Met gemak voorbij Télépéage France Liber-T Abonné (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: ignas
, Datum:
09.08.2012 11:03
nu ook voor het eerst met caravan probleemloos door alle T poortjes zonder hoogtebeperking. die poortjes (zonder hoogtebeperking) zitten overigens niet standaard helemaal rechts. kwam bij een péage aan waar caravanners lang van tevoren naar de twee meest rechtse poortjes werden gestuurd. lange rijen. voor me rijdt een vrachtwagen die helemaal naar links gaat. slim. blijkt een T poort zonder hoogtebeperking te zijn. bliep, en probleemloos met 30 km/h door de péage.
op een andere plek ook lange rijen bij de péage. ik zoek de T zonder hoogtebeperking en stuur daar recht op af. achter me een hevig getoeter van een fransman die er met zijn pet niet bij kan dat een nederlandse caravanner recht op een T afstevent. hij voorziet gedoe, achteruitrijden, tijdverlies. maar nee, blieb, poortje gaat open, ik trek rustig op. hij komt even later naast me rijden, steekt zijn hand omhoog en toont een brede glimlach.
Geplaatst door: Frank
, Datum:
10.08.2012 13:23
Had gisteren dezelfde ervaring bij Lyon. Een luid toeterende Fransman met veel boze gebaren achter mij aan het treintje rijden. Gebaren dat ik naar links moest en dat soort dingen. Ik rijd rustig het poortje binnen en hij heftig verbaasd dat hij open gaat.
Geplaatst door: A3koorn
, Datum:
13.08.2012 17:51
@Jell, er loopt inderdaad een actie nu, gratis verzenden, ik heb hem ook vandaag besteld, aanmelden ging probleemloos. Ook de postcode invullen gaat prima als je maar eerst je land aangeeft ( pays bas) Nu afwachten wanneer hij binnen komt ze zeggen binnen 72 uur dus ruim op tijd voor de vakantie. De eerste keer zal wel spannend worden maar ik heb er vertrouwen in.
Bedank allemaal voor alle berichten. Heeft me goed op weg geholpen.
Adrie
Geplaatst door: Mirjam
, Datum:
13.08.2012 17:59
Hebben wij ook meegemaakt met een Franse taxi achter ons, waarschijnlijk wilde hij waarschuwen dat wij niet door dat poortje moesten gaan wij reden langs de lange rijen en hij toeteren maar idd met 30 door de T en bliep de slagboom omhoog..erg prettig in gebruik en goed geholpen op dit forum om aan het juiste apparaatje te komen.
Geplaatst door: a3koorn
, Datum:
14.08.2012 06:33
toch nog 1 vraagje. wat als je nu met je badge toch via een (b.v.) CB poortje gaat, werkt hij dan ook gewoon? dus je gaat de tolweg op via een T poort en er af via een CB poort of een bemande poort. iemand ervaring daar mee?
Adrie
Geplaatst door: richard
, Datum:
14.08.2012 07:16
afgelopen mei naar normandie en op de weg terug werkzaamheden aan de tolpoorten.
ingecheckt via een T-poort en bij het uitchecken misten we de T aan de linkse kant (eerder uitvoegen) en konden geen kant op en kwamen bij de credit card paal.
Bij de slagboom: bliep en de rood/witte zuurstok ging verticaal.
trouwens die week ook via Telepeage bij een parkeergarage geparkeerd.
na het parkeren kaartje invoeren bij de uitgang en meteen : bliep omhoog met die rood/witte paal.
Geplaatst door: martine
, Datum:
14.08.2012 12:34
Ingechecked bij de oranje T. Bij uitchecken (ook werkzaamheden bij tolpoort) poortje met alleen groene pijl: bliep en poortje ging open!
Geplaatst door: fm troudes
, Datum:
21.08.2012 19:40
gewoon super enkel er wordt nu aan veel poortjes gewerkt en is soms even onduidelijk komen jaar zal top zijn op de belangrijkste route
Geplaatst door: Annemiek
, Datum:
21.08.2012 22:51
Als ze nu alle Liber-T poortjes gewoon zonder de hoogtebeperkingen zouden maken, dan was het allemaal stukken duidelijker voor iedereen. Zowel met als zonder caravan kun je er dan door. Als er maar een goede scanner hangt.
Geplaatst door: ® Henk 
, Datum:
22.08.2012 11:58
Geplaatst door: a3koorn
, Datum:
22.08.2012 15:12
Gelukkig, de Badge is binnen, nog net op tijd voor ons vertrek richting zuid Frankrijk. Het heeft iets langer dan de 72 uur geduurd ( vorige week maandag besteld) maar dat kan ook door de Nederlands post komen en de vakantietijd.
