Met gemak voorbij Télépéage France Liber-T Abonné (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: MBNOORD
, Datum:
21.07.2014 12:04
Onderstaand een aan mij gerichte tekst van de ANWB:
De tolbadge moet achter de spiegel tegen de voorruit in het midden worden geplaatst. De detectieapparaten detecteren naar het midden van de ruit.
Probeer het maar eens bij een binnenspiegel zoals is te zien via deze link http://www.voordeelmuis.nl/cgi-bin/v.cgi?a=d&d=1429911 Bij veel moderne auto's is het dus onmogelijk om de badge achter de binnenspiegel te bevestigen. Ook in mijn auto is zo'n spiegel aanwezig. Heb je toch echt maar twee mogelijkheden of je plakt hem links of rechts van de binnenspiegel. Omdat getoonde voorruit een warmtewerende ruit is moet de badge in het zogenaamde "pasjesvenster" worden aangebracht, een speciale zone die de constructeur hiervoor heeft voorzien. Dit is de zwart gearceerde zone rond de binnenspiegel, eveneens te zien via bovenstaande link.
Dat het mogelijk is de badge ook aan de rechterzijde van de binnenspiegel aan te brengen kunt u zien via deze link https://www.youtube.com/watch?v=qcMsX084aQY naar een youtub filmpje van APRR alsmede de bovenstaande tekst van Colinda.
Geplaatst door: Liz
, Datum:
21.07.2014 12:22
Wij plakken die badge helemaal niet op de ruit maar bij het naderen van de tolpoort hou ik m even voor de ruit en dan gaat hij het kastje weer in. Geen gedoe of hij goed geplakt zit.
Geplaatst door: ® Leffunk 
, Datum:
23.07.2014 08:28
Mbt Touring badge (AREA): neen je ontvangt geen mail om te zeggen dat de badge verzonden is. Ik had er eentje besteld 10 juli en heb die 22 juli ontvangen.
In de enveloppe zat begeleidende brief met logingegevens en paswoord om in te loggen op site van AREA en daar zie je dat de badge al netjes geactiveerd is.
Zaten ook netjes twee houdertjes bij. Is maar klein toestelletje, zeker als je het vergelijkt met de bib&go badge?
zie vb https://www.youtube.com/watch?v=CZEThXL8mq0
(in begin en op einde van filmpje laat ze de Bip&Go badge zien) en dat is toch een serieus grote badge, daar past die van AREA 2 keer in volgens mij.
Geplaatst door: MiekeB
, Datum:
23.07.2014 09:53
Area Badge besteld via Touring België: Klopt is een heel kleine badge. Geen mail ontvangen bij verzending. Bij mij was hij er na ongeveer 8 dagen maar nog wel voor het vakantieseizoen besteld
Gisteren pas is er bij mij het bedrag van mijn rekening gegaan. De badge is ondertussen al wel meer dan een maand binnen. Raar slechts 2,5 euro? Ik had ook twee houdertjes gevraagd. Volgende week vertrekken we richting Frankrijk.
Geplaatst door: ® PWB 
, Datum:
23.07.2014 11:18
Die Bip&Go bagde is ondertussen wel al een stuk verkleind, naar normale grote hoor...
Op Bip&Go moet je hem Links plakken, heb ik dan ook gedaan, maar blijkbaar moet je hem dus rechts plakken achter je speiegel?
Weet iemand of dat ook gaat links, op die zwarte bollekes?
, Datum:
23.07.2014 11:32
@Dick
of iemand anders, wij zijn ook van plan om met de dakkoffer deze poorten te gebruiken, dus zou het kunnen dat wij ook een hogere poort zullen moeten gebruiken.
Enig idee of je dan ook meer betaald?
Geplaatst door: andre
, Datum:
23.07.2014 12:52
Pwb: pak de meest rechter poortjes. Deze zijn voor vrachtwagens en dus zonder hoogtebeperking
Moet goed komen!
