Kip Caravan failliet (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: jan
, Datum:
24.09.2010 17:52
Er komen in elk geval in 2011 weer meer kleine ( minder dan 4 m.) caravans op de markt. Hoera.
Geplaatst door: Karin
, Datum:
24.09.2010 18:09
Ik wens de werknemers van Kip caravan sterkte toe, ik heb in het begin van het jaar, ook zoiets zelf mee gemaakt en het is niet leuk. Het was de leukste baan die ik ooit gehad heb. Groetjes
Geplaatst door: ® Doortje
, Datum:
24.09.2010 18:50
Het is natuurlijk doodzonde dat er weer een NL bedrijf "op de fles" is. Ik ben het er wel mee eens, dat caravans duurder worden, en vooral zwaarder. Het verplicht je bijna tot een super-auto want met een kleine middenklasser kun je zo'n caravan qua kilo's niet baas. Dus - caravan van rond de 15.000 - auto ervoor van .... ?? In deze huidge tijd, is dat zeker voor een gezin met kinderen niet meer op te hoesten. Voor mijn gevoel doen de fabrikanten er dus inderdaad beter aan om lichtere/simpele caravans te produceren ...
Geplaatst door: mar
, Datum:
24.09.2010 19:19
Krijg altijd de kriebels van lui als "rotverwende luxemaatschappij" Beetje op een vakantieforum je mening over de kwaliteit van caravans lopen ventileren. Nou dan ben je toch een aardig lid van de "luxe-maatschappij" als je daar als ervaringsdeskundige iets zinnigs over denkt te kunnen zeggen. Er zijn er genoeg die zich geen vakantie kunnen permitteren uberhaupt. Hoogeveen ligt volgens mij niet in het economische hart van Nederland, dus "even" een andere baan vinden voor die mensen zal niet eenvoudig zijn.
Geplaatst door: ® ina1
, Datum:
24.09.2010 19:47
Jammer van zo'n mooi produkt. Mijn ouders hadden er al een in de 60ger jaren. Beter dan al die goedkope hoe groter hoe lelijker caravans van tegenwoordig.
Geplaatst door: Fam Noteboom
, Datum:
24.09.2010 21:55
Wij hebben maart dit jaar een kip kompakt 300 el jubileum edition gekocht. Een prima caravan en beladen 750 kg.Top caravan voor ons,voldoende ruimte met alles er op en er aan. De wegligging is goed, je merkt amper dat er een caravan achter de auto hangt. Ruim bed,voor of achter tent er aan en kamperen maar!!!!! Meer heb je niet nodig als het tenminste goed weer is. we hebben veel bekijks gehad op onze camping, veel mensen waren enthousiat! Ons motto is travel light!! veel sterkte en we hopen op een doorstart, want KIP caravans heeft toch een naam in Nederland hoog te houden. We leven mee met de werknemers en gezinnen die in onzekerheid zitten.
Geplaatst door: jan
, Datum:
24.09.2010 21:57
Dat vonden wij ook zo leuk van de Kip, nog leuke kleine modellen. Zonde dat er nu geen enkele nederlandse caravanproducent meer is.
Geplaatst door: frank
, Datum:
24.09.2010 22:12
Toch jammer van zo'n ingeburgerd begrip in Nederland. Mijn vrouw heeft eigenlijk nog nooit het woord caravan gebruikt, maar noemde deze dingen altijd stelselmatig "een kipje". Is ze thuis mee opgegroeid. Begreep ik in het begin nooit. Rij je op de snelweg hoor je naast je "Dat vind ik nou zo'n schattig kipje" Was het een totaal ander merk en ik maar mekkeren dat het geen kip was. Ben ik na een paar keer maar mee opgehouden, begon zelf ook maar over "kippies" na verloop van tijd. Ze is er nog niet uit wat het nu gaan worden.
Geplaatst door: leny
, Datum:
24.09.2010 23:54
Jammer. Onze kleine Kip Kompakt is nu 12 jaar. Zonder luxe. Maar met voortent. Veel plezier mee gehad. Jammer voor het personeel.
Geplaatst door: Ronkertje
, Datum:
25.09.2010 14:29
Wederom failliet? Waarom verbaast me dat nu niet? 'n Verwende, arrogante organisatie die niet wenst te communiceren met de klanten en 'gewoon' drie weken de deuren sluit vanwege de vakantie, in het hoogseizoen... Goede produkten, rot bedrijf.
Geplaatst door: Mark
, Datum:
25.09.2010 15:24
Misschien moeten de overgebleven grote Duitse fabrikanten overwegen om een hefdak caravan te gaan bouwen. De Rapido,Eriba en Kip hefdak zijn toch nog veel gevraagd.
Geplaatst door: wageeftdat
, Datum:
25.09.2010 15:26
Faillissement is faillissement. Wat een gelul hierover, er zijn genoeg andere merken caravans en ook goed @Een heel tevreden Kip gebruiker: al heb je je excuses aangeboden Zo te lezen ben jij er eentje die op andere neerkijkt op een camping als ze niet met een Kip of andere duurdere caravan komen We zouden jou op de camping niet graag naast ons hebben zeg, krijgen we mss een minderwaardigheidsgevoel van We denken trouwens ook aan caravan zo rond de €10.0000-11.000 Maar ja dat is niet voor jou weggelegd zo te lezen, je moest je diep schamen want campeerders kunnen niet allemaal een DURE KIP betalen
Geplaatst door: paulus
, Datum:
25.09.2010 15:50
@wageefthet Wat een onzin!! Hier krijg ik kippe(n)vel van.... Er zijn genoeg Kip caravans van e. 10.000,= tot 11.000,=
, Datum:
25.09.2010 16:06
Ja als je jezelf dubbel vouwt zijn er genoeg kipjes tussen de 10.000 en 11.000 euro. Wie maakt hier de uitspraak van kartonnen dozen?
Geplaatst door: ® Doortje
, Datum:
25.09.2010 16:08
Kan "de gewone man" dan zo maar een (Kip)-Caravan ophoesten van 10.000-11.000 ? Het gemiddelde gezin zal dat anno 2010 niet lukken !
Geplaatst door: Een tevreden Kip gebruiker
, Datum:
25.09.2010 17:31
@ wageeftdat Wat een gelul van de eerste orde! Insinuaties op een zeer laag nivo, als je even zou doorlezen en je wellicht begrijpt wat er staat geschreven zou je deze bespottelijke ononderbouwde domme reactie "hopelijk" niet geplaatst hebben! Slaap verder!!!
, Datum:
25.09.2010 18:15
"Voor de mensen die goedkoop willen moeten maar bij een kartonnen dozen fabriek als caravelair binnen stappen, daar kun je nog een doos van 700 kg voor onder de € 10.000,- aanschaffen." Dit is letterlijk jou tekst, over goed lezen gesproken.
Geplaatst door: een tevreden kip gebruiker
, Datum:
25.09.2010 18:44
Niet verder gelezen en niet begrepen dus! Ook Ik ben blij dat ik niet naast jou hoef te staan op de camping. Nogmaals slaap verder en ik heb hier geen zin meer in!
, Datum:
25.09.2010 18:53
Hebben we toch nog iets gemeen. Welterusten.
Geplaatst door: ® Irene 1
, Datum:
25.09.2010 19:11
Lekker sfeertje hier zeg....