Met gemak voorbij Télépéage France Liber-T Abonné (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Dick 
, Datum:
22.05.2014 19:35
als je bij aprr bestelt is er geen tussenpersoon, bestel je elders is er wel een tussenpersoon, dus de prijs is dan hoger, want ook de tussenpersoon moet te eten hebben, dus bestellen bij aprr is het meest economisch lees het goedkoopst...
Geplaatst door: Toon
, Datum:
22.05.2014 22:23
Goeie tips allemaal, maar inmiddels kost de aanschaf vanuit Nederland 21 euro (er komt een extra bedrag bij ivm verzending naar het buitenland. (tenminste als ik het allemaal snap)
Montant de votre commande
Total 21,00€ TTC
Frais de mise en service : 11,00 TTC
Frais de livraison hors France(1) : 10,00 TTC
Geplaatst door: RBH
, Datum:
22.05.2014 22:57
https://www.bipandgo.com/nl/
Op deze site is alles keurig in het Nederlands te vinden, inclusief tarieven en leveringsvoorwaarden.
Ik gebruik de pas al en paar jaar, mijn grootste zorg wordt dat ik met mijn caravan voor de slagboom sta en de batterij van de pas is leeg ......
Geplaatst door: Peter van Het Hurktoilet, Frankrijkgids
, Datum:
22.05.2014 23:01
Dat klopt wel ongeveer. Bij Bip and Go kom je op 20 euro uit.
De verzendkosten kun je je besparen als je in Frankrijk bij het eerste grote tolstation stopt en in het kantoor daar zo'n badge regelt
Geplaatst door: Peter van Het Hurktoilet, Frankrijkgids
, Datum:
22.05.2014 23:02
@RBH: die batterijen gaan een jaar of vier, vijf mee.
Geplaatst door: RBH
, Datum:
22.05.2014 23:11
Dan wordt het spannend dit jaar... Zit er in Toul een kantoor waar de pas om te ruilen is?
Geplaatst door: Stori
, Datum:
23.05.2014 08:57
@RDB : ja, daar is volgens mij een kantoortje.
Ik zal er morgen op letten (kom er langs) en mocht het er niet meer zijn, zal ik het melden.
Geplaatst door: Jeroen F 
, Datum:
23.05.2014 13:27
@Toon. Bij mij gaf hij na het invullen van de gegevens ook aan dat het 21 euro zou kosten. Hierdoor begon ik ook te twijfelen.
Bij het betalen was dit echter maar 11 euro. Dit bedrag is ook van mijn creditcard afgeschreven. Ik weet niet of er dan nog een keer 10 euro wordt afgeschreven. Lijkt mij van niet , maar misschien weet iemand anders dit. Of gebeurd dit op het moment dat je hem voor het eerst in gebruik neemt?
Ik had hem binnen een dag of 5 in huis.
, Datum:
23.05.2014 14:48
Ik heb hem ook besteld.
Krijg vervolgens twee emails. Daaruit kan ik opmaken dat 11 euro van mijn creditcardrekening wordt afgeschreven en dat de verzendkosten van 3 euro bij de eerste rekening worden afgeschreven. Bij de bestelling wordt echter aangegeven dat de verzendkosten naar het buitenland 10 euro bedragen, dus ik vermoed dat er bij de eerste (digitale) rekening 10 euro wordt afgeschreven. We gaan het meemaken.
, Datum:
23.05.2014 14:50
Voor de liefhebbers van de Franse taal:
Si vous avez opté pour un prélèvement par CB :
Les 11.00€ de frais de mise en service ont été prélevés sur votre CB et les 3.00€ de frais d’envoi seront prélevés sur votre 1ere facture
Geplaatst door: d.roog
, Datum:
23.05.2014 14:51
@ jeroen f: ja klopt, dat heb ik een paar jaar geleden ook meegemaakt: kosten werden op E 21 gesteld bij aanvraag, maar toen puntje bij paaltje kwam heb ik maar E 10 of E 11 aan kosten betaald. er is niet naderhand nog eens extra geld afgeschreven.
