Met gemak voorbij Télépéage France Liber-T Abonné (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Niels 
, Datum:
16.07.2012 12:32
Hoi, ik heb ook de badge aangevraagd. Heb alleen een foutje gemaakt bij het opvoeren van mijn adres. ik heb mijn huisnummer achter de straatnaam gezet (zoals we in NL gewend zijn), ipv in het vakje van "no de voie".... is dit erg??
verder heb ik de postcode zónder de lettertoevoeging gedaan...
Ik kan echter het huisnummer nergens meer aanpassen, want ik kan niet inloggen. Klopt dit? Ik lees namelijk dat je het adres enzo zou moeten aanpassen / corrigeren.
Hopelijk kan iemand mijn vragen beantwoorden!
Groet,
Niels
Geplaatst door: Annie's
, Datum:
16.07.2012 13:19
Zou ze ff een mailtje sturen, kan in het Engels en je krijgt antwoord. Wij hadden het ook niet goed gedaan.
, Datum:
16.07.2012 13:42
Dank je voor je reactie. Heb inmiddels via contactformulier een mailtje gemaakt. Even afwachten nu!
Geplaatst door: Angelo 
, Datum:
17.07.2012 09:46
Niels, inloggen kan pas nadat je de spullen ontvangen hebt. Letters van de postcode kun je inderdaad niet invullen, komt wel gewoon goed. Tja huisnummer is wel belangrijk lijkt me. Even mailen dus.
Geplaatst door: Annie's
, Datum:
17.07.2012 10:39
Je telebadge werkt wel. De gegevens zijn alleen voor online inzage. Dit even ter extra info.
Geplaatst door: lieven 
, Datum:
17.07.2012 18:54
Deze badge werkt zeer goed! Je benadert de bareel en de badge biept, het licht gaat op groen, slagboom open en doorrijden! Een zalig gevoel. Ik gebruikte de badge voor de eerste keer. Ik had een dakkoffer bij, dus nam ik de poorten waar een 't' stond, soms stond er een rood omcircelde '30'(km/u), soms een groene pijl maar ook zonder groene pijl lukte het steeds! Ook de poorten waar de vrachtwagens doorrijden. MAAR ; IK KREEG MIJN FACTUUR voor die badge... 64euro!! (nog zonder gebruik ervan!) Ik las aanvankelijk dat de badge éénmalig 10€ kostte, als je facturen thuis wil krijgen 3€ extra, totaal 13€. Dus ergens zit er een addertje in de prijsbepaling, dan ben ik nog aan 't uitzoeken...
Geplaatst door: Ludovic Cruchot
, Datum:
17.07.2012 19:23
@lieven
Het lijkt mij bijzonder onwaarschijnlijk dat je € 64 moet betalen voor de badge. Het aanvragen voor de badge bedraagt bij APRR €10 (inclusief de verzending van de bagde). Als je de factuur elektronisch raadpleegt, bedraagt de bijdrage per gebruikte maand €1,60, anders €2 (factuur wordt toegestuurd per post).
Wellicht is het bedrag van € 64 de tolkosten die je dient te betalen. Kijk alles nog eens na op de website van APPR. Je kan er inloggen met je gebruikersnaam en wachtwoord.
Geplaatst door: rob
, Datum:
18.07.2012 09:42
Ik heb een badge maar aanmelden op Espace Abonnés lukt niet omdat je er een vijfcijferige postcode gevraagd wordt.
Heeft iemand daar ervaring mee?
Is aanmelding wel nodig om de badge te kunnen gebruiken?
Geplaatst door: Frank
, Datum:
18.07.2012 09:56
@ Lieven, bij mij was het gewoon 13 Euro. Daarbij de kosten voor de peage. Maar heb je hem nu wel of niet al gebruikt? Je beschrijft nl. wel uitgebreid ervaringen maar zegt dan dat je 64 Euro moest betalen zonder dat je hem hebt gebruikt.
