Met gemak voorbij Télépéage France Liber-T Abonné (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Wendy
, Datum:
25.07.2013 12:22
Maurice, heeft je voorruit geen "gps-gat" naast de binnenspiegel? Dat is namelijk de plek waar je de houder van de badge moet plakken (of er met de hand even voorhouden). Dit geldt niet alleen voor verwarmde voorruiten, maar ook voor warmtewerende voorruiten. Misschien even bij je dealer navragen? En anders: raampje open en even je badge naar buiten steken :-)
Geplaatst door: Maurice Schuurman
, Datum:
25.07.2013 13:14
Bedankt voor je reactie Wendy. Ik heb de dealer gesproken en die heeft aangegeven dat de gehele bovenste rand gezien kan worden als gps-gat bij een warmtewerende voorruit maar hij had geen idee hoe dit bij een electrisch verwarmbare voorruit zit. Dus mocht er iemand zijn die met een electrisch verwarmbare voorruit de tolpoortjes is gepasseerd dan ben ik heel benieuwd hoe dat is afgelopen.
Geplaatst door: Annie's
, Datum:
25.07.2013 16:20
@maurice. Hebben jullie toevallig een Ford? Mijn buren hebben een Ford en ik heb hun er nog niet over klagen. Hun badge werkt prima.
Geplaatst door: Maurice Schuurman
, Datum:
25.07.2013 16:55
Bedankt voor de info Annie! Wij hebben een Volvo maar ik neem aan dat dit hetzelfde resultaat zal geven en dat dit ook bij onze auto goed zal werken. Ik zal onze bevindingen later ook op dit forum plaatsen.
Geplaatst door: ® LMaas 
, Datum:
28.07.2013 12:14
Dit jaar naar aanleiding van dit forum ook een Liber-T badge bij APRR besteld en gekregen. Ervaring is in één woord geweldig!
Wat je wel moet weten, is dat je soms met de motorkap van de auto tot zowat onder de slagboom moet rijden. Pas dán wordt de auto gedetecteerd en gaat de slagboom open. Was de eerste keer uiteraard best wel spannend. Meestal wordt de auto al ruim voor de slagboom gedetecteerd. Ook gebruik gemaakt van de poorten, waar je met 30 km p uur door kunt. Ging prima.
Al met al heeft de badge ons alleen maar gemak gebracht. Je bespaart veel tijd bij de tolpoorten. Nooit meer in de rij.
Wij reizen met auto/caravan.
M.vr.gr.
Geplaatst door: Martina
, Datum:
28.07.2013 13:31
@Maurice. Ook wij hebben een ford focus station met electrische verwarmbare vooruit. Bij ons zit het gps-gat middenonder in de voorruit. Wij zijn net een weekje terug uit Frankrijk en zijn zonder problemen de poortjes doorgekomen!
Geplaatst door: ® brinkie 
, Datum:
28.07.2013 20:51
Hoe zit dat nou met die hoogtebeperking van de télépéage-tolpoorten als je nèt iets hoger bent dan 2m?
Ik heb me zojuist een Liber-t badge aangeschaft (via https://www.bipandgo.com/nl kost 10 euro + 8 euro verzenden en dan 1,60 per maand dat je 'm gebruikt, geen creditcard nodig, wordt van je Nederlandse bankrekening afgeschreven, na 3 dagen al in huis) maar met dakkoffer erop lijkt het erop dat mijn auto plus dakkoffer zo'n 2,04m gaat worden, misschien een centimeter of twee lager omdat we beladen wat door de veren zakken uiteraard, en de dakdragers niet op het hoogste punt zitten.
De combinatie bestaat uit een Focus Wagon (1,50m), dakdragers (14cm) en een Thule Ranger 90 flexibele dakkoffer, die is max. 40cm hoog. Er hangt een rij kettingen onder het toegangshek, iemand ervaring met wat er gebeurt als je net die kettingen raakt?
Alternatief is een doorgang zonder hoogtebeperking te pakken, maar dan had ik me die badge kunnen besparen want dan moet je vaak alsnog in de rij staan.
Geplaatst door: Peter van Het Hurktoilet, Frankrijkgids
, Datum:
28.07.2013 22:35
Volgens mij gebeurt er dan in de meeste gevallen niets en kun je dan gewoon doorrijden, maar ik geef geen enkele garantie (afgezien van wat krassen op je dakkoffer wellicht door die hoogtebalken, maar ik geef uiteraard geen enkele garantie.