Geplaatst door: diana1
, Datum:
23.05.2014 15:59
Wij hebben de badge in april voor de eerste keer gebruikt, en op het rekeningoverzicht van mei staat 10 euro aan kosten buitenland gedeclareerd. Dus wij hebben wel degelijk 21 euro betaald....
Geplaatst door: ® martwout
, Datum:
26.05.2014 12:25
Beste forummers,
We zijn net terug uit Zwitserland en hebben de badge kunnen testen (we reden solo). We hebben zelf een Citroën C5 uit 2010. In deze auto loopt de binnenspiegel door in het raam (zwarte middendeel). We hebben de houder net rechts (vanuit binnenkant gezien) van dit zwarte deel geplakt. Zodoende kan de badge makkelijk eraf en erop worden geschoven. De houder zie je nauwelijks zitten en de badge schuift er makkelijk af.
De badge werkte uitmuntend! De eerste keer was de tunnel in de Vogezen en we rolden rustig in de speciale laan. Na een luide piep ging de slagboom open. We haalden meteen twee auto's in die nog moesten betalen. De overige keren was op de A4 richting Metz. Zowel bij Saverne als bij de peagepunten op de hoofdbaan hebben we weer dezelfde oranje laan gepakt en wederom weer open. Wat een genot. Binnen 10-15 seconden was je erdoorheen. Bij 1 poort zagen we wel een uitroepteken op een scherm komen, maar meteen een piep en dus open. De tweede poort was er geen melding.
De eerste peage staat inmiddels al online vermeldt en klopt.
Met de zomer kunnen we hem met de caravan gaan gebruiken. Kan je dan de rechtse T-poorten gebruiken waarop een vrachtwagenteken staat met daaronder de T? Anders sta je weer in de rij met de non-telepeage-gebruikers.
Geplaatst door: Annie's
, Datum:
04.06.2014 22:39
Wellicht ten overvloede. Wij maken al een paar gebruik van een Liber-T badge, tot volle tevredenheid. Vastgeplakt aan de voorruit. Daar wij een ander auto hebben aangeschaft wilden we graag een nieuwe houder. Deze vraag gesteld aan de APRR. Wij kregen een lijst gemaild met accessoires die we konden bestellen bij de APRR. Je kan er voor kiezen om dit af te halen of om op te laten sturen wat dan verrekend wordt met je creditcard. De nieuwe houder kost € 1.50.
Geplaatst door: Mara
, Datum:
05.06.2014 06:46
Dat is ook toevallig Annie's, ik heb twee weken geleden net een nieuwe houder besteld. Had 'm een paar dagen later al binnen. Goeie service daar!
Geplaatst door: Robin
, Datum:
06.06.2014 13:15
Beste mede caravan genoten.
Ik overweeg een badge aan te vragen bij bip&go.
Maar voor dit ik ga doen, zou ik graag eerst een duidelijk antwoordt willen hebben welke mijn twijfel wegneemt.
Welke bip@go gebruiker kan mij zeggen of:
Ik met een caravan van +\- 2,50 hoog door de deze tolpoortjes kan.
En welke rijbaan ik het vaakst moet aanhouden bij deze tolpoortjes, de linker of de rechter rijbaan?
Wij rijden de route de solei
Alvast bedankt voor jullie reacties
, Datum:
06.06.2014 15:10
de rijbaan zonder hoogtebeperking, de rijbaan van het vrachtverkeer,cq bestelbusjes....
Geplaatst door: Esther
, Datum:
07.06.2014 15:42
Ook toevallig, ontvang net het reclameblaadje van de ANWB. Daar is de tolbadge (liever-t-tolbadge) te koop. 11 euro voor niet leden en 7,50 voor leden. Hij is alleen in de winkel te koop, kan via je bankrekening en gewoon Nederlandstalig gehaald worden ;-)
Geplaatst door: Esther
, Datum:
07.06.2014 15:43
Liber-t-tolbadge dus......niet liever.....
, Datum:
07.06.2014 15:54
dat is aanmerkelijk goedkoper dan bestellen in Frankrijk bij APRR......