Met gemak voorbij Télépéage France Liber-T Abonné (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Willy
, Datum:
01.02.2011 00:32
Vorig jaar Hebben wij een Abonné Liber-T aangeschaft.In september met vrucht uitgetest,kosten zelfde als contant e.a.Eenmalige kost van 10€ voor badge.
Dicht tot bij slagboom rijden,als de camera de BADGE ziet(achter de voorruit geplaatst)gaat de slagboom open.Met auto caravan de uiterst rechtse doorgang(en) met vije hoogte nemen
Het is goed aangegen met het symbool van Liber-T waar je met het abonné badge moet doorgaan.
Betalen doe je achteraf via creditkaart.
Zie volgende link.Voor aan te melden.
https://www.telepeagepourtous.fr/fr/particulier/souscrire/en_ligne
Succes bij vragen lees ik het wel.
M.v.g.
Willy.
Geplaatst door: loe 
, Datum:
01.02.2011 10:37
Ik lees op de website dat dit enkel voor voertuigen klasse 1 is : daar valt een auto met caravan toch niet onder ?
Zijn er dan overal speciale poortjes met vrije doorrijhoogte ?
Wat als ik met mijn personenwagen met dakkoffer en fietsen op het dak moet passeren ?
, Datum:
01.02.2011 11:47
Wij hebben nergens geen probleem gehad.Wij zijn naar Giens Bij Hyeres geweest in september 2011.Overal kan je zowel op en af van de autoroute.Telkens heeft de Badge gewerkt.Dat is onze ondervinding ondanks vele site's anders beweren.
Wij hebben telefonisch contact met Liber-T genomen,geen enkel probleem voor auto met caravan.Met de fietsen op de auto doe je net als anders,daar waar je door kan.Er zijn overal doorgangen met vrije hoogte,zowel voor vrachtwagens en bestelwagens,dus ook voor auto en caravan.
Gr Willy.
Geplaatst door: marion
, Datum:
01.02.2011 12:16
goh reis je in tijd voorruit(geintje)
maar dan ook geen ticket?
Geplaatst door: Stori 
, Datum:
01.02.2011 12:23
Dat die badge werkt wil ik best geloven, maar aan welke tarief dan wel? Kunnen ze met optische voelers (of ander systeem) het verschil in tarief tussen auto met fietsen op dak (cat1) of auto met vw (cat1) of auto met caravan (cat2) of vrachtwagen maken?
En zo ja, gaat dat dan wel altijd goed en wat bij discussie achteraf? Je kan toch helemaal niet bewijzen met welke combinatie je daar langs kwam.
Heb je een correcte afrekening gekregen?
Geplaatst door: ® Loesol 
, Datum:
01.02.2011 13:55
Geplaatst door: willy
, Datum:
01.02.2011 18:51
@stori,inderdaad krijg je een afrekening per maand.
Je kan ook via de site je eigen rekening bekijken.
Wij betaalde evenveel als anders.
Geplaatst door: ® Toon
, Datum:
01.02.2011 18:55
Hey Willy
groetjes van Toon en Marie-Jeanne uit kaulille en welkom op dit forum.
Geplaatst door: Campingfreak
, Datum:
01.02.2011 18:59
Wij hebben diverse malen bij het verlaten van de peage te maken gehad met onbemande tolpoorten.
Deze herkennen feilloos of je met of zonder caravan reis.
We betaalde hetzelfde tarief als voorheen toen er nog een vriendelijk personeelslid werkzaam was ( behoudens de jaarlijkse prijsstijging ).
Ik ga ook eens kijken voor een Abonné Liber-T .
Bedankt voor de tip en het plaatsen hiervan.
m.v.gr.
Henk
, Datum:
01.02.2011 19:15
Beste mensen, ik denk dat jullie mijn vraag verkeerd begrijpen. Ik weet heus wel hoe die poortjes werken. Maar mijn vragen gaan specifiek over die Liber-T doorgangen. Ik wil graag weten hoe dit technisch werkt.
Stel: ik vertrek met auto met caravan met een creditcard. Dan ben ik verplicht om door de handmatige poorten te gaan. De bediende tikt manueel je categorie in en je betaalt met de kaart. De automaten aan de automatische poortjes voor creditcards staan alleen ingesteld op cat 1, vandaar de hoogtebeperking, om fraude tegen te gaan.
Als ik met auto en caravan door een Liber-T poort rij, hoe weet het systeem dan welke categorie ik ben? Want door een poort met vrije hoogte kan een auto met fietsen op het dak, een caravan, maar ook een vrachtwagen, allemaal verschillende categorieën en prijzen. Hoe lost men dit technisch op en hoe gaat men fraude tegen? Of het tegengestelde, hoe bewijs je achteraf, bij discussie over het tarief, met welke combinatie je daar reed? Want techniek kan falen.
