Met gemak voorbij Télépéage France Liber-T Abonné (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Phoenix
, Datum:
15.12.2012 15:09
Houder op je voorruit plakken, badge erin, klaar. Nooit meer lang in de rij staan.
Geplaatst door: M. de Jong 
, Datum:
01.02.2013 05:31
Zojuist besloten gezien alle positieve ervaringen ook maar een Liber-T pas aan te vragen via de site: www.aprr.fr
Het aanvragen kost inmiddels euro 20,- (10,- v/d pas en 10,- v/d verzending.
Ik beheers de Franse taal niet maar met een vertaal programma http://www.vertalen.nu/zinnen/ lukte het mij prima.
Volgens de bevestigingsmail wordt de pas binnen 72 uren verzonden en heb ik 7 dagen herroepingsrecht.
, Datum:
09.02.2013 03:50
Dit is mn 2e post:
Na 4 werkdagen had ik de pas in huis. Bij de pas zaten twee houders om de pas in te doen en een drietal folders.
Over de inhoud van de folder kan ik weinig zeggen ivm de taalbarriere maar door het "bestuderen" van de plaatjes en dit forum werd het mij duidelijk dat ik moest inloggen in mijn online account.
Dit heb ik gedaan omdat ik mijn wachtwoord moest wijzigen. Je wachtwoord is de postcode die je hebt opgegeven bij de aanvraag.
Volgende week ga ik de pas gebruiken. Ben benieuwd of hij het doet maar ook dat zal ik hier posten.
Geplaatst door: Freek
, Datum:
09.02.2013 06:52
De eerste keer door het tolpoortje is altijd het spannendste: doet ie het wel of doet ie het niet? Het bliepje van de telebadge en de slagboom die open gaat, is dan ook een grote opluchting.
Zorg er wel voor dat je de telebadge op de juiste plek monteert. De tweede keer gingen we met een bus zonder binnenspiegel. Midden boven de voorruit zat daar een strook met een soort 'stipjesplastic'. het leek me onlogisch om de badge daarop te vast te pakken, maar dat had dus juist wel gemoeten (het 'oog' van de voorruit). Dus zo dicht mogelijk bij de binnenspiegel.
Afgelopen zomer hadden we een ander probleem: de badge deed het totaal niet. Niet in de auto en ook niet buiten de auto. In principe gaat de badge jaren mee, maar deze dus kennelijk niet. Na de vakantie heb ik hem opgestuurd en een nieuwe gekregen. Die zullen we dit voorjaar dan weer gaan uittesten.
Geplaatst door: Wendy
, Datum:
09.02.2013 09:00
Wij hebben de badge niet op de voorruit geplakt. Bij benadering van het tolpoortje houdt de bijrijder hem even voor het "gps-gat" van de voorruit. De rest van het jaar ligt ie gewoon in het handschoenenkastje.
Overigens, afgelopen zomer zowel op de heen- als terugreis was er op de route du soleil 1 tolstation waarbij de badge geen "piep" gaf. In eerste instantie schrik je en denk je dat hij het niet doet. Maar het poortje ging keurig open en de afschrijving ging ook gewoon goed.
Geplaatst door: ® MartinH 
, Datum:
09.02.2013 10:27
Misschien ben ik een rare kwast, maar als ik het goed begrijp betaal je €20,- extra (€10,- voor de pas en €10,- voor verzending) plus ABO kosten in de maand (den) dat je de pas gebruikt, om voor hetzelfde tarief als contante betaling sneller door de poortjes te knallen.
Hmm, als iedereen dat doet, wordt het bij het T poortje ook een lange rij, en ik moet zeggen, dat wij eigenlijk nooit lang wachten bij een tolpoortje, langer dan een minuut of 4 staan we niet in de rij, en dat valt in het niet bij de 12 uur die we rijden.
In ons geval zie ik geen toegevoegde waarde.
Geplaatst door: Ellen
, Datum:
09.02.2013 11:18
Hoe zit het dan bij een auto met vouwwagen. Gaat dat ook goed?
