Met gemak voorbij Télépéage France Liber-T Abonné (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: J
, Datum:
23.01.2014 09:58
Ik heb wel de Liber-t poortjes gezien voor personen-auto's, maar daar kan je niet met een caravan doorheen, omdat er kettingen/een balk boven hangt.
Zijn er ook de Liber-t-poortjes, waar ik ook met een caravan doorheen kan en zo ja, hoe kan ik dan al van tevoren zien, waar een Liber-t poortje is, die hoger is dan 2 meter ?
Wie heeft hier ervaring mee?
Geplaatst door: Campingfreak 
, Datum:
23.01.2014 10:22
Je kan gebruik maken van de andere poortjes waar geen ketting boven hangt, de hoogte wordt dan automatisch gemeten.
Momenteel zijn de tolbeheerders de tolpoorten aan het vernieuwen waarbij de "kettingpoortjes" zijn vervallen. Ik maak al 3 jaar gebruik van de badge en tot nu toe nog geen problemen gehad met het gebruik van de badge.
Zie hier een Youtube video waarbij auto en caravan de poortjes passeren.
http://youtu.be/MP2BGfZwHqw
Voor meer vragen klik hierboven op het groene envelopje.
Geplaatst door: ® colinda 
, Datum:
23.01.2014 17:09
Peter, bedankt! Ga ik hem daar alsnog bestellen!
Geplaatst door: Colinda
, Datum:
25.01.2014 16:49
Hij is besteld! Uiteindelijk toch via APPR besteld, andere site pakte niet ondanks herhaalde pogingen. Bij APPR stond ook het bedrag van 1,60, nam eigenlijk aan dat dit ook is per gebruikte maand...
Geplaatst door: Lezer
, Datum:
25.01.2014 16:58
Beste Colinda als je dit topic goed doorleest staan er ook veel reacties beschreven van mensen die met een caravan rijden. Tegenwoordig kan je bijna door elke poort met badge en of caravan rijden. Uitgezonderd de poorten met hoogtebegrenzers. Rijden al 3 zomers met caravan en nog nooit een probleem gehad om door een poortje te komen.
, Datum:
25.01.2014 17:13
Beste Lezer, als je mijn stukje gelezen had, had je gelezen dat het daar totaal niet over ging. Het gaat erover of ik nu 1,60 per maand kwijt ben, of 1,60 per maand dat hij gebruikt wordt. Dat was me bij de site van Bipandgo wel duidelijk, maar bij de site van APPR dus niet....
Geplaatst door: Wendy
, Datum:
25.01.2014 17:33
Ik kan je geruststellen Colinda. "1,60€ par mois les mois utilisés" betekent: 1,60 per maand, tijdens de maanden van gebruik.
Als je binnenkort de spullen in huis krijgt, ga je naar de website van de APRR en klik je rechtsboven op "espace client". Dan vul je in het bovenste vakje het nummer in van je "bliepkastje" en in het onderste vakje je wachtwoord. Dit is de postcode die je hebt opgegeven toen je je inschreef. Vervolgens kom je in je eigen pagina's en kun je je gebruik terugzien etc. en eventueel adresgegevens aanpassen. Mocht je vragen hebben, kan je altijd een mailtje in het engels naar de APRR sturen, antwoord krijg je ook in het engels. Veel plezier met je kastje, en van de zomer lachend voorbij de wachtende rijen!
Geplaatst door: Peter van Het Hurktoilet, Frankrijkgids
, Datum:
26.01.2014 00:04
#J: de poortjes met hoogtebalken zitten doorgaans uiterst links. De poortjes zonder hoogtebeperking zitten daarentegen juist helemaal rechts. houd dus rechts en pak evt de vrachtwagenpoort. Als je een poort ziet met een snelheidsbord 30 of 50 zit je zeker goed, dan hoef je niet eens te stoppen.
Zie ook mijn blog met filmpje op http://www.hurktoilet.nl/weblog/wreageer.php?id=8148
Geplaatst door: donald
, Datum:
26.01.2014 13:14
@Peter,
De poortjes uiterste links zijn juist vaak de poortjes zonder hoogte beperking en waar je met 30km/u kunt doorrijden.
Van links naar rechts is het in mijn beleving:
Liber T zonder hoogte beperking waarbij je met 30km kunt doorrijden - Libet T met hoogte beperking van 2 meter - automatische poorten met CB passen - manuele poortjes zowel met betaalautomaat als bediende - Liber T zonder hoogte beperking (vrachtwagens die je met caravan ook kunt nemen)
Nu ben ik de laatste 6 maanden niet in Frankrijk geweest dus als het anders is geworden hoor ik het graag.
