Met gemak voorbij Télépéage France Liber-T Abonné (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Sunny
, Datum:
26.06.2013 11:52
@Eugenie: Dan moet je even checken of je alle velden met een sterretje ervoor goed hebt ingevuld. Vaak geeft het systeem zelf al aan welke velden niet of niet goed zijn ingevuld.
Anders zou ik het ook niet weten!
Het ging bij mij ook niet erg makkelijk allemaal maar uiteindelijk is het wel gelukt.
Succes!
Geplaatst door: ® Peter 
, Datum:
27.06.2013 14:08
Gezien: 87406. Het kon nog wel eens druk worden voor het Telepeage poortje.
Geplaatst door: Campingfreak 
, Datum:
27.06.2013 16:23
Geplaatst door: d.roog
, Datum:
27.06.2013 17:05
hihi - zoveel mensen hebben dit topic bekeken. en die hebben allemaal zo'n ding aangeschaft :P
Geplaatst door: Tim 
, Datum:
28.06.2013 12:24
Ik heb deze pagina ooit in het Nederlands gezien. Hierbij de Engelse versie daarvan voor degene die het Frans niet machtig zijn.
https://www.area-enligne.com/Area/Commande/Balade/en
Ik heb nu ook zo'n badge en de eerste week van juli ga ik hem/haar voor het eerst gebruiken. Ben erg benieuwd.
Geplaatst door: Eugenie
, Datum:
28.06.2013 22:31
Opgelost en kunnen bestellen via de Engelse link. Ik had bij de postcode geen spatie geplaatst en daarom lukte het niet. Schijnbaar wordt er nu iets opgestuurd wat we moeten tekenen en terugsturen
I confirm that the IBAN holder is the signatory to the agreement.
You'll receive a SEPA direct debit mandate with your badge. Please, sign this mandate form and return it back to AREA.
Geplaatst door: Roel
, Datum:
29.06.2013 09:27
Ik hoorde van Belgische kennissen , die vorig ook een badge hebben aangeschaft , dat ze daar geen creditkaart voor nodig hebben gehad maar de gewone europas ?
Geplaatst door: donald
, Datum:
29.06.2013 10:23
Voor onze zuider buren:
http://tinyurl.com/q3zqsrg
Ik begrijp wel dat je bij AREA elke maand moet betalen ook als je die maand niet op de tol weg bent geweest.
Bij APRR betaal je alleen als je daadwerkelijk op de tol weg bent geweest.
Geplaatst door: donald
, Datum:
29.06.2013 10:32
herstel, bij AREA betaal je ook alleen de maanden dat je de tolweg hebt gebruikt.
Geplaatst door: gertjan 
, Datum:
01.07.2013 18:41
Misschien een domme vraag maar als je iets teveel hebt uitgegeven op je creditcard en je bent over je limiet kun je dan nog wel door de tolpoort? Of wordt dit achteraf pas verrekend?
Geplaatst door: d.roog
, Datum:
01.07.2013 18:44
het wordt pas achteraf verrekend.
Geplaatst door: droog
, Datum:
01.07.2013 18:53
of in ieder geval, zo werkt het met een badge...
Geplaatst door: a3aan 
, Datum:
03.07.2013 21:13
Ik heb sinds een week ook een tele badge in huis, moet ik verder nog iets doen voordat ik er gebruik van kan maken?
Geplaatst door: Frank
, Datum:
04.07.2013 09:51
Ik zou zeggen, auto inpakken en naar het zuiden sturen!!
Bon Voyage!
(niets dus ;))
Geplaatst door: Mischa 
, Datum:
09.07.2013 20:16
Heb na aanraden van collega (hoi Martijn) ook zo'n card aangeschaft. Vorige week 02-06-2013 besteld, vandaag (09-06-2013)binnen.
We gaan er pas in augustus gebruik van maken. Heeft Rob al een antwoord? Wat mij overkwam met aanvragen is dat het niet doorging naar de betaal site. Let op dat je deze aanvraag wel op een laptop/pc doet en niet op een telefoon/Ipad/tablet. Deze komen schijnbaar niet door tot de goed beveiligde betaalsite van de Fransen. Succes
Geplaatst door: Mischa 
, Datum:
09.07.2013 20:23
Ik heb problemen met inloggen op de site om mijn gegevens aan te passen. Alleen mijn postcode zonder letters, of wel en dan weer met of zonder spaties dan wel met hoofdletters of kleine letters werken allemaal niet.
Het nummer wat ik gebruikt heb zijn de nummers na de 1e 5. Dus het getal onder client heb ik ingevuld. Na verschillende pogingen kom ik niet verder, is nu alles geblokkeerd? HELP
Geplaatst door: martijn severin 
, Datum:
09.07.2013 20:33
Nee denk het niet site kan overbelast zijn of iets dergelijks mij lukte het ook niet we gebruiken verschillende browsers. En zowiezo druk maken . Je hebt nog tot na de vakantie (want dan krijg je pas het totaalbedrag van de te betalen tol te zien), en anders moet je er mischien een mailtje aan wagen om te kijken of er problemen waren/zijn met de site. Als je er echt niet uitkomt moet je je collega ff lief aankijken mischien dat ie nog ideeen heeft als het het mailtje niet lukt :) .En ik zal ff n sms doen als bij mij alles het gewoon doet en ik voorbij de tolpoort ben. Dan kan jij rustig de dag erna op pad :). En ja mensen ik ben zijn collega....
Geplaatst door: Campingfreak
, Datum:
09.07.2013 21:02
@ Mischa
Je kwam niet door naar de betaalsite? Wat bedoel je? De kosten badge worden automatisch van je creditcard geincasseerd.
, Datum:
11.07.2013 11:20
Mijn ervaringen met de APRR telepeage batch.
Ik heb in mei 2013 een telepeage kastje aangeschaft en werd redelijk snel bezorgd tegen 10 euro kosten. Ik heb hem opgeplakt bovenaan de voorruit naast de spiegel (Volvo S60).
De eerste week van juli heb ik hem voor het eerst gebruikt voor een rit naar Briançon.
De eerste keer dat we door het poortje gingen even na Nancy was wel spannend. We namen de linker poort en reden de voorgeschreven 30 km/u en “piep” de boom ging open. Een hele opluchting maar het werkt. Het was niet overdreven druk maar bij Lyon stond toch wel een aardige rij te wachten om te kunnen betalen. Dus wij weer uiterst links door het poortje heen. Achterons reed een fransman die inhield want die dacht “die eikels begrijpen het niet”. Zijn verbazing zal groot zijn geweest dat we wel door konden rijden.
Ook op de terugweg geen enkel probleem met het passeren van de tolpoorten over de gehele route. Mijn ervaring is dan ook erg positief. Half augustus ga ik weer naar Frankrijk en dan zal het wel drukker zijn en zal het genot om snel door de tol heen te kunnen rijden wel groot zijn.
Op de site van APRR kun je zien welke tolpoorten je gepasseerd hebt en wat daar de kosten van zijn. Het duurde een paar dagen voordat de laatste passage erbij stond. Was even blij dat ze deze vergeten waren maar helaas. De kosten worden eens per maand van mijn credit card afgetrokken.
Al met al erg blij dat ik dit kastje nu heb want ik rij regelmatig in Frankrijk en op drukke punten in de zomer en/of winter kan je dat veel tijd en ergernis schelen.
, Datum:
12.07.2013 14:45