Geplaatst door: HenkB
, Datum:
09.02.2013 16:47
Met de vouwwagen er achter gaat het ook goed. Zelf met fietsen op de vouwwagen. Soms hoef je niet eens te stoppen als het rustig is.
Henk
Geplaatst door: Robin
, Datum:
22.02.2013 08:25
Vorig jaar de badge besteld, en t werkt perfect.
Op de volgende situatie na: mn auto is hoger dan 2 meter en heeft tevens een dakkoffer (toyota verso).
De wegen splitsen zich bij de tol vrij laat, en dan blijkt uiteindelijk dat je voor een 2m poort staat..
Na flink getoeter toch maar achteruit, ik kan niet weten wat er gebeurt als je toch doorgaat. Het schenen later alleen kettingen te zijn die de 2 meter "in tact" houden; je kan niets kapot rijden voor zover ik gezien heb.
Knap waardeloos omdat dát nou net het moment is wat je niet mee wil maken, achteruit tijden ... en waarschijnlijk voor niks.
Geplaatst door: racc
, Datum:
22.02.2013 08:47
@Robin, houd de poortjes in de gaten waar 30km bij staat. Hier kan je zo doorrijden, meestal rechts waar de vrachtwagens en ook de caravanners doorheen gaan.Dit is op afstand al goed te zien.
Geplaatst door: Robin
, Datum:
22.02.2013 10:44
@racc
Het voorsorteren naar de tolpoort voor badgehouders is niet het probleem, het probleem - was - dat de regelementen vwb autohoogte wat lastig te interpreteren zijn, en mij in ieder geval de eerste keer hebben afgeschrokken.
Er zijn verhalen dat de 2 meter restrictie bij sommige tolstations "hard" is; en ik behoor tot de categorie weggebruikers die niet zit te wachten dat mn dakbox door een poortje van mn auto wordt gerukt ;-)
Van wat ik nu meegemaakt heb is de restrictie gelukkig "zacht", dus enkel kettingen die tegen mn box zouden slaan.
Geplaatst door: roos
, Datum:
22.02.2013 18:49
wij hebben vorig jaar veel plezier gehad van de badge. Maar vraag ik me af, hoe gaat dat dit jaar? Kan ik dezelfde badge gebruiken en worden de kosten dan weer afgeschreven? Of is een badge maar voor 1 jaar?
Geplaatst door: HenkB
, Datum:
22.02.2013 20:55
Je badge blijft gewoon geldig, op het moment dat de vervaldatum van je credtitcard verloopt krijg je bericht van hun dat je de nieuwe verval datum moet doorgeven. Dit gaat telefonisch, ik heb het net gadaan onze kaart verliep in november.
Henk
Geplaatst door: Annie's
, Datum:
22.02.2013 21:32
Wij kregen een email en een brief om de nieuwe vervaldatum door te geven van de creditcard.
Tevens maken wij al 4 jaar januari, april en september gebruik van dezelfde telebadge.
Geplaatst door: roos
, Datum:
23.02.2013 17:25
Geplaatst door: John
, Datum:
23.02.2013 17:28
Wat als de batterij leeg is? Kun je die zelf vervangen?
Geplaatst door: Freek
, Datum:
24.02.2013 07:12
Als de batterij leeg is, kun je hem opsturen. Dan krijg je een nieuwe retour. Of omwisselen in Frankrijk zelf.
, Datum:
27.02.2013 10:55
dit is mijn 3e post:
Pasje gebruikt in Frankrijk. In een woord ideaal. Je kan gewoon doorrijden! Werkte fantastisch....
Ik las niet nog iemand die had gepost dat als de batterij op is jet het apparaatje kan opsturen of daar kan omwisselen.
Had iemand toevallig een andres of locatie waar je dit dan exact kan omwisselen? Kan ik het batterijtje niet zelf vervangen?
Geplaatst door: Herma
, Datum:
27.02.2013 11:15
Heb je dit ook voor de tolwegen in Italie?
Geplaatst door: Loesol
, Datum:
27.02.2013 13:29