Met gemak voorbij Télépéage France Liber-T Abonné (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: ® Dick 
, Datum:
25.03.2012 21:21
@Hans etc
Ze vragen in die mail een FRANSE bankrekening waarvan ze het bedrag kunnen afschrijven....als je die hebt....prima....maar het kan ook van je NL VISA card, alleen moet je die keuze wel aanvinken....dus je MULO frans is toch iets minder geworden....
Geplaatst door: Hans op zijn Frans
, Datum:
25.03.2012 22:27
APRR bedsnkt Dick :-)
Mijn Frans bleek redelijk want die 10 euro is al van mijn credicard afgeschreven.
APRR levert in feite op krediet de tolpoort gaat open terwijl ze geen cent gezien hebben. In theorie kan je dus twee maanden op de autoroute toeren met een verlopen creditcard voordat ze er achter komen en de telecommander de-activeren. In die zin is het natuurlijk niet gek als ze wat extra zekerheid vragen.
Was echter benieuwd of iemand ook deze mail/brief heeft gehad en daarop gereageerd heeft. Is het verzoek vrijblijvend??
Een franse bankrekening lees ik niet, het bijgaande retourformulier vraagt om een IBAN dus het International Bank Account Nummer.
, Datum:
27.03.2012 10:24
Geplaatst door: rotterdam
, Datum:
27.03.2012 11:47
volgens mij hoef je niets terug te sturen naar APRR, ik kreeg ook een mail met de volgende tekst:
Vous avez souscrit à la formule Liber't BALADE sur notre site internet et nous vous en remercions.
Vous nous avez transmis les coordonnées de votre « carte bancaire ». Pour vous éviter les formalités à effectuer lors de son renouvellement, nous vous invitons à nous retourner dès à présent un Relevé d'Identité Bancaire à votre nom et l'autorisation de prélèvement complétée et signée.
Vous bénéficierez ainsi, sans frais supplémentaire, d'un prélèvement automatique mensuel qui vous garantira une continuité de service sans avoir à vous soucier d'une quelconque date d'échéance.
Nous vous souhaitons donc la bienvenue et d'agréables voyages, en toute liberté, sur l'ensemble de notre réseau. Nous vous prions d’accepter, Cher Client, nos courtoises salutations.
nu is is mij frans niet zo best, maar met verschillende vertaalsites begrijp ik hier uit dat dit formulier teruggestuurd dient te worden wanneer je creditcard vervalt.
Ik heb het ,in het engels weliswaar, nagevraagd en dit werd bevestigd.
, Datum:
27.03.2012 21:57
Bedankt Rotterdam ik denk dat wij op dezelfde lijn zitten. Men biedt een mogelijkheid om rechtstreeks van mijn bankrekening te innen als de creditcard vervalt en vragen daarvoor de bancaire gegevens in te vullen ( de RIB)
Zolang ik zorg dat de creditcard tijdig verlengt wordt en dit aan APRR voor de vervaldatum laat weten lijkt mij niets aan de hand.
We hebben hier nu een jaar dit draadje en ik heb nog geen negatieve reacties gelezen.
Dick; wat u schetst is natuurlijk inconsequent waarom zouden ze slecht éénmaal van de CC innen? Waar haalt u dit vandaan? Is ook een beetje in tegenspraak met uw reactie dd 25-3 toch.
Iemand dezelfde ervaring als Dick?
, Datum:
28.03.2012 09:01
in mijn enthousiasme had ik een badge bestelt bij een andere maatschappij die achteraf dus een franse bankrekening vroeg, ook daar had ik mijn creditcard gegevens ingevuld en de eerste afboeking werd daar ook van gedaan (verzendkosten etc) met de vraaag om binnen een bepaalde termijn mijn RIB gegevens op te sturen en als dat gevraagd wordt kun je dat alleen met een franse bankrekening (zie ook de link naar RIB) de nederlandse banken kennen dit systeem niet.
dus ik heb toen alles teruggestuurd en een badge aangevraagd bij APRR, zij zijn de enige maatschappij die wel innen van een buitenlandse (VISA) card.
vandaar....maar de tijd zal het leren.....
, Datum:
28.03.2012 16:19
Enthousiastme is nooit verkeerd :-))
Uw tegenpartij in Frankrijk had het echter mis sinds 2009 kunnen de banken in de gehele EER met een machtiging automatisch afschrijven, dit systeem heet SEPA
Daar zullen waarschijnlijk kosten mee gemoeid zijn die je met de CC niet hebt.
, Datum:
28.03.2012 17:07
je zegt het goed: KUNNEN......
of de banken dit willen doen is natuurlijk een andere discussie..
Geplaatst door: richard 
, Datum:
29.03.2012 09:16
bij de 2e pagina moet je iets invullen over voie
"N° de voie " open veld
"Type de voie" keuze veld
"Nom de la voie" open veld
wat is dat? en wat vult ik daar in?
Geplaatst door: Loesol
, Datum:
29.03.2012 11:04
Dat is voor je adres. Type bij de laatste, nom de la voie, je straatnaam in. Ik weet niet of er nog een veld is voor het huisnummer, anders dat ook er bij zetten. De eerste twee zijn het wegnummer en soort weg en niet van toepassing in NL.
, Datum:
29.03.2012 11:18
""N° de voie" is een verplicht veld met een sterretje dat het ingevuld dient te worden..
hier in nederland kennen we geen wegnummers dus wat moet ik invullen?
Geplaatst door: bolke
, Datum:
29.03.2012 11:25
nou richard als voie straat betekent wat zou je dan bij nummer van de straat in moeten vullen?????????
, Datum:
29.03.2012 11:40
Geplaatst door: Loesol
, Datum:
29.03.2012 11:42
Type bij die andere twee s.o.(=niet van toepassing), kijk of dat wordt geaccepteerd.
, Datum:
29.03.2012 14:20
N° de voie
vul hier je huisnummer in, in veel landen is het gebruikelijk om eerst het huisnummer en daarnade straat te vermelden...en type weg is "rue"
later moet je je gegevens even fatsoeneren op je inlog pagina...
, Datum:
29.03.2012 14:24
voorbeeld:
LILLE - VIEUX LILLE
114, RUE SAINT ANDRE
59000 LILLE
Geplaatst door: hans
, Datum:
02.04.2012 20:34
dus als ik het goed begrijp betaal je alleen de maanden dat je hem gebruikt en hoef je hem niet te activeren?
Geplaatst door: Annies
, Datum:
02.04.2012 21:22
Geplaatst door: rotterdam
, Datum:
03.04.2012 11:40
zo heb ik het ook begrepen..
maar kan pas komende zomer testen.
Geplaatst door: ® Annies 
, Datum:
03.04.2012 13:49
Wij "testen" al 3 jaar tot volle tevrdenheid. Zowel met de wintersport als zomers met caravan.