Overigens kun je tegenwoordig ook gebruik maken van telepeagepoorten waar je met 30 per uur door mag rijden. daar zit geen hoogtebeperking op, ga het zelf over een maand doen met een camper... Alleen, in mijn geval zal er over de hoogte geen discussie bestaan. In jouw geval even in de gaten houden of je in de juiste categorie ingedeeld bent. Klasse twee is toch een derde duurder dan een luxewagen.
, Datum:
28.07.2013 23:46
Tnx! Dan moet ik achteraf even goed de afschriften in de gaten houden, ze schijnen wel coulant te zijn als je onterecht in klasse 2 wordt aangeslagen, want formeel telt een dakkoffer niet mee in de hoogte. De eerste keer dat ik door zo'n een tolpoort met hoogtebeperking rijd maar even langzaam rijden, uit het raampje kijken of de koffer de hoogtebalk niet raakt en verder net doen alsof ik een Fransman ben, die trekken zich immers ook niks van de rest van de wereld aan ;-)
En zo te zien tref ik aardig wat "télépéage sans arrêt" op de route: http://www.telepeagelibert.com/FCKeditor/UserFiles/Image/carte_telepeage-sans-arret.png
(ik rijd via A31 -overnachting ergens in de Haute-Saône- A36 A39 A40 A42 A7 naar Pernes-les-Fontaines net onder Carpentras)
Geplaatst door: Tom 
, Datum:
31.07.2013 23:08
Beste
Ik heb mij ook twee badges aangeschaft voor de telepeage via site van appr.
Had ze na twee dagen al in de brievenbus.
Nu vraag ik mij af of deze al geactiveerd zijn?
Heb mij ingelogd via de site en vind daar mijn gegevens allemaal keurig terug.
Waar of hoe kan je zien dat alles zou werken?
Wij vertrekken de nacht van vrijdag op zaterdag.
Grts tom
Geplaatst door: martijn 
, Datum:
01.08.2013 06:55
ja ze komen geactiveerd aan.
Geplaatst door: BORREMANS FREDDY 
, Datum:
03.08.2013 11:57
Ben zo juist terug uit Frankrijk (Provence ) Rij met HUMMER H2SUT met een totale hoogte van 2.05 m. Heb in totaal 8 betalingen uitgevoerd via creditkaart waarvan 5 betaling tarief 2 en 3 betalingen tarief 1. Hoe komt dit ? Heeft dit te maken met de keuze van loket waar je betaald of speelt dit geen rol ? Wat ik wel weet en al berekend heb is dat tarief 2 ten opzichte van tarief 1, 57% duurder is. Iemand goede raad hoe dit kan vermeden worden.
M.v.g.
Freddy
Geplaatst door: ® don@ld
, Datum:
03.08.2013 17:22
Banden leeg laten lopen, zodat je onder de 2 meter blijft :)
Ik denk als je poortjes neemt die strikt bedoeld zijn voor auto's onder de 2 meter (met hoogte begrenzer) je ook dat tarief betaald (1). Je bent natuurlijk dan wel in overtreding...
Geplaatst door: Frank
, Datum:
05.08.2013 12:49
@BORREMANS FREDDY
Wellicht dat het antwoord van don@ld klopt. Weet je nog wanneer je onder wat voor soort poortje (met of zonder hoogte begrenzer)bent gereden?
Strikt genomen val je natuurlijk in categorie 2. Is even lullig als een boete voor 2 km te hard rijden. Helemaal als het niet consequent wordt berekend.
Geplaatst door: Gert-Jan
, Datum:
08.08.2013 07:07
Dit jaar de badge aangeschaft. Eenmaal bij Toul aangekomen (met caravan) toch maar de gewone slagboom gepakt zodat ik eventueel toch een kaartje kon pakken, maar nee hoor, een piepje en de slagboom gaat open. Wat een gemak, zeker die 30 km banen.
