Met gemak voorbij Télépéage France Liber-T Abonné (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Fam Oskam
, Datum:
29.04.2011 22:15
Geplaatst door: annelies
, Datum:
30.04.2011 10:18
Ik heb ook en badge aangevraagd en deze gisteren ontvangen. Nu een email van Liber-T télépéage ontvangen dat ik moet bevestigen dat het van mijn creditkaart afgeschreven moet worden. Helaas is mijn Frans niet zo goed kan iemand mij even helpen (Freek) wat de tekst moet zijn
Geplaatst door: Freek
, Datum:
30.04.2011 14:32
Ik heb dit terug geschreven:
Cher madame,
Je n'ai pas un compte individuel ouvert auprès d’une banque française. Donc je préfère restez en prélèvement sur mon carte bancaire.
Cordialement,
prélèvement = heffing
Of gebruik anders ook Google-translate:
http://translate.google.nl/?hl=nl&sa=N&q=#
Geplaatst door: Annelies
, Datum:
30.04.2011 16:04
Dank je wel zal direct even een retour email sturen. En nu maar hopen dat we zo door kunnen rijden bij de peage
Geplaatst door: willy
, Datum:
04.05.2011 23:10
Net terug van het mooie zuid Frankrijk.De badge Liber T die wij vorig jaar september gekocht hebben werkt nog steeds,geen enkel probleem met auto en caravan door de tolpoortjes.Neem steeds de uiterst rechtse tolpoorten waar de T bovenaan aangegeven staat.
Nog even dit,als je bij de slagboom komt,kan het soms gebeuren dat je met de auto bijna tot "ONDER" de slagboom moet rijden tot de biep komt(de badge achter de autoruit maakt een biep geluid) en de poort gaat open,soms ben je er enkle meters vanaf en hij gaat al open.
Willy.
Geplaatst door: Geert
, Datum:
09.05.2011 14:32
Op welke site kan je het beste de badge bestellen?
Geplaatst door: helaba
, Datum:
09.05.2011 14:41
geert kijkk eens bij de start topic daar staat een link bij waar de starter deze besteld heeft als het niet lukt lees ik het hier wel en neem ik cantact op met willy de topic starter en laat het je dan wel weten ok
groetjes
Geplaatst door: ® Dick 
, Datum:
14.05.2011 13:55
Heb via deze site http://www.cofiroute.fr/cofiroute.nsf/fr/telepeage.htm een temps-libre badge bestelden keurig na 4 dagen via de post ontvangen. Kost 12 euro verzending enzo en per gebruikte maand 2 euro (plus natuurlijk de tol).
Bij de bestelling heb ik mijn Visa card nummer (incl controle nummer aan de achterzijde van de kaart) opgegeven. Nu krijg ik 2 formulieren om in te vullen:
1. Votre autorisation de prelevement
dit moet ingevuld teruggestuurd worden aan VINCI Autoroutes, heb dit netjes gedaan.
2. Ordre de domiciliation permanente
dit moet ingevuld teruggestuurd worden aan votre banque, heb hierover contact gehad met ICS (VISA) en deze zeggen dit niet te begrijpen, immers ik heb mijn creditcard gegevens aan VINCI gegeven en raden dan ook aan dit formulier even te bewaren (niet opsturen dus).
Heeft iemand ervaring met bovenstaande situatie (badge aanvraag met VISA card) cq met bovenstaande formulieren?
Met vriendelijke groet
Dick
Geplaatst door: lili@n
, Datum:
15.05.2011 17:36
Geplaatst door: Els Veenhof 
, Datum:
18.05.2011 22:59
Hallo nederlandse Liber-T gebruikers,
Hoe zijn jullie aan zo'n kastje gekomen? Hebben jullie het via internet besteld of ter plekke bij één van de peages gekocht? En als jullie het via internet hebben besteld zijn de verzendkosten dan niet enorm? En werkt het bij ALLE tolwegen door heel Frankrijk?
Groetjes, Els Veenhof
, Datum:
19.05.2011 17:32
Liber-T
Bestellen via internet: 10euro
Zodra je iets tegenkomt waarin RIB voorkomt: niet bestellen, je moet dan bij een franse bank in frankrijk een rekeningnummer hebben.
