Met gemak voorbij Télépéage France Liber-T Abonné (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Angelo 
, Datum:
02.07.2012 20:06
Alcoholblaastesters bedoel ik dus.
Geplaatst door: d.roog
, Datum:
02.07.2012 20:08
en het antwoord op je laatste opmerking is ja, daar zijn al diverse topics aan gewijd. en ja, ze zijn in NL op veel plekken uitverkocht (net als in FR op enkele plaatsen), en nee, het geeft niks als je er geen in je auto hebt deze zomer, want tot 1 nov a.s. word je immers toch niet bekeurd. ook de gendarmerie weet trouwens dat ze moeilijk verkrijgbaar zijn.
, Datum:
02.07.2012 20:22
@ D.Roog. Bedankt. Ik ben nieuw op dit forum, vandaar. Maar dit was even off topic.
Geplaatst door: Frank
, Datum:
03.07.2012 10:37
Ik heb ook met Mastercard aangevraagd. De gegevens heb ik ingevuld onder de optie CB. kaart inmiddels in huis en geld is ook van mijn Mastercard afgetrokken.
, Datum:
03.07.2012 11:40
Bedankt @Frank. Ik heb het inmiddels ook aangevraagd en mijn Mastercard gegevens ook bij CB ingevuld. Komt dus helemaal goed.
Geplaatst door: Ewout Scholten
, Datum:
04.07.2012 07:37
Even een vraagje aan de forummers met ervaring. Als je nu een caravan trekt, moet je dan een poortje pakken met de oranje T waar geen hoogtebeperking is of moet je perse de vrachtwagenpoort kiezen? En word in het laatste geval wel classe 2 gerekend?
Geplaatst door: Ewout Scholten
, Datum:
04.07.2012 07:52
Nog even een aanvulling. Ik zit me af te vragen of je met een caravan bij drukte wel voordeel hebt. De specifieke T-banen zijn voor de auto's. De gemengde banen staan dan vol. En dan houd je alleen de vrachtwagens over. Maar dan moet er daar geen file zijn. Anders is je voordeel gering zeker als je betaalt met je creditcard. Dan moet je echt een vrije baan hebben om voordeel te krijgen. Voor mensen in classe 1 levert dit systeem bij drukte wel meer op.
Geplaatst door: Annie's
, Datum:
04.07.2012 12:45
Als je caravan niet zo breed is kan je ook de banen nemen met 30km doorgang zonder hoogtebegrenzer. Dus ook voordeel met caravan. Vorig jaar volgden wij een vrachtauto naar uiterst rechts en wij konden in slakkegang doorrijden terwijl bij de andere poortjes lange rijen stonden. Ik denk dat je bijna altijd voordeel hebt met de T-badge.
Geplaatst door: Wendy
, Datum:
04.07.2012 13:01
Annie's, weet jij misschien of er boven die baan voor vrachtwagens ook een oranje T stond? Of stond er alleen een oranje zeshoek, bedoeld voor klasse 4 voertuigen (zie onderstaande website)
http://www.cofiroute.fr/cofiroute.nsf/fr/peage-signalisation.htm
Ik vraag me namelijk het volgende af:
Als er boven de meest rechtse baan ALLEEN een oranje zeshoek staat, bedoeld voor klasse 4 voertuigen zoals vrachtwagens en autobussen, kan je daar dan toch doorheen met je klasse 2 auto+caravan? Zo ja, wordt je dan wel volgens het juiste tarief aangeslagen?
Volgens de bovenstaande website moet er namelijk beslist een oranje T boven de baan staan als je met caravan rijdt, toch zie ik regelmatig de opmerking op fora voorbij komen dat er mensen zijn die de "vrachtwagenpoort" nemen. Of bedoelen die mensen dan dat er zowel een oranje T als een oranje zeshoek heeft gestaan?
Kortom: wie kan er meer vertellen over de vrachtwagen-poort?
Geplaatst door: racc
, Datum:
04.07.2012 15:05
Zit nu in zuid Frankrijk en voor het eerst telepeage gebruikt. Ik vond het heerlijk, ook al stonden er geen rijen wachtende.
Mijn ervaring: We zijn bij Poligny de de peage opgegaan, dus twee poortjes allebei een T en een groene pijl. rustig op rijden naar de slagboom en vlakbij de slagboom hoor je een blieb en gaat de boom open. Bij Lyon de rechter kant genomen, ik heb een caravan en daar zijn twee poortjes aanwezig met enkel een oranje T en er staat 30 bij. Hier kan je met een gangetje 30km rijden en de boom gaat open, geweldig" Dus alleen de oranje T nemen en niet waar ook een groene pijl bij staat want dan heb je kans dat de voorganger alsnog met muntjes betaald. Beide is mogelijk.