Ik zal jullie van mijn bevindingen op de hoogte houden. We gaan gewoon met een stationwagen, zonder dakkoffer of caravan dus in "vliegende vaart"door de peage. maakt het trouwens uit of hij links of rechts van de spiegel zit? Rechts zou voor mij het beste zijn want dan zit hij voor de bestuurder niet in het zicht.
Adrie
Geplaatst door: ignas
, Datum:
22.08.2012 15:47
ik heb 'm rechts van de spiegel. werkt perfect.
Geplaatst door: Martine
, Datum:
22.08.2012 15:57
A3koorn: als je een auto hebt met een warmte-werende voorruit, dan heeft deze ruit vaak een zogenaamd "gps-gat". Dit gat zit vaak ergens in de buurt van de binnenspiegel. Even opzoeken in de gebruiksaanwijzing van de auto. Het is de bedoeling dat je de badge dan op dit "gat" plakt.
Wij hebben de badge overigens los in de auto liggen en houden deze voor het gat als we een poortje naderen. Ook handig als je eens bij een poortje komt waar nog een meneer of mevrouw zit waaraan je je badge moet overhandigen. Hoef je hem niet uit de houder te halen. En als we de auto ergens achterlaten nemen we de badge makkelijk mee, kan ie niet gestolen worden.
Geplaatst door: A3koorn
, Datum:
26.08.2012 20:40
Wat een geweldige tip is dit, gisteren naar zuid frankrijk gereden en probleemloos met de badge door de tolpoorten heen. De eerste vanuit Luxemburg via de route du soleil hielden we zo links mogelijk. Terwijl er rechts lange rijen auto's stonden gingen wij voor de T met het bord 30 km. Rustig aan er naar toe en terwijl mijn vrouw de badge voor het navigatiegat hield reed ik de poort in. Stoplicht springt op groen, slangboom open en een luide pieptoon uit de badge en doorrijden maar. Vlak voor Lion einde tolweg,daar was geen 30 km maar wel een T reserve weer de badge voor het gat en oprijden tot slagboom, luide piep en open ging de boom. Op het 2e deel na Lion weer een T met 30 km alleen deze keer wel groen, boom open maar geen piep toon ?? Maar bij het verlaten van de tol bij Orange wel een pieptoon. Ik ga er vanuit dat het goed gegaan is. Ik ben er in iedergeval heel blij mee.
A3
Geplaatst door: ® Nel 
, Datum:
02.09.2012 14:01
Na het lezen van de topic van Willy, heb ook ik de badge besteld.
Bij het eerste tolpoortje was ik nog huiverig, maar het werkte perfect (auto+caravan).
Ik ben Willy zeer dankbaar, dit heeft ons lange wachtrijen gescheeld !
PS
Nu ben ik nog op zoek naar zo'n abonnement voor Italië.
Geplaatst door: ® Dick 
, Datum:
03.09.2012 17:03
Geplaatst door: ® Nel 
, Datum:
05.09.2012 13:46
@Dick
Bij Uta zou ik jaarlijks € 15,00 (VIA card), alsmede € 1,00 per maand abonnementsgeld moeten betalen.
Voor de Telepeage betaalde ik eenmalig ca € 10,00 en alleen abonnementsgeld als je van de tolwegen gebruikt maakt.
Voor mijn gebruik van 2 weken per jaar vind ik het Italiaanse systeem dus duur.
Toch bedankt voor je suggestie.
Geplaatst door: Martina
, Datum:
29.09.2012 13:42
Misschien een domme vraag maar: kun je de Liber-t badge in heel Frankrijk gebruiken?
Geplaatst door: ® Campingfreak 
, Datum:
29.09.2012 15:03
Geen domme vraag, kan door de diverse tolwegbeheerders best verwarrend zijn.
Antwoord is ja, de badge is op alle tolwegen te gebruiken.
Kijk maar op mijn Youtube kanaal, hierbij ga ik door tolpoorten van 3 verschillende tolwegbeheerders.
http://www.youtube.com/watch?v=MP2BGfZwHqw
Geplaatst door: Madeleine 
, Datum:
15.12.2012 13:57
Een vraagje: ik heb de liber-t balade badge net ontvangen. Moet ik nog iets verder doen om het te laten functioneren? iets invullen op de website ofzo? Of kan het zo gebruikt worden?
Graag jullie reacties.