Met gemak voorbij Télépéage France Liber-T Abonné (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: ® Leffunk 
, Datum:
07.07.2014 13:56
hele topic doorgeploegd en toch nog iets onduidelijk: ik reis ook met dakkoffer dus ga net paar cm boven 2m00 uit komen. Ik begrijp dat ik dan de télépéage-tolpoorten moet gebruiken zonder hoogtebeperking, maar vraag me af, als die inderdaad helemaal rechts zitten tussen de vrachtwagens etc, of je dan niet je tijdswinst verspeelt en alsnog moet aanschuiven in file?
Of zijn er ook télépéage-tolpoorten zonder hoogtebeperking helemaal links zodat je alsnog zonder fileleed kunt doorrijden?
Mijn hoofddoel van de aanschaf van de badge is uiteraard file-vermijding...
mvg,
Erik
Geplaatst door: Johan 
, Datum:
07.07.2014 14:17
Er zijn tolstations met télépéage zonder beperking helemaal links. De télépéage met 30km tolpoorten zijn het prettigst. Deze hebben geen hoogte beperking en zijn soms ook helemaal links beschikbaar. Soms is een tolpoort (tijdelijk) afgesloten. Er staat dan onder het 30km bord een rood kruis.
Het staat meestal van te voren aangegeven of er links 30km télépéage poorten zijn.
Geplaatst door: Leffunk
, Datum:
08.07.2014 10:27
blijkbaar zit er toch wel wat prijsverschil op voor aanschaf van de badge en kosten:
Bib&Go: 10 EUR activatie + 10 EUR verzending. Bij gebruik 1,6 EUR / maand. én (dank aan Brinkie die me hierop wees): een extra kost van 10 EUR indien je 12 opeenvolgende maanden de badge niet gebruikt !
APRR: 11 EUR activatie + 10 EUR verzending = 21 EUR.
Bij gebruik 1,7 EUR / maand
AREA: 11 EUR activatie + 3 (!) EUR verzending + 1 maand huur wordt aangerekend bij aanschaf = totaal 15,6 EUR
Bij gebruik 2,1-0,5 EUR / maand = 1,6 EUR + maand.
Dus tot dusver is AREA voor aanschaf van badge het goedkoopst met 15,6 EUR. (ANWD buiten beschouwing gelaten gezien ik in België woon).
Geplaatst door: Leon
, Datum:
08.07.2014 13:34
Kun je met caravan gewoon door elk poortje rijden als je zo'n abonnement hebt? (behalve dan die max voor 2 meter zijn).
Of mag je alleen dan met de oranje 't' nemen?
Ik neem aan dat je door elk poortje gewoon kunt gaan.
Geplaatst door: Campingfreak
, Datum:
08.07.2014 13:41
Je mag alleen door het poortje met de oranje T zonder hoogte beperking.
, Datum:
08.07.2014 13:42
@ Leffunk; Ik betaal bij APRR 1,60 per maand voor het gebruik.
Geplaatst door: kaaa
, Datum:
08.07.2014 13:59
Ik heb hem (tol kastje) zojuist binnen gehad van Toltickets.
Ben heel erg benieuwd of het over al goed werkt! Lijkt me ideaal om bij alle tolpoorten met 30 km voorbij te zoeven!
Geplaatst door: Stori
, Datum:
08.07.2014 14:02
@Campingfreak
De prijzen voor gebruik zijn verhoogd naar 1.7 eur/maand. Wij hebben ze(APRR) eind mei in Toul langs de snelweg aangeschaft en daar werden ons die nieuwe tarieven doorgegeven.
Voordeel van ze daar aan te kopen; geen verzendkosten en je krijgt ze dadelijk geactiveerd mee. De dame sprak wel alleen Frans (voor mij geen probleem).
Nog een waarschuwing; de poorten 30km/u op de snelweg aan de linker zijde zijn behoorlijk gevaarlijk met een caravan, je komt dan na de poorten in de sprint naar het derde rijvak tussen de snelle rijders terecht. Dat doe je dus maar één keer, de volgende péage volg je rustig de vrachtwagens rechts. :)
Geplaatst door: MiekeB
, Datum:
08.07.2014 18:17
Geplaatst door: MaraM
, Datum:
08.07.2014 19:27
Ik heb de badge van APRR twee jaar geleden aangeschaft. Totale kosten € 10,00. Ik hoefde niets te activeren. Enkel inloggen om de kaartgeschiedenis te kunnen bekijken.
Geplaatst door: @kaaa
, Datum:
08.07.2014 19:57
wij hebben ook een kastje van tolltickets gehad echter krijg je iedere maand een rekening van 15 euro ook in de maanden dat je hem niet gebruikt
, Datum:
08.07.2014 20:47
Dan zou het een dure grap worden!
Je krijgt een rekening van 1.70 euro per maand dat je hem gebruikt + natuurlijk de peage die je verschuldigd bent die maand.
Geplaatst door: johan
, Datum:
08.07.2014 20:49
, Datum:
09.07.2014 07:26
Doen, Aan wat?
Ik ga er van uit dat Kaaa een vraag stelde, wel raar geformuleerd, want ze heeft het kastje nog maar net binnen. Zie enkele posts vroeger van diezelfde Kaaa. Dan kan je nog niet "elke maand een rekening van 15 euro" gekregen hebben.
Ofwel is er iemand die zomaar dingen aan het typen is om goedgelovige, helpende forumleden bezig te houden.....en antwoord ik op een spookvraag ;-)
Geplaatst door: Dick 
, Datum:
09.07.2014 09:49
wie is er ook zo dom om bij https://www.tolltickets.com/ zo'n badge aan te schaffen, je betaalt daar zowiezo 0,25€ per dag (of je nu wel of niet de badge gebruikt), hele dure (handige) jongens....daar
, Datum:
09.07.2014 10:37
Kaaa Terugsturen die handel! Had ik zelfs nog niet gezien, waarom bestelde je hem in godsnaam daar? Dat noem ik echt dievenhandel.
, Datum:
09.07.2014 14:03
@Stori
Op de laatste rekening (juni 2014)van APRR zijn maandkosten nog steeds 1.60 euro
Geplaatst door: Stori
, Datum:
09.07.2014 14:51
Dit staat op de site van APRR:
Un tarif avantageux ! Vous réglez seulement 11€ de frais de mise en service puis 1,70€ par mois si vous optez pour e-facture, la facture détaillée en ligne, ou 2,20€ par mois si vous choisissez de recevoir vos factures à domicile.
Geplaatst door: Leffunk
, Datum:
10.07.2014 07:53
@ MiekeB: dank voor de tip mbt Touring: heb er ook eentje besteld en bespaart me inderdaad 11 EUR gezien ik toch al van plan was via AREA te bestellen. Thanks !
Trouwens, is me wel niet duidelijk of je nu lid moet zijn van Touring of niet...
, Datum:
10.07.2014 10:27
Ik ben in ieder geval geen lid en de badge is bij mij gewoon toegekomen.