Afslag genomen bij Frejus en daar moest ik haast onder de slagboom staan wilde de boom opengaan, dus dat kan ook gebeuren.
Ik denk dus dat je op de route de soleil allemaal poortjes hebt waar je met een gangetje van 30km door kan rijden.
Maar gerust gesteld wordt je als je bij het begin van de tolweg door de poortjes moet en dat is altijd een groene pijl + een oranje T en het blieb gaat af , weet je dat het werkt. Zo niet dan kan je altijd nog een kaartje pakken.
Geplaatst door: Mirjam
, Datum:
04.07.2012 15:16
De groene pijl betekent toch alleen maar dat de baan open is...heeft toch niets met muntbetaling te maken?
, Datum:
04.07.2012 15:30
Geplaatst door: Joyce 
, Datum:
05.07.2012 10:23
"...regelmatig de opmerking op fora voorbij komen dat er mensen zijn die de "vrachtwagenpoort" nemen. Bedoelen die mensen dan dat er zowel een oranje T als een oranje zeshoek heeft gestaan?Of alleen een oranjezeshoek...
Wie o wie weet het antwoord? Ik wil het ook graag weten!
Geplaatst door: acv 
, Datum:
05.07.2012 10:43
voila...
Voertuigen zijn ingedeeld in 5 categorieën en afhankelijk van de categorie waarin uw voertuig valt kunt u gebruik maken van bepaalde tolpoorten. De classificatie van de voertuigen vindt u terug op de website van de ASFA, de overkoepelende organisatie van de tolwegexploitanten: http://www.autoroutes.fr/en/ve...
Op de website van Cofiroute (http://www.cofiroute.fr/cofiro..., één van de tolwegmaatschappijen, kunt u zien dat er speciaal voor vrachtwagens (voertuigen met 3 of meer assen, 3 meter of hoger of meer dan 3,5 ton) een symbool met een zeshoek is. De tolpoorten waar dit symbool boven staat, mogen door deze voertuigen worden gebruikt maar niet door voertuigen die in andere categorieën vallen. U mag hier met uw auto en caravan geen gebruik van maken.
Met vriendelijke groet,
het Frans Bureau voor Toerisme
Geplaatst door: Joyce 
, Datum:
05.07.2012 10:48
Geplaatst door: Wendy
, Datum:
05.07.2012 12:28
@ACV: Dank! Ook voor mij duidelijk. Zolang er maar een oranje T staat en er geen hoogtebegrenzer is, dan kunnen we erdoor.
, Datum:
05.07.2012 14:03
helemaal top, apparaatje binnen, goede uitleg hier op het forum, en ingelogd op de APRR site! Goede reis allemaal ;-)
, Datum:
06.07.2012 16:39
Ik heb vandaag de badge ontvangen. Super. Even een vraagje: staan bij jullie de creditcard gegevens bij klantgegevens als je inlogt op hun site? Bij mijn zijn alle velden leeg onder bank:
Coordonnées bancaires : Banque :
Code :
Compte : Rib :
Ik neem aan dat mijn creditcard gewoon gekoppeld is aan die badge, anders had ik die badge niet ontvangen?
Geplaatst door: ® berts 
, Datum:
13.07.2012 11:34
Tijdens onze vakantie voor het eerst gebruik gemaakt van de badge.
Omdat we dachten dat het vastkleven van de badge achteraf moeilijk te verwijderen zou zijn en eventueel lijmresten zou achterlaten, hadden we het idee opgevat om de badge los op het dashboard te leggen. Op de heenreis lukte het dan wel eens, dan een keer weer niet. Erg vervelend dus, maar gelukkig was het nog niet al te druk verkeer.
Op de terugreis dan toch maar op aangeven en advies van een vriendelijke dame (om raad gevraagd in één van de vele klantenservices bij de verschillende aires langs de Autoroute du Soleil) van Liber-T op de achteruitkijkspiegel gekleefd en geen enkel probleem meer om vlot door te rijden. Ideaal systeem bij druk verkeer, maar ook fijn om vlotjes door te rijden en niet naar je kaartje te zoeken bij een tolpoortje.
Een zeer tevreden gebruiker, maar je dient de badge wel juist te plaatsen, zoals ook voorgeschreven staat in de duidelijke handleiding die je meegestuurd krijgt.
Trouwens het verwijderen van de badge geen moeiteloos en liet geen lijmresten na. De plaklaag is nog meer dan sterk genoeg om de badge bij een volgend bezoek aan Frankrijk te gebruiken.
Geplaatst door: Mara
, Datum:
13.07.2012 15:11
Vorige week vrijdagavond aangevraagd en vanmorgen binnengekregen! Een prachtig verjaardagscadeau voor mijn man! Weet nu al dat hij dit ideaal zal vinden! Moest me afgelopen week steeds inhouden om het niet te vertellen, haha!