@ Rob, ik kon de eerste keer gewoon inloggen met klantnummer + postcode (volledige 4 cijfers en 2 letters). Daarna wachtwoord gewijzigd.
Of het nodig is weet ik niet maar het is wel handig voor het overzicht.
Geplaatst door: Rob
, Datum:
18.07.2012 10:22
Frank bedankt voor de reactie, maar de 4 cijfers en twee letters van mijn eigen postcode wordt steeds geweigerd. Ik stuur wel een mailtje
Geplaatst door: Mara
, Datum:
18.07.2012 10:33
@Rob: het is wel nodig (tenminste in mijn geval) tussen de cijfers en de letters van je postcode een spatie in te voegen.
, Datum:
18.07.2012 11:05
En nog een keer @Rob. Volgens mij moet je de postcode precies zo invoeren als jij hem hebt opgegeven. Dus bijv. 1234 AA of 1234AA. Nu ja, inloggen heeft geen invloed op de werking. Het is vooral handig.
Geplaatst door: Marloes Bakker 
, Datum:
18.07.2012 20:29
Hallo
met mijn beste Frans en google translate de gebruiksaanwijzing van de zojuist binnengekomen badge aan het ontcijferen (zondag aanvraagd en nu binnen) en ik lees als het goed is, iets over welke poorten je moet gebruiken als je wel of geen lading op het dak hebt, wij hebben een dakkoffer, betekent dit dat we de poorten zonder hoogtebegrenzer moeten gebruiken? of mag dit? (ook als we niet boven de 2meter uitkomen)
iemand een idee?
alvast bedankt
, Datum:
18.07.2012 21:08
Als je onder de twee meter blijft met je dakkoffer kan je rustig de poortjes met hoogtebegrenzer gebruiken hoor. Dat ding ziet echt niet of je iets op het dak hebt en gaat gewoon open. Ben je te hoog en de hoogtebegrenzer is niet flexibel dan wordt het lastiger ;-).
, Datum:
19.07.2012 14:07
Ook ik heb hem binnen. Echt supersnel! maandag besteld.
wel even een vraagje; er wordt gezegd dat je een paar euro betaald per maand dat er gebruik van maakt.
Moet je die maanden, dat je hem gebruikt, aangeven/aanmelden?
Of wordt er simpelgezegd gewoon geen geld in rekening gebracht wanneer je er bijvoorbeeld 10maanden lang geen gebruik van maakt.
groet
Geplaatst door: lizette
, Datum:
19.07.2012 16:07
@Niels: je hoeft niets af- of aan te melden. Die Franse computer signaleert wel als je er bent en schrijft automatisch af. Dit jaar voor het eerst gereden met de badge en (ondanks dat het niet zo druk was bij de peage) we vonden het een wereldding.
, Datum:
19.07.2012 16:47
Dus als ik het goed begrijp kan je dat ding gewoon maanden (al dan niet jaren) ongebruikt in bezit hebben, zonder iets te hoeven betalen aan abo-kosten of service-fee's?
En zodra je de peage oprijdt, betaal je pas je maandelijkse bijdrage + tolkosten??
Geplaatst door: richard
, Datum:
19.07.2012 16:53
klopt helemaal.
pas als je t gebruikt betaal je 1 maand abonement in de maand dat je t gebruikt.
Geplaatst door: Ger
, Datum:
20.07.2012 13:00
Ik wil als nieuwe abonnee inloggen...
Ik vul dus dat badgenummer in en mijn postcode...
Dan kom ik op een nieuw scherm met dit:
IDENTIFICATION
Merci de remplir les champs suivants pour accéder à votre esp@ce :
Votre identifiant :
Votre mot de passe :
En een knop "Valider"
Achter Votre identifiant: staat al dat badgenummer
Wat moet ik achter Votre mot de passe : invullen?
Als ik mijn postcode hier weer intyp dan gebeurt er niets...
Geplaatst door: racc
, Datum:
20.07.2012 13:36
Ger@ Je postcode is wel hoofdletter gevoelig,dus kijk even op je envelop hoe je de postcode hebt opgegeven.