Met gemak voorbij Télépéage France Liber-T Abonné (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: ® Johan 
, Datum:
13.05.2015 15:17
De badge zou 5 jaar mee moeten gaan. Na die tijd zou je een nieuwe moeten ontvangen
Geplaatst door: ® jan52 
, Datum:
13.05.2015 15:22
De batterij zou 5 jaren mee moeten gaan.
En dan nog even een correctie op een eerdere post.
Het gedeelte van de anwb site waarop ik had gelezen dat het zou gaan om het jaar na aanschaf was nogal summier.
Op een andere pagina blijkt dat dus inderdaad die 12 maanden elke keer weer opnieuw gehanteerd wordt.
En niet zoals ik eerder schreef in het jaar na aankoop.
Geplaatst door: Gerxp
, Datum:
13.05.2015 16:06
Men ontvangt dus een nieuwe per post? In tegenstelling tot wat ik eerder las dat je hem zelf moet omruilen bij een APPR station.
Geplaatst door: ® jan52 
, Datum:
13.05.2015 19:26
Volgens mij kun je hem inruilen maar kan het ook per post.
Geplaatst door: Elma
, Datum:
21.05.2015 14:45
Is dit nu handig voor die paar weken vakantie? Je heb al extra kosten voor het pasje. Je kan zo doorrijden bij een tolpoortje, maar dat lijkt mij handig voor de fransman die veel op de weg zit.
Zonder badge rij je naar het poortje, pak een kaartje en rij door,aan het eind steek je het kaartje in de gleuf ,creditcard erin, er weer uit halen en doorrijden.
Is het al die moeite waard?
Geplaatst door: liz
, Datum:
21.05.2015 15:19
zo is t, Elma. Als je het hele topic leest, zie je ook de voordelen van zo'n pas maar zoals jij het bekijkt, dan heb jij gelijk. Niet doen dan.
Geplaatst door: ® martwout
, Datum:
21.05.2015 16:54
@Elma, We hebben sinds het voorjaar van 2014 een badge. De kosten op de factuur zijn minimaal. Je betaalt alleen voor de gebruikte maanden. Maar de tijdswinst die je pakt zeker als het drukker is, is zeker aanwezig. Maar het voornaamste voordeel is gewoon het gemak. Vroeger was het kaartje pakken, kaartje opbergen, kaartje opzoeken, creditcard of contact opzoeken, kaartje erin, creditcard/cash erin. Die stappen ben je dus gewoon kwijt. Nu is het piep en piep en dat is het. Ik denk dat als je het eens neemt en eens probeert je zelfs na 2 weken gebruik niet meer anders wil. En zelfs met caravan ben je sneller erdoor heen zeker op de grote autowegen. Dan kies je de poort van de vrachtwagens of een andere T-poort en de rest staat nog in de rij, Zeker als je daar iemand hebt die het geld nog moet zoeken.
Geplaatst door: Wendy
, Datum:
21.05.2015 18:29
Om nog maar niet te spreken over de lange armen die je moet hebben als je met een caravan rijdt, om zo'n kaartje te pakken en je creditcard in het apparaat te krijgen. Wij rijden met een caravan van 2.50 breed, je moet echt half uit je raam kruipen om erbij te komen. Natuurlijk zijn er creatievelingen die bijvoorbeeld een barbecuetang gebruiken om de creditcard in het apparaat te stoppen en om het kaartje te pakken. Maar mij niet gezien, geef mij maar zo'n kastje. Het gemak kost ons nu nog geen 5 euro per jaar. Als ik dat niet meer zou kunnen missen, dan zou ik het wel uitsparen door twee ijsjes minder te eten ofzo. Op het totale vakantiebudget is het maar een druppel op de gloeiende plaat.
Geplaatst door: ® PWB 
, Datum:
21.05.2015 21:00
Gewoon maken dat je telkens binnen de 12 maanden op reis gaat in frankrijk :p
of eens een ijsje minder eten idd..
Geplaatst door: Herman
, Datum:
22.05.2015 09:25
@Elma, het is zeker de moeite waard!
Het gevoel om met een big smile langs die lange rijen te rijden en dan "bliep" en doorblazen is ons die paar euro dubbel en dwars waard!
Gewoon veel lol.
Geplaatst door: MaraM
, Datum:
22.05.2015 18:51
Wij beleven het op exact dezelfde manier als Herman ;-)
Geplaatst door: ronald
, Datum:
22.05.2015 21:41
De tolbadge werkte gister weer voortreffelijk. Wat een heerlijkheid om zo door te kunnen rijden zonder gedoe met tolkaartjes. Zelfs met de kayak op de dakdragers werkte het perfect. De kayak wel uiterst rechts op de dragers vastgezet om de badge achter de spiegel wat "ruimte" te kunnen geven om herkend te woren bij de tolpoortjes.
Ohja op de perifiriqe ( spelling?l kreeg ik nog leuk een stuk ijzerdraad tegen de voorruit omdat mijn voorligger er overheen reed. Geen schade maar wel schrikmomentje!
Geplaatst door: Peter van Het Hurktoilet, Frankrijkgids
, Datum:
23.05.2015 01:02
Ach, we snappen wat je bedoelt, en daar gaat het om, maar omdat je er om vraagt: het is de Boulevard Périphérique
Geplaatst door: Dick 
, Datum:
19.06.2015 09:17
, Datum:
19.06.2015 16:09
Zou dat nu echt iets opleveren met effe afrijden en er meteen weer op?
Ik heb zo mijn twijfels eigenlijk...
Plus de app zelf kost al 3.99€
, Datum:
19.06.2015 16:12
Zou dat nu echt iets opleveren met effe afrijden en er meteen weer op?
Ik heb zo mijn twijfels eigenlijk...
Plus de app zelf kost al 3.99€
Geplaatst door: Dick 
, Datum:
20.06.2015 08:54
die 3,99€ verdien je al bij een enkele reis Lille-Paris...
dit is eenvoudig na te rekenen door de afslagen handmatig na te lopen..het is even wat werk maar dan weet je zeker dat het werkt of niet natuurlijk...
wat me opvalt is dat mensen tientallen euros uitgeven aan tol, maar zodra ze 1,70€ per gebruikte maand moeten betalen of in dit geval eenmalig 4€ voor de app, ze beginnen te steigeren...ik snap dat niet..
Geplaatst door: Hans
, Datum:
20.06.2015 23:29
Geplaatst door: ® Peter van Het Hurktoilet, Frankrijkgids 
, Datum:
21.06.2015 01:01
Geplaatst door: ® martwout
, Datum:
21.06.2015 09:25
Hij is in principe offline maar volgens hun website heb je wel internet nodig bij de eerste keer opstarten en als je preciezer je eindbestemming wil invoeren. Zonder internet moet je een stad in de buurt ingeven. Maar in de krant stelde de vertegenwoordiger dat je vanaf Nederland tot Spanje solo € 20 kan besparen. Als dat klopt, wordt de besparing dus minder als je eerder je bestemming hebt. Om nog te zwijgen over je het tijdsverlies als je constant eraf moet en erop. Zeker met een caravan moet je altijd even wachten eer je een rotonde of weg op kan. En bij kleinere afritten bestaat ook de kans dat je moet wachten in de rij. En als ik het voorbeeld zie op de website heb je al zeker 2 stops tot Parijs. Iemand had al een brief ingezonden en stelde dat je door zuinig te rijden al dit geld kan besparen. Ik denk dat de enige die binnenlopen de makers zijn. Als ik uitga van 20% van de prijs voor hen (Apple pakt een percentage) en 500.000 gebruikers downloaden het, verdienen ze al € 400.000.