Met gemak voorbij Télépéage France Liber-T Abonné (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: martijn 
, Datum:
12.07.2013 16:55
kijk das goed nieuws hahaha alles geregeld en gedaan. En de enige vakantie stress die ik nog heb is of dat poortje wel omhoog gaat hahahaha .Graag nog meer van dit soort bemoedigende filmjpjes :)
Geplaatst door: Henkkey
, Datum:
12.07.2013 17:10
Geplaatst door: Re73 
, Datum:
12.07.2013 21:09
Ik heb inmiddels een telepeagebadge maar mijn auto met dakkoffer is hoger dan 2 meter (2.30m) (auto zelf onder de 2 meter).
Ik weet dat de auto + dakkoffer gewoon valt onder categorie 1
maar zijn er ervaringen van lezers bij de tolpoortjes? foute afschrijvingen bijvoorbeeld?
Zijn er nog tolpoortjes die toch een maximum hoogte hebben van 2 meter (dit lees ik namelijk weer op de site van de ANWB) We rijden de route du soleil.
Geplaatst door: Campingfreak
, Datum:
12.07.2013 21:45
Met de dakkoffer loop je kans dat dit door de automatische hoogtemeting zal worden gezien voor categorie 2.
Geplaatst door: Martijn 
, Datum:
12.07.2013 22:17
Henk had m al gezien hahaha had al gezocht op youtube voor bemoedigende filmpies hahaha
Geplaatst door: Wendy
, Datum:
13.07.2013 07:14
Bij elk poortje waar geen "mens" achter het venster zit, heb je kans dat je met skibox wordt aangeslagen voor categorie 2. Dat komt bij Telepeage niet meer of minder voor dan bij de poortjes waar je met creditcard moet betalen (of contact geld in het bakje moet werpen). Het is hetzelfde "automatische oog" die de categorie bepaald. Alleen als je met creditcard betaald kun je op de knop drukken dat er iets niet klopt, bij telepeage kan je achteraf even een mailtje sturen dat je afschrift niet klopt en wordt e.e.a. gecorrigeerd. Vraag blijft natuurlijk: hoe vaak komt het voor dat het fout gaat? Wij hebben nog nooit problemen gehad (Espace met skibox dus we zijn erg hoog) en ik ken ook niemand bij wie het wel eens fout is gegaan. APRR geeft op de website aan dat ze er voor zorgdragen dat je met skibox keurig voor categorie 1 wordt aangeslagen. Maar...... uitzonderingen bevestigen de regel. Dus er zullen vast ook wel mensen te vinden zijn bij wie het wel fout is gegaan.
Geplaatst door: Nico
, Datum:
13.07.2013 09:05
Vanmorgen bestelt, afwachten wanneer we de badge ontvangen.
Het koste mij idd minder dan 5 minuten, betaald met CC
Geplaatst door: lizette
, Datum:
13.07.2013 09:34
Geplaatst door: Meta
, Datum:
13.07.2013 12:55
Net door het eerste poortje op de A31 gegaan bij Nancy en het aprr kastje piepte en gaan. Gelukkig, het werkt! De MiFi met Joe Mobile sim werkt ook perfect dus het is rustig op de achterbank (iPod). Nog twee uur te gaan dan zijn we bij ons overnachtingshotel in Agencourt. Au revoir!
Geplaatst door: Re73 
, Datum:
13.07.2013 17:17
Dankejewel Wendy!
Overigens heb ik hem vanochtend opgemeten en leek het erop dat ik een totale hoogte 2.00 a 2.02 dus moet goed gaan.
Ik denk zelf dat ik de poortjes met een hoogtebegrenser nog wel zou kunnen nemen, mocht dit nodig zijn.
Bon voyage!
Geplaatst door: Richard
, Datum:
16.07.2013 22:39
Geplaatst door: Joop
, Datum:
17.07.2013 08:24
Weet iemand misschien bij welke tolpoorten op de Route du Soleil er 30km/h poorten zijn met een maximum hoogte van 2.00 m ?
Geplaatst door: ® Gerxp 
, Datum:
17.07.2013 12:39
@Henkkey
Je ging bij Entree A77-A6 door een poort waarvan De T niet verlicht was. Er stond wel een groene pijl. Toch ging de boom automatisch omhoog.
De T hoeft blijkbaar niet verlicht te zijn? Iemand die dit weet?
Geplaatst door: ® Gerxp 
, Datum:
17.07.2013 12:41
Ik heb het dus over het filmpje van Henkkey even hierboven.
Geplaatst door: Nico
, Datum:
18.07.2013 21:35
De 13de bestelt en vandaag binnen.
Prima, nu kijken hoe het gaat.
Geplaatst door: Peter van Het Hurktoilet, Frankrijkgids
, Datum:
18.07.2013 22:22
@Richard: zelf geen ervaring, maar Bip&Go is gewoon van snelwegexploitant Sanef. Niets bijzonders aan dat kastje dus, een gewone Liber-t kaartje.
@Joop: weet het niet 100 procent zeker, maar ik meen te weten dat alle 30km-poorten voor alle categorieën zijn.
Geplaatst door: Davy
, Datum:
21.07.2013 15:18
Vorige week de badge aangekregen. Nu is mijn vraag of ik het papier " contract telepeage" ook dien te retourneren of is dit een kopij voor ons en dient enkel het papier met de bankgegevens geretourneerd te worden?
Geplaatst door: Moi36
, Datum:
24.07.2013 10:25
Zondagavond besteld en Woensdag avond in huis. Zelfs in het hoogseizoen een snelle levering.
Geplaatst door: ® Martijn 
, Datum:
24.07.2013 10:51
Net terug uit Frankrijk en de badge voor de eerste keer gebruikt.
Het was niet zo verschrikkelijk druk bij de poortjes maar toch is het
gewoon leuk! De eerste keer is wel spannend. Met de caravan hield ik de meest rechter poortjes aan. Waar 30 boven staat kun je met 30kmh door.
De toeterende Fransen en de verbaasde Nederlanders zijn ook wel grappig :-)
Geplaatst door: Maurice Schuurman
, Datum:
25.07.2013 10:18
Wij hebben een electrisch verwarmbare voorruit. Is dat een probleem bij het scannen van de badge? Is er iemand die hier ervaring mee heeft?