Met gemak voorbij Télépéage France Liber-T Abonné (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Chiel
, Datum:
26.06.2012 14:25
Woensdag besteld, vandaag ontvangen, super. Meteen ingelogd met nummer en postcode, werkt perfect. In de folder staat overigens letterlijk. " le pas liber-t est destine aux vehicles suivants: classe 1, classe 2, classe 5. Vertaald: pas is voor klasse 1,2 en 5.
Verder:
Utilisation de la voie peage. Classe 1
Cas 1: vous n'avez aucun de chargement sur le toit. ( geen lading op dak)
Dirigez vous de preference vers un voie avec limitateur de hauteur. ( bij voorkeur naar rijstrook met hoogtelimiet.
Cas 2 : vous avez un chargement sur le toit ( lading op dak)
Dirigez vous vers un voie sans limitateur de hauteur, comportant au moins le signal t ( ga naar rijstrook zonder hoogtelimiet met het signaal t. ( auto's met dakkoffer, fietsen)
Classe 2
Dirigez-vous vers un voie sans limitation de hauteur avez signal t.( zie hierboven)
Kortom geen stress meer , badge is voor alle klassen, gewoon goed kijken welke rijstrook je moet nemen.
Geplaatst door: Yvonne2
, Datum:
26.06.2012 18:31
Echt fijn, hoor. Al is het eigenlijk in het voorseizoen niet nodig. Maar we konden zo doorrijden. De badge bliepte en de slagboom ging open. Nu de terugreis nog.
Geplaatst door: Frank
, Datum:
28.06.2012 21:19
Welke creditcards accepteert APRR eigenlijk? Op hun site heb ik het niet kunnen vinden en in dit topic kom ik af en toe een vermelding van VISA tegen. Maar accepteren ze ook andere kaarten?
Geplaatst door: Maarten
, Datum:
28.06.2012 23:06
Vandaag (zaterdagavond besteld, vandaag binnen) de badge ontvangen. Meteen ingelogd en wachtwoord vervangen. Alleen zijn de velden bij de bankgegevens leeg, terwijl ik wel een credit card heb opgegeven bij aanmelding (Master Card).
Iemand enig idee of ik nog bankgegevens moet opsturen? Of is dit normaal? (Mn frans is niet zo goed dat ik de bijgesloten foldertjes begrijp ;) )
, Datum:
29.06.2012 08:38
Hier ook geen bankgegevens onder contractgegevens. Ik heb een mail gestuurd, maar nog geen reactie ontvangen. Ook ik heb een creditcard gebruikt. Bedrag van 10 euro is wel afgeschreven. Ik ga er vanuit dat het wel goed zit.
, Datum:
29.06.2012 09:23
Zojuist onderstaande reactie ontvangen. Bank/creditcardgegevens zijn geregistreerd en zijn versleuteld na registratie i.v.m veiligheid. Donc, Pas de probleme.
N° de client :
Monsieur ,
Nous faisons suite à votre demande de coordonnées bancaires.
Vos numéros de carte sont bien enregistrés dans votre contrat mais tout est crypté après l’enregistrement .
Restant à votre disposition pour toute information complémentaire , nous vous prions de recevoir , Monsieur , nos sincères salutations .
Valérie Roussel
Conseillère Clientèle
Tél. +33 (0)825396760 - Fax +33 (0)3 25 30 32 42
abonnes-chaumont@aprr.fr
Geplaatst door: willie
, Datum:
29.06.2012 10:30
Hahaha, die Fransen worden helemaal gek van al die Nederlanders die een badge willen en er geen snars van begrijpen. Ze worden nu belaagd met mailtjes en moeten alles nog een keer uitleggen. Hier gaat op gegeven moment te veel tijd inzitten voor hen, moet er bezuinigd worden en kunnen buitenlanders (zonder Fr. bankrekening) geen badge meer bestellen.
, Datum:
29.06.2012 12:13
@willie , beetje vreemde reactie, vind je ook niet. Wat is er op tegen dat iemand die prima Frans spreekt en schrijft een mail stuurt naar een Franse organisatie en dat vervolgens deelt met anderen. Doe je toch ook als je uitleg wilt van een Nederlandse maatschappij.
Geplaatst door: Frank
, Datum:
29.06.2012 22:49
Ok, maar welke credit card gebruiken jullie? Mastercard of Visa?
Geplaatst door: ignas
, Datum:
30.06.2012 00:38
@frank: ik gebruik visa
@willie: idd een vreemde reactie van je. aprr vormt samen met enkele andere franse autosnelwegbedrijven een onderdeel van een multi-national die overal ter wereld snelwegen aanlegt, zoals canada, brazilie en australie. badges en andere papier-loze tolheffingen zijn een belangrijke technologie voor ze, juist ook als nederlanders ze gebruiken.
antwoorden op vragen worden in computer-centra gemaakt, daar komt haast geen mens meer aan te pas. dat kun je ook zien aan de standaard frases in de zinnen uit de correspondentie die hier af en toe voorbij komt.
Geplaatst door: Mirjam
, Datum:
30.06.2012 09:10
Wij vertrekken 12 juli, lukt dat nog als ik hem vandaag bestel?
, Datum:
30.06.2012 09:24
Ik ontving de badge na 6 dagen, zat een weekend tussen. Ze garanderen verzending binnen 72 uur. Kan dus makkelijk voor 12 juli. Overigens gebruik ik ook visa.
, Datum:
30.06.2012 10:02
Besteld met Mastercard en nu afwachten of de kaart voor 12 juli binnen is ik lees goede berichten hierover ;-)) Nu alleen nog bij de tolpoort de juiste baan kiezen..met dakkoffer dus de meest rechtse voor vrachtwagens of caravans of een oranje T zonder hoogte begrenzing, ik heb dit hele topic doorgelezen en ik bedank jullie voor de top uitleg!
Geplaatst door: agnes
, Datum:
30.06.2012 14:20
Wij hebben de t tag inmiddels ook binnen, ondanks onze zeer beperkt kennis van het frans. Toch heb ik nog een vraag en misschien kan iemand ons helpen. De vraag: hij werkt toch meteen, maw. je hoeft toch niet te activeren via de website?
, Datum:
30.06.2012 19:22
Bij mij stond in de bevestigings mail dat de badge meteen gebruiksklaar is en dat je niets meer hoeft te doen..;-)
Geplaatst door: Yvonne2
, Datum:
30.06.2012 20:34
Klopt. Ik heb de APRR destijds een mail gestuurd of ik na ontvangst van de badge nog iets moest doen en het antwoord was dat de badge meteen gebruiksklaar was.
We zijn op pad gegaan, de badge achter onze spiegel geplakt en het was een fluitje van een cent.
Geplaatst door: Agnes
, Datum:
02.07.2012 09:18
Het is me duidelijk, bedankt voor jullie reacties.
Geplaatst door: Angelo 
, Datum:
02.07.2012 17:17
Hoi, ik ga ook een badge bestellen via site van APRR. Rare vraag: met die badge kan ik door heel Frankrijk crossen toch? Van Breda naar Cannes? Normaal (zonder badge) krijg ik in het zuiden van Frankrijk ook bonnetjes van ASF en Escota.
Geplaatst door: Angelo 
, Datum:
02.07.2012 20:02
Help, bij de aanmelding/betaling kan ik geen mastercard selecteren. Hoe moet ik dit doen?
Overigens, wisten jullie dat je per 1 juli 2 alcoholblaastesten in je auto moet hebben als je je in Frankrijk begeeft? Dit ter info.
Geplaatst door: d.roog
, Datum:
02.07.2012 20:05
@angelo: antwoord op je eerste vraag is ja: je kunt daarmee door heel frankrijk rijden, ongeacht welk bedrijf de betreffende autoweg exploiteert.
het antwoord op je tweede vraag weet ik niet.