06.2010 12:41
Precies! Als YellohVillage mij een schriftelijke bevestiging van de boeking stuurt met alleen de annuleringsvoorwaarde zoals eerder genoemd, dan mag ik ze daaraan houden. Het gaat om 270 euro, de moeite dus om even wat tegengas te geven.
Geplaatst door: Guido
, Datum:
28.06.2010 12:49
Maar wat zegt Yelloh dan als je hen attendeert op de 7 dagen die op/bij de bevestigig zit en dit dus verschilt van de voorwaarden ? Dat kunnen ze toch niet negeren ? Dan moeten ze hun zaken op orde brengen.
Geplaatst door: Donna
, Datum:
28.06.2010 12:55
Ik denk dat het hier op gaat stuk lopen: (uit de algemene verkoopvoorwaarden) De klant erkent uitdrukkelijk dat Yelloh! Village niet aansprakelijk kan worden gesteld voor de communicatie door zijn partners of door derden van foutieve informatie vermeld in de brochure of op de website van Yelloh!
Die 7 dagen termijn zal wel "verkeerd gecommuniceerd" zijn, op de website wordt inderdaad 30 dagen genoemd.
Geplaatst door: Henk
, Datum:
28.06.2010 13:49
Vraag wordt: Wat heeft meer waarde een schrftelijke reserveringsbevestiging of info op een website?
Een reserveringsbevestiging is tastbaar en gedateerd.
Een website is digitale info en het is lastig na te gaan of te bewijzen wat daar stond op het tijdstip van de reserveringsbevestiging.
Maar als op de reserveringsbevesting wordt verwezen naar gedeponeerde voorwaarden die bijgevoegd of opvraagbaar zijn dan geldt de info die daarin opgenomen is.
Geplaatst door: ® Karin
, Datum:
28.06.2010 22:05
Wij hadden wel een annulerings verzekering, en kregen onze €350,-
ook niet terug.
Dus ze vangen gewoon twee keer geld, want ik ben er van overtuigd dat diezelfde dag je plek alweer vergeven is.
Succes!
Geplaatst door: ignas
, Datum:
28.06.2010 23:02
zelfs MET annuleringsverzekering TOCH geen restitutie? het zijn geldwolven.
Geplaatst door: ® Ellen Dokter
, Datum:
28.06.2010 23:29
...maar we weten niet of de aanvraag om te annuleren onder de voorwaarden vielen waaraan je moest voldoen....
Geplaatst door: lin
, Datum:
29.06.2010 08:40
Ben eigenlijk wel benieuwd welke camping je hebt geboekt Gert, vrienden van ons hebben namelijk hetzelfde meegemaakt. Hebben vanwege familieomstandigheden ook moeten annuleren. Werd beloofd de aanbetaling te retourneren. Ondanks telefoontjes en brieven nooit iets ervan terug gezien. Uiteindelijk werd door de camping beloofd dat, als ze volgend jaar terug zouden komen, er voor hen een plekje gereserveerd werd en ze geen aanbetaling zouden hoeven doen.... Nou ja !
Geplaatst door: Gert
, Datum:
29.06.2010 15:45
Had geboekt bij Les Tournels in Ramatuelle. Ik heb nu weer een aangetekend pakket brieven gestuurd met alle correspondentie en daarin duidelijk de annuleringsvoorwaarde die ik als enige kende. Ik heb ze gevraagd me het aanbetaalde bedrag per direct over te maken. Zo niet, dan ga ik naar de Ombudsman of Tros Radar. Ik zal mijn recht halen, hoe lang het ook duurt. Zouden ze al die negatieve publiciteit (en zo'n item als op dit forum) niet zo snel mogelijk willen stoppen? Dat kost nl. veel meer...
Geplaatst door: ® Ona
, Datum:
29.06.2010 16:48
Ik betwijfel ten zeerste of 1 topic op 1 forum veel negatieve reclame is voor Yelloh. Ze hebben meer positieve mond aan mond reclame dan dit hoor..
Geplaatst door: Anna
, Datum:
29.06.2010 18:33
Je kunt een afwijkende afspraak maken op wat in de algemene voorwaarden of op de site staat gemeld. Wanneer in de reserveringsbevestiging staat dat de aanbetaling zal worden geretourneerd bij annulering minstens 7 dagen voor de anakomstdatum dienen ze zich daaraan te houden. Dit is zonder meer afdwingbaar (omdat het de € 5000,- niet te boven gaat, zelfs in Kort Geding).
Ik heb je even een mail gestuurd, Gert.
@ Niels een reisverzekering dekt geen annulering. Daarvoor heb je een annuleringsverzekering nodig. Een reisverzekering is voor diefstal van goederen en medische kosten, kortom een schadeverzekering.
Geplaatst door: ® Ellen Dokter
, Datum:
29.06.2010 19:02
...als je dan zo goed op hoogte bent...9 van de 10 doorlopende reisverzekeringen kun je uitbreiden en daarvan is een optie een annuleringsverzekering , zodat je niet steeds de rompslomp hebt om binnen 14 dagen na boeking annuleringsverz af te sluiten indien je dat wenst.