Geplaatst door: ® Joyce 
, Datum:
25.08.2013 22:15
Nu toch een vraag : we zijn afgelopen zomer weer in frankrijk geweest met de badge.Klopt het dat de 30 km doorgangen toch
een hoogtebegrenzer kunnen hebben (een draaibare hoogtebegrenzer die je naar believen kunt inzetten)Wij hadden het idee (zo zag het vanuit de verte uit) dat er een hoogtebegrenzer voor de 30km poorten gezet was. Tja, en om mét caravan van uiterst links naar rechts te manoeuvreren, dat riskeerden we niet.We reden dus door de poorten waar je én gewoon kon betalen en met de badge.En dan is je tijdswinst weer weg.Ik had het idee dat dit jaar(2013) de Telepeage doorgangen alleen voor personenauto's zonder caravans waren.En dat was vorig jaar niet.Toen waren er wel genoeg telepeage doorgangen zonder hoogtebegrenzer.Wie is dat ook opgevallen? (of heb ik het gewoon niet goed gezien?)
Ook zou ik graag weten of er een link is waarop je kunt zien welke peagezone's een 30 km zone hebben, en aan welke kant die dan zit.(uiterst links of rechts)
Geplaatst door: ® Joyce 
, Datum:
25.08.2013 22:15
Nu toch een vraag : we zijn afgelopen zomer weer in frankrijk geweest met de badge.Klopt het dat de 30 km doorgangen toch
een hoogtebegrenzer kunnen hebben (een draaibare hoogtebegrenzer die je naar believen kunt inzetten)Wij hadden het idee (zo zag het vanuit de verte uit) dat er een hoogtebegrenzer voor de 30km poorten gezet was. Tja, en om mét caravan van uiterst links naar rechts te manoeuvreren, dat riskeerden we niet.We reden dus door de poorten waar je én gewoon kon betalen en met de badge.En dan is je tijdswinst weer weg.Ik had het idee dat dit jaar(2013) de Telepeage doorgangen alleen voor personenauto's zonder caravans waren.En dat was vorig jaar niet.Toen waren er wel genoeg telepeage doorgangen zonder hoogtebegrenzer.Wie is dat ook opgevallen? (of heb ik het gewoon niet goed gezien?)
Ook zou ik graag weten of er een link is waarop je kunt zien welke peagezone's een 30 km zone hebben, en aan welke kant die dan zit.(uiterst links of rechts)
Geplaatst door: Piet
, Datum:
26.08.2013 12:54
Joyce, we zijn van Noord naar Zuid en vice versa gereden (met caravan) en we hebben overal de 30km poortjes gebruikt. Er zijn altijd 30km poortjes zonder hoogtebegrenzing, hoe zou anders het vrachtverkeer door de Telepeage moeten ?
, Datum:
30.08.2013 14:12
Mijn ervaring m.b.t. de télépéage na 2 weken in Frankrijk te hebben vertoefd zijn in één woord: geweldig! Op de camping nog een paar mensen aan een badge geholpen, gewoon online besteld via de campingwifi en als alternatief bezorgadres de camping opgegeven, dat scheelde een paar euro en ze werden binnen 2 dagen bezorgd. Ik kan het iedere regelmatige Frankrijk-ganger aanraden.
Wat betreft het rijden zelf, het vrachtverkeer maakt in toenemende mate ook gebruik van de télépéage, dus vrijwel nergens nog hoogtebeperking. Zou je met caravan rijden en je ziet een bord "Télépéage sans arrêt, voies à gauche" ga maar rustig links rijden, achter de vrachtwagens aan, en je kunt moeiteloos met 30 km/h doorrijden. Niet te snel de poort binnengaan, anders moet je alsnog stoppen!
In Orange wilde ik na een bezoek aan het Theâtre Antique de péage op, lange rij voor het ene poortje dat voor iedereen opengesteld was, en niemand voor de gereserveerde poort voor de télépéage. Wel bleef er een Fransman angstvallig ver achter me rijden, die dacht zeker dat ik erin bleef steken :D
Geplaatst door: ege
, Datum:
30.08.2013 17:01
2013 voor het eerst met de bagde van telepeage.
Gewoon SUUUUUUUPEEEEER
Zowel de gewone poortjes als de 30km poortjes gehad.
Ok kost €10 + 1.60 voor de maanden van gebruik maar wat een gemak voor dit geld.
PS niet allemaal aanschaffen wordt het weer druk voor de T-poortjes.
Grt Ege