Met gemak voorbij Télépéage France Liber-T Abonné (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: belgske
, Datum:
02.02.2011 14:11
Ik heb nog e.e.a. nagelezen op de website van APPR dus de autoroutes van Paris, Rhin, Rhône en heb dit gevonden over de telepeage = liber-t
>>>
Telepeage autoroute
Avec le telepeage autoroute, simplifiez-vous la vie . Pour vivre l’autoroute autrement et vous épargner de l’énervement superflu dans la file d’attente, faites confiance au service du telepeage autoroutier. Avec l’abonnement telepeage, vous pouvez ainsi emprunter des voies spécialement aménagées et, grâce à votre badge, les barrières se lèvent automatiquement à votre passage.
Tout le monde y a droit, à condition de se munir d’un abonnement telepeage. Vous recevrez alors un badge spécial, les barrières s’ouvrant automatiquement à votre passage. Fini le ticket qu’on perd, la monnaie à trouver. Avec le télépéage d’autoroute, une facture vous est adressée à la fin du mois avec le relevé détaillé de vos trajets.
Le telepeage autoroutier est accessible à tous les types de véhicules : voiture, camionnette, camping-car ou moto. Présent sur l’ensemble du réseau autoroutier APRR.
Naar mijn gevoel kan je niet met een caravan of een camper hoger dan 2 meter, door de passages van de liber-t. Trouwens die zijn afgesloten door een hoogtebegrenzer op 2 m.Je kan er stapvoets door rijden, de camera op een paal scant je badge bij het naderen. Ik veronderstel bij het oprijden van het tolstuk en bij het verlaten.
Ook dit nog: aan de poortjes voorzien van een GROEN KRUIS of van het pictogram van een loketbediende, kan je steeds betalen met cash of met een creditcard.
En dan heb je nog de "volautomatische, onbemande poortjes" waar je vlot van je geld afgeholpen wordt door een automaat.
Alleen die EERSTE KEER,angstzweet :)
Geplaatst door: belgske
, Datum:
02.02.2011 14:26
Zojuist nog eens geklikt op de link van topicstarter naar de website van Liber-t, dienst abonneren en dit gezien:
"Nombre de badges à commander
Attention, cette offre est réservée aux véhicules de Classe 1. ?
Je souhaite recevoir * badge(s) de télépéage Liber-t et bénéficier de l'offre Liber-t Balade."
en als je op het ? klikt krijg je volgende boodschap:
"klasse 1 = voertuigen of combinaties met een hoogte < of="2" m="" en="" een="" treingewicht="" (="" ptac="" )="">< of="aan" 3,5="" ton="">
dus met je caravan door de Liber-t poort? kweenie ???
Geplaatst door: Arthur
, Datum:
02.02.2011 14:35
Nogmaals, vrienden kampeerders, er zijn moderne tolpoorten, die voldoende geautomatiseerd zijn voor al wat hoger is dan 2 meter (caravans) en er zijn er die er nog niet voor uitgerust zijn. En precies vóór deze laatste sta je te blinken, zoals we in het Vlaams zeggen, en ja kan dan maar hopen vlot uit je benarde positie weg te komen. Aan vakantiestress heb je dan wel meer dan genoeg. Zolang er geen 100% zekerheid is, begin ik er niet aan. Je weet immers niet op voorhand welke tolpoorten je zullen doorlaten. Veel succes aan de durvers!
Geplaatst door: Wil B.
, Datum:
02.02.2011 15:50
@Campingfreak.
Het "abonnement" van € 2,00 geldt alleen voor die maanden, dat je er gebruik van maakt. Gebruik je het dus alleen voor je vakantie, dan kost je dat één of hooguit twee maanden x € 2,00.
Groeten, Wil B.
Geplaatst door: Willy
, Datum:
02.02.2011 19:06
@Campingfreak.Toch niet.Maar wel vergeten,dat na eerste gebruik de betaalde 10€ terug gestort is door Liber-T:-)
Geplaatst door: Campingfreak
, Datum:
03.02.2011 12:57
@Willy
Wat bedoel je met "toch niet"
Geplaatst door: Willy
, Datum:
03.02.2011 13:20
@ campingfreak,Jou vraag is...Heb je deze informatie gemakshalve "vergeten" ?
Toch niet?Mijn antwoord.
Geplaatst door: Wim Vermonden
, Datum:
05.03.2011 09:57
Hallo,
ik heb zonet een telebadge besteld en bevestiging gekregen.
Vraagje hierbij, hoe geraak ik hiervan in het bezit?
wordt deze opgestuurd?
Geplaatst door: Seth
, Datum:
05.03.2011 10:53
@Wim , die krijg je i.d.d. toegestuurd !
Geplaatst door: Fam.Oskam
, Datum:
05.03.2011 14:55
Wim,
Heb al tijden zo'n ding en bij ons in enveloppe binnen een week na bestellen in de brievenbus.
Geplaatst door: ® Toon
, Datum:
05.03.2011 17:17
hoi fam oskam
rijden jullie ook met caravan??
Geplaatst door: Fam. Oskam
, Datum:
05.03.2011 18:59
Nee, wij rijden met een auto met bagagewagentje.
Geplaatst door: Johan E
, Datum:
21.03.2011 14:21
Geplaatst door: Geert
, Datum:
21.03.2011 15:20
Waar moet je de badge op aanbrengen?
Mijn dakkoffer steekt nogal een stuk over mijn voorruit. Ziet het poortje de badge dan wel?
Geplaatst door: frank
, Datum:
22.03.2011 08:50
, Datum:
22.03.2011 19:26
De eerste rit had ik de badge nog niet eens op de voorruit geplakt. Ik had hem in het portiervak liggen en toen zei die ook netjes "Piep". Volgens mij geen probleem.
, Datum:
22.03.2011 19:29
Het is mij trouwens nog nooit gelukt om een account aan te maken op het "espace liberte". Hebben meer mensen daar last van gehad. En wellicht ook opgelost?
Geplaatst door: Annies
, Datum:
23.03.2011 20:03
Na al jullie positieve reacties te hebben gelezen hebben wij ook een badge besteld. Wij rijden al jaren naar Frankrijk en wilden iedere keer zo'n badge aanschaffen maar steeds weer niet gedaan. Ben benieuwd. We gaan hem over 3 weken uit proberen.
Geplaatst door: ® don@ld 
, Datum:
23.03.2011 22:59
"Ter beschikking stellen van een Liber-t Box (kortstondig gebruik)
Verpakkings- en activeringsforfait per apparaat 7,90€ eenmalig
Beschikbaar stellen van een toltoestel voor de eerste 21 dagen kostenvrij
Beschikbaarstellingtarief voor het toltoestel vanaf de 22ste dag 0,25€ per dag
Servicekosten op bruto-tolwegomzet 9% "
Dus 9% toeslag betalen?? Als ze nu korting gaven zou ik er ook 1 bestellen.
Geplaatst door: Annies
, Datum:
23.03.2011 23:07
Bovenstaande staat niet op de APRR site, maar op de tolltickets site.