Geplaatst door: Wendy
, Datum:
26.01.2014 13:25
Donald en Peter hebben beide gelijk: er komen steeds meer tolstations bij, waarbij er uiterst links ook Liber-T poortjes komen zonder hoogtebeperking. Echter: de meeste stations zijn nog niet aangepast. Daarom goed vantevoren je ogen de kost geven als je op een station aan komt rijden of je al links terecht kunt als je een caravan bij je hebt. En anders is uiterst rechts altijd goed.
, Datum:
30.01.2014 16:28
Hij is binnen! Zaterdag besteld, en nu al in huis! Wendy, bedankt voor je hulp, hij is inmiddels geactiveerd!!
Geplaatst door: Dick 
, Datum:
02.02.2014 14:41
@colinda
er valt niets te activeren, door dit zo te schrijven zet je anderen op het verkeerde been en krijg je weer een eindeloos gevraag in de trant van:
- moet het geactiveerd worden?
- maar colinda schreef etc
wat je bedoelt is dat je hemm voor het eerst gebruikt hebt...
Geplaatst door: ® Colinda 
, Datum:
02.02.2014 16:59
Beste Dick, ik zet hier niemand op het verkeerde been...je moet wel degelijk je gegevens van het ontvangen kastje invoeren op de site van de APPR. Heb hem dus helemaal nog niet gebruikt, anders had ik dat wel vermeld inderdaad, maar dat was dus niet wat ik bedoelde.
Geplaatst door: Campingfreak
, Datum:
02.02.2014 19:16
@Dick
Ik heb het kastje 3 jaar terug besteld en ontvangen en in gebruik genomen zonder te activeren !
, Datum:
02.02.2014 21:04
Het wordt er zo niet duidelijker op
Dick en Campingfreak hebben gelijk. Op het moment dat je je badge ontvangt is hij klaar voor gebruik.
Als je voor de eerste keer inlogt (wat dus niet hoeft) met je postcode moet je een wachtwoord aanmaken zodat je bij je gegevens kunt en je ritten kunt controleren.
Log je niet in dan wordt de ritten automatisch van je creditkaart afgeschreven en heb je geen controle middel.
Geplaatst door: Steven 
, Datum:
10.02.2014 10:30
Ik rijd deze zomer van Belgie naar Zuid Frankrijk over Route du soleil met VW Touran + dakkoffer (hoger dan 2 meter), en zoek een Telepeage pas aan te kopen.
Een paar vraages hierover:
-Kan ik met de pas overal links aanhouden, en gebruik maken van de 30 km/h doorgangen? Of moet ik rechts bij de doorgangen boven 2 meter gaan staan?
-Gaan ze mij het tarief categorie 1 of 2 aanrekenen?
mvg
Steven
Geplaatst door: Dick 
, Datum:
10.02.2014 12:51
1. veiligheidshalve rechts aanhouden
2. mogelijk word je voor cat 2 aangeslagen, maar dan moet je even een mailtje sturen en wordt het recht getrokken
Geplaatst door: Steven 
, Datum:
10.02.2014 16:10
Blijkbaar zijn er op verschillende peages ook 30km/h poortjes zonder hoogtebeperking links op de peages.
Is hier enige regelmaat in?
Of is er een lijst beschikbaar waar de poortjes zonder hoogtebeperking zich links of rechts bevinden? (in mijn gevalroute du soleil)
Dit zou wel gemakkelijk zijn om te weten waar je moet gaan aanschuiven.
, Datum:
10.02.2014 17:47
Op het caravan-forum loopt een draadje over waar de 30KM poortjes zijn zonder hoogtebegrenzer(voor caravans)
http://www.caravan-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=17819&hilit=30+km+links+hoogtebeperking
Als ik met een dakkoffer zou rijden die iets hoger is dan 2 meter dan zou ik gewoon toch de poortjes nemen voor klasse 1 met hoogtebegrenzer. Dan wordt je zeker voor klasse 1 aangeslagen. Hier hangen normaal gesproken kettinkjes boven waar je geen last van hebt. Fietsen boven op kan natuurlijk niet, komen een stuk hoger en de fietsen zullen in de kettingen blijven hangen
Geplaatst door: kiep
, Datum:
28.02.2014 11:07
Waar plaats je de Liber T badge in de wagen als je voorruit helemaal gecoat is?Gewoon op het dashboard ga dat werken?
mvg