Is mijn vraag nu duidelijk?
, Datum:
01.02.2011 19:28
@Stori
Zie mijn antwoord hierboven.
Geplaatst door: willy
, Datum:
01.02.2011 19:49
, Datum:
01.02.2011 19:51
Hoi Tonny,Heb ervaring met Liber-T Badge maar op het forum gezet.
Groeten,Lea Willy.
Geplaatst door: belgske
, Datum:
01.02.2011 20:42
Doorgang via de Liber-T poort, gebeurt met abonnement plus badge achter de vooruit en voor voertuigen van klasse 1. Een hoogtebegrenzer belet dat voertuigen hoger dan 1,8 meter? zouden passeren.
Doorgang via een bediende poort. Makkie, de bediende taxeert je combinatie en je betaalt het juiste bedrag: met euro's of met CREDITcard
Nieuwste 'sorties' zijn voorzien van automatische poorten;alle combi's kunnen er door, een camera scant je combi, bepaalt de klasse, je steekt je ticket in de terminal, vervolgens je CREDITcard (soms kan contant geld ook), je creditcard komt terug samen met de afrekening. Snel en juist.:)
correct me if I am wrong
Geplaatst door: ® Annette 
, Datum:
01.02.2011 22:16
Afgelopen jaar bij een onbemande poort de snelweg afgegaan waar we voor categorie 2 moesten betalen terwijl we eigenlijk categorie 1 zijn. Dat komt omdat we een hoge auto (Renault Espace) hebben met een dakkoffer erop. Bij de bemande poortjes wordt je netjes voor categorie 1 aangeslagen.
, Datum:
01.02.2011 22:21
Belgske: je punt 1 kan niet want topic-starter rijdt er met een caravan door.
Je punt 3 vind ik logischer want dan gebruiken ze dat optisch oog voor gebruik met creditcard en zouden ze die hoogtebegrenzers eraf kunnen halen en zijn er meer poorten beschikbaar voor alle bezitters van creditcards.
Het enige voordeel van de badge is dan het niet stoppen aan de poorten.
Dus begrijp ik niet goed waarom ze dat niet doen ipv ons allemaal een badge te willen verkopen. Maar dat zal dan wel de beslissing van de beheerders van de franse snelwegen zijn.
Enfin, betalen doen we dus toch uiteindelijk allemaal.
Geplaatst door: Peter van Het Hurktoilet, Frankrijkgids
, Datum:
02.02.2011 01:40
Betalen doe je allemaal, dat klopt, leuker kunnen we het niet maken. Feit is da voor veel telepeagepoorten hoogtebalken op 2 meter hangen. Van het voordeel dat je langs de rijen wachtenden flitst merk je dus uberhaupt niets met caravan. Bij de meeste telepeagepoorten kun je nu stapvoets doorrijden in plaats van dat je moet stoppen voor een creditcardbetaling, dat scheelt ook weer een beetje tijd. Maar inmiddels worden er ook al proeven genomen dat je ipv stapvoets met 30 km/uur door kunt rijden. En zo wordt telepeage steeds handiger (maar niet goedkoper).
Zie ook mijn pagina http://www.hurktoilet.nl/autoroute.php
Geplaatst door: Arthur
, Datum:
02.02.2011 08:37
En hoe meer toeristen gebruik gaan maken van telepéage, hoe minder lang de wachttijd wordt voor de contant of met creditcard betalenden. Dit even terzijde.
Geplaatst door: Arthur
, Datum:
02.02.2011 08:55
Beste kampeerders, ik zie vandaag inderdaad op de website staan: "Puis-je emprunter les voies Liber-t avec un vélo sur le toit ?
Non : pour emprunter ces voies, votre véhicule ne doit pas dépasser 2 m de hauteur. C'est le gabarit des véhicules de classe 1 (voitures)."
Deze informatie zou dus onjuist zijn. Via vrienden in Frankrijk heb ik vernomen dat sommige péagestations caravans aankunnen via liber-T via elektronische screening en andere weer niet. Iedereen doet wat hij wil, maar ik wil absoluut vermijden dat ik met mijn span van 13 meter geblokkeerd sta. Ik vind het opzet schitterend, maar ik vertrouw het maar van zodra de informatie correct genoteerd staat op de website. @ Willy, dank voor de nuttige informatie!
, Datum:
02.02.2011 13:44
@Willi
Bij het aanvragen van de badge is gebleken dat je niet alleen € 10 voor de badge betaal maar dat je ook aan een abonnement van € 2 per maand vastzit.
Heb je deze informatie gemakshalve "vergeten" ?