Geplaatst door: andre
, Datum:
23.07.2014 12:55
Pwb: pak de meest rechter poortjes. Deze zijn voor vrachtwagens en dus zonder hoogtebeperking
Moet goed komen!
Geplaatst door: Jan52
, Datum:
23.07.2014 12:59
@PWB op de zwarte bollekes in ieder geval. Dat is namelijk de plaats waar signalen van binnen uit de auto het beste naar buiten gaan en ook weer van buiten naar binnen.
Geplaatst door: PWB
, Datum:
23.07.2014 18:51
Ok, dan proberen we die!
Betaal je daar niet meer? En gaan die niet wat trager ivm veel vrachtverkeer? Misschien toch de gewone proberen?
Geplaatst door: Peter van Het Hurktoilet, Frankrijkgids
, Datum:
23.07.2014 19:08
Nee hoor, je betaalt niets meer.. Mijn camper (2,60 merter) wordt keurig voor klasse 2 aangeslagen. En tot nog toe geen problemen met vrachtverkeer: waar jij met 30 door kan rijden, doen truckers dat ook.
, Datum:
23.07.2014 20:16
Il ben wel gwone wagen, maar zak ook wel juist zijn dan. Bedankt!
sorry voir de vele vragen, maar het is de eerste keer dat we met de wagen ip reis gaan. Het is leuk dat we kunnen rekenen op jullie expertise!
Geplaatst door: Dick 
, Datum:
23.07.2014 20:31
mocht je door de dakkoffer hoger aangeslagen worden, kun je een correctie vragen per mail, wat ik hier gelezen heb krijg je dan het teveel betaalde terug...oh ja je kunt corresponderen in het engels en ze antwoorden heel rap...
, Datum:
23.07.2014 22:16
Ok, bedankt!
je kan dat toevallig niet al aan de poort zien?
Geplaatst door: Peter van Het Hurktoilet, Frankrijkgids
, Datum:
24.07.2014 00:38
Da's mij niet gelukt, misschien had ik te veel haast:-)
Bij de gewone poortjes met kassier zie je het wel, maar ja, dan ben je het tempovoordeel weer kwijt.
Geplaatst door: Budel
, Datum:
28.07.2014 22:52
Omdat ze bij de ANWB op zijn ben ik op internet gaan kijken. Aan alle informatie die ik hier gelezen hebt heb ik een hoop. Ik heb nu alleen nog een vraag.
Als ik zowel via AREA als via Bip&go wil bestellen kan ik alleen een IBAN en BIC opgeven. Oftewel een rekeningnummer en geen creditcard. Klopt dit? Kun je inderdaad de kosten van de badge (en tol) niet van een creditcard af laten schrijven?
Ik hoor het graag, bedankt alvast.
Gr.
Yuri
, Datum:
29.07.2014 13:27
@Yuri
Ik heb de mijne besteld bij Bip&Go, en heb dus idd een rekeningnummer moeten opgeven.
Door mijn fout stond er voor mijn eerste factuurbedrag niet genoeg op mijn rekening, en de domiciliëring was geweigerd.
Dan krijg je een vriendelijke uitnodiging om deze zo snel mogelijk te betalen. Dan log je gewoon in op e abonneezone op desite; klik je op openstaande betalingen en dan staat er dat je enkel via creditcard kan betalen.
Misschien is dit een oplossing?
Geplaatst door: ® Wil B. 
, Datum:
29.07.2014 16:00
@Yuri.
Heb de mijne zo'n twee jaar geleden bij APRR besteld. Kon gewoon mijn creditkaart gegevens opgeven.
Groeten, Wil B.
Geplaatst door: Esther
, Datum:
30.07.2014 14:39
Bij de anwb is de tolbadge op. Iemand nog een idee waar ik snel 1 kan kopen? We gaan nl dit weekend weg
Geplaatst door: Loesol
, Datum:
30.07.2014 14:53
Hou Marktplaats in de gaten, daar zijn er onlangs een paar verkocht.