Naar ik weet is Liber-T de enige die buitenlanders toestaat om de kosten via een credit-card te innen (VISA oid)en heb je geen Frans bank-account nodig (geen garantie op juistheid).
Even de info lezen op de site, je betaald alleen per gebruikte maand en bij een mail-factuur is dat 1,50 euro per maand.
Geplaatst door: Dick Bijl 
, Datum:
26.05.2011 20:48
Bestellen van de badge door buitenlanders is niet meer mogeljk als je niet over een Franse bankrekening beschikt. Dit een gevolg van de aanscherping van de Europese regelgeving van beveiliging van creditkaarten. Bij mijn weten geeft op dit moment geen enkele autoroute beheerder nog badges uit op alleen een creditkaart. Bestaande buitenlandse klanten kunnen de badge blijven gebruiken. Men zoekt naar een oplossing.
Geplaatst door: Rijk
, Datum:
27.05.2011 21:34
Vandaag een badge binnengekregen. , afgelopen dinsdag besteld op internet. Werkt nog steeds prima bij opgeven van creditcard nummer en 3-cijferige controle code. Bij de badge zat ook het nummer om te registreren op de site, en vervolgens gelijk het adres en de postcode (die bij aanvraag zonder letters moest om geaccepteerd te worden) aangepast naar de juiste. Naar aanleiding van de makkelijke aanvraag en acceptatie heeft de familie waar wij mee op vakantie gaan deze middag ook nog een aanvraag ingevuld (zonder problemen). Het lijkt dus allemaal nog prima te werken.
, Datum:
28.05.2011 16:19
@Rijk
Kun je misschien aangeven bij welke maatschappij dat was, eventueel met een link?
Zou dit zeer op prijs stellen...
Geplaatst door: willie
, Datum:
28.05.2011 18:04
Als iedereen nou zo'n Liber-T aanschaft, kunnen wij in 1 streep, met gemak, door de tolpoort.
Geplaatst door: ® Adriaan
, Datum:
29.05.2011 11:49
Ook ik heb zeer recent nog een aanvraag indgediend. Enkele dagen later (afgelopen donderdag) ontving ik de badge. Ik heb dus dezelfde (goede) ervaringen als Rijk.
Nog 2 vragen, m.n. aan degenen die al een badge hebben:
1)
Tarif Plus Cher:
In één van de vele foldertjes die ik ontving, staat wat je moet doen als de badge wél de entree detecteert, maar NIET het vertrek (sortie). Je moet dan op de knop 'assistance' drukken en dan zal er wel iemand verschijnen. Vervolgens lees ik: "Pour libérer le passage, le tarif le plus cher est applique"
Maar, het zal toch niet zo zijn, dat als de badge niet gedetecteerd wordt, dat je dan met een hoog tarief opgezadeld wordt? Is er iemand die hier meer van af weet?
2)
Wat te doen bij verlies of diefstal?
Noch in de foldertjes, noch op de website heb ik iets kunnen vinden wat je bij verlies (of diefstal) moet doen. Nou is mijn frans niet al te best, dus vandaar mijn vraag of er abonnees zijn die weten hoe te handelen.
Adriaan
, Datum:
29.05.2011 17:33
Tarif Plus Cher:
dit is normaal en wordt ook gerekend als je je ticket verliest, er wordt dan de grootste mogelijk op het betreffende stuk peage afgelegde afstand gerekend.....
Geplaatst door: jan D
, Datum:
30.05.2011 21:59
Heb het proberen te begrijpen maar snap er vrij weinig van! Wij rijden in een Toyota Prius en hoe kunnen we dat aanvragen hebben we er gemak van?
Geplaatst door: loe 
, Datum:
31.05.2011 11:17
Ik lees nu net op de site van Télépéage LiberT, dat er een garantie van 30 € per badge moet betaald worden. Je krijgt die wel terug bij het terug inleveren van de badge (in goeie staat), maar eigenlijk doe je dat toch niet, tenzij je nooit meer naar Frankrijk zou gaan. Dus al bij al toch niet zo goedkoop ?
Bovendien staat er nergens nog een mogelijkheid om met kredietkaart te betalen, en moet je een rekeningnummer van een (Franse) bank opgeven.
Geplaatst door: Arjen Gerstel
, Datum:
31.05.2011 14:43