Met gemak voorbij Télépéage France Liber-T Abonné (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: ® martwout
, Datum:
23.09.2013 17:01
@Piet,
Als je geen account nodig hebt voor de APRR-badge (dat is ook degene die is besteld) hoe kan je dan de elektronische facturen bekijken? Daar heb je toch de account voor nodig? Of krijg je ze per mail?
Geplaatst door: Piet
, Datum:
23.09.2013 20:37
Martwout, wat dat betreft heb je gelijk. Maar wat ik bedoelde is dat je voor het activeren van je badge geen account hoeft aan te maken daar deze gekoppeld is aan je creditcard. Om de facturen te bekijken moet je inderdaad een account aanmaken. Ik moet zeggen, misschien een beetje naïef van mij en bovendien spreek ik geen woord frans, dat ik mijn creditcard afschrijving bekijk en niet de factuur. Ik gebruik de t-tag al een aantal jaren en heb nog geen reden gehad om te twijfelen over de juiste afschrijving
Geplaatst door: Wendy
, Datum:
23.09.2013 21:39
Het account maak je pas aan op het moment dat je de badge thuis ontvangt. Daar zit namelijk een formulier bij met daarop het badge nummer. Dit nummer heb je nodig om in te loggen en je postcode is het wachtwoord.
, Datum:
24.09.2013 09:07
@Wendy, helder antwoord. Dan weet ik nu genoeg. Bedankt.
, Datum:
26.09.2013 08:17
Ze zijn inderdaad snel. De post lag gisteren op de mat.
, Datum:
26.09.2013 13:04
Nog even een kleine vraag. Bij het pakketje zit een formulier 'Autorisation de prélèvement' en een envelop om dat formulier terug te sturen. Ik neem aan dat ik dit kan negeren Ik zie namelijk BIC en IBAN staan en volgens mij slaat dat op een bankrekening. Of moet je met een creditcard ook dat invullen?
Geplaatst door: alain
, Datum:
26.09.2013 13:09
Straks gaat gans Nederland langs het T-loket, en hebben we algelijk files :-)
Geplaatst door: Tim 
, Datum:
27.09.2013 14:33
Nee je hoeft niets terug te sturen. Bij de aanmelding heb je al je bankgegevens al opgegeven. De badge is ook al geactiveerd en gereed voor gebruik.
, Datum:
27.09.2013 14:41
In een eerder bericht had ik al eens gemeld wat mijn eerste ervaring was met de badge (pag. 26). Nu ben ik terug van een langer verblijf in Frankrijk met een aantal verplaatsingen en opnieuw heb ik heel erg veel plezier gehad van deze badge.
In de file komen voor de tolport daar ontkom je niet aan. Toen wij over de A9 reden van Bedoin naar Agde kwamen we in een 9 km lange file terecht voor Nimes. Maar toen eenmaal de weg bij de tolport kwam was het genot zeer groot. Vele rijen dik wachtende mensen om te kunnen betalen. Wij via de T-port, piep en hoppa niks wachten. Dit scheelde zeker 30-45 minuten wachttijd.
Bij een port ging het in eerste instantie mis omdat de badge niet werd gezien ondanks dat we de slagboom er bijna uitreden. Het bleek dat de sensor op een paal aan de linker kant stond en mijn badge rechts van de binnenspiegel. Hierdoor was de hoek niet goed en heb de badge uit de houder gehaald en zelf voor de ruit gehouden en piep de boom ging open. Meestal hangen de sensoren recht boven het inrit.
Verder halen wij de badge uit de houder als we ergens parkeren in drukke gebieden. Je weet maar nooit wie er aan denkt om een ruit in te tikken om hem eruit te halen. De vervolg schade is vaak nog groter dan het gemis van de badge.
, Datum:
27.09.2013 14:43
Mijn vorige bericht staat op pag 24 en niet op pag 26
, Datum:
28.09.2013 17:51
@Tim, bedankt voor je antwoord. Dat van uit de houder halen, is zeker het plan. Als we hem niet hoeven te gebruiken, blijft hij buiten de houder en buiten de auto.
Geplaatst door: Kees_S 
, Datum:
20.12.2013 12:39
Nu lees ik op Via-T (Spaanse tolwegen) dat zij hetzelfde badge systeem gebruiken als de Fransen met Liber-T.
Wie weet of ik met de Franse badge ook gewoon in Spanje door de automatische poortjes kan rijden?
Of moet ik daar nog iets voor doen, of toch een Spaanse badge aanschaffen (maar hoe gaat dat dan ?) ?
Gr.
Kees
Geplaatst door: ® Wil B. 
, Datum:
20.12.2013 15:03
Heb dit jaar het stukje La Jonquera-Perpignan gereden. Het eerste (Spaanse) stuk met creditkaart betaald. De badge van APRR reageerde niet. Of je deze kan aanpassen weet ik niet.
Groeten, Wil B.
Geplaatst door: Peter van Het Hurktoilet, Frankrijkgids
, Datum:
21.12.2013 18:16
Voor zo ver ik weet werkt de Franse badge niet in Spanje, behalve als je het ASF Ocean abo hebt, dat zou ook moeten werken op de Spaanse A8 van de grens tot aan San Sebastian.
Geplaatst door: J
, Datum:
22.01.2014 15:46
Geplaatst door: colinda
, Datum:
22.01.2014 17:35
Hallo, ik heb de vorige link aangeklikt, wilde graag een badge bestellen. Nu staat er dat je deze alleen kunt verkrijgen als je in Frankrijk woonachtig bent, en daar een rekeningnummer hebt. Weet iemand hoe dit zit? Zat Nederlanders hier toch die er ook een hebben??
Geplaatst door: Wendy
, Datum:
22.01.2014 17:46
Geplaatst door: colinda
, Datum:
22.01.2014 18:29
Hoi Wendy, bedankt! Had alleen gehoopt dat ik wat Nederlandse tekst zou treffen...moet nog beginnen aan mijn cursus Frans! Kom er dus nog niet uit, de vorige site was namelijk Nederlands. Ach we hebben hem pas in Juli nodig, we hebben nog even....
Geplaatst door: Peter van Het Hurktoilet, Frankrijkgids
, Datum:
22.01.2014 22:36
Bipandgo heeft wel die Nederlandse tekst, alleen is die op een aantal punten helaas achterhaald. Onder meer op het punt dat je een frans adres/bankrekening zou moeten hebben. Ik heb mijn badge daar gewoon besteld en binnen de kortste keren binnen gekregen. En ik woon toch echt in NL.
Andere achterhaalde tekst: als je wagen hoger is dan twee meter moet je de bemande tolpoortjes gebruiken (waar de badge dan wel werkt, maar je helaas toch weer in de rij staat). In veel gevallen kun je aan de rechterkant van de tolstations de zonderstoppenpoortjes of de vrachtwagenpoort gebruiken. In geval van een dakkoffer achteraf wel even checken of je niet ten onrechte voor een hoger voertuig aangezien bent.
Geplaatst door: Campingfreak 
, Datum:
23